Steve Allen se poprvé setkal s televizí v roce 1949, kdy odpověděl na inzerát hledající televizního hlasatele pro profesionální wrestling. Přestože o wrestlingu nic nevěděl, zhlédl několik pořadů, aby získal přehled, a zjistil, že hlasatelé nemají pro zápasnické chvaty přesně definované názvy. Když tedy dostal práci, vytvořil pro mnoho chvatů názvy, z nichž některé se používají dodnes. Když se rozběhl první zápas, začal Allen pronášet reklamy komediálním stylem, který rozesmál i diváky před arénou. Příklad: „Leone teď dává Smithovi plného nelsona, přičemž ho vyklouzne buď z polovičního nelsona, nebo z Ozzieho Nelsona. Nyní chlapci přecházejí do dvojitého preclíkového shybu s variacemi na téma Veloz a Yolanda.“
Nejslavnější Allenovo filmové vystoupení bylo v roce 1956 ve filmu „Příběh Bennyho Goodmana“ v titulní roli. Film byl sice ve své době průměrným životopisným snímkem, ale byl vyhlášen díky hudbě, v níž se objevilo mnoho absolventů Goodmanovy kapely. Allen později vzpomínal na svůj jediný příspěvek k hudbě ve filmu, který použil v počátečních scénách. Zkušený Benny Goodman už nedokázal vydat zvuk klarinetu začátečníka a to byl jediný zvuk, který byl Allen schopen na klarinet vydat.
Film zachycuje několik významných okamžiků Goodmanova života, ale bývá označován za nepříliš přesný v detailech. Goodmanův židovský původ je zmíněn jen nepřímo, přestože hrál v jeho uměleckém i osobním úsilí po celá desetiletí důležitou roli. V jedné scéně, kdy se mu jeho matka snaží rozmluvit románek s Alicí Hammondovou (hrála ji Donna Reedová), kterou si Goodman nakonec vzal, říká: „Pytlíky a kaviár nejdou dohromady.“
V pozdějších rozhovorech o filmu Allen přiznal, že skutečný Goodman (kterého potkal během natáčení filmu) nebyl zdaleka tak příjemný člověk, jak ho Allen ve filmu vykreslil. Zdroj: Wikipedia/IMDb
Všechno nejlepší k narozeninám, Steve Allene!
21. dubna 2025 Vlny – historické drama z období okupace – 75% Vlny (2024) jsou v pořadí již třetím režijním počinem mladého (38 let), ale přesto nadějného herce, scénáristy a režiséra Jiřího Mádla, který již odrostl svým pubertálním rolím rafťáka či […] Posted in Filmové recenze
19. dubna 2025 Klec – Bohdalová uvězněna v kleci – 85% Psychologické drama Klec (2019) mne 87 minut poutalo a bavilo, což v dnešní době nelze říci o každém produktu filmového průmyslu. Thriller je výsledkem uměleckého tria Epstein, Strach, […] Posted in Filmové recenze
18. dubna 2025 Na střeše – Gran Torino po česku – 85% Film Na střeše (2019), scénáristy, režiséra a herce Jiřího mádla (Gympl, Vejška, Deníček moderního fotra), je jeho druhým režijním počinem hned po snímku Pojedeme k moři, který jako lehce […] Posted in Filmové recenze
16. dubna 2025 Okupace – A komu tím prospějete? – 55% Film Okupace (2021), režijní debut scénáristy, herce a režiséra Michala Nohejla, je temná černá komedie zasazená do období normalizace, která se odehrává během jednoho večera v divadelním […] Posted in Filmové recenze
15. dubna 2025 Chata na prodej – Homolkovi po padesáti letech - 55 % Film Chata na prodej (2018) režiséra Tomáše Pavlíčka (Přišla v noci) je komorní tragikomedií, která s jemným humorem a nostalgií zobrazuje setkání třígenerační rodiny na jejich chatě během […] Posted in Filmové recenze
15. dubna 2025 Film Učitelka – psychologický rozbor Ještě bych se jednou vrátila ke komornímu dramatu Učitelka (2016) režiséra Jana Hřebejka a ráda bych nabídla pokus o psychologický rozbor. Předem bych předeslala, že Zuzna Mauréry […] Posted in Filmové recenze
Nejnovější komentáře