Kritiky.cz > Krátké recenze > Vikingové: Valhalla - Série 2

Vikingové: Valhalla - Série 2

6/10 – Není to už taková katastrofa, jako byla 1. série. Sice jsem si sledování ani zdaleka neužil, ale nebyl jsem ani znechucený, otrávený či znuděný. Zejména poslední díl pořádně šlápnul na plyn a některými velmi zručně zrežírovanými úseky se přiblížil až k samotným Vikingům. Osobně tolik nelpím na faktograficky přesném ztvárnění historie, takže v tomto ohledu této dějepisné slátanině možná trošku přidávám. Prostě nejsem historik, nemám nastudované veškeré dějiny okolo Vikingů a hlavní pro mě je, jestli mě seriál baví. To už je ovšem zmíněný kámen úrazu. Po prvních 6 epizod jsem se vůbec nebavil. Vikingové: Valhalla na mě působili (opět) jen jako slabý odvárek z původního seriálu, kterému dala vzniknout snaha maximálně podojit divácky oblíbený koncept příběhu o drsných seveřanech. Ani po 2. sérii mě seriál nepřesvědčil, že si zasloužil vzniknout. Hlavní selhání vidím pořád v budování napětí, které jsem prakticky vůbec necítil, spoustě otravných klišé (vždycky, když už to vypadá, že někdo důležitý zemře apod., tak se najednou do záběru dostane nějaká postava, která tomu zabrání) a bídné budování vztahů k postavám. Přijde mi, že Jeb Stuart naprosto vypustil to, že by postavy měli mít nějaké specifické vlastnosti. Každý je tu buď drsný hromotluk, bezskrupulózní manipulátor, anebo nezajímavá nicka. K žádné postavě bych nedokázal vyjmenovat alespoň 3 vlastnosti, které ji nějak charakterizují a odlišují od ostatních. Celá anglická dějová linie mě během prvních 2/3 vůbec nebavila a přišla mi naprosto zbytečná, vzhledem k tomu, že ani jednou neovlivnila dění ve zbylých dvou. To samé vlastně platí i o lince dvou grónských bratrů. Je tu jen proto, abychom na ně nezapomněli, ale vlastně se nestane VŮBEC nic podstatného pro příští série nestane, tedy až na závěrečné nové potenciální spojenectví. Obecně řečeno, spousta vaty, to zůstalo z 1. série, akorát tentokrát je lépe zakamuflovaná. Jinak hlavní linka o Freydis a spol se docela vydařila. Povedlo se nemožné, lehce jsem si oblíbil tuto silnou ženskou postavu. Nejspíš je to tím, že jako jediná má docela smysluplný dějový oblouk a nějak se během děje vyvine (ačkoli se vlastně jedná o vývoj z pořádné drsňačky na ještě většího drsoňe). Znělka je tentokrát o něco údernější, v tomhle ohledu palec nahoru. Příliš akce se nedočkáme, zato to ale dává větší smysl. Slabší vikingská taškařice. Verdikt: „Jeb Stuarta!“

• Ghoulies IV (1994) 30. ledna 2016 Ghoulies IV (1994) Jim Wynorski totálně pohřbil tuto sérii! Jonathan již dávno není tím potrhlým mladíkem, který koketoval s černou magií a prováděl tajemné obřady. Zestárl a stal se z něj detektiv. […] Posted in Horory
  • ÚTERÝ 29. 5.29. května 2012 ÚTERÝ 29. 5. Program Didi the Dragon, program s výukou angličtiny pro předškoláky 9.00, Otrokovická beseda, Otrokovice   Čítárna U čerta aneb Festivaloví hosté čtou dětem 9.00 a11.00, […] Posted in Články
  • Štíhlá do plavek... aneb pokračujeme v cvičení5. dubna 2016 Štíhlá do plavek... aneb pokračujeme v cvičení Zdroj Foto: 1 Článek je součástí webu target="_blank" rel="noopener">Domácírady | Rady pro váš dům - recepty,zdraví, […] Posted in Domácí rady
  • Bulworth: Politická revoluce ve stylu hip-hopu s Warrenem Beatty30. března 2024 Bulworth: Politická revoluce ve stylu hip-hopu s Warrenem Beatty Warren Beatty poprvé nabídl film "Bulworth" z roku 1998 v roce 1992 pod základním sloganem o muži v depresi, který si předtím, než se zamiluje, sjedná životní pojistku. Výkonný ředitel […] Posted in Zajímavosti
  • Smrtonosná past: Opět v akci - probleskne dokonce Patrik Rytmus Vrbovský30. září 2018 Smrtonosná past: Opět v akci - probleskne dokonce Patrik Rytmus Vrbovský Z pokračování Smrtonosné pasti nemám radost už od „druhého dílu“. Ale až do čtvrtého se na to alespoň dalo koukat a divák se bavil. Pátá „Smrtonosná past: Opět v akci“ s původním názvem „A […] Posted in Retro filmové recenze
  • Tulpan12. května 2007 Tulpan Konečně film, který je natočen srdcem. Konečně film, jenž má cit a sílu v tom pravém slova smyslu. Film co nemá zhola nic společného s komerční mašinérií […] Posted in Recenze
  • Tip pro matky manažerky. I rodina je "firma"!3. září 2019 Tip pro matky manažerky. I rodina je "firma"! Na knihu primárně určenou pro manažery a vůdce lidských skupin se ráda podívám z jiného úhlu pohledu. Chceme-li v životě dosáhnout harmonie a „tahu na branku“, potřebujeme podobně […] Posted in Knihovnička
  • Haunted Mansion, The (2003) 4. listopadu 2012 Haunted Mansion, The (2003) Eddie Murphy nikdy nevěřil na duchy. Ale brzy pozná, že právě oni na něj nastražili léčku, která může ohrozit život jeho rodiny. Jim a Sara Eversovi pracují jako realitní agenti. Jim […] Posted in Horory
  • Chris Colfer: Země příběhů Kouzelné přání15. ledna 2017 Chris Colfer: Země příběhů Kouzelné přání Jednoho dne budeš dost stará na to, abys znova začala číst pohádky… C.S. Lewis Tímto citátem otevírá Země příběhů dveře do pohádek, jež dobře známe z dob našeho dětství, do pohádek, […] Posted in Recenze knih
  • Deník mimoňky - Příběhy NESCHOPNÝ psí chůvy20. května 2017 Deník mimoňky - Příběhy NESCHOPNÝ psí chůvy Oblíbená mimoňka Nikki Maxwellová se vrací již po desáté a přináší další várku příběhu ze svého života, trapasů i šílených nápadů. Ve snaze pomoct svému idolovi Brandonovi se rozhodne […] Posted in Recenze knih

Budu rád, když navštívíte i můj stejnojmenný profil na ČSFD.

|

0