2BOBULE - TVŮRCI
Adam Dvořák
producent, střihač
V roce 1999 vystudoval FAMU a o dva roky později si otevřel vlastní televizní a filmovou střižnu Avid Movie. Nejprve se jako střihač podílel na krátkých filmech, až v roce 2002 spolupracoval s režisérkou Alicí Nellis na jejím snímku Výlet. Poté pracoval i na dalších střihově výrazných filmech jako jsou Sametoví vrazi, Snowboarďáci, Prachy dělaj člověka, Rafťáci, Tajnosti, Líbáš jako bůh, Bobule. Za filmy na Snowboarďáci a Tajnosti byl nominován na Českého lva za střih. Střihačsky dal podobu řadě reklam a videoklipů.
Na řadě filmů se Adam Dvořák podílí jako producent, kromě komedie 2Bobule připravuje ambiciózní historický film Lidice.
Co je ve 2Bobulích jiného oproti jedničce? Co jste se rozhodli zachovat a co je naopak jiného?Já bych asi začal od toho, co ve filmu zůstalo. Ve filmu jsme zachovali téměř všechny postavy, kromě jedné, která vývojově neměla kam pokračovat. Hraje tam pan Postránecký, Lukáš Langmajer, Tereza Voříšková, Kryštof Hádek, pan Táborský. Ve filmu je i pan Lipský, i když postava dědečka měla původně skončit. Stejná je i letní pohodová atmosféra filmu a víno jako ústřední téma. K novým věcem: samozřejmě je tu nový příběh, nová zápletka, nová krásná mladá dívka a další tři nové důležité postavy.Proč se změnil ve 2Bobulích režisér?Když jsme se s Tomášem Bařinou bavili o pokračování, říkal nám, že bohužel teď píše jiný scénář, a že by to nestíhal. Rozhodli jsme se tedy spolupracovat s Vladem Lanné, který je shodou okolností spolužákem Tomáše Bařiny. Je i mým bývalým spolužákem, byl na FAMU jeden z nejlepších. A myslím, že jsme zvolili výborně. Výsledkem bude velmi příjemná komedie.
2Bobule také budou akčnější. Prý jste hojně používali kaskadéry...Je to tak. Je to dáno také tím, že jsme celý film malinko víc posunuli do komedie, takže jsme nechali našim hrdinům trošku víc ubližovat. Abychom ale neubližovali hercům, museli jsme ubližovat kaskadérům. Ti padali, skákali, hořeli, lítali vzduchem s autem i bez auta. Nikomu se nic nestalo, i když místy jsem měl pocit, že to je už opravdu na hraně. Ale ti lidé tomu rozumí, stávalo se, že po třetím pádu kamsi ještě sami říkali „To nebylo ono, pojďme ještě jednou, zkusim se odrazit líp“ . Natáčeli jste na nové digitální kamery RED. Bylo to tak i u prvního filmu?První Bobule se celé točili na šestnáctimilimetrový film a pak jsme ten film skenovali. U 2Bobulí jsme použili digitální kameru RED, a dokonce rovnou dvě, takže se nám zrychlilo i natáčení. Rozdíl mezi filmem a těmito kamerami s použitím filmových skel vůbec není poznat. Pro Vlada navíc REDky znamenaly větší svobodu. Když chtěl použít rychloběžnou kameru a zpomalit tak záběry, prostě se to nacvakalo na kameře a nikoho netrápilo, že teče materiál. Nikdo za režisérem nestál a neříkal mu: „Hele, už ti vyjel materiál, musíme sebou hodit“.Jak jste spokojený s Janou Pidrmanovou? Novou Bobulí?Je to úžasná herečka a pamatuji si na moment, kdy mi asistent režie říkal: „Zamiloval jsem se do ní na první pohled. Hrozně mě bavilo říkat jí pojď ze záběru, pojď do záběru.“ Takže si myslím, že i diváci si přijdou na své. Místo jedné krásně holky tam budou hned dvě.Budete přemýšlet i o Bobulích 3?Ne (smích)... To je velmi předčasná otázka. Dvojka ještě není ani v kinech a opravdu si myslím, že trojka už by byla podstatně komplikovanější. Aby se příběh mohl vyvíjet dál. | když se nikdy nemá říkat nikdy. Takže uvidíme, ale zatím jsme o tom nepřemýšleli.
Nejnovější komentáře