Assassin’s Creed: Brotherhood přináší pokračování příběhu Ezia Auditore v srdci renesančního Říma a poprvé do série zavádí multiplayer. Přestože hra přináší řadu inovací, její příběh i herní mechaniky vyvolávají smíšené pocity a ukazují, jak náročné je naplnit očekávání po tak úspěšném předchůdci.
Úvod
Ubisoft se s Assassin’s Creed: Brotherhood pustil do nelehké výzvy – navázat na úspěch druhého dílu a zároveň přinést do série něco nového. Opět se setkáváme s Ezio Auditore da Firenze, jehož cesta tentokrát vede do srdce italské metropole, Říma, kde se odehrává nelítostný boj proti templářům. Hra byla původně chápána jako rozšíření dvojky, ale nakonec se z ní stala plnohodnotná samostatná kapitola s vlastním příběhem i novými herními prvky. Tato ambiciózní snaha o rozšíření konceptu však naráží na několik zásadních problémů, které ovlivňují celkový dojem ze hry.
Brotherhood přináší zásadní změnu v podobě multiplayeru, který debutoval právě v tomto díle. Tato novinka pozvedla sérii do nových dimenzí a nabídla hráčům možnost poměřit své assassinské schopnosti s ostatními. Bohužel, současné vypnutí serverů multiplayer znemožňuje tuto část hry vyzkoušet, čímž některé její inovace ztrácejí na významu. Přesto je třeba ocenit snahu o rozšíření herního zážitku mimo klasickou singleplayerovou kampaň.
Hratelnost
Základní kameny hratelnosti zůstávají věrné předchozímu dílu – stealth, parkour a souboje tvoří jádro zážitku. Nicméně, Brotherhood představuje několik vylepšení, která hru oživují. Nejvýraznější novinkou je možnost vést vlastní bratrstvo asasínů, což přidává strategický prvek do tradiční akční adventury. Ezio může nyní rekrutovat asasíny, vycvičit je a posílat na samostatné mise, což nejen rozšiřuje možnosti boje, ale i zvyšuje pocit, že hráč skutečně buduje mocnou organizaci.
Combat systém prošel také mírnou evolucí, zejména díky zavedení komb a rychlých zabití, které dokážou plynule navazovat na sebe, pokud hráč zvládne správně načasovat protiútoky. Tento systém zrychluje a zpestřuje souboje, i když někdy může působit až příliš zjednodušeně a snižovat obtížnost. Naopak parkour a pohybové mechaniky působí v některých situacích méně přesvědčivě než v předchozím díle. Ezio občas naskakuje na nečekaná místa nebo se nechce chytit zjevně dostupných říms, což může frustrovat. Navíc řízení koně v rušných ulicích je poměrně nepohodlné a často vede k nežádoucím momentům, kdy je lepší se po městě pohybovat pěšky.
Grafika a zvuk
Brotherhood využívá vylepšenou grafickou technologii, která přináší detailnější modely postav i bohatší prostředí. Řím je rozlehlý a členitý, zahrnující nejen rušné ulice a náměstí, ale také venkovské oblasti, doky a dokonce i slavný Vatikán. Přesto město nepůsobí tak živě a různorodě, jak by se dalo očekávat, a v některých ohledech ztrácí kouzlo, které předchozí díly dokázaly nabídnout. Například Florencie či Benátky z dvojky měly výraznější atmosféru a silnější charakter, zatímco Řím v Brotherhood působí spíše jednotvárně a místy monotónně.
Zvuková stránka je v tomto díle o něco temnější a zlověstnější, což se odráží v hudebních motivech i atmosféře průzkumu. Ačkoliv je hudba kvalitní a ve správných momentech umí podtrhnout napětí, chybí jí však větší dynamika a pestrost, která by ji činila nezapomenutelnou. Negativně působí také kontroverzní grafický efekt, kdy se při naklonění kamery horní část obrazovky zaplní bílým filtrem, který výrazně snižuje vizuální komfort. Naštěstí existují mody, které tento problém řeší, ale jeho přítomnost v oficiální verzi je zbytečným kazem celkového dojmu.
Příběh
Příběh Brotherhood navazuje přímo na události Assassin’s Creed II a opět se zaměřuje na konflikt mezi asasíny a templáři. Ezio se vrací do svého rodného kraje, aby pomstil smrt svého strýce Maria a zničil mocný rod Borgia. Hra se věnuje budování bratrstva, získávání respektu v Římě a postupnému oslabování templářského vlivu. V příběhu se objevují známé historické i fiktivní postavy, jako jsou Niccolò Machiavelli, Leonardo da Vinci či Lucrezia Borgia, což přidává na autentičnosti a hloubce světa.
Přestože je děj na papíře zajímavý a nabízí několik dramatických momentů, jeho tempo je bohužel rozkouskované a místy velmi pomalé. První část hry působí jako rozšířený tutoriál, který příliš neposouvá příběh kupředu a soustředí se spíše na mechaniky budování bratrstva a vlivu. Postavy zůstávají ploché a nevyvíjejí se – Ezio je po celou dobu víceméně stejný, pouze s novou rolí vůdce, a hlavní protivníci působí nedostatečně prokresleně. Závěr hry je naopak uspěchaný a nevyužívá potenciál napětí, které se během příběhu budovalo. DLC příběhy, které měly rozšířit herní zážitek, bohužel nedosahují kvalit hlavní kampaně a působí zbytečně a povrchně.
Technické zpracování
Technicky je Brotherhood povedenou hrou, ale ne bez problémů. Přestože hra běží stabilně a její herní svět je rozsáhlý, objevuje se zde řada bugů a glitchů, které dokážou zkazit zážitek, zejména při snaze o stoprocentní synchronizaci misí. Některé nepříjemné chyby, jako náhlé spawnování hlídek nebo nesprávné započítávání akcí vašich asasínů, mohou hráče frustrovat a vést ke zbytečným restartům či kompromisům v plnění vedlejších úkolů.
Dalším technickým problémem je, že multiplayerová část hry je dnes již nedostupná kvůli vypnutí serverů. To kromě ztráty možnosti zahrát si online režimy ovlivňuje i některé herní mechaniky ve singleplayeru, například investování do budov nebo získávání bonusů z vedlejších aktivit. Tyto prvky tak zůstávají částečně nevyužité a mohou vzbuzovat pocit, že hra není dokončená či optimalizovaná do posledního detailu.
👍 Kladné body
- Možnost budovat a vést vlastní bratrstvo asasínů přináší strategickou hloubku a zvyšuje zábavu.
- Zrychlený a variabilní combat systém s komby a protiútoky dělá souboje dynamičtější.
- Rozsáhlý a členitý Řím nabízí velký otevřený svět s mnoha aktivitami a charakteristickým prostředím.
👎 Záporné body
- Pomalé tempo příběhu a slabé prokreslení postav snižují emocionální angažovanost hráče.
- Technické nedostatky, bugy a glitchy kazí zážitek, zejména při plnění vedlejších misí a synchronizaci.
- Multiplayer je dnes nedostupný, což omezuje plný potenciál hry a některé herní mechaniky jsou nefunkční.
Závěrečné hodnocení
Assassin’s Creed: Brotherhood je dílem, které nabízí několik inovativních a zajímavých prvků, především v oblasti vedení bratrstva a bojového systému. Přestože má rozsáhlý otevřený svět a kvalitní grafické zpracování, nevyrovná se svému předchůdci v příběhové hloubce ani emocionální intenzitě. Technické problémy a vypnutý multiplayer ještě více snižují hodnotu hry v dnešní době. Pro fanoušky série a milovníky akčních adventur stále zůstává hrou, kterou stojí za to vyzkoušet, avšak očekávání, která vyvolal druhý díl, plně nenaplní.
Hodnocení: 75 %
Části seriálu: Assassin’s Creed
- Assassin’s Creed: Brotherhood – Temný návrat do srdce Říma s bratrstvem asasínů
- Assassin’s Creed - DĚJ ASSASSIN’S CREED
- Assassin’s Creed - HISTORICKÝ KONTEXT
- Assassin’s Creed - NATÁČENÍ SKOKU VÍRY...VE SKUTEČNOSTI
- Assassin’s Creed - O PRODUKCI
- Assassin’s Creed - OBSAZENÍ ASSASSIN’S CREED
- Assassin’s Creed - VZHLED ASSASSIN’S CREED
- Assassin’s Creed - ZPRACOVÁNÍ HER
- Assassin’s Creed – začátek legendy, který definoval žánr akčních adventur
- Assassin’s Creed II – návrat legendy, který stále fascinuje
- Assassin’s Creed III: Revoluce v sérii i na bojišti Americké války za nezávislost






















(4,91 z 5)