Assassin’s Creed: Brotherhood – Temný návrat do srdce Říma s bratrstvem asasínů

BrotherFoto: Ubisoft
🎧 Poslouchejte Kritiky.cz na Spotify a dal­ších pod­cas­to­vých služ­bách! Klikněte sem a nezmeš­kej­te žád­nou recen­zi.
Hodnocení článku
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehod­no­ce­no)
Loading...
Načítám počet zob­ra­ze­ní...

Assassin’s Creed: Brotherhood při­ná­ší pokra­čo­vá­ní pří­bě­hu Ezia Auditore v srd­ci rene­sanč­ní­ho Říma a popr­vé do série zavá­dí mul­tipla­yer. Přestože hra při­ná­ší řadu ino­va­cí, její pří­běh i her­ní mecha­ni­ky vyvo­lá­va­jí smí­še­né poci­ty a uka­zu­jí, jak nároč­né je napl­nit oče­ká­vá­ní po tak úspěš­ném před­chůd­ci.

Úvod

Ubisoft se s Assassin’s Creed: Brotherhood pus­til do neleh­ké výzvy – navá­zat na úspěch dru­hé­ho dílu a záro­veň při­nést do série něco nové­ho. Opět se setká­vá­me s Ezio Auditore da Firenze, jehož ces­ta ten­to­krát vede do srd­ce ital­ské met­ro­po­le, Říma, kde se ode­hrá­vá nelí­tost­ný boj pro­ti tem­plá­řům. Hra byla původ­ně chá­pá­na jako roz­ší­ře­ní dvoj­ky, ale nako­nec se z ní sta­la plno­hod­not­ná samo­stat­ná kapi­to­la s vlast­ním pří­bě­hem i nový­mi her­ní­mi prv­ky. Tato ambi­ci­óz­ní sna­ha o roz­ší­ře­ní kon­cep­tu však nará­ží na něko­lik zásad­ních pro­blé­mů, kte­ré ovliv­ňu­jí cel­ko­vý dojem ze hry.

Brotherhood při­ná­ší zásad­ní změ­nu v podo­bě mul­tipla­ye­ru, kte­rý debu­to­val prá­vě v tom­to díle. Tato novin­ka pozved­la sérii do nových dimen­zí a nabíd­la hrá­čům mož­nost pomě­řit své assas­sin­ské schop­nos­ti s ostat­ní­mi. Bohužel, sou­čas­né vypnu­tí ser­ve­rů mul­tipla­yer zne­mož­ňu­je tuto část hry vyzkou­šet, čímž někte­ré její ino­va­ce ztrá­ce­jí na význa­mu. Přesto je tře­ba oce­nit sna­hu o roz­ší­ře­ní her­ní­ho zážit­ku mimo kla­sic­kou sin­glepla­ye­ro­vou kam­paň.

Hratelnost

Základní kame­ny hra­tel­nos­ti zůstá­va­jí věr­né před­cho­zí­mu dílu – ste­al­th, par­kour a sou­bo­je tvo­ří jádro zážit­ku. Nicméně, Brotherhood před­sta­vu­je něko­lik vylep­še­ní, kte­rá hru oži­vu­jí. Nejvýraznější novin­kou je mož­nost vést vlast­ní bra­trstvo asa­sí­nů, což při­dá­vá stra­te­gic­ký prvek do tra­dič­ní akč­ní adven­tu­ry. Ezio může nyní rekru­to­vat asa­sí­ny, vycvi­čit je a posí­lat na samo­stat­né mise, což nejen roz­ši­řu­je mož­nos­ti boje, ale i zvy­šu­je pocit, že hráč sku­teč­ně budu­je moc­nou orga­ni­za­ci.

Combat sys­tém pro­šel také mír­nou evo­lu­cí, zejmé­na díky zave­de­ní komb a rych­lých zabi­tí, kte­ré doká­žou ply­nu­le nava­zo­vat na sebe, pokud hráč zvlád­ne správ­ně nača­so­vat pro­ti­ú­to­ky. Tento sys­tém zrych­lu­je a zpes­t­řu­je sou­bo­je, i když někdy může půso­bit až pří­liš zjed­no­du­še­ně a sni­žo­vat obtíž­nost. Naopak par­kour a pohy­bo­vé mecha­ni­ky půso­bí v někte­rých situ­a­cích méně pře­svěd­či­vě než v před­cho­zím díle. Ezio občas naska­ku­je na neče­ka­ná mís­ta nebo se nechce chy­tit zjev­ně dostup­ných říms, což může frustro­vat. Navíc říze­ní koně v ruš­ných uli­cích je poměr­ně nepo­ho­dl­né a čas­to vede k nežá­dou­cím momen­tům, kdy je lep­ší se po měs­tě pohy­bo­vat pěš­ky.

Grafika a zvuk

Brotherhood vyu­ží­vá vylep­še­nou gra­fic­kou tech­no­lo­gii, kte­rá při­ná­ší detail­něj­ší mode­ly postav i bohat­ší pro­stře­dí. Řím je roz­leh­lý a čle­ni­tý, zahr­nu­jí­cí nejen ruš­né uli­ce a náměs­tí, ale také ven­kov­ské oblas­ti, doky a dokon­ce i slav­ný Vatikán. Přesto měs­to nepů­so­bí tak živě a růz­no­ro­dě, jak by se dalo oče­ká­vat, a v někte­rých ohle­dech ztrá­cí kouz­lo, kte­ré před­cho­zí díly doká­za­ly nabíd­nout. Například Florencie či Benátky z dvoj­ky měly výraz­něj­ší atmo­sfé­ru a sil­něj­ší cha­rak­ter, zatím­co Řím v Brotherhood půso­bí spí­še jed­no­tvár­ně a mís­ty mono­tón­ně.

Zvuková strán­ka je v tom­to díle o něco tem­něj­ší a zlo­věst­něj­ší, což se odrá­ží v hudeb­ních moti­vech i atmo­sfé­ře prů­zku­mu. Ačkoliv je hud­ba kva­lit­ní a ve správ­ných momen­tech umí pod­trh­nout napě­tí, chy­bí jí však vět­ší dyna­mi­ka a pes­t­rost, kte­rá by ji čini­la neza­po­me­nu­tel­nou. Negativně půso­bí také kon­tro­verz­ní gra­fic­ký efekt, kdy se při naklo­ně­ní kame­ry hor­ní část obra­zov­ky zapl­ní bílým fil­trem, kte­rý výraz­ně sni­žu­je vizu­ál­ní kom­fort. Naštěstí exis­tu­jí mody, kte­ré ten­to pro­blém řeší, ale jeho pří­tom­nost v ofi­ci­ál­ní ver­zi je zby­teč­ným kazem cel­ko­vé­ho dojmu.

Příběh

Příběh Brotherhood nava­zu­je pří­mo na udá­los­ti Assassin’s Creed II a opět se zamě­řu­je na kon­flikt mezi asa­sí­ny a tem­plá­ři. Ezio se vra­cí do své­ho rod­né­ho kra­je, aby pomstil smrt své­ho strý­ce Maria a zni­čil moc­ný rod Borgia. Hra se věnu­je budo­vá­ní bra­trstva, zís­ká­vá­ní respek­tu v Římě a postup­né­mu osla­bo­vá­ní tem­plář­ské­ho vli­vu. V pří­bě­hu se obje­vu­jí zná­mé his­to­ric­ké i fik­tiv­ní posta­vy, jako jsou Niccolò Machiavelli, Leonardo da Vinci či Lucrezia Borgia, což při­dá­vá na auten­tič­nos­ti a hloub­ce svě­ta.

Přestože je děj na papí­ře zají­ma­vý a nabí­zí něko­lik dra­ma­tic­kých momen­tů, jeho tem­po je bohu­žel rozkous­ko­va­né a mís­ty vel­mi poma­lé. První část hry půso­bí jako roz­ší­ře­ný tuto­ri­ál, kte­rý pří­liš nepo­sou­vá pří­běh kupře­du a sou­stře­dí se spí­še na mecha­ni­ky budo­vá­ní bra­trstva a vli­vu. Postavy zůstá­va­jí plo­ché a nevy­ví­je­jí se – Ezio je po celou dobu více­mé­ně stej­ný, pou­ze s novou rolí vůd­ce, a hlav­ní pro­tiv­ní­ci půso­bí nedo­sta­teč­ně pro­kres­le­ně. Závěr hry je nao­pak uspě­cha­ný a nevy­u­ží­vá poten­ci­ál napě­tí, kte­ré se během pří­bě­hu budo­va­lo. DLC pří­běhy, kte­ré měly roz­ší­řit her­ní záži­tek, bohu­žel nedo­sa­hu­jí kva­lit hlav­ní kam­pa­ně a půso­bí zby­teč­ně a povrch­ně.

Technické zpracování

Technicky je Brotherhood pove­de­nou hrou, ale ne bez pro­blé­mů. Přestože hra běží sta­bil­ně a její her­ní svět je roz­sáh­lý, obje­vu­je se zde řada bugů a glit­chů, kte­ré doká­žou zka­zit záži­tek, zejmé­na při sna­ze o sto­pro­cent­ní syn­chro­ni­za­ci misí. Některé nepří­jem­né chy­by, jako náh­lé spa­w­no­vá­ní hlí­dek nebo nespráv­né zapo­čí­tá­vá­ní akcí vašich asa­sí­nů, mohou hrá­če frustro­vat a vést ke zby­teč­ným restar­tům či kom­pro­mi­sům v plně­ní ved­lej­ších úko­lů.

Dalším tech­nic­kým pro­blé­mem je, že mul­tipla­ye­ro­vá část hry je dnes již nedo­stup­ná kvů­li vypnu­tí ser­ve­rů. To kro­mě ztrá­ty mož­nos­ti zahrát si onli­ne reži­my ovliv­ňu­je i někte­ré her­ní mecha­ni­ky ve sin­glepla­ye­ru, napří­klad inves­to­vá­ní do budov nebo zís­ká­vá­ní bonu­sů z ved­lej­ších akti­vit. Tyto prv­ky tak zůstá­va­jí čás­teč­ně nevy­u­ži­té a mohou vzbu­zo­vat pocit, že hra není dokon­če­ná či opti­ma­li­zo­va­ná do posled­ní­ho detai­lu.

👍 Kladné body

  • Možnost budo­vat a vést vlast­ní bra­trstvo asa­sí­nů při­ná­ší stra­te­gic­kou hloub­ku a zvy­šu­je zába­vu.
  • Zrychlený a vari­a­bil­ní com­bat sys­tém s kom­by a pro­ti­ú­to­ky dělá sou­bo­je dyna­mič­těj­ší.
  • Rozsáhlý a čle­ni­tý Řím nabí­zí vel­ký ote­vře­ný svět s mno­ha akti­vi­ta­mi a cha­rak­te­ris­tic­kým pro­stře­dím.

👎 Záporné body

  • Pomalé tem­po pří­bě­hu a sla­bé pro­kres­le­ní postav sni­žu­jí emo­ci­o­nál­ní anga­žo­va­nost hrá­če.
  • Technické nedo­stat­ky, bugy a glit­chy kazí záži­tek, zejmé­na při plně­ní ved­lej­ších misí a syn­chro­ni­za­ci.
  • Multiplayer je dnes nedo­stup­ný, což ome­zu­je plný poten­ci­ál hry a někte­ré her­ní mecha­ni­ky jsou nefunkč­ní.

Závěrečné hodnocení

Assassin’s Creed: Brotherhood je dílem, kte­ré nabí­zí něko­lik ino­va­tiv­ních a zají­ma­vých prv­ků, pře­de­vším v oblas­ti vede­ní bra­trstva a bojo­vé­ho sys­té­mu. Přestože má roz­sáh­lý ote­vře­ný svět a kva­lit­ní gra­fic­ké zpra­co­vá­ní, nevy­rov­ná se své­mu před­chůd­ci v pří­bě­ho­vé hloub­ce ani emo­ci­o­nál­ní inten­zi­tě. Technické pro­blémy a vypnu­tý mul­tipla­yer ješ­tě více sni­žu­jí hod­no­tu hry v dneš­ní době. Pro fanouš­ky série a milov­ní­ky akč­ních adven­tur stá­le zůstá­vá hrou, kte­rou sto­jí za to vyzkou­šet, avšak oče­ká­vá­ní, kte­rá vyvo­lal dru­hý díl, plně nena­pl­ní.

Hodnocení: 75 %


Survive The Nights – realistický zombie survival, který ještě hledá svou pravou tvář
22. prosince 2025Survive The Nights – realistický zombie survival, který ještě hledá svou pravou tvářSurvive The Nights patří mezi ambiciózní projekty v žánru zombie survival her, které si kladou za cíl nabídnout hluboký a realistický zážitek z přežití v postapokalyptickém světě. Přestože hra disponuje řadou originálních mechanik a nápadů, její…Vydáno v rubrice: Recenze her
Winter Survival: zážitek plný výzev i inovací
22. prosince 2025Winter Survival: zážitek plný výzev i inovacíSurvival žánr je již léta doménou herních vývojářů, kteří neustále hledají nové způsoby, jak hráče ponořit do boje o přežití v nehostinném prostředí. Nová hra, kterou jsme měli možnost podrobit detailnímu zkoumání, přináší osvěžující kombinaci známých…Vydáno v rubrice: Recenze her
Assassin’s Creed Origins: Návrat ke kořenům v srdci starověkého Egypta
11. prosince 2025Assassin’s Creed Origins: Návrat ke kořenům v srdci starověkého EgyptaAssassin’s Creed Origins představuje klíčový milník v historii slavné série Ubisoftu, který nejenže přináší nový dech do osvědčené značky, ale zároveň otevírá bránu do fascinujícího světa starověkého Egypta. Tento díl, který nás zavádí do doby před…Vydáno v rubrice: Recenze her
Assassin’s Creed Syndicate: Viktoriánský Londýn z pohledu dvou sourozenců
10. prosince 2025Assassin’s Creed Syndicate: Viktoriánský Londýn z pohledu dvou sourozencůAssassin's Creed Syndicate přináší do slavné série nový pohled na viktoriánskou éru, kdy Londýn pulzoval energií průmyslové revoluce. Hra nás zavádí do roku 1868 a představuje jedinečný příběh dvou sourozenců, Jacob a Evie Fryeových, kteří se…Vydáno v rubrice: Recenze her
HITMAN: Eminem vs. Slim Shady – když rap a assassinátorství najdou společnou řeč
9. prosince 2025HITMAN: Eminem vs. Slim Shady – když rap a assassinátorství najdou společnou řečHitman World of Assassination rozšiřuje své hranice o nečekanou, ale vřele přijatou spolupráci s legendou hip hopu, Eminemem. DLC "Eminem vs. Slim Shady" přináší do světa Agenta 47 unikátní mise, které spojují ikonickou rapovou postavu s…Vydáno v rubrice: Recenze her
Assassin’s Creed Unity – Revoluce, která zůstala rozpracovaná
7. prosince 2025Assassin’s Creed Unity – Revoluce, která zůstala rozpracovanáAssassin's Creed Unity představuje sedmý hlavní díl slavné akčně-historické série Ubisoftu, který sliboval přelomový zážitek na nové generaci konzolí. Příběh zasazený do bouřlivých let francouzské revoluce měl nabídnout hluboký a propracovaný svět, avšak realita byla bohužel…Vydáno v rubrice: Recenze her
Assassin’s Creed Rogue – temná kapitola bratrovražedného konfliktu
2. prosince 2025Assassin’s Creed Rogue – temná kapitola bratrovražedného konfliktuAssassin’s Creed Rogue představuje unikátní moment v dlouholeté sérii Ubisoftu, kdy se hráči poprvé dostávají do role templáře, tedy „protistrany“ asasínského bratrstva. Hra, zasazená do chladných vod severního Atlantiku a rušných ulic New Yorku v době…Vydáno v rubrice: Recenze her
Shadow Fight Arena - bojová hra s velkým potenciálem, ale také se zbytečnými omezeními
22. prosince 2025Shadow Fight Arena - bojová hra s velkým potenciálem, ale také se zbytečnými omezenímiShadow Fight Arena je nejnovějším přírůstkem do známé série bojových her, která si získala fanoušky na mobilních zařízeních. Při přechodu na PC se však hra potýká s očekáváním hráčů a otázkou, zda se jedná pouze o…Vydáno v rubrice: Recenze her
Total Tank Simulator 2: Návrat ke kořenům nebo krok zpět?
18. prosince 2025Total Tank Simulator 2: Návrat ke kořenům nebo krok zpět?Po úspěchu původního Total Tank Simulatoru přichází jeho pokračování, které přináší výrazné změny v herním konceptu i mechanikách. Novinka se soustředí výhradně na tankové bitvy z druhé světové války a opouští rozmanitost jednotek i taktické možnosti,…Vydáno v rubrice: Recenze her
Bodycam: Revoluce v FPS, která ještě čeká na své dokončení
16. prosince 2025Bodycam: Revoluce v FPS, která ještě čeká na své dokončeníBodycam je jednou z nejodvážnějších a zároveň nejkontroverznějších herních novinek poslední doby. Tento titul, který vznikl v režimu early access díky práci pouhých dvou mladých francouzských vývojářů, přináší do žánru first-person shooterů zcela unikátní pohled –…Vydáno v rubrice: Recenze her
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře