Hořící keř - Autentická minisérie o normalizaci v Československu

Photo © Home Box Office (HBO) / Dušan Martinček, Kamil RodingerPhoto © Home Box Office (HBO) / Dušan Martinček, Kamil Rodinger
🎧 Poslouchejte Kritiky.cz na Spotify a dal­ších pod­cas­to­vých služ­bách! Klikněte sem a nezmeš­kej­te žád­nou recen­zi.
Hodnocení článku
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehod­no­ce­no)
Loading...
Načítám počet zob­ra­ze­ní...

Polská reži­sér­ka Agnieszka Hollandová má k Praze jis­tě vře­lý vztah, při­bliž­ně v době o kte­ré pojed­ná­vá mini­sé­rie Hořící keř stu­do­va­la na praž­ské FAMU, což v člo­vě­ku jis­tě urči­té zážit­ky zane­chá. Z fil­mů od Hollandové mě vel­mi zau­ja­la „Evropa, Evropa“ a samo­zřej­mě i slav­né DiCapriovské „Úplné zatmě­ní“. Jánošík se mi moc nelí­bil a „V tem­no­tě“ jsem dosud neměl mož­nost vidět.
Hořící keř urči­tě pat­ří mezi ty lep­ší fil­my A. Hollandové.

Je to pro­fe­si­o­nál­ně zpra­co­va­ná mini­sé­rie (jak jsme konec­kon­ců u HBO už zvyklí), kte­rá půso­bí cel­kem auten­tic­kým dojmem (pokud jsem sto posou­dit). Toto dra­ma pojed­ná­vá o počí­na­jí­cí nor­ma­li­za­ci v Československu, kte­rá je vykres­le­na na poza­dí soud­ní­ho spo­ru rodi­ny Palachových s Vilémem Novým (člen teh­dej­ší­ho ÚV). Hlavní posta­vou je pak advo­kát­ka Dagmar Burešová (Táňa Pauhofová), kte­rá se sna­ží Palachovy u sou­du hájit.

To, co mě u této mini­sé­rie zau­ja­lo hned na prv­ní pohled, byla atmo­sfé­ra kon­ce šede­sá­tých let, pozo­ru­hod­né zábě­ry na Václavské náměs­tí, kte­ré sku­teč­ně vypa­dá vel­mi auten­tic­ky (pokud mohu posou­dit z dobo­vých sním­ků). V pod­sta­tě veš­ke­ré rekvi­zi­ty jsou pou­ži­ty nená­sil­ně a vhod­ně, tak­že sku­teč­ně věří­te, že to co se děje, se sku­teč­ně dělo. V tom­to ohle­du jsou jis­tou kaň­kou na „tvá­ři“ fil­mu her­ci, kte­ří ač se sna­ží, tak mají not­ně proflá­k­lé tvá­ře a já osob­ně jsem se neu­brá­nil dojmu, že se nedí­vám na advo­kát­ku Burešovou, ale na Pauhofovou, kte­rou znám z „x“ dal­ších rolí. O Budařovi a Trojanovi nemluvě.


Režie: Agnieszka Holland
Scénář: Štěpán Hulík
Kamera: Martin Štrba, Rafał Paradowski
Hudba: Antoni Komasa-Łazarkiewicz, Karel Mařík
Hrají: Táňa Pauhofová, Jaroslava Pokorná, Petr Stach, Igor Bareš, Vojtěch Kotek, Adrian Jastraban, Patrik Děrgel, Ivan Trojan, Jenovéfa Boková, Denny Ratajský


Podívejte se na hod­no­ce­ní Hořící keř na Kinoboxu.
Vlny – historické drama z období okupace –  75 %
21. dubna 2025Vlny – historické drama z období okupace – 75 %Vlny (2024) jsou v pořadí již třetím režijním počinem mladého (38 let), ale přesto nadějného herce, scénáristy a režiséra Jiřího Mádla, který již odrostl svým pubertálním rolím rafťáka či snowborďáka. Žánrově se jedná o historické drama…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Deník shopaholičky: Krize i chaos
12. prosince 2025Deník shopaholičky: Krize i chaosDeník shopaholičky představuje příběh ženy zkroušené osobní krizí, která se snaží znovu najít sama sebe v záplavě slev a životních změn. Film si klade za cíl zachytit ženské dilema mezi láskou, rodinou a touhou po vlastním…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Deník shopaholičky míří do kin
11. prosince 2025Deník shopaholičky míří do kinCelovečerní romantická komedie Deník shopaholičky vstoupí do kin 11. prosince 2025. Film nabízí humorný pohled na svět nákupů, vztahů a rodinných vztahů. V hlavních rolích se představí Barbora Seidlová a další známí herci. Hlavní děj a…Vydáno v rubrice: Filmové premiéry
Uzel zla - Nový český horor
4. října 2025Uzel zla - Nový český hororVeronika (Sabina Rojková) a Mirek (Janek Gregor) něčím potřebují oživit svůj vztah, a protože Veronika je milovnicí hororů, vyrazí spolu na organizovaný zájezd po stopách mysteriózních vražd. Cílem výletu je oblast Slavkovského lesa, přezdívaná „uzel zla“,…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Životopisné drama Duchoň – když talent nestačí
6. srpna 2025Životopisné drama Duchoň – když talent nestačíUprostřed léta – času prázdnin a dovolených – jsem byla vyslána do pražského kina 35 na novinářskou projekci filmu Duchoň který režíroval Peter Bebjak. Tvůrci jej uvádějí v době, kdy si připomínáme 75 let od narození…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Bathory: Velkolepý film s krvavou historií, který nenaplnil očekávání
22. dubna 2025Bathory: Velkolepý film s krvavou historií, který nenaplnil očekáváníFilm Bathory slavného slovenského režiséra Juraje Jakubiska sice poprvé spatřil světlo světa už v roce 2008, ale i po sedmnácti letech od premiéry je to snímek, který stále rozděluje diváky. První klapka padla už v roce…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Na střeše – Gran Torino po česku –  85%
18. dubna 2025Na střeše – Gran Torino po česku – 85%Film Na střeše (2019), scénáristy, režiséra a herce Jiřího mádla (Gympl, Vejška, Deníček moderního fotra), je jeho druhým režijním počinem hned po snímku Pojedeme k moři, který jako lehce hravý nebyl ještě tolik vyzrálý. Jedná se o…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Příběh seriálu: Byl jednou jeden dům
5. ledna 2025Příběh seriálu: Byl jednou jeden důmS novým rokem začíná na blogu i zbrusu nový občasník, který bude věnován televizním seriálům, nejprve českým a později možná i zahraničním. Už před dvěma lety jsem samostatný článek věnoval koňskému seriálu Dobrá Voda, specifický článek v…Vydáno v rubrice: Seriály
Snowboarďáci - sympatická komedie na sněhu
22. prosince 2024Snowboarďáci - sympatická komedie na sněhuDva šestnáctiletí kluci, Rendy (Vojta Kotek) a Jáchym (Jirka Mádl), odjíždí na hory, aby nasbírali zkušenosti jak ve snowboardingu, tak balení holek. Už na začátku se jim však jejich představa zbortí. Zjišťují, že snowboard je ve…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Tajemství a smysl života: Teze, antiteze a syntéza
11. listopadu 2024Tajemství a smysl života: Teze, antiteze a syntézaPovažuji se za filozofku a spirituálně cítící bytost, proto jsem před rokem nemohla minout duchovně zaměřený snímek od Petra Vachlera, na který jsem byla velice zvědavá, jak celé „tajemství„ pojme, neboť si sama již od dětství…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře