Po letech očekávání a nadějí na pokračování legendární kooperativní střílečky přichází Killing Floor 3 s velkým očekáváním. Bohužel, místo akčního zážitku, který jsme si představovali, dostáváme rozpracovaný projekt plný bugů, technických problémů a ztráty duše původní série. Pojďme se podívat, zda má nový díl nárok na místo na herním trůnu nebo se jedná o další zklamání současné herní scény.
Úvod
Killing Floor 3 měl být ambiciózním krokem vpřed, kooperativní řežbou, která by přinesla dávku adrenalinu a krvavé zábavy. Místo toho se však ukazuje jako téměř rozpracovaný studentský projekt, který se snaží za každou cenu kopírovat úspěchy svých předchůdců a trendové prvky moderní herní scény. Výsledek je rozporuplný a v mnoha ohledech přímo frustrující.
Hratelnost
Základní herní koncept je stále lákavý – hordy nepřátel a intenzivní souboje, které kdysi nabízely viscerální zážitek. Ovšem v praxi je hra naprosto odlišná. Souboje jsou často sterilní, nepřátelé nereagují tak, jak by měli, a jejich animace působí roboticky a nevěrohodně. Zbraně jsou pouze čtyři primární a jedna sekundární, což je v porovnání s předchozími díly velmi omezené. Systém odměn a grind je zdlouhavý a nezábavný, a přitom chybí základní prvky jako chat, prohlížeč serverů nebo možnost snadného hledání herních sezení. Zkrátka, místo kooperativní akce dostáváme frustrující a nevyvážené střety, jejichž výsledek je často předvídatelný a nudný. Čekání na XP po skončení zápasu je zbytečně zdržující a bossové působí spíše jako nudné překážky než skutečné výzvy.
Grafika a zvuk
Použití Unreal Engine 5 s sebou nese očekávání moderního vizuálního zpracování, ale realita je jiná. Hra trpí na problémy s výkonem, časté zasekávání, zadrhávání a náhodné zamrzání jsou na denním pořádku. Shader compilation je zcela neefektivní a přidává jen zbytečné zpoždění. Co se týče zvukového doprovodu, ten je spíše průměrný, a gore efekty působí jen jako povinná součást, nikoli jako součást působivého zážitku. Celkově grafika působí nedokonale a často odstrašuje svým technickým stavem.
Příběh
O příběhu se v případě Killing Floor 3 nedá mluvit. Pokud bychom měli něco shrnout, tak se jedná o generickou sci-fi estetičnost bez jakéhokoliv hlubšího konceptu nebo atmosféry. Postavy působí povrchně a humor, který byl dříve součástí série, je pryč. Místo osobitého britského černého humoru máme sterilní prostředí, které se snaží být futuristické, ale místo toho působí jako špatná kopie jiných herních trendů.
Technické zpracování
Technické problémy jsou v této hře hlavní problém. Stabilita je nízká, náhodné pády a zasekávání jsou běžné i na výkonných sestavách. Vývojáři zřejmě používají nehotový a experimentální engine UE5, který místo zajištění plynulosti přináší chaos. Shader compilation a optimalizace jsou nedostatečné, což vede k frustraci i u zkušených hráčů. Odpovědnost za technické selhání nesou především vývojáři, kteří se zdají být zcela odtržení od reality a potřeb hráčské komunity.
Závěr
Killing Floor 3 je zklamáním, které působí spíše jako rozpracovaný prototyp než plnohodnotný herní titul. Místo očekávané masové řeže se dočkáme technických problémů, nedodělané hratelnosti a ztráty identity série. Pokud si chcete užít krvavou akci, doporučuji se vrátit k osvědčenému KF2 nebo počkat na lepší verzi, pokud vůbec někdy přijde. Tento titul je důkazem, že moderní technologie samy o sobě nezaručí kvalitní herní zážitek, pokud chybí důkladný vývoj a poslouchání komunity.
Nejnovější komentáře