Kritiky.cz > Recenze her > Mass Effect: Andromeda – výprava do jiné galaxie se moc nepovedla

Mass Effect: Andromeda – výprava do jiné galaxie se moc nepovedla

word image
word image
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

V březnu 2017 vyšel spin off titul z univerza Mass Effect, který je zasazen do galaxie Andromeda. Studio Bioware se tak velmi chytře vyhnulo nutnosti navázat na události z původní série a vývojáři tak měli volné ruce a nebyli nuceni se pohybovat v mantinelech nastavených původní trilogií. Bohužel nejenom díky zásahům ze strany Electronic Arts Andromeda v době vydání představovala jednu z prvních her současného trendu – hra byla plná chyb a nedodělávek o kterých autoři věděli, ale i přesto hru prodávali. Mrkněme na to, jak hra vypadá po pěti letech.

ME Andromeda se odehrává 600 let po událostech původní trilogie a vypráví příběh o snaze doletět a přežít v galaxii Andromeda. Soukromá organizace Andromeda Initiative (AI), jejíž součástí je několik desítek tisíc osob ze všech známých ras z mléčné dráhy, tak stojí před výzvami zcela neznámého prostředí. Jelikož po příletu do Andromedy nejde nic podle plánu, tak je hlavní protagonista Ryder v prvních okamžicích hry postaven do role Pathfindera, a má tak za úkol pro AI najít planety, které by bylo možno osídlit. Úkol to není lehký, a to zejména proto, že všechny předem určené planety obyvatelné nejsou, hvězdokupa Heleus je prorostlá energetickým fenoménem zvaným Scourge, vládu nad hvězdokupou se snaží násilím získat nepřátelská rasa Kett a mnoho dalšího.

Ve stínu legendy

V první řadě musím říci, že Ryder jako hlavní postava se povedl. Jsem rád, že autoři se vydali zcela jinou cestou než u Shaperda a vy se tak ocitáte v botách mladé, nejisté a nezkušené hlavní postavy, které je svěřen veliký úkol. Bohužel Ryderův charakter je definován a vy ho nemůžete moc měnit. Příjemnou změnou je Ryderův SAM – umělá inteligence, která Ryderovi pomáhá se vyrovnat s nástrahami Andromedy, ale hlavně mu umožňuje měnit bojový styl. Ve hře tak nejste jako v původní trilogií vázáni vybranou třídou, ale můžete libovolně přeskakovat mezi schopnostmi a kombinovat je. To mě přivádí k tomu nejlepšímu, co Andromeda nabízí, a sice k akci. Díky tomu, že zde autoři konečně zapojili kromě osy x a y, i osu z, a můžete využívat nepřeberné množství zbraní a schopností je akce v Andromedě špičková a hravě strčí do kapsy předchozí tituly.

To je ale bohužel vše, čím je Andromeda schopna konkurovat původní trilogii. Pardon, zapomněl jsem na vesmírné vozítko, které se Biowaru konečně povedlo. To, v čem původní trilogie vyčnívala byl příběh, postavy, dialogy a lokace. Příběh je v Andromedě zcela zapomenutelný a hlavní záporák je vyloženě plyšový medvídek, ze kterého ani jednou během hry nebudete mít respekt. A to dokonce ani z celé rasy Kett, která na mě po celu dobu působila spíše směšně a radši jsem soupeřil s jakoukoli jinou nepřátelskou frakcí. Postavy jsou v celku nezajímavé, z těch, co dostanete do týmu stojí za řeč asi pouze Jal příslušník nové rasy Angara (které je mimochodem vcelku dobře zpracovaná). Jinak je to klasika pár emzáků a dva lidští parťáci z nichž jeden je nebílí muž, který má být Ryderův buddy, tady se u Bioware nepoučili a jedná se opět o nejméně zajímavou postavu. Dialogy mě nijak moc nebrali, párkrát jsem se zasmál, ale o žádnou extra kvalitu se nejedná. Co se týče lokací ty jsou krásně zpracované, ale tak moc repetetivní že vás brzy začnou nudit.

Opuštěná hra s velkým potenciálem

Mass Effect nabízí hráči úžasné startrekovské prostředí s propracovanými vesmírnými rasami a technologiemi, takže zkrátka nechápu, jak mohli u EA a Biowaru nechat tuhle značku klesnout takhle hluboko. Oni sice spoustu chyb opravili, ale když většina postav vypadá stejně (a hrozně ošklivě). Příslušníci mimozemských ras dokonce vypadají všichni stejně a maximálně se liší barvou (sorry, ale Asari jsou stejné jako lidské ženské, proč mají všechny stejnou hlavu?). Stejně pořád narážíte na bugy, ve hře jsou špatně umístěny textury, u některých úkolů jako by chyběl konec atd. a k tomu se přidá nudný soundtrack s nezajímavými lokacemi a příběhem. No, a nakonec je potřeba tenhle bordel dorazit totálně nepřehledným inventářem, trapnými sudoku minihrami a totálně nudným multiplayerem, který absolutně selhal v porovnání s úžasným MP z ME3.

Je vidět že pro některé tvůrce z Bioware se jednalo o srdcovou záležitost, a tak spousta součástí této hry působí dobře a hráče baví. Ale tahle hra jako celek prostě moc dobře nefunguje, což bude pravděpodobně z velké části dáno také příšerným Frostbite enginem, který se pro hry od Biowaru fakt nehodí. Kdyby autoři dostali více času a prostoru věřím tomu, že by to byla vcelku dobrá hra, takhle ale upadá v zapomnění a o další zahrání ME:A opravdu nestojím. A už vůbec ne po tom co Andromedu u Biowaru poslali k ledu a žádné pokračování nebude. Škoda potenciál to mělo a kdyby Andromedu neopustili kvůli totálnímu průseru jménem Anthem rozhodně by udělali líp.

50 %

Foto: BioWare & Electronic Arts


Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 50 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,35470 s | počet dotazů: 259 | paměť: 56898 KB. | 13.10.2024 - 21:01:16