Cesta k Vánoční hvězdě, norská pohádka číslo jedna vysílaná každoročně na Štědrý den, se dočká nového filmového zpracování. Norský štáb ji natáčí v těchto dnech na hradě Pernštejn, poté se přesune do ateliérů v Praze a na další lokace. Agentura CzechTourism se přidá ke kampani, která v Norsku na propagaci pohádky poběží, jejím cílem je nalákat do Česka norské turisty. K tomu, aby se film natáčel právě u nás, přispěla svými aktivitami kancelář Czech Film Commission, agentura CzechTourism finančně podpořila jak lokační skauting, tak samotné natáčení.
Cesta k Vánoční hvězdě je pro Nory to, co pro Čechy Tři oříšky pro Popelku s Libuší Šafránkovou. Tradiční pohádkový příběh byl zfilmován na základě norské divadelní hry z roku 1924 už v roce 1976. Od té doby si získává srdce televizních diváků všech generací. Na Štědrý den pohádku každoročně vysílá velká televizní společnost NRK 1.
Rozpočet pohádky natáčené v těchto dnech na Pernštejně je 104 miliónů českých korun. Pohádku natáčí režisér Nils Gaup, který byl za film Pathfinder (Stopař) v roce 1987 nominovaný na Oscara. Distribuční společností je The Walt Disney Film Company Nordic, natáčení v České republice zajišťuje místní produkční společnost Sirena Film. Agentura CzechTourism chce norské natáčení využít v rámci své marketingové koncepce.
„Film je v současné době novým marketingovým nástrojem, pomocí kterého chceme lákat do Česka turisty, proto jsme se rozhodli připojit k propagačním aktivitám pohádky v Norsku. V případě této severské země hraje v náš prospěch i spotřební chování jejích obyvatel. Norové se totiž při výběru dovolené velmi inspirují seriály, filmy a televizními pořady o cestování,“ okomentoval aktivity agentury CzechTourism její generální ředitel Rostislav Vondruška.
Norové mají nárok na zákonnou dovolenou 25 dní. Nejčastěji se jezdí na dovolenou zrekreovat a pobavit, láká je rovněž příroda, roste ale počet jejich cest za kulturou. V Česku stráví norští turisté 4 až 5 nocí, z 90 procent zůstávají především v Praze. Denně tu utratí kolem 2400 korun, což bylo v roce 2010 vůbec nejvíce ze všech zahraničních turistů. Za první tři čtvrtletí loňského roku jich do České republiky přijelo téměř 60 tisíc.
Norská pohádka je pilotním projektem agentury CzechTourism v oblasti filmu jako marketingového nástroje. V současné době agentura vyjednává o natáčení pražského dílu americké reality show Bachelorette a využití potenciálu filmových snímků, které se v České republice právě realizují
Zdroj: Tisková zpráva ČCCR - CzechTourism
Nejnovější komentáře