Na první březnový týden si Netflix nachystal další novinku, která budí pozornost diváků. Svůj nový film totiž pro Netflix natočil komerčně realtivně úspěšný rutinér Peter Berg a do hlavní role tentokrát opět sehnal Marka Wahlberga. Jedná se tak již o několikátou jejich spolupráci v řadě a minimálně to co doposud natočili, stálo vždy za to. Bude z toho i tentokrát úspěch? Producenti Netflixu by rozhodně byli rádi, kdyby se knižní postava z pera Roberta B. Parkera dočkala dostatečné popularity, aby si tahle kriminálka vysloužila pokračování, po kterém film v závěru pokukuje. Spravedlnost podle Spensera to ovšem nebude mít jednoduché a záleží, kolik fanoušků si tahle knižní adaptace nakonec na platformě najde...
Bývalý policista Spenser (Mark Wahlberg) si právě odseděl pět let ve vězení za napadení svého nadřízeného. Měl důkazy o jeho zkorumpovanosti, ovšem nepovedlo se mu je prosadit a případ byl zameten pod stůl zbytkem bostonské policie. Po pětiletém pobytu za mřížemi se hodlá z Bostonu přesunout do Arizony a živit se jako řidič kamionu a celou tuhle aféru hodit za hlavu. Tyhle plány ovšem berou za své v momentě, kdy je v den jeho propuštění z vězení popraven policejní kapitán Boylan (Michael Gaston), který byl právě tím, koho Spenser před lety surově zmlátil. Nyní se tedy bývalý policista dostává na přední místa seznamu podezřelých a to i přesto, že měl na inklinovanou dobu alibi. Spenserovy plány se tímto nezabývat dorazí to, když je jeho bývalý kolega z policejního sboru nalezen s průstřelem hlavy po údajné sebevraždě a obviněn jako pachatel hrůzného zločinu na kapitána Boylana...
Při pohledu na to, kdo za touhle novinkou stojí by se jeden až těšil, co si to pro něj Netflix na tenhle měsíc připravil. Kriminálka s množstvím schopných lidí v ansámblu, která by se vyjímala v kinech? Sem s tím. Jenže ona to není takové, jak by se mohlo zdát. Berg a spol se rozhodně pokoušeli o něco jako Jack Reacher, tj. surověji pojatá kriminálka ze staré školy v relativně střídmém rozpočtu kde atmosféra a příběh utáhnou i místy podvyživený snímek. A to se jim úplně nepovedlo. Ne proto, že by snad byl Marky Mark... tedy Mark Wahlberg málo sympaťák na tuhle roli, svůj part zvládá obstojně - i když je to pořád on sám a ne postava kterou se snaží ztvárnit. Ale on toho film nad rámec obstojného zpracování moc nenabízí...
Tenhle kus by totiž moc rád byl další vydařenou žánrovkou, kriminálkou, ke které se budete rádi vrace a vlastně si s chutí dáte další porci po víceméně stejných kličkách. Jenže to se tak úplně nedostavilo. Filmový Spenser je jen další z řady morousů co si nejdou pro ránu daleko, jeho parťák Hawk (Winston Duke) má sice charisma ale na nic moc víc než na pár úsměvných momentů se nezmůže a Alan Arkin a Iliza Shlesinger jsou fajn ale prostoru moc nemají. O nevýrazných a hodně stereotypních záporácích ani nemluvě (pokud se tedy necháte filmem oblbnout natolik, aby vám nebylo jasné jak se věci mají od prvních momentů). Může za to ale ostatně i scénář, který psal Brian Helgeland s nováčkem Seanem O’Keefem. Téměř dvouhodinová směs žánrových klišé, pomalého budování bez atmosféry a prázdných dialogů moc nenadchne a minimálně od Helgelanda s jeho renomé bych čekal podstatně víc.
Co víc, nepotěší ani Bergova režie. Celý film působí jako prošlapávání už stokrát projité cestičky, které sice dokoukáte ale za pár hodin po projekci začně být docela problém vzpomínat, co se tam vlastně stalo. Trochu trestuhodnému výsledku napomáhá i jinak docela nevýrazná práce s kamerou Tobiase A. Schliesslera, která snad vyjma dvou momentů prostě jen sleduje onu béčkovou kriminálku bez ničeho nového či výrazného, co by stálo za řeč. Film díky tomu vypadá hodně „televizně“ a zapadl by i vedle klasické seriálové kriminálky, kterých je v televizi víc než dost.
Co tedy k novince Spravedlnost podle Spensera říct závěrem? Jedná se obstojnou kriminálku, která toho ale moc nového nepředvede nad rámec běžného žánrového klišé a klasických kliček. Wahlberg je opět v poloze seriozní Wahlberg a je docela fajn, zbytek ale stojí sotva za řeč. Akce moc není, napětí také ne a výraznější atmosféru by člověk jen těžko hledal. Dialogy mají pár světlých momentů a několik hlášek se povedlo, nicméně na hodinu a třičtvrtě je to prostě málo. Pokud máte náladu na béčkovou kriminálku a nemáte příliš velká očekávání, je tahle novinka asi docela snesitelnou výplní jednoho večera. Jinak bych se asi raději podíval jinde.
Mark Wahlberg a přehlídka žánrových klišé v docela výrazně televizním zpracování. Peter Berg si vybral slabší chvilku a servíruje docela zapomenutelnou kriminálku na motivy knižní série o které jste sice neslyšeli. Obstojné, pár slušných momentů, několik slušných hlášek ale jinak docela běžný béčkový pokus o něco, co tam prostě není. Někdo se moc díval na Jacka Reachera a řekl si, že to zkusí také. Ale moc se to nepovedlo.
Spravedlnost podle Spensera (Spenser Confidential, Wonderland) Drama / Krimi / Mysteriózní / Thriller USA, 2020, 110 min Režie: Peter Berg Předloha: Robert B. Parker (kniha) Scénář: Brian Helgeland, Sean O’Keefe Kamera: Tobias A. Schliessler Hudba: Steve Jablonsky Hrají: Mark Wahlberg, Bokeem Woodbine, Alan Arkin, Winston Duke, Michael Gaston, Marc Maron, Iliza Shlesinger, Post Malone, James DuMont, Hope Olaide Wilson, Lexie Roth, Colleen Camp, Cassie Ventura Producenti: Peter Berg, Stephen Levinson, Neal H. Moritz, Mark Wahlberg Střih: Michael L. Sale Scénografie: Neil Spisak Kostýmy: Virginia Johnson
5. listopadu 2008 Bunkr smrti (Outpost) Psí vojáci, R-Point, Shock Waves – tak se dá ve zkratce charakterizovat nový britský film, o kterém bude následující recenze. Děj filmu se odehrává kdesi ve „východní Evropě“ zpustošené […] Posted in Filmové recenze
25. července 2022 Manyeo Part2. The Other One
První letošní zklamání z Jížní Koree. The Witch part 1 byla parádní akční a brutální jízda s emocemi, narvaná zvraty a skvělými akčními scénami a dvojka pochopitelně byla jeden z […] Posted in Krátké recenze
24. března 2017 Skoro tucet - kniha - recenze - 100 % Tento kousek se řadí k velmi zajímavým počinům autora pohádkových knih Pavla Čecha. Najdeme v ní skoro dvanáct příběhů. Asi tomu čtenáři nerozumí, ale k tomu se hned dostanu. Vzhledem […] Posted in Recenze knih
6. března 2021 Raya a drak (2021) Fascinující Disneyovka.Tématicky je mi to mnohem bližší, než cokoliv od Pixaru ( Duše, v Hlavě) tohle jede hodně Asijský styl a bere si toho spousta z Japonské kultury. Raya je krásná […] Posted in Krátké recenze
3. dubna 2017 Tradiční české JARO Jaro klepe na dveře a stejně jako se po zimním spánku probouzí příroda je třeba probudit naši paměť a ze zapomenutých koutů vyštrachat zvyky, říkadla a koledy, které provázejí tradiční […] Posted in Recenze knih
14. ledna 2023 M3GAN
První letošní mainstream hororová žánrovka je jen průměrnou high tech záležitostí. M3gan má sice velmi pochvalné zámořské ohlasy ( Rotteni i IMDB jsou překapivě velmi pochvalní), ale […] Posted in Krátké recenze
30. prosince 2018 Trauma (2017) Nejzvrácenější film letošního roku patří Chile a po všech letošních Exploitationech jasný král.Trauma je film, který některým divákům trauma doslova dokáže způsobit ( Především ženám) a […] Posted in Krátké recenze
23. června 2023 Věznice 77
Slušné vězeňské drama dle reálných událostí od režiséra chválené Mokřiny. Zaujme i herecký cásting. Javier Gutiérrez je velká hvězda a Miguel Herrána všichni známe jako Ria z La Casa […] Posted in Krátké recenze
Student dvouoborového studia Anglická filologie / Filmová věda, dlouholetý fanoušek filmu, hudby a televize. Více o mně na profilu na CSFD.cz : http://www.csfd.cz/uzivatel/135140-sanchezcz/
Nejnovější komentáře