„Nyní vám povím příběh, jak jsem skoro umřel!“ |
Detektiv John Hobbes se konečně dočkal dne, kdy je popraven nebezpečný vrah Reese, kterého pomáhal dopadnout. Bezcitný maniak si z plynové komory nic nedělal ani v posledních okamžicích svého života a spousta lidí si po jeho skonu hluboce oddechla. Neuplynul však ještě ani den od jeho smrti a stane se další vražda, velice podobná těm, jenž spáchal právě Reese. Měl snad vrah komplice o kterém dosud policie nevěděla? Další mrtvoly na sebe nenechají dlouho čekat a Hobbes se ocitá v beznadějné situaci. Nebo ne? Společně se svým kolegou Jonesym se začne více zajímat o Reeseovu minulost a především o poslední nahrávku z cely smrti. Zjistí, že vrah mluvil již skoro zapomenutým jazykem a nenápadně se snažil podstrčit Johnovi poslední indicii před svou smrtí. Tato stopa ho dovede až k jisté Grettě Milano a jejímu mrtvému otci. S její nepřímou pomocí se dozví, že sok proti kterému stojí, není obyčejným smrtelníkem. Zprvu tomu nevěří, ale poté co jej Azazel sám kontaktuje a ukáže mu svou sílu, je detektivovi jasné, že on jediný se jej musí pokusit zastavit. Zdánlivě nezničitelný nepřítel se totiž může pouhým dotekem převtělit do kohokoliv ve svém dosahu. Dá se tedy vůbec zastavit?
Český název: Anděl smrti
Režie: Gregory Hoblit
Rok výroby: 1998
Délka: 123 min
Země: USA
Hrají:
Denzel Washington ... (John Hobbes)
John Goodman ... (Jonesy)
Donald Sutherland ... (Stanton)
Embeth Davidtz ... (Gretta Milano)
James Gandolfini ... (Lou)
...a další
„Nyní vám povím příběh, jak jsem skoro umřel!“ Tak zhruba těmito slovy začíná tento mysteriózní thriller, který zprvu vypadá spíše jako temnější detektivka. Hned na začátku se seznámíme s hlavním hrdinou detektivem Hobbesem, který si vymění několik posledních láskyplných slov s odsouzencem. Již podivné vrahovo chování a především mluva vydá první varovné signály, že něco zvláštního musí vyset ve vzduchu. Přiznám se, že úvodní melodie od Rolling Stone a vrahův taneček ve mně vyvolali příjemné uvolnění, protože jsem očekával něco ve stylu znovuzrození jako k tomu došlo ve známé Dětské hře. Podivné chování kolemjdoucích a jejich letmé dotyky tomu všemu napovídaly, přesto jsem si nebyl ještě pořádně jistý co mě čeká. Před spuštěním filmu jsem si totiž nesháněl žádné informace o filmu.
Následné telefonáty a poukazování na výskyt mrtvol rozpoutá zajímavou psychologickou hru nejen mezi ústřední dvojicí, ale i mezi tvůrci a diváky. Těm je postupně poodkrýváno celé tajemství příběhu o padlém andělovi, který chce postupně vymítit celé lidstvo. Na rozdíl od jiných filmů, které se zabývají podobným tématem (viz. série Prophecy a jiné) však diváci nemají téměř po celou dobu šanci vidět, jeho skutečnou podobu. Ono to vlastně není ani fyzicky možné, protože. No to vám zas až tak dopodrobna nebudu popisovat. Každopádně stejně jako detektiv, ani sám divák si nemůže být na první okamžik jistý, v kom se tenhle nebeský parchant ukrývá tentokrát. Abychom to však měli přece jenom trošku jednodušší a oproti našemu hrdinovi jsme měli náskok, vše potřebné nám prozradí pískot známé písničky.
Atmosféra sama o sobě nabízí docela potemnělou stránku pohledu na celou věc a čas od času to scénář skouší i na naše city. Možná to přece jenom chtělo ještě více přitvrdit a ořezaná stopáž by taky nebyla na škodu. Těch 123 minut bylo dle mého názoru až zbytečně moc a některé pasáže jsou zbytečně natahovány. Ale jinak jsem byl docela spokojený především s hereckými výkony. Především pak Denzel ukázal, že je pán herec a film se mohl opírat hlavně o něj. Donald Sutherland byl rovněž skvělý, ale nedostal zde zas až tolik prostoru. Myslím si, že to byla celkem škoda, protože Goodman spíš jen sekundoval.
Mírným zklamáním se pro mě stalo zakončení celého filmu. Očekával jsem potom všem přece jenom trochu něco jiného. I tak však musím tvůrcům vystřihnout pochvalu za netuctovou koncovku, jelikož happyendy moc nemusím. Fallen se tak v klidu zařadil v mé sbírce mezi kousky, které si kdykoliv pustím znovu. Chtělo to jen vychytat všechny mouchy, ale tak nikdo není dokonalý.
Hodnocení:
60%
Nejnovější komentáře