Přivádění Transformerů k životu
Když se v komunitě digitálních animátorů rozkřiklo, že Michael Bay připravuje hraný film, postavený na konceptu akčních figurek z počátku 80. let, rozšířily se řady pracovníků společnosti ILM o zástupy dlouholetých fanoušků Transformers, kteří se v průběhu předcházejících let stali pracovníky v oblasti vizuálních efektů, a nyní byli přizváni k účasti na vzniku filmové adaptace.
A co měli v ILM na práci? Bayova armáda měla několik divizí. Jako první začali na filmu pracovat oddíly konceptuálních výtvarníků, kteří vymysleli všechny mechanismy – jak budou postavy vypadat a jak se budou pohybovat. Pak přišla řada na virtuální mechaniky, kteří vytvořili části jednotlivých robotů a vymysleli, jak na sebe budou napojeny. A nakonec přiložili ruku k dílu animátoři, kteří jim vdechli život.
„Pokud bychom to přirovnali ke skutečnosti, dá se říci, že máme lidi, kteří ty loutky nejdříve vyrobí, a my jsme pak samotní loutkáři,“ říká vedoucí animace Scott Benza. „Ale s tím rozdílem, že se to všechno děje v počítači, je to všechno virtuální a nemůžete si na to šáhnout.“
A jak si člověk poradí s „hereckými výkony“ svých virtuálních svěřenců? Jak odhadne, co by jim mělo jít vyčíst z obličejových částí a jak zajistí, aby se přirozeně pohybovali v intenzivních akčních scénách? Jednou z možností bylo dostat se do hlavy Michaela Baye a zjistit, jak postavy vnímá. To se Bay pokusil animátorům vysvětlit pomocí příměrů k postavám či představitelům z jiných filmů, kteří jeho představy o povaze a chování Transformerů naplňovali: „Jako předlohu pro Bumblebeeho jsme měli Michaela J. Foxe v Návratu do budoucnosti, Liam Neeson byl zase v několika svých rolích dobrá předloha pro Optima Prime… A našel bych i několik dalších příkladů, které nám dal na začátku jako startovní body, od kterých bychom se mohli odpíchnout,“ vzpomíná Benza.
„Lidé z komunity speciálních efektů si nás všimli,“ říká vedoucí vizuálních efektů Scott Farrar. „Nešetřili lichotkami a říkali nám, že tohle je možná nová generace efektů tohoto typu. Říkali, že je to srovnatelné s pokrokem, jakým byl ve své době Jurský park.“
„Chtěli jsme vytvořit něco mnohem elegantnějšího než ty těžké roboty, které jsme už všichni viděli a pomalu nás začínají nudit. To znamená, že jsme se při animaci nezaobírali tím, co by v té či oné situaci udělal nějaký masivní a těžkopádný objekt – chtěli jsme mít bojovníky, kteří dokáží manévrovat dosud neviděným způsobem. Má to hodně společného s hongkongským stylem bojových filmů, kde jsou herci zavěšeni na kaskadérských lanech,“ dodává Farrar.
- - -
„Michael Bay nenatáčí malé filmy,“ říká Steven Spielberg. „Myslím, že tenhle film má ještě vyšší produkční kvality než Armageddon a Pearl Harbor. Tam, kde je třeba, je děsivý a temný, jindy je zase překvapivě vtipný.“
„Jsem na Transformers a na práci všech lidí, kteří se na tomhle filmu podíleli, velmi hrdý,“ dodává Spielberg. „Doufám, že se z něj stane první díl dlouhé série.“
Nejnovější komentáře