Hra na kočku a myš je opravdu jednoduchá. Co se však může dít, když se do role kočky postaví masový vrah a do role honěné myšky vysloužilý policejní detektiv? Nová 10dílná televizní série Pan Mercedes inspirovaná detektivním románem od Stephena Kinga se vám pokusí tuto situaci nastínit.
Americký spisovatel Stephen King je momentálně považován za jednoho z nejuznávanějších spisovatelů 21. století a těší se velké oblibě napříč všemi věkovými kategoriemi. Mezi jeho nejslavnější díla patří hororový román o nestvůře z kanálů To nebo například osmidílná fantasy sága Temná věž. Musí se však mít na paměti i úspěšná filmová zpracování jeho děl. Mezi ta nejznámější patří například Vykoupení z věznice Shawshank nebo Zelená míle. Díky takovýmto kinematografickým počinům je nyní jakýkoliv převod z papíru na obrazovku doprovázen velkým očekáváním z výsledku. Jinak tomu nebylo ani u nového seriálu Pan Mercedes.
Děj se odehrává v malém americkém městečku. Jednoho rána postával čekající dav lidí před branami Městského centra kvůli nabídce práce pro nezaměstnané. Nikdo nemohl tušit, že se za pár okamžiků stane ono místo dějištěm odporného masakru způsobeného šedým mercedesem, zanechaje za sebou spousty mrtvých a ještě víc zraněných. Vrah utekl ze spárů policie, nezanechal žádné stopy a případ zůstal nevyřešen. Když ale po několika měsících dostane Bill Hodges, půl roku vysloužilý detektiv, dopis, ve kterém se záhadný muž přihlašuje k tomuto hrůzostrašnému činu, rozhodne se na vlastní pěst případ znovu otevřít a tzv. Mercedesového vraha vypátrat.
Úvodní scéna s klaunem sedícím v šedém mercedesu připraveném na masakr je stejně působivá jako v knižní předloze. Možná je ještě působivější díky výbornému zpracování a divákovi dokonce pořádně rozbuší srdce. Po úvodní scéně se seznámíme s životem unaveným detektivem Hodgesem hraným Brendanem Gleesonem. Zbývá nám se seznámit se záporákem seriálu Bradym Hartsfieldem, který je ztvárněn Harrym Treadawayem. Obě hlavní postavy jsou jako vytisknuté 3D tiskárnou přímo z Kingova románu a já si nedokážu představit více se hodící dvojici do rolí hlavních hrdinů. Režie nám hlavní postavy představuje ze všech možných úhlů a každý si tak může udělat dokonalý obraz o jejich vlastnostech. Různé prostřihy na masakr u Městského centra skvěle dodávají na atmosféře a člověka drží při pozornosti až do závěrečných titulků.
Režii se v průběhu celého pilotu podařilo nastavit takové tempo, se kterým bude velmi obtížné držet krok po celou dobu série. Děj se bude pravděpodobně ubírat trochu jiným směrem než v knižní předloze, ale scénáristé odvedli u prvního dílu skvělou práci a dokázali, že to bude nejspíš ten správný směr, který bude bavit diváka od začátku až do konce.
Děkuji Karolině Koblížkové za korektorské práce ????
Nejnovější komentáře