Po nouzovém přistání pilot Mills (Adam Driver) zjistí, že se nachází na neznámé planetě- na Zemi před 65 miliony let. Jelikož Mills a další přeživší, Koa (Ariana Greenblatt) mají na záchranu jediný pokus, musí se při svém epickém boji o přežití vydat napříč neznámou krajinou plnou nebezpečných prehistorických tvorů...
Adama Drivera sice mainstreamovému publiku představila především role Kylo Rena v nové trilogii Star Wars, Driver se ovšem ve své kariéře vydává spíše cestou, kdy si vybírá charakterní úlohy a spolupráci s ceněnými režiséry. Jim Jarmusch (Paterson/Mrtví neumírají), Martin Scorsese (Mlčení), Steven Soderbergh (Loganovi parťáci), Terry Gillam (Muž, který zabil Dona Quijota), Spike Lee (BlacKkKlansman), Ridley Scott (Poslední souboj/Klan Gucci) nebo Leos Carax (Annette). Náhle se ovšem Driver nově objevuje i v hlavní roli sci-fi thrilleru 65. Na producentském postu hnízdí Sam Raimi, za režií a scénářem poté stojí duo Scott Beck a Bryan Woods, které je zodpovědné za scénář k prvnímu Tichému místu. Samotný námět mohl působit zajímavě a snadno mít široký potenciál, je tomu ovšem ve finále skutečně tak?
Přítomnost Adama Drivera není nutné přisuzovat pouze k honoráři, ale i faktu, že i tentokrát může Driver zdánlivě někoho hrát. Muže, který je zasažen traumatem a výčitkami, někdo, kdo se v jisté formě pokouší o vykoupení, neustále je ovšem pronásledován stínem minulosti a sebevražednými sklony. Výprava do pravěku a konfrontace pravěkých ještěrů s high-tech technologií by tak s ideálním scénářem mohla i alespoň částečně fungovat jako charakterní studie. 65 ostatně ukazuje, že je Adam Driver solidním hercem, který je schopen prodávat ty ideální emoce, skrze akční polohu je poté schopen jako bývalý mariňák využít své zkušenosti u námořnictva. Ani sebelepší herec ovšem z hloupoučkého scénáře zlato nevytěží. A v tom leží zakopaný pes.
Film dua Beck/Woods působí jako předražené béčko, které mělo vzniknout někdy před 30-40 lety, kdy šlo existenci podobných bizarností tolerovat. Kreativní hlava by z námětu nejspíš zvládla vydolovat zajímavé nápady, schopně pracovat i s onou osobnější linkou, ze samotného konceptu rozhodně vytěžit více. Stačí se už jen pozastavit nad tím, že Driverův Mills pochází z planety Somaris. Její obyvatelé jsou humanoidní rasou, která se kromě zdánlivě pokročilejší technologie od klasických lidí vůbec neliší. Už jenom představení tohoto nekreativně vymyšleného světa vyvolává spousty otázek, film ovšem ihned poté skočí na hlavní pravěké pole. A spása to rozhodně není.
Beck a Woods postrádají nápady za psacím stolem i za kamerou, kdy se jim nedaří něco vybudovat i na konfrontaci dinosaurů a high-tech technologie, kdy nevyhnutelně lacině působí i triky a výprava. Filmu se alespoň částečně daří budovat pouto mezi Millsem a mladou Koaou (šikovná Ariana Greenblatt), které těží i z poměrně zajímavého nápadu, že dvě hlavní postavy od sebe dělí jazyková bariéra a jejich dorozumívání tak bývá poměrně oříškem. Skrze jeden poměrně depresivní moment se alespoň zvládá prodat divoká nevyzpytatelnost pravěké přírody, snaha o komplexnější budování světa a jeho postav se ovšem v průběhu definitivně stává krapet kontraproduktivní, především i díky faktu, za délku filmu 93 minut není pro téměř nic místo.
Ani samotná akce není ve výsledku kdovíjak přehledná, především v ní očividně není ani moc prostoru pro kreativitu. Adam Driver ukazuje, že mu ani akční forma nedělá problém (rázem dává smysl, že by ho Quentin Tarantino rád viděl v titulní roli své potencionální adaptace Ramba), snesitelnější se 65 může stát v momentě, kdy se u něj zcela vypne mozek. Pořád je to hloupoučké, promarňuje to svůj potenciál, nesnaží se to o nějakou kreativitu a pak to skončí diskutabilním finále, které se v závěru snaží i něco říct o vývoji civilizace, v ten daný moment již ovšem dvakrát na ničem nesejde. Tenhle líný film, který po celou dobu působí výrazně nedopečeně, bude tou záležitostí, na kterou Driver v rámci své kariéry rychle rád zapomene.
65 je ukázkou promrhaného potenciálu, na kterém by kdejaká kreativní hlava zvládla vystavit mnohem více, duo Scott Beck a Bryan Woods ovšem jednoduše zklamává za psacím stolem i kamerou a dokazuje, že i výtečný herec může někdy s výběrem svých projektů šlápnout vedle. Zrovna tenhle přešlap díky účasti Adama Drivera skutečně bolí...
Nejnovější komentáře