Kritiky.cz > Krátké aktuality > Krátké herní aktuality > Assassin’s Creed Valhalla: Ragnarök: mýtická inspirace Dawn of Ragnarök

Assassin’s Creed Valhalla: Ragnarök: mýtická inspirace Dawn of Ragnarök

[UN] Assassin’s Creed Valhalla: Dawn of Ragnarök’s Mythic Inspiration - Flying Raven Img
[UN] Assassin’s Creed Valhalla: Dawn of Ragnarök’s Mythic Inspiration - Flying Raven Img
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

10. března Assassin’s Creed Valhalla přichází příběh zkázy s Dawn of Ragnarök, největším rozšířením v historii série. S pomocí Valky se Eivor opět ponoří do Odinových vzpomínek, když se bůh vydává na nebezpečnou cestu, aby zachránil jejich syna Baldra a přežil obávané proroctví Ragnarök.

V jádru je Dawn of Ragnarök příběhem o rodičích, kteří hledají svého uneseného syna. Surtr, pán ohnivého Muspelheimu, napadl trpasličí říši Svartalfheim a drží Baldra v zajetí. Odin (alias Havi) bude muset prozkoumat oblast, kde pomocí síly Hugr-Rip ukradne a využije síly Jotnarů i Muspelů, a také vyhledat trpasličí spojence v jejich skrytých úkrytech. Uprostřed tohoto dobrodružství se objevuje hrozba Ragnaröku, protože Svartalfheim zaplaví řeky ledu a magmatu na pozadí kořenů Yggdrasilu.

Assassin’s Creed Valhalla se ukázal být bohatým zdrojem lore pro fanoušky Řádu asasínů i vikingské kultury a plynule je propojil do jedinečné mytologie, která je pro tuto sérii endemická, ale teprve se dotkl povrchu příběhů, které severské legendy nabízejí. Než začne soumrak bohů, přinášíme vám přehled hlavních událostí a klíčových postav tradičních příběhů o Ragnaröku, které poskytly základní základy pro mýty, jež budou hráči prozkoumávat v Dawn of Ragnarök.

[UN] Assassin's Creed Valhalla: V severské mytologii nezačne Ragnarök ohnivým třeskem, ale chladnou zimou Fimbulwinter.

Začátek Ragnaröku podle mýtů

V severské mytologii nezačne Ragnarök ohnivým třeskem, ale chladnou zimou Fimbulwinter. Podle mýtu to bude drsné období nekonečných sněhů a kousavých větrů, které potrvá tři roky, bez oddechu léta. Protože se zdroje rychle zmenšují, Devět říší se zvrhne v chaotický boj o přežití.

Na konci Fimbulwinteru vlci Skoll a Hati, kteří pronásledují měsíc a slunce po obloze, konečně dostihnou svou kořist a uvrhnou všech Devět říší do temnoty; dokonce i hvězdy zhasnou. To způsobí, že se kořeny Yggdrasilu otřesou, hory se vyvrátí a stromy padnou. Loď Naglfar, celá vyrobená z nehtů mrtvých Vikingů, se otřese ze svých kotvišť v Niflheimu a odpluje do Asgardu s množstvím obrů, aby bojovala proti Aesir. Kromě toho Yggdrasilovy křeče protrhnou díru v nebi, což umožní Surtrovi a jeho zástupu Pižmoňů vpadnout do Asgardu a způsobit ohnivou spoušť při zahájení závěrečné bitvy mezi Aesiry a obry. Assassin’s Creed Valhalla nám poskytl krátký pohled na Ragnarök, ale v Dawn of Ragnarök přesně zjistíme, jak Assassin’s Creed využívá dobře zavedenou mytologii k vyprávění zcela nového příběhu.

Odin

Odin je jedním z nejznámějších bohů severského panteonu a v lore Assassin’s Creed předchůdcem Eivora Isu; v několika úkolech Assassin’s Creed Valhalla se Odin snaží chránit Asgard a eliminovat hrozby Ragnaröku. Podle severské tradice je Odin jednooký bůh války a poezie. Připisuje se mu stvoření světa z těla zabitého obra Ymira a přirozeně dělá vše pro to, aby zabránil naplnění proroctví o Ragnaröku, stejně jako své smrti vlkem Fenrirem. V rámci příprav na Ragnarök nechává Odin své valkýry převážet duše mrtvých bojovníků do Valhally, aby se v nadcházející bitvě staly jeho armádou zvanou Einherjar. Osobně také vyhnal nebo uvěznil tři Lokiho děti, z nichž každé mělo podle proroctví hrát v Ragnaröku určitou roli, aby zabránil soumraku bohů.

Když Heimdall, strážce bohů a strážce Bifrostu, zatroubí na roh na znamení začátku bitvy Ragnarök, podle severské mytologie se Odin vydá k Mimir, useknuté hlavě obsahující velkou moudrost. Ačkoli neexistují žádné zprávy o tom, co Mimir radí, Odin a Aesir se nakonec rozhodnou jít do bitvy, přestože vědí, že je jim souzeno zemřít. Odin povolá své Einherjar a bude bojovat s útočícími obry a Muspely, ale nakonec podlehne osudu a je celý pohlcen Fenrirem.

Baldr

Odinův syn Baldr se v základní hře Assassin’s Creed Valhalla nevyskytuje, ale jako Surtrův vězeň hraje významnou roli v Dawn of Ragnarök. V severské mytologii je Baldr milovaným synem Odina a bohyně Frigg a je bohem světla, čistoty, krásy a radosti, ale jeho spánek sužují sny o vlastní smrti. Ve snaze zabránit tomu Frigg přiměje vše živé i neživé, aby se zavázalo, že jejímu synovi neublíží – kromě jmelí, které považuje za nepravděpodobnou hrozbu. Loki přelstí slepého boha Hodra, boha temnoty a Baldrova bratra, aby do Baldra střelil šipku ze jmelí, čímž ho zabije a naplní proroctví. Protože se však v době Ragnaröku nachází v říši mrtvých, podle severské mytologie Baldr událost přežije. Baldrova smrt sice není součástí samotného Ragnaröku, ale je považována za osudovou předzvěst této události.

Stojí za zmínku, že po Baldrově smrti se v severské mytologii Aesir pomstí Lokimu tím, že ho pod kapajícím hadím jedem spoutají vnitřnostmi jeho zabitého syna Narfiho, aby zde zůstal až do začátku Ragnaröku. Většina vědců se shoduje, že Vikingové věřili, že žijí v období, které probíhá mezi Lokiho svázáním a začátkem Ragnaröku.

[UN] Assassin's Creed Valhalla: Mytická inspirace Dawn of Ragnarök - Glod Img

Surtr

Surtr, nová postava v panteonu Assassin’s Creed Valhalla, je pánem Muspelheimu, který je v severské mytologii známý jako ohnivý obr, jenž vládl plamenným mečem jasnějším než samo slunce. Hráči hry Dawn of Ragnarök se budou muset utkat nejen se samotným Surtrem, ale i s jeho zavalitým synem Glodem a jeho ženou Sinmarou. Říká se, že až se při Ragnaröku roztrhne nebe, povede syny Muspela do boje s Jotnarem proti Aesirům. Říká se, že až Surtr a jeho vojsko pojedou přes Bifrost, most se za nimi roztříští. V Ragnaröku má Surtr podle proroctví zabít boha Freyra a zapálit svět.

V Ragnaröku má výrazný význam spojení ohnivých obrů Muspelů s obry mrazivými. Podle severských mýtů o stvoření světa existoval na počátku pouze Niflheim, říše ledu, a Muspelheim, říše ohně. Tam, kde se setkávaly studené řeky a proudy lávy, vznikl obr jménem Ymir, z něhož byl stvořen veškerý život. Nyní, v závěrečné bitvě bohů, budou tyto dvě říše znamenat zkázu vesmíru.

Loki

Bůh šibalů je hlavním hráčem ve hře Assassin’s Creed Valhalla a tradičně je jedním z klíčových faktorů způsobujících Ragnarök. Loki, který se pyšní schopností měnit podobu, je v celé severské mytologii známý svými výstřelky, včetně zrození osminohého koně Sleipnira, urážení svých kolegů bohů natolik, že mu trpaslíci zašili ústa, a střídání loajality mezi asgardskými Aesiry a jejich konkurenčními bohy Vaniry, podle toho, co se mu zrovna hodilo.

Když se Yggdrasil otřese, Lokiho pouta se přetrhnou, což mu umožní uniknout. Zamíří do Niflheimu, říše Hel, kde naplní loď Naglfar mrtvými a odpluje na bitevní pole Ragnaröku. Tam Loki se svým vojskem bojuje po boku Jotnarů a Pižmoňů proti Aesirům. Heimdall, který k bohu šibalů choval dlouhodobou nedůvěru a odpor, se s Lokim utkal v otevřeném boji a oba soupeři se navzájem zabili.

Lokiho děti

Podle mytologie je Loki ženatý se Sigyd a mají spolu syna Narfiho. Loki se však často vytrácí do Jotunheimu za Angrbodou, čarodějkou, jejíž dům mohou hráči prozkoumat v základní hře Assassin’s Creed Valhalla. Společně mají tři děti: vlka Fenrira, hada Jormungandra a Hel, bohyni smrti. Každý z nich je Aesiry zavržen – Fenrir je spoután, Jormungandr svržen na dno oceánu a Hel se stane vládkyní Niflheimu, říše smrti -, ale v závěrečné bitvě se postaví na stranu Jotnarů.

Ačkoli je předpovězeno, že bude znamenat konec Odina, Aesir si příliš cení božství, než aby prolili Fenrirovu krev. Proto je Fenrir spoután nezničitelnou šňůrou Gleipnir – kterou hráči pomáhají Ivaldimu vyrobit ve hře Assassin’s Creed Valhalla -, ale nezničitelná šňůra je přetržena zemětřesením na konci Fimbulwinteru. Konečně svobodný Fenrir rozevře své tlamy dokořán a pohltí celý svět – někteří historici se totiž domnívají, že vlci Skoll a Hati jsou ve skutečnosti právě Fenrir, který při svém řádění požírá měsíc a slunce. Fenrir pohltí vše, co mu přijde do cesty, až se nakonec utká s Ódinem a jeho skupinou bojovníků. Vlk sice nad Vševládcem zvítězí, ale vzápětí je zabit Odinovým synem Vidarem. Protože okamžik Odinovy smrti byl již dlouho předpovězen, připravil se Vidar na svůj okamžik pomsty tím, že si vyrobil botu z odhozených kousků kůže, kterou použije k podepření Fenrirovy tlamy a umožní tak Aesir prorazit šelmě hrdlo mečem.

Jormungandr, ačkoli byl při vhození do oceánu malý, stejně jako jeho vlčí bratr vyrostl do obrovských rozměrů – dost dlouhých na to, aby obepnul celý svět. Během toho se dvakrát střetne s Thorem: při jednom se Thor pokusí Jormungandra zvednout ve zkoušce síly a při druhém se Thor vydá na lov světového hada. Tyto události mezi nimi vytvoří hluboké nepřátelství. Když skončí Fimbulwinter a Yggdrasil se otřese, Jormungandr se divoce zmítá, když se vrhne do boje, což způsobí, že se celý svět zaplaví. S Thorem se utkají v závěrečném souboji, dokud Thor svým kladivem nerozbije Jormungandrovi hlavu. Thor však bude tak pokrytý Jormungandrovým jedem, že bude schopen udělat jen devět kroků, než i on padne mrtev.

Hel je jediným z Lokiho dětí, který se bitvy na Ragnaröku přímo neúčastní, ale přesto je klíčovým hráčem. Podle severské mytologie, když Loki pluje na Naglfaru do Asgardu, přiváží s sebou zástupy mrtvých, které Hel osvobodila z Niflheimu, aby bojovali proti Aesirům.

[UN] Assassin's Creed Valhalla: Úsvit mýtické inspirace Ragnaröku - Obři a svalovci Img

Konec Ragnaröku

Vědci se rozcházejí v názorech na konec Ragnaröku a na to, co se stane po něm. Většina se domnívá, že podle severské mytologie někteří lidé i hrstka bohů událost přežijí a znovu osídlí zemi. Jiní se domnívají, že v původní ústní severské historii Ragnaröku k žádnému znovuzrození nedošlo – Ragnarök byl koncem všech věcí. Tito badatelé se domnívají, že vzhledem k tomu, že vikingské mýty sepsali první křesťané, představili Seveřanům koncept vzkříšení, který byl uchvácen nadějnou myšlenkou, že má smysl i po zničení bohů.

Hráči, kteří znají Assassin’s Creed Valhalla, již mohou vidět, jak si hra tvůrčím způsobem bere volnost ze své mytologické inspirace, mění tradiční příběhy a naplňuje je bohatým lore z této série. Aby se hráči dozvěděli více o příběhu Eivora a Odina, budou se muset ponořit do země Svartalfheim ve hře Dawn of Ragnarök, která vychází 10. března na PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC, Stadia a Amazon Luna (a bude také součástí předplatného Ubisoftu).


Foto © 2021 Ubisoft Entertainment


Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 50 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,68806 s | počet dotazů: 247 | paměť: 57051 KB. | 16.10.2024 - 06:04:18