dtst
Prostřednictvím knihy „Dávám ti své tělo“ autorka Diana Gabaldon dává nahlédnout svým čtenářům do svého světa psaní, převážně spojeného s psaním milostných scén, ve kterých samozřejmě nechybí i velmi silné emoce.
Diana nabízí drobné triky pro psaní, a na co všechno se zaměřit, když popisujete milostnou scénu tak, aby to knihu vskutku obohatilo, a aby se ze zamýšlené milostné scény nestal jen všední a nudný sex.
„Jak už jsem výše poznamenala, v dobré sexuální scéně se zabýváte emocemi postav, a ne tolik tím, co právě dělají. Také si povšimněme, že jakákoli emocionální výměna, která probíhá v sexuální atmosféře, má zesílený dopad, což je způsobeno tím, že se lidé o sex zajímají přirozeně.“
Autorka klade důraz převážně na to, aby sex nebo milostná scéna byla popsána pokud možno originálně, kdy se pokud možno zapojí všechny smysly, čemuž vám mají napomoci originální věty a neotřepaná sousloví. Vše krásným způsobem doplňuje příklady a úryvky ze svých již napsaných knih, kde si tuto teorii můžete názorně ověřit.
„Samotná sexuální touha není emoce, ale pouhá jednorozměrná hormonální reakce. Tudíž pokud se v sexuální scéně zmiňujme o sexuální touze, ať už ji popisujeme co nejobšírněji, je to pořád, jako kdybychom dokola popisovali vzor tapety v ložnici. Taková tapeta stojí za to, abychom jí věnovali letmý pohled, ale v podstatě je nudná.“
Diana v této knize velmi srozumitelně a jednoduše ukazuje, jak by měla taková milostná scéna vypadat na stránkách knihy, aniž by čtenáře odradila nebo nudila. Nabízí brilantní triky, jak udržet čtenářovu pozornost na stránce, aniž by si to on sám při čtení vůbec uvědomoval.
„Jednou ze základních šablon dobrého (tedy okouzlujícího a nezapomenutelného) psaní je efekt opakování. Pokud použijeme určitý prvek - prvek zápletky, obraz ve scéně, pozoruhodnou frázi - , tak poprvé si jej čtenáři možná ani neuvědomí, což jim ale vůbec nepokazí čtení. Když potom použijeme dotyčný prvek podruhé, opět si ho čtenáři vědomě nevšimnou, ale jejich podvědomí ho zaregistruje. Takový prvek vylepší vyznění textu a vtáhne a zapojí čtenáře. Pokud je to prvek zápletky, zvýší dramatické napětí. Když však použijeme ten prvek potřetí, tak už si ho každý konečně vědomě všimne.“
Mě osobně se nejvíce na knize kromě teorie, jak brilantním způsobem vypilovat ono psaní milostných scén, nejvíce líbily vybrané ukázky autorky, kde byla názorně předvedena teorie do praxe. Například tento úryvek zaměřený na detail před milostnou scénu, kde hlavní roli sehrál pohled na šperk na nahém ženském těle:
Líbí se mi šperky na ženách.
Lidé se domnívají, že muži dříve dávali ženám šperky proto, že si to mohli dovolit, a tak se každý dozvěděl, jak jsou bohatí. Prý jim je však dávali také proto, aby byly ženy šťastné a poskytovaly mužům sex a také je činily šťastnými. Netvrdím, že je to pravda. Faktem však je, že šperk na ženě je vzrušující bez ohledu na to, jak moc to žena vnímá.
Celé se to týká vlastnictví, v tom to je. Za šperky se skrývá zajetí. Dejte ženě kolem krku zlatý řetěz, navlékněte jí prsteny a je vaše.
Žena nosí šperky na holé kůži, kde si jich může každý všimnout. Nosí je na místech, která můžete líbat, jako jsou jamka na krku, lalůčky uší, vnitřky zápěstí. Tam, kde jí pulzuje krev. Na měkká a zranitelná místa si přikládá kov a drahokamy a ty se tvrdě a mokře lesknou. Vy jste nelítostný muž a ona poddajná žena, jo.
Křehké řetízky a těžké uzávěry. Obojí plní svou funkci. Ty drobné stříbrné a zlaté řetízky vypadající na kůži jako pavučina se dají jedním tahem přetrhnout, ale ženy je rády nosí. Těžké spony a silné zlaté řetězy vypadají mohutně na křehkých kostech a štíhlých hrdlech žen. V nich si je dokážete představit jako bezbranné, přivázané ke zdi... nebo k posteli.
Pavoučí sítě a obruče otroků. Moc a majetek.
Když zdobíte ženu šperky, nejenže se předvádíte, ale také vznášíte svůj nárok, přehazujete přes ni síť ze zlata a stříbra. Dotýkáte se její kůže, když jí připínáte šperky, když jí zapínáte řetízek na krku pod vlasy, na měkké holé kůži, kam byste ji mohli později kousnout...
Starší ženy to vědí. Proto vždy nabádají mladé dívky, aby nepřijímaly od muže šperky, pokud to s ním nemyslí vážně. Jestliže totiž muž daruje ženě řetízek, ví jistě, co s ní chce dělat.
(Úryvek z románu „Přetrhaná síť“)
Na názorných příkladech a úryvcích z knih spisovatelka klade důraz na to, že velmi dobrá sexuální scéna není jen fyzický akt, ale především výměna emocí, pocitů smutku a radosti, něhou, překvapením, či vnitřním pocitem štěstí a odevzdanosti.
Chcete-li se stát skutečným mistrem psaní „červené“ knihovničky, věřte, že s pomocí této knihy můžete napsat cokoliv, co vás a vaše čtenáře potěší, a rozproudí všechny vnitřní emoce. S praktickými návody rozepsanými na 141 stranách to hravě zvládnete.
Diana Gabaldon
DÁVÁM TI SVÉ TĚLO...
Jak píšu milostné scény
Z anglického originálu I GIVE YOU MY BODY ... přeložila Renata Štulcová
Vydal DOBROVSKÝ s.r.o. v edici Knihy Omega v roce 2017
Počet stran: 141
ISBN 978-80-7390-611-5
Nechceš zde reklamu napořád jen za 50 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup
Odebírat
Přihlášení
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější komentáře