Kritiky.cz > Speciály > Kniha džunglí - Obsah/O filmu

Kniha džunglí - Obsah/O filmu

Načítám počet zobrazení...
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

            OBSAH

             Snímek Kniha džun­glí je zce­la novým hra­ným výprav­ným zpra­co­vá­ním dob­ro­druž­ství Mauglího, lid­ské­ho mlá­dě­te, vycho­vá­va­né­ho vlky. Když se obje­vu­je obá­va­ný tygr Šér Chán, pozna­me­na­ný svým setká­ním s člo­vě­kem, kte­rý hro­zí tím, že zni­čí koho­ko­liv, koho bude pova­žo­vat za hroz­bu, zjiš­ťu­je Mauglí, že už v džun­g­li není víta­ným hos­tem. Nucen opus­tit jedi­ný domov, kte­rý kdy poznal, se vydá­vá na pozo­ru­hod­nou pouť sebe­po­zná­ní v dopro­vo­du přís­né­ho men­to­ra Baghíry a vol­no­myš­len­kář­ské­ho med­vě­da Balůa. Na své ces­tě se Mauglí setká­vá s oby­va­te­li džun­gle, kte­rým nejde vždy pou­ze o jeho dob­ro, ať už se jed­ná o kraj­tu Ká, jež svým svůd­ným hla­sem a uhran­či­vým pohle­dem lid­ské mlá­dě fas­ci­nu­je, či upo­ví­da­né­ho krá­le Ludvíka, kte­rý se Mauglího pokou­ší pře­mlu­vit, aby mu pro­zra­dil tajem­ství záhad­né­ho a smr­tí­cí­ho čer­ve­né­ho kvě­tu: ohně.

            O FILMU

            Film na moti­vy nestár­nou­cí­ho díla Rudyarda Kiplinga Kniha džun­glí se inspi­ru­je kla­sic­kým fil­mem spo­leč­nos­ti Disney, ale při­stu­pu­je k němu svým spe­ci­fic­kým způ­so­bem. „Snažíme se zohled­ňo­vat mýtič­těj­ší prv­ky Kiplingovy před­lo­hy,“ říká reži­sér Jon Favreau, ale nechá­vá­me pro­stor pro to, co si pama­tu­je­me z fil­mu z roku 1967 a sna­ží­me se tedy zacho­vat kouz­lo, kte­ré ten­to sní­mek spo­leč­nos­ti Disney obsa­ho­val.“

            Tvůrci fil­mu při jeho tvor­bě uplat­ni­li nej­mo­der­něj­ší tech­no­lo­gie, aby pří­běh měli mož­nost vyprá­vět sou­do­bým a pou­ta­vým způ­so­bem, kte­rý v sobě spo­ju­je živé herec­ké výko­ny s ohro­mu­jí­cím, počí­ta­čo­vě gene­ro­va­ným pro­stře­dím a výji­meč­ný­mi foto­re­a­lis­tic­ký­mi zví­řa­ty, jež výtvar­ní­ci fil­mu sty­li­zo­va­li tak, aby aspek­ty vyprá­vě­ní pod­trh­li. „Kniha džun­glí je obec­ným pří­bě­hem o dospí­vá­ní, kte­rý oslo­vu­je kaž­dé­ho,“ míní pro­du­cent Brigham Taylor. „Walt ten­to pří­běh vypra­vo­val pro­střed­nic­tvím kla­sic­ké ruč­ní ani­ma­ce, a my nyní máme mož­nos­ti, jak těm­to posta­vám sku­teč­ně vdech­nout život, vytvo­řit je zce­la foto­re­a­lis­tic­ké a uvě­ři­tel­ným a věro­hod­ným způ­so­bem do jejich pro­stře­dí zasa­dit sku­teč­né­ho živé­ho chlap­ce. Možnosti docí­lit něče­ho tako­vé­ho s dneš­ní­mi tech­no­lo­gi­e­mi pros­tě nešlo odo­lat.“

            Podle Favreaua je nej­dů­le­ži­těj­ší ze vše­ho pří­běh. „Myslím, že fil­my musí divá­kům nabí­zet emo­ci­o­nál­ní záži­tek,“ sou­dí reži­sér. „Velkolepá podí­va­ná nic nezna­me­ná, pokud divá­kům na posta­vách fil­mu nezá­le­ží. Každý pří­běh potře­bu­je lid­skost, emo­ce a posta­vy, kte­ré pro­chá­ze­jí vývo­jem, ale také humor – to vše pre­zen­to­va­né způ­so­bem, kte­rý nijak nena­ru­šu­je zby­tek fil­mu. Dočkáme se tak scén, při kte­rých si bude­te ner­vo­zi­tou kou­sat neh­ty a pře­mýš­let, jak asi ten chla­pec skon­čí.“

            Nováček Neel Sethi před­sta­vu­je jedi­nou lid­skou posta­vu fil­mu, chlap­ce Mauglího. Sethi, kte­ré­mu je nyní 11 let, byl vybrán z tisí­ců naděj­ných kan­di­dá­tů, kte­ří byli obje­ve­ni v rám­ci pát­rá­ní, pro­bí­ha­jí­cí­ho po celém svě­tě. Hvězdný herec­ký tým dále zahr­nu­je Billa Murrayho (Ztraceno v pře­kla­du) coby hlas Balůa, Bena Kingsleyho (Learning to Drive, Muž na laně) coby Baghíru, Idrise Elbu (Star Trek Do nezná­ma) jako Šér Chána a Lupitu Nyong’o (12 let v řetě­zech, Star Wars: Síla se pro­bou­zí) coby mat­ku vlči­ci Rakšu. Scarlett Johansson (Avengers: Age of Ultron) pro­půj­či­la svůj hlas kraj­tě Ká, Giancarlo Esposito (Perníkový táta) namlu­vil vůd­ce vlčí smeč­ky Akélu a Christopher Walken (Lovec jele­nů) pro­půj­čil svůj neza­po­me­nu­tel­ný hlas posta­vě krá­le Ludvíka.

            Postavy a pří­běhy Knihy džun­glí doká­za­ly během své exis­ten­ce oslo­vit fanouš­ky po celém svě­tě. Anglický spi­so­va­tel Rudyard Kipling, naro­ze­ný v Bombaji, svou lás­ku k Indii vyje­vil v této kni­ze z roku 1894, aby na její obli­bu navá­zal o rok poz­dě­ji dílem Druhá kni­ha džun­glí. Ačkoliv jsou tyto kni­hy obec­ně pova­žo­vá­ny za dět­skou lite­ra­tu­ru, jejich pří­běhy plné krás­ných míst a mlu­ví­cích zví­řat si doká­za­ly zís­kat pozor­nost nejen dětí, ale i dospě­lých, a čas­to byly pro čte­ná­ře jejich vůbec prv­ním sezná­me­ním s Indií. Kipling, kte­rý tyto kni­hy napsal ve Vermontu, kde zaklá­dal rodi­nu, vydal i dal­ší násled­né kni­hy a sbír­ky poví­dek, aby se nako­nec ve svých 32 letech stal nej­lé­pe pla­ce­ným spi­so­va­te­lem na svě­tě. V roce 1907 obdr­žel Nobelovu cenu za lite­ra­tu­ru.

            „Kiplingovy pří­běhy se drží mýtic­ké­ho vypra­věč­ské­ho sty­lu Josepha Campbella „hrdi­na s tisí­cem tvá­ří“,“ pro­hla­šu­je reži­sér Jon Favreau. „Rodí se nový hrdi­na – mla­dý chla­pec, kte­rý dospí­vá v pro­stře­dí džun­gle, plném arche­ty­pál­ních postav. Pro mě jako pro reži­sé­ra je to veli­ce tvůr­čí námět.“

            Kiplingovy pří­běhy se za 12 dese­ti­le­tí od své pub­li­ka­ce dočka­ly hned něko­li­ka adap­ta­cí. Animovaný sní­mek spo­leč­nos­ti Walt Disney Animation Studios Kniha džun­glí v režii Wolfganga Reithermana byl v nema­lé míře pře­pra­co­ván poté, co měl Walt Disney pocit, že prvot­ní ver­ze scé­ná­ře, kte­ré zacho­vá­va­ly tem­něj­ší vyzně­ní Kiplingových pří­bě­hů, jsou pří­liš váž­né. Film měl pre­mi­é­ru 18. říj­na 1967, rok po Disneyho smr­ti, a stal se zbož­ňo­va­nou kla­si­kou. Jeho hudeb­ní slož­ka, tvo­ře­ná památ­ný­mi pís­ně­mi jako The Bare Necessities Terryho Gilkysona či I Wanna Be Like You bra­trů Shermanových, má své fanouš­ky dodnes. Snímek Kniha džun­glí byl poté do kin uve­den ješ­tě dva­krát a k dis­po­zi­ci byl také na video­ka­ze­tách, DVD a Blu-ray dis­cích, zís­kal si fanouš­ky všech gene­ra­cí a zajis­til Mauglímu a jeho zví­ře­cím přá­te­lům i nepřá­te­lům pev­né mís­to v srd­cích divá­ků celé­ho svě­ta.

            „Pouto mezi Mauglím a Balůem na mě jako na malé­ho chlap­ce veli­ce zapů­so­bi­lo,“ říká Favreau. „Připomnělo mi můj vlast­ní vztah s mým dědeč­kem, kte­rý tvo­řil vel­kou sou­část mého živo­ta. Moc se mi líbi­lo, že je Mauglí roš­ťák, kte­rý má pořád něja­ké potí­že. Není stan­dard­ním, sluš­ně vycho­va­ným chlap­cem. Ta vel­ká divo­ká zví­řa­ta ho nedě­sí, vlast­ně se mezi nimi cítí jako doma. Je veli­ce hou­žev­na­tý, ale po cito­vé strán­ce také veli­ce zra­ni­tel­ný, zejmé­na pokud jde o Balůa.“

            „Klasická ani­mo­va­ná ver­ze Knihy džun­glí od spo­leč­nos­ti Disney v sobě měla něco zábav­né­ho,“ pokra­ču­je Favreau. „Zbožňoval jsem v ní hud­bu a vzpo­mí­nám si, že se mi o posta­vách fil­mu zdá­ly veli­ce živé sny. Mezi scé­ny, kte­ré na mě po vizu­ál­ní strán­ce udě­la­ly vel­ký dojem – a kte­ré se sna­žím v naší ver­zi zno­vu oži­vit – jsou ty, v nichž Mauglí plu­je po řece na Balůově bři­še, kraj­ta Ká s její­ma uhran­či­vý­ma oči­ma a majestát­nost pocho­du­jí­cích slo­nů.“

            Stejně jako v pří­pa­dě Favreaua se i pro­du­cent Brigham Taylor k Mauglího pří­bě­hu dostal v dět­ství pro­střed­nic­tvím zmí­ně­né ani­mo­va­né kla­si­ky. „Dávno před­tím, než jsem měl vůbec poně­tí o Kiplingově díle, jsem viděl ani­mo­va­ný film od Disneyho. Stejně jako na vět­ši­nu dětí na mě jeho úžas­né posta­vy a spl­ně­ný sen živo­ta v džun­g­li udě­la­ly obrov­ský dojem. Kniha džun­glí je nyní zásad­ním a obec­ným pří­bě­hem, jehož čas po tech­no­lo­gic­ké strán­ce koneč­ně nade­šel a my ho jsme schop­ni popr­vé v his­to­rii odvy­prá­vět v tako­vé podo­bě, jak si ho Kipling sku­teč­ně před­sta­vo­val: sku­teč­ný chla­pec ve sku­teč­né džun­g­li ve spo­leč­nos­ti sku­teč­ných zví­řat, kte­rým sho­dou okol­nos­tí rozu­mí.“

            Tvůrci fil­mu nemě­li v plá­nu nato­čit záběr po zábě­ru kom­plet­ní rema­ke ani­mo­va­né ver­ze, ani se nechtě­li sto­pro­cent­ně vrá­tit ke Kiplingově ver­zi. Najít pro tuto ver­zi to pra­vé poje­tí bylo pro ně veli­ce důle­ži­té. Favreauova adap­ta­ce Knihy džun­glí se inspi­ru­je oblí­be­nou ani­mo­va­nou kla­si­kou spo­leč­nos­ti Disney, ale zacho­vá­vá sou­čas­ně dopad a myto­lo­gii, kte­ré jsou vlast­ní původ­ním pří­bě­hům Rudyarda Kiplinga. „Jsme věr­ní posta­vám ani­mo­va­né­ho fil­mu,“ říká Taylor. „A v jiných ohle­dech jsme pře­vza­li něco z rea­lis­mu a vyzně­ní Kiplingových pří­bě­hů. Snažíme se při­klá­nět k inter­pre­ta­ci postav tako­vé, jakou zná­me z ani­mo­va­né ver­ze, ale pro­vá­dí­me růz­né změ­ny, kte­ré dáva­jí v naší ver­zi vět­ší smy­sl.“

            „Neustále jsme se vra­ce­li k základ­ní před­sta­vě Mauglího coby chlap­ce, vycho­vá­va­né­ho v džun­g­li, kte­rý je nucen ji opus­tit kvů­li hroz­bě vel­ké­ho zákeř­né­ho nepří­te­le – tyg­ra Šér Chána,“ popi­su­je Favreau. „Máme tu Mauglího, kte­rý vede spo­ko­je­ný a bez­sta­rost­ný život, ale do džun­gle tak doce­la neza­pa­dá, pro­to­že je člo­věk. Ačkoliv ho vycho­va­li vlci a žil v džun­g­li, postrá­dá fyzic­ké před­po­kla­dy pro pře­ži­tí v tako­vém pro­stře­dí. Džungle je sice krás­ná a někte­ří její oby­va­te­lé jsou přá­tel­ští, ale sou­čas­ně se jed­ná o veli­ce nebez­peč­né mís­to.“

            „Kiplingem se inspi­ru­je­me v tom ohle­du, že se jed­ná o pro­stře­dí, kde vám sku­teč­ně hro­zí nebez­pe­čí,“ pokra­ču­je reži­sér. „Pro dítě tam není bez­peč­no. Převzali jsme základ­ní struk­tu­ru pří­bě­hu ani­mo­va­né ver­ze, ale uči­ni­li jsme tak způ­so­bem, díky kte­ré­mu chá­pe­te, že v pří­bě­hu jde o mno­hé. Pohráváme si s atmo­sfé­rou pod­stat­ně vět­ších rizik, ve kte­ré není jed­no­znač­ně dáno, že pře­ži­je­te.“

            „Jedná se o pří­běh o dospí­vá­ní dítě­te, kte­ré se sna­ží při­jít na to, jaká je jeho role,“ dodá­vá Taylor. „Je to sku­teč­né dob­ro­druž­ství, v sáz­ce je mno­hé, ale sou­čas­ně se jed­ná o film, kte­rý je vře­lý a lid­ský. Takovou kom­bi­na­ci je těž­ké nalézt, ale Jonovi se to vše poda­ři­lo doko­na­le vystih­nout.“

            Podle Favreaua je prá­vě tato rov­no­vá­ha tím, co oslo­vu­je divá­ky všech gene­ra­cí. „Jako rodič jsem ohrom­ně vděč­ný, pokud se obje­ví film, na kte­rý mohu vzít své děti, ale kte­rý sou­čas­ně nepod­ce­ňu­je jejich inte­li­gen­ci. Děti jsou schop­né sle­do­vat veli­ce sofis­ti­ko­va­né pří­běhy. Waltovým snem vždy bylo spo­jo­vat rodi­ny dohro­ma­dy, ale ne nut­ně tím nej­o­či­vid­něj­ším nebo nej­před­ví­da­tel­něj­ším způ­so­bem.“

            „Pokud jste fanouš­kem fil­mů spo­leč­nos­ti Disney, všim­ne­te si v naší ver­zi drob­nos­tí, kte­ré sklá­da­jí poklo­nu odka­zu toho­to fil­mu,“ pokra­ču­je reži­sér. „Pokud jste dítě­tem, kte­ré vidí Knihu džun­glí popr­vé, může se vám stát, že při jeho sle­do­vá­ní ohro­me­ním zapo­me­ne­te jíst pop­corn. Bude to sku­teč­ně zábav­ná podí­va­ná.“

            „Když mys­lím na Disneyho odkaz, pře­mýš­lím pře­de­vším o Waltově původ­ním snu,“ říká reži­sér Jon Favreau. „Dílo Walta Disneyho ovliv­ni­lo mou tvor­bu. Postupy, kte­ré pou­ží­val, byly ve své době pova­žo­vá­ny za vrchol fil­mo­vé tech­no­lo­gie. Byl prv­ním, kdo pev­ně spo­jil zvu­ko­vou sto­pu s obra­zem, tak­že cho­vá­ní postav doko­na­le ladi­lo s hudeb­ním dopro­vo­dem – to bylo něco, co teh­dy divá­ky napros­to ohro­mi­lo. Disney se pohy­bo­val na tech­no­lo­gic­kém vrcho­lu.“

            Aby tvůr­ci fil­mu zacho­va­li Disneyho odda­nost tech­no­lo­giím, sna­ži­li se při­jít na způ­sob, jakým by divá­ky co nej­ví­ce vtáh­li do svě­ta, kte­rý ve své ver­zi toho­to pří­bě­hu stvo­ři­li. „Položili jsme si otáz­ku, jak bychom moh­li tako­vý svět stvo­řit?“ říká Favreau. „Ptali jsme se sami sebe, jak může­me tyhle tech­no­lo­gie a výra­zo­vé pro­střed­ky uplat­nit tak, abychom napl­no vyu­ži­li jejich poten­ci­ál. V ide­ál­ním pří­pa­dě jsme tou­ži­li po tom, aby divá­ci zapo­mně­li, že se jed­ná o tech­no­lo­gie – pros­tě by uvě­ři­li, že to, co sle­du­jí, je sku­teč­né.“

            Tvůrci fil­mu dali dohro­ma­dy tým exper­tů, kte­ří se podí­le­li na fil­mech jako Pi a jeho život, Gravitace či Avatar. Vedoucí týmu vizu­ál­ních efek­tů Rob Legato se na tom­to fil­mu začal podí­let veli­ce záhy po zahá­je­ní pří­prav­ných pra­cí, aby navr­hl pra­cov­ní postu­py, sys­témy a pro­střed­ky pro vizu­ál­ní efek­ty, při jejichž rea­li­za­ci by uplat­nil ta nej­mo­der­něj­ší fil­mo­vá kouz­la, kte­rá by reži­sé­ro­vi fil­mu umož­ni­la posu­nout hra­ni­ce toho, čeho je na fil­mo­vém plát­ně mož­no dosáh­nout. „Jedná se o foto­re­a­lis­tic­ký film, vychá­ze­jí­cí ze sku­teč­né­ho svě­ta,“ míní Legato. „Na tom je cosi veli­ce zají­ma­vé­ho.“

            „Používáme to nej­lep­ší z pro­ce­sů foto­re­a­lis­tic­ké ani­ma­ce, tech­nik motion-capture i kla­sic­ké­ho hra­né­ho fil­mu, a tohle všech­no násled­ně kom­bi­nu­je­me způ­so­bem, kte­rý dosud nikdo nepo­u­žil,“ vysvět­lu­je Favreau. „Zjistili jsme, že může­me pou­žít ty nej­mo­der­něj­ší tech­no­lo­gie, abychom vytvo­ři­li něco, co divá­kům bude při­pa­dat jako napros­to rea­lis­tic­ké a při­ro­ze­né.“

            „Pokud chce­te, aby vše půso­bi­lo uvě­ři­tel­ně, musí ve vašem svě­tě pla­tit sku­teč­né fyzi­kál­ní záko­ny,“ pokra­ču­je reži­sér. „Mauglí i základ­ní gra­fic­ké návrhy jsou veli­ce rea­lis­tic­ké, ale při tvor­bě džun­gle jsme do znač­né míry popus­ti­li uzdu fan­ta­zii. Podobně jako v pří­pa­dě Disneylandů jsme si uvě­do­mi­li, že pokud zví­řa­ta vytvo­ří­me poně­kud vět­ší, než doo­prav­dy jsou, pomů­že nám to zdů­raz­nit, jak zra­ni­tel­ně se ten malý chla­pec v džun­g­li cítí. Každý kou­sek zábě­ru je vypl­ně­ný pozo­ru­hod­ný­mi detai­ly. Máme tu pře­krás­né a svě­ží pro­stře­dí džun­gle a výtvar­né vede­ní a kame­ru, kte­ré odka­zu­jí na původ­ní zábě­ry z ani­mo­va­ných fil­mů.“

            Legatův tým vizu­ál­ních efek­tů spo­lu­pra­co­val s ani­mač­ním týmem Andyho Jonese a celou spo­lu­prá­ci oba týmy zahá­ji­ly důklad­ným stu­di­em pod­kla­do­vých mate­ri­á­lů. „Základem naší rea­li­ty jsou zábě­ry divo­kých zví­řat v co nej­lep­ším svět­le,“ říká Jones. „Poté vychá­zí­me také ze sku­teč­ných refe­renč­ních foto­gra­fií zví­řat. Následně jsme na zákla­dě herec­kých výko­nů dabé­rů zví­ře­cích postav někte­ré prv­ky poně­kud dola­di­li, ale nikdy ne tolik, aby naše zví­řa­ta půso­bi­la pře­hna­ně sty­li­zo­va­ně.“

            Tvůrci fil­mu vyu­ži­li k zachy­ce­ní herec­kých výko­nů zví­řat nej­no­věj­ších tech­no­lo­gií počí­ta­čo­vé gra­fi­ky. „Každé zví­ře má oje­di­ně­lé cito­vé pro­je­vy,“ říká Favreau. „Tygr vyja­dřu­je hněv napros­to jinak, než je tomu v pří­pa­dě vlka nebo med­vě­da.“

            Místo aby se tvůr­čí tým pokou­šel počí­ta­čo­vé prv­ky džun­gle zasa­zo­vat do zábě­rů džun­gle sku­teč­né, roz­ho­dl se vytvo­řit celou džun­g­li takřka kom­plet­ně digi­tál­ně. „Zjistili jsme, že může­me někte­ré prv­ky nad­sa­dit a roz­ší­řit, napří­klad měřít­ko,“ popi­su­je Favreau. „Můžeme vzít porost z indic­kých džun­glí a někte­ré barev­né tóny zvý­raz­nit. Ale vše vychá­zí ze sku­teč­nos­ti.“

            „Diváci budou schop­ni vní­mat vel­ko­le­post indic­ké džun­gle,“ dodá­vá Legato. „Budou moci tuto exo­tic­kou kra­ji­nu oku­sit na vlast­ní kůži. To je jed­ním z důvo­dů, proč jsou návštěvy kina tak zábav­né – spat­ří­te mís­ta, kte­rá jste dosud nevi­dě­li. Zažijete je. Projdete se po nich.“

            Takový postup si vyža­do­val peč­li­vé plá­no­vá­ní a roz­sáh­lé pre­vi­zu­a­li­zač­ní pří­pra­vy, zejmé­na s ohle­dem na to, že lid­ský hrdi­na fil­mu, Mauglí, se pro­stře­dí, ve kte­rém se oci­tá dotý­ká a inter­a­gu­je s ním. Výtvarníci vybu­do­va­li reál­né deko­ra­ce – při­čemž vytvo­ři­li jen to, co bylo pro potře­by dané­ho zábě­ru nezbyt­ně nut­né – a ty násled­ně zasa­di­li do počí­ta­čo­vě gene­ro­va­né­ho pro­stře­dí. „Mohli jsme se podí­vat na moni­to­ry a spat­řit na nich vir­tu­ál­ní deko­ra­ce, kte­ré jsme už měli vytvo­ře­né, i to, jak doko­na­le do cel­ko­vé­ho pro­stře­dí zapa­da­jí,“ míní Favreau. „Když jsme se podí­va­li na moni­tor se Simulcamem, měli jsme mož­nost vidět kom­plet­ní záběr. Mohli jsme kame­rou pohnout a podí­vat se do dál­ky – byly vidět kaž­dá hora a kaž­dý strom, kte­ré tam měly být.“

            Podle reži­sé­ra bylo kaž­dé roz­hod­nu­tí uči­ně­no s ohle­dem na divác­ký záži­tek. „Diváci se s námi musí vypra­vit na divo­kou jízdu. Touží po vzru­še­ní, dob­ro­druž­ství, smí­chu. A tou­ží po emo­cích. Snažil jsem se nato­čit film, jaký bych já sám chtěl vidět.“

Části seriálu:  Kniha džunglí


Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Fénické spiknutí: Benicio Del Toro, Michael Cera září v pastiši Wese Andersona
5. června 2025Fénické spiknutí: Benicio Del Toro, Michael Cera září v pastiši Wese AndersonaBohatý podnikatel se vyhýbá pokusům o atentát, sbližuje se se svou odcizenou dcerou a budoucím dědicem a zároveň se pouští do nového podnikání ve filmu Fénické spiknutí, který měl minulý měsíc premiéru v soutěži na festivalu…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Pasáž: Hrdinský film bratří Russoů od Netflixu - Robotí holocaust
19. března 2025Pasáž: Hrdinský film bratří Russoů od Netflixu - Robotí holocaustPo letech od války mezi roboty a lidmi, která zanechala civilizaci v troskách, se mladá žena pokouší vypátrat svého zesnulého bratra, který se zřejmě převtělil do robota, ve filmu The Electric State, který je nyní streamován…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Captain America: Nový svět – slabá ozvěna minulosti
16. února 2025Captain America: Nový svět – slabá ozvěna minulostiNovopečený Kapitán Amerika Sam Wilson odhaluje spiknutí a zároveň bojuje za očištění jména svého přítele po pokusu o atentát ve filmu Captain America: Nový svět. Tento víkend se v Praze a kinech po celém světě otevírá…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Megalopolis - Velkolepá sci-fi od režiséra Kmotra a Apokalypsy
28. září 2024Megalopolis - Velkolepá sci-fi od režiséra Kmotra a ApokalypsyMegalopolis je římský hrdinský epos zasazený do imaginární budoucí Ameriky. Město Nový Řím musí projít proměnami, což vyvolá konflikt mezi Cesarem Catilinou (Adam Driver), geniálním architektem, který se snaží o přechod k utopické, idealistické budoucnosti, a…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Nový animovaný film „Divoký robot“ je věnován českému spisovateli Karlu Čapkovi
27. září 2024Nový animovaný film „Divoký robot“ je věnován českému spisovateli Karlu ČapkoviNový film studia DreamWorks Animation Divoký robot má tento víkend premiéru v České republice i v kinech po celém světě a předpremiérové ohlasy jsou veskrze pozitivní: na serveru Rotten Tomatoes má mezi 55 recenzemi aktuálně skvělých…Vydáno v rubrice: Filmové a televizní aktuality
MaXXXine: Závěr trilogie Ti Westa nedokáže dostát X a Pearl
22. července 2024MaXXXine: Závěr trilogie Ti Westa nedokáže dostát X a PearlPornoherečka, která se v Beverly Hills 80. let pokouší o legální kariéru, se stává terčem záhadného vraha ve filmu MaXXXine, který se po premiéře na Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech nyní promítá v pražských kinech.…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Novinky z filmového plátna: Francouzská komedie a sci-fi horor
27. června 2024Novinky z filmového plátna: Francouzská komedie a sci-fi hororFrancouzská akční komedie a napínavý sci-fi horor přicházejí do kin. Ve filmu "Rychle a nemožně" (3 jours max) se policista Rayane vydává na nebezpečnou misi proti mexickému kartelu, aby zachránil svou unesenou babičku. Naproti tomu "Tiché…Vydáno v rubrice: Filmové premiéry
Tiché místo: První den - oživení zamlklé série?
27. června 2024Tiché místo: První den - oživení zamlklé série?Ještě před začátkem letního volna přichází do českých kin třetí pokračování série filmů Tiché místo. První film z této série vstoupil do kin již v roce 2018 (schválně říkám již, protože to je už šest let…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Anthropoid: precizní historické drama navzdory anglické pseudovýslovnosti českých jmen
24. května 2024Anthropoid: precizní historické drama navzdory anglické pseudovýslovnosti českých jmen[caption id="" align="alignright" width="400"] Photo © Bleeker Street Media / James Lisle[/caption] České dějiny nejsou zrovna tradičním zdrojem látek pro americké a britské filmy. Proto potěší, když se v koprodukci zahraniční tvůrci rozhodnou zpracovat některý z…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Spongebob v kalhotách: Oblíbený animovaný seriál plný humoru a dobrodružství
1. května 2024Spongebob v kalhotách: Oblíbený animovaný seriál plný humoru a dobrodružstvíSpongebob v kalhotách je americký animovaný seriál, který si získal srdce milionů diváků po celém světě. Seriál, vytvořený mořským biologem a animátorem Stephenem Hillenburgbem, se poprvé objevil na obrazovkách v roce 1999 a od té doby…Vydáno v rubrice: Speciály
Krotitelé duchů II - Duchové třeste se! Jsou zpět!
11. dubna 2024Krotitelé duchů II - Duchové třeste se! Jsou zpět!Zachránili New York před záplavou z říše duchů, ale uznání ani slávy se moc nedočkali. Lidé na ně pomalu zapomněli a oni nyní doslova přežívají jak se dá. Vše se však změní ve chvíli, kdy Krotitelé…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Krotitelé duchů - Kdo jiný dokáže vyčistit New York od všech duchů, monster a strašidel, než sami Krotitelé duchů...
11. dubna 2024Krotitelé duchů - Kdo jiný dokáže vyčistit New York od všech duchů, monster a strašidel, než sami Krotitelé duchů...Pochybní vědci Peter, Ray a Egon zabývající se parapsychologií, jsou pro svou špatnou pověst a podvodné praktiky vyhozeni z newyorské univerzity. Přesto se nehodlají vzdát svého snu, dokázat široké veřejnosti, že nadpřirozené síly skutečně existují a…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Krotitelé duchů: Říše ledu
11. dubna 2024Krotitelé duchů: Říše leduPo událostech v Summerville se rodina Spenglerových vrací tam, kde to všechno začalo, tedy do legendární hasičské stanice v New Yorku, aby zde její členové spojili síly s původními Krotiteli duchů. Ti mezitím vybudovali přísně tajnou…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Za kulisami Krotitelů duchů: Jennifer Runyonová a její vzpomínky
3. dubna 2024Za kulisami Krotitelů duchů: Jennifer Runyonová a její vzpomínkyVe scéně testování ESP ve filmu Krotitelé duchů (1984) oslovuje Bill Murray jako Peter Venkman svou testovanou spolužačku otevřeně "Jennifer". V závěrečných titulcích je však postava Jennifer Runyonové uvedena pouze jako "Studentka". Runyonová při natáčení filmu…Vydáno v rubrice: Zajímavosti
Duna: Část druhá – demonstrace moderní filmařiny
27. března 2024Duna: Část druhá – demonstrace moderní filmařinyRežisér Denis Villeneuve patří k mým největším oblíbencům. Zmizení považuji za jeden z nejlepších filmů o únosech dětí, ne-li za ten úplně nejlepší. Do zlatého fondu sci-fi žánru pak řadím také jeho Příchozí. První Duna je…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Přízraky v Benátkách
21. ledna 2024Přízraky v BenátkáchPokud milujete, stejně jako já, ztvárnění oblíbených detektivek v čele se svérázným a šarmantním Herculesem Poirotem, určitě i nenechte ujít film Přízraky v Benátkách. Příběh je zasazený do ponuré a tísnivé atmosféry nočních Benátek, kdy venku…Vydáno v rubrice: Filmové recenze

Tiskové informace. Většinou od distributorů, ale občas i z televizí a festivalů.

Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 1,69960 s | počet dotazů: 341 | paměť: 24704 KB. | 02.09.2025 - 17:01:10