Kritiky.cz > Filmy > Filmové recenze > Hotel Transylvánie 2 | Hotel Transylvania 2 [70%]

Hotel Transylvánie 2 | Hotel Transylvania 2 [70%]

Parta stra­ši­del nestvůr a krve­žíz­ni­vých stvo­ře­ní v zábav­né podo­bě pro dět­ské pub­li­kum se vra­cí. Od vče­rej­ší­ho dne nalez­ne­te v nabíd­ce tuzem­ských i slo­ven­ských kin pokra­čo­vá­ní úspěš­né ani­mo­va­né kome­die Hotel Transylvánie, kte­ré se pokou­ší navá­zat tam, kde prv­ní díl před tře­mi lety skon­čil. Zabodovala do znač­né míry ori­gi­nál­ní lát­ka i napo­dru­hé, nebo se jed­ná o dva­krát nasta­vo­va­nou kaši?

Mavis (Selena Gomez) a Jonathan (Andy Samberg) pře­ko­na­li nástra­hy jejich netra­dič­ní­ho vzta­hu a i přes dří­věj­ší Dracovi (Adam Sandler) při­po­mín­ky mají svat­bu. Tím však jejich šťast­ný život tepr­ve začí­ná, když zane­dlou­ho poté Mavis ozna­mu­je své­mu otci šťast­nou novi­nu, že spo­lu čeka­jí dítě. Když se malý Dennis naro­dí, vel­ký zájem o něj začne pro­je­vo­vat sám Drácula, neboť v něm vidí pokra­čo­va­te­le své­ho upír­ské­ho rodu. Jeho vnuk však spí­še než na stra­še­ní nevin­ných kolemjdou­cích a vůbec na coko­liv upír­ské­ho, mys­lí spí­še na super­hr­di­ny a posta­vy z kres­le­ných pří­bě­hů v tele­vi­zi. Navíc se jeho tesá­ky ješ­tě ani nevy­vi­nu­ly, tedy není jis­té, jest­li je upír nebo člo­věk. To však Draca nehod­lá zasta­vit...
První Hotel Transylvánie byl do jis­té míry pře­kva­pe­ním. Docela ori­gi­nál­ní vari­a­ce na kla­sic­ký pří­běh doká­za­la spous­tu divá­ků uhra­nout svo­ji nápa­di­tos­tí, zábav­nos­tí a také zpra­co­vá­ním, kte­ré z těch nej­slav­něj­ších kniž­ních a fil­mo­vých mon­ster udě­la­lo doce­la zábav­nou par­tič­ku postav, se kte­rý­mi ta hodi­na a půl v kině utek­la pře­kva­pi­vě rych­le. Pokračování se v tom­to ohle­du vydá­vá již do pro­zkou­ma­ných vod, kde však onen ele­ment uni­kát­nos­ti musí něčím nahra­dit, což se mu zase tak dob­ře bohu­žel neda­ří.
Narozdíl od netra­dič­ní­ho roman­tic­ké­ho zaple­te­ní se stra­ši­dla a člo­vě­ka, kte­ré nabí­dl prv­ní díl, kte­ré bylo pod­po­ře­no vyrov­ná­ním se Draculy s dospí­vá­ním jeho „nác­ti­le­té“ dce­ry, se dru­hý díl zamě­řu­je pri­már­ně na kon­flikt gene­ra­cí a dvou růz­ných svě­tů, kde se Dracula sna­ží za kaž­dou cenu udr­žet časy dáv­no minu­lé a brá­nit se změ­ně, kte­ré celé jeho oko­lí už dáv­no pod­leh­lo. Tuto sku­teč­nost pak jen dokres­lu­je vývoj spo­le­čen­ských návy­ků, kte­ré jsou sta­vě­ny pro­ti tra­di­cím, kte­ré dnes již málo­kdo uctí­vá. Bohužel tohle je i do znač­né míry vizit­ka pro samot­ný film.
Spíše než se držet jed­no­li­té­ho odka­zu se sní­mek mož­ná až v pří­liš mno­ho mís­tech frag­men­tu­je díky sna­ze zasáh­nout co nej­vět­ší spek­trum divá­ků úkro­ky smě­rem k aktu­ál­ně popu­lár­ním tren­dům a sou­čás­tem spo­le­čen­ské­ho živo­ta. V něko­li­ka momen­tech se tak jako­by sní­mek poza­sta­vil aby byla mož­nost udě­lat něja­ký odkaz pro sou­čas­nou gene­ra­ci (posta­vy si fotí sel­fie, hod­no­tí kva­li­ty apli­ka­cí na svých mobil­ních tele­fo­nech atp.) po kte­rém jako­by sní­mek opět oží­val. Neříkám zde, že všech­ny tyto úkro­ky jsou špat­né (napří­klad navi­ga­ce v tele­fo­nu je svým způ­so­bem nápa­di­tá a zábav­ná), nicmé­ně půso­bí to spí­še jako nuce­ná sna­ha zaujmout, než při­ro­ze­ný prvek fil­mu. Na dru­hé stra­ně audi­o­vi­zu­ál­ní strán­ka, podob­ně jako vizu­ál­ní gagy stá­le fun­gu­jí na výbor­nou.
V koneč­ném pohle­du je to tak spí­še o tom, zda-li se vám svět a humor nasta­ve­ný prv­ním dílem líbil. Pokud ano, Hotel Transylvánie 2 nabí­zí pří­jem­ný nášup, kte­rý byť nedo­sa­hu­je všech kva­lit dílu před­cho­zí­ho, hlad po dal­ší por­ci podob­ně zábav­né rodin­né podí­va­né spl­ňu­je mys­lím se že dosta­teč­ně. Na dru­hé stra­ně, pokud vám už jed­nič­ka nepři­šla kdo­ví jaká, její pokra­čo­vá­ní vám ve své pod­sta­tě nena­bíd­ne nic nové­ho nebo dra­ma­tic­ky jiné­ho než to, co tu bylo napo­pr­vé.
Hledáte-li tedy sluš­ně nato­če­ný a pře­de­vším zábav­ný ani­mák, u kte­ré­ho se poba­ví jak malí, tak i ti star­ší, není asi moc nad čím uva­žo­vat. Hotel Transylvánie 2 je totiž ide­ál­ním kan­di­dá­tem na prá­vě tako­vý film. Dostatek humo­ru, stříd­má sto­páž, a něja­ké to morál­ní posel­ství, to vše zaba­le­né do vizu­ál­ně nápa­di­té­ho bale­ní. Byť to tedy napo­pr­vé bylo o tří­du lep­ší, i v této podo­bě poměr­ně s pře­hle­dem ten­to ani­mák pře­vy­šu­je sou­čas­nou kon­ku­ren­ci a na roz­díl od lev­ných evrop­ských ani­má­ků nabí­zí dosta­tek muzi­ky za cenu vstu­pen­ky.
Strašidla a krve­sa­jo­vé bodu­jí i napo­dru­hé. Pokračování úspěš­né­ho ani­má­ku bodu­je přes­ně tam, kde zafun­go­va­la jed­nič­ka, byť ten­to­krát absen­tu­je onen punc ori­gi­na­li­ty a něče­ho nevi­dě­né­ho. I přes­to je však Hotel Transylvánie 2 pří­jem­ným oddycho­vým ani­mo­va­ným pří­bě­hem, kde se poba­ví na pří­jem­ně ubí­ha­jí­cí hodin­ce a půl jak ti nejmen­ší, tak ti už dáv­no ne ško­lou povin­ní. Líbivé zpra­co­vá­ní a dosta­tek humo­ru tak doká­že vyna­hra­dit i pár tro­chu více nuce­ných momen­tů a men­ší kolísá­ní v tem­pu fil­mu.

35% Zábava
25% Rodina
20% Upíři a stra­ši­dla
10% Výchova dítě­te
10% Mezigenerační spo­ry

Podívejte se na hodnocení Hotel Transylvánie 2 na Kinoboxu.

Hotel Transylvánie 2
(Hotel Transylvania 2, Hotel Transylvánia 2)
Animovaný / Komedie / Rodinný
USA, 2015, 90 min

Režie: Genndy Tartakovsky
Scénář: Robert Smigel, Adam Sandler
Hudba: Mark Mothersbaugh
Hrají: Adam Sandler, Selena Gomez, Steve Buscemi, Mel Brooks, Andy Samberg, Keegan-Michael Key, Kevin James, Fran Drescher, David Spade, Nick Offerman, Megan Mullally, Dana Carvey, Rob Riggle, Chris Kattan, Jon Lovitz, Nick Swardson, Carter Hastings
Mládeži pří­stup­ný
Česko V kinech od: 24.09.2015 Falcon
Slovensko V kinech od: 01.10.2015 Itafilm