Kritiky.cz > Filmy > Filmové recenze > Ošetřovatel | The Zookeeper [20%]

• SK název

Zoošetrovateľ

Komedie / Rodinný / Romantický
USA, 2011, 104 min

Režie:

Frank Coraci

Kevin James nepat­ří zrov­na mezi seri­oz­ní her­ce. Patří do par­ty oko­lo Adama Sandlera a to již samo o sobě něco vypo­ví­dá. Po kasov­ním úspě­chu při­hlouplé kome­die Policajt ze sámoš­ky to zkou­ší James zno­vu, ako­rát sho­dil kní­rek a obchod­ní cen­t­rum vymě­nil za zoo s vcel­ku zají­ma­vou sor­tou zví­řat. Lze od toho čekat něja­kou závrat­nou zába­vu nebo to je stejně stupid­ní a bez­před­mět­ná kome­die?

Griffin Keyes je ošet­řo­va­te­lem v zoo. Zvířata jej mají ráda, ovšem jeho spo­le­čen­ský život je v tros­kách. Jeho pří­tel­ky­ně neu­nes­la fakt, že zví­řa­ta jsou u něj na prv­ním mís­tě, odmít­la jeho žádost o ruku a zmi­ze­la. Po pěti letech se obje­vu­je na svat­bě jeho bra­t­ra a Griffin v tom vidí dal­ší šan­ci jak ji zís­kat. Jako by neby­lo pro­blé­mů se zís­ká­vá­ním staré pří­tel­ky­ně málo, vra­cí se i její úspěš­ný ex, kte­rý se jí nehod­lá vzdát. Hlavní hrdi­na se pro­to roz­hod­ne změ­nit a zís­kat svo­ji starou lás­ku zpět. Pomoci mu k tomu mají němé tvá­ře o kte­ré se stará. Oni totiž cho­van­ci Zoo nejsou tak němí, jak by se moh­lo zdát.

Uf. Napsat něco seri­oz­ní­ho na adre­su Ošetřovatele je tro­chu těž­ší než by člo­věk čekal. Osobně se musím při­znat, že mi Adam Sandler a kome­die z jeho pro­duk­ce nejsou tak pro­ti srs­ti jako někte­rým lidem. Považuji dokon­ce někte­ré jeho poku­sy za pove­de­né, i když nijak závrat­ně. Z Ošetřovatele je však skep­se na mís­tě. Ono to celé půso­bí jako něco na styl Jako koč­ky a psi, Dr. Doolittle nebo podob­né zále­ži­tos­ti. Infantilní humor, div­ně mlu­ví­cí zví­řát­ka, nemotor­ný tlouš­tík v hlav­ní roli a cel­ko­vě tako­vá zába­va o ničem. Ono je to ale mno­hem, mno­hem hor­ší.

Tentokrát to totiž nebe­ru ani na minu­tu. Už z trai­le­ru pro­pa­go­va­ná topor­nost a čis­tá vykon­stru­o­va­nost je v celém fil­mu dale­ko hor­ší. Jakoby tvůr­ci bod po bodu plni­li pří­ruč­ku „Jak nato­čit srač­ku plnou klišé“. Je tu všech­no co by si jen smys­lu nezba­ve­ný divák ve fil­mu nepřál už zno­vu vidět. A odvo­lá­vá­ní se na fakt, že je film zací­le­ný hlav­ně pro děti tu dost nefun­gu­je. Rodičům, kte­ří vez­mou děti na něco tako­vé­ho bych pohro­zil soud­ním pří­ka­zem na pře­zkou­má­ní jejich pří­čet­nos­ti.

Ošetřovatel je totiž čis­tý výplach toho nej­stu­pid­něj­ší­ho humo­ru, fyzic­ké­ho trá­pe­ní hlav­ní posta­vy kte­ré tu už bylo stokrát a vývoj pří­bě­hu přes­ně pod­le šab­lo­ny. Nic za co by stálo utrá­cet. Hlavně, zví­řa­ta, kte­rá by zde měla být tahou­nem zába­vy jsou tak otrav­ná, až to bolí. Tím k tomu­to sním­ku kon­čím, neboť jaká­ko­liv objek­tiv­ní kri­ti­ka je v tom­to pří­pa­dě napros­to zby­teč­ná.

Kevin James je kou­zel­ník. Když už jste si říka­li, že to nemů­že být hor­ší, dosta­ne vás to ješ­tě dva­krát tolik. Ukázkový výběr stupid­ních rolí, kte­rý­mi se pokou­ší napo­do­bit Roba Schneidera už začí­ná být více než otrav­ný. Ošetřovatel je debil­ní rádo­by kome­die, kte­rá nejen, že je plná klišé, jede přes­ně pod­le kla­sic­ké šab­lo­ny a nemá co nabíd­nout. Těžce zby­teč­ný film nepo­dr­ží ani mlu­ví­cí zví­řa­ta, kte­rá spí­še než zábav­ně půso­bí otrav­ně a taky tro­chu div­ně. Nemohu najít jiné plus na celém fil­mu než jedi­ně sexy Rosario Dawson.

Hodnocení
20%

Podívejte se na hodnocení Ošetřovatel na Kinoboxu.