Kritiky.cz > Filmy > Filmové recenze > Zkažená úča | Bad Teacher [40%]

Komedie
USA, 2011, 92 min

Režie:

Jake Kasdan

Hudba:

Michael Andrews

Učitelských fil­mů není zrov­na málo. Takových jako Zkažená úča ale tolik není. Kdyby jste totiž posta­vu, kte­rou hra­je Cameron Diaz posla­li do reál­ných škol, pro­ved­li by s ní rych­lý pro­ces. Každopádně v Hollywoodu je mož­né všech­no. Jak tedy dopadla úča v dopro­vo­du Justina Timberlakea a Jasona Segela pod režij­ní tak­tov­kou reži­sé­ra Neuvěřitelného živo­ta rocke­ra Coxe?

Elizabeth Halsey je uči­tel­ka na základ­ní ško­le. Její původ­ní plán, že dá vale své pro­fe­si a bude uží­vat peněz své­ho nastá­va­jí­cí­ho vzal za své v momen­tě, kdy ji poslal k vodě díky její roz­ha­zo­vač­né nátu­ře. Vrací se tak dal­ší rok do své­ho minu­lé­ho půso­biš­tě s jas­ným cílem. Všemožným způ­so­bem vydě­lat na plas­ti­ku poprsí a klof­nout něko­ho nové­ho, kdo ji po finanč­ní strán­ce zajis­tí. Díky sho­dě okol­nos­tí se na ško­le obje­vu­je nový suplu­jí­cí uči­tel Scott Delacorte, kte­rý do kapsy nemá hlu­bo­ko. Jediným Elizabethiným pro­blém tak zůstá­vá její sna­ži­vá kole­gy­ně Amy, kte­rá nejen, že si mys­lí na nově pří­cho­zí­ho Scotta, navíc má pro­blém s poně­kud nekon­venč­ní for­mou výu­ky, kte­rou hlav­ní hrdin­ka vyzná­vá.

Cameron Diaz nepat­ří mezi mé oblí­ben­ky­ně a tak jsem měl tro­chu pro­blém uvě­řit jí tu mar­no­trat­nou posta­vu kte­rou hra­je. Zvláště, když vět­ši­na humo­ru je posta­ve­ná na obdob­ném prin­ci­pu. Každopádně i přes repe­ti­tiv­nost to neza­čí­ná štvát nato­lik, abys­te byli nuce­ni ode­jít z pro­jek­ce. Co už je tro­chu hor­ší, že pří­běh tak nějak nedo­ká­že vtáh­nout divá­ka dovnitř. Celý sní­mek je tak jen pře­hlíd­kou udá­los­tí, kte­ré jsou divá­ko­vi před­ha­zo­vá­ny bez sebe­men­ší sna­hy jít do hloub­ky.

Co se týče dal­ších postav, máme zde ulí­za­né­ho zazo­ba­né­ho syn­ka hra­né­ho Justinem Timberlakem, kte­rý v cel­kem nevý­raz­né posta­vě poměr­ně zanik­ne, i když jeho role ve fil­mu je poměr­ně důle­ži­tá. Hlavní zápor­ná posta­va je ovšem tak neko­rekt­ně dement­ní až to bolí. Někomu mož­ná při­jde kře­čo­vi­tá Lucy Punch jako zdroj humor­ných situ­a­cí, já měl na roz­díl od nich nut­ka­vou tou­hu prak­ti­ko­vat hereč­či­no pří­jme­ní na jejím obli­če­ji. Možná to byl záměr scé­náris­tů, pokud ano, dob­rá prá­ce. Jakoby úpl­ně mimo sto­jí Jason Segel coby poho­dář­ský tělo­cvi­kář, kte­rý je jed­ním z mála pozi­tiv na celém sním­ku.

Zkažená úča je totiž sní­mek, u kte­ré­ho si řek­ne­te „Hm, a co?“. Všudypřítomná sna­ha být straš­ně cool a jít s dobou je mís­ty až tro­chu otrav­ná a bohu­žel celý kom­plex podi­ví­nů kte­rý se ve fil­mu obje­vu­je tak nějak dohro­ma­dy nefun­gu­je. Jakkoliv absurd­ní to totiž je, je to pros­tě nuda. Pár svět­lých momen­tů to neza­chrá­ní, bohu­žel. Prostě prů­měr se vším všu­dy.

Cameron Diaz coby neor­to­dox­ní uči­tel­ka na základ­ní ško­le, sna­ží­cí sehnat pení­ze na plas­ti­ku prsou. Bohužel základ­ní základ­ní nástin děje ať může znít jak­ko­liv vtip­ně, film je ve sku­teč­nos­ti cel­kem nuda. Obdobná for­ma vti­pů, sbír­ka demen­tů v uči­tel­ském sbo­ru a sna­ha o něco co tu pros­tě není. Zkažená úča je nud­ně prů­měr­ný film, kte­rý ačko­liv má svět­lé chvil­ky (Jason Segel), ve zbyt­ku času je to jen neza­jí­ma­vá omáč­ka.

Hodnocení
40%
30 % Nuda