Po dokončení Birdmana režisér Alejandro G. Iñárritu uplatnil svou vášeň pro dokonalou filmařinu v novém světě snímku REVENANT. Spolu se svým dlouholetým kameramanem Emmanuelem “Chivem” Lubezkim, udělal několik klíčových rozhodnutí, která stanovila pravidla pro výrobu filmu. Zaprvé se rozhodli točit film chronologicky, aby zachovali přirozený tok Glassovy cesty. Zadruhé se zavázali, že budou během natáčení spoléhat pouze na slunce a oheň, zkrátka pracovat s přirozeným světlem tím nejkreativnějším způsobem. A nakonec se rozhodli znovu prozkoumat dlouhé, plynulé záběry, které jsou pro jejich práci charakteristické, ale tentotkrát jinak než v Birdmanovi.
Iñárritu si snímek REVENANT vždy představoval jako šerosvit, hru světla a stínu. “Stejně jako byl Birdman inspirován hudbou,” říká Iñárritu, “tento film byl inspirován obrazy. Chivo sehrál velkou roli při vytváření tohoto filmu jako vizuálního uměleckého díla.”
Film natočili na špičkovou, nově vyvinutou velkoformátovou kameru – Arri Alexa 65. Lubezki využil řadu širokoúhlých objektivů od 12mm po 21mm, aby dosáhl extrémní hloubky. Flexibilita tohoto systému umožnila téměř neomezený pohyb kamery od extrémně detailních záběrů po panoramata v synchronizaci s filmovou akcí, sny a emocemi. Filmový štáb používal tři přístupy – teleskopické jeřáby, steadicamy a kameru z ruky – aby mohl Iñárritu později ve střižně vytvořit vizuální sekvence společně s držitelem Oscara, střihačem Stephenem Mirrione.
Přinášet dlouhé záběry do zcela nepředvídatelné divočiny bylo novým zážitkem pro každého. Na začátku byla tato výzva ohromující. Vzhledem k tomu, že se štáb nacházal v zimní Calgary, kde je denní světlo krátké. Okno pro natáčení během dne bylo tudíž velmi krátké a filmaři se ocitly pod velkým tlakem. U každého záběru si nikdo nemohl být jistý, že bude druhé nebo třetí jetí vůbec možné.
“Museli jsme vytvořit správnou choreografii podle rytmu a najít správnou denní dobu a pak se modlit, že se nezmění povětrnostní podmínky,” říká Iñárritu. “Bylo to náročné a zábavné, ale zabralo nám to hodně času, přemýšlení a zkoušek, abychom to udělali správně. Usilovali jsme o určitou patinu a atmosféru. Podmínky, které jsme si stanovili, byly tak specifické, museli jsme být velmi trpěliví, usilovat o ně a nakonec je zrealizovat. Myslím si, že jsme se také stali lovci, i když svým vlastním způsobem.”
Snímek REVENANT zavedl Lubezkiho nejen na Západ, ale i hluboko do Glassova podvědomí. Iñárritu vysvětluje: “Během Glassovy cesty, když se ocitne sám, zhroucený, jediný způsob, jak si uvědomit, kým je jako člověk, je prostřednictvím vizí a snů, které ho informují o jeho stavu mysli a jeho minulosti.”
Všichni herci byli fascinováni Chivovým fotografickým stylem. “Chivova kamera je svojí podstatou součástí Alejandrova procesu,” říká DiCaprio. “Společně se ponoří do filmové látky a pak pracují s herci, aby koordinovali neuvěřitelně složité pohyby a záběry. Čeho v tomto filmu jednoznačně dosáhli, je virtuální realita, kdy opravdu máte pocit, že jste tam venku s těmito postavami. Získáte Glassovu vizuální perspektivu do té míry, že si připadáte, jako byste byli součástí jeho podvědomí.”
Části seriálu: REVENANT Zmrtvýchvstání
- REVENANT Zmrtvýchvstání
- REVENANT Zmrtvýchvstání – LEGENDA O HUGHU GLASSOVI
- REVENANT Zmrtvýchvstání – LEONARDO DICAPRIO JAKO HUGH GLASS
- REVENANT Zmrtvýchvstání – TOM HARDY jako JOHN FITZGERALD
- REVENANT Zmrtvýchvstání – LOVCI KOŽEŠIN – PŮVODNÍ OBCHODNÍCI ZE ZÁPADU
- REVENANT Zmrtvýchvstání – ZEMĚ INDIÁNŮ ARIKARA
- REVENANT Zmrtvýchvstání – HERCI VE VEDLEJŠÍCH ROLÍCH
- REVENANT Zmrtvýchvstání – MALOVÁNÍ REVENANTU
- REVENANT Zmrtvýchvstání – Kde špatné znamená dobré: filmová výprava
- REVENANT Zmrtvýchvstání – PRAPŮVODNÍ A AUTENTICKÉ: KOSTÝMY
- REVENANT Zmrtvýchvstání – JAK PŘEŽÍT ZMRTVÝCHVSTÁNÍ
- REVENANT Zmrtvýchvstání – SLOVNÍČEK
- REVENANT Zmrtvýchvstání: Filmová orgie surového přežívání a vizuálního skvostu s výrazným hereckým obsazením
Nejnovější komentáře