Kritiky.cz > Krátké recenze > The End of the F***ing World - Série 1

The End of the F***ing World - Série 1

1. série: 80/85 % Velice originální nevšední někdy až lehce bizarní seriál, který vybočuje už jen tím, že se skládá z 20 minutových epizod, které ale nejsou zrovna epizodní, vypráví jeden velký příběh o jedné šílené výpravě. První čtyři (hlavně 3) díly jsou absolutní skvost kinematografie a britského humoru, který je z toho vážně cítit, aniž byste věděli, že je film původem z VB. Zvlášť první epizoda je jedna z nejlepších seriálových epizod, které jsem ve svém životě, kdy viděl. Geniální je zejména scéna, kdy Alyssa říká něco ve smyslu I feel kind of safe with him a hned potom je tu prostřih na Jamese, jak si na ni brousí nůž. Humor, u kterého nevíte, jestli se mu máte smát, nebo se ho děsit. Já jsem zvládal obojí. Zkrátka Britové. Bohužel pro The End of the F***ing World však nic netrvá věčně. Humor se postupně ze seriálu vytrácí, až někde ve čtvrté epizodě zmizí úplně. Je to strašná škoda, úplně se mění atmosféra. Odtud to už není ono. Ani to vlastně není dál originální. Scénka s benzínkou nebo obchodem s oblečením působí jen jako vata a detektivní duo lesby jsou sice groteskní, ale jinak po nich pes neštěkne, takže další vata. Také jsou děti nuceni ve 4. epizodě změnit vzhled, včetně vlasů. Alyssa si nabarví vlasy na blond a bude nadále nosit ofinu, což jí bohužel zrovna nesluší. Díky novým šatům a sestřihu začne docela nápadně připomínat Eleven ze Stranger Things. James vyfasuje havajskou košili. Člověk má najednou pocit, že sleduje úplně jiné postavy. Pěkně to ilustruje ten fakt, že seriál je prostě ve druhé polovině jiný. Škoda. Mohl být jeden z mých nejoblíbenějších.