Útěk z New Yorku

UtekZWUtekZW
Načítám počet zob­ra­ze­ní...

Útěk z New Yorku (na plát­ně sty­li­zo­va­ný jako Útěk z New Yorku Johna Carpentera) je ame­ric­ký akč­ní sci-fi film z roku 1981, na jehož scé­ná­ři, scé­ná­ři a režii se podí­lel John Carpenter. Hrají v něm Kurt Russell, Lee Van Cleef, Donald Pleasence, Ernest Borgnine, Isaac Hayes, Adrienne Barbeau a Harry Dean Stanton.

Děj fil­mu, zasa­ze­né­ho do svě­ta blíz­ké budouc­nos­ti roku 1997, se týká zlo­či­nem zmí­ta­ných Spojených stá­tů, kte­ré pře­mě­ni­ly ost­rov Manhattan v New Yorku na věz­ni­ci s nej­vyš­ší ost­ra­hou v zemi. Letadlo Air Force One je une­se­no povstal­ci a záměr­ně hava­ru­je v New Yorku. Bývalý voják a sou­čas­ný fede­rál­ní vězeň Snake Plissken (Russell) dosta­ne pou­hých 24 hodin na to, aby se vydal zachrá­nit pre­zi­den­ta Spojených stá­tů, načež bude v pří­pa­dě úspě­chu Snake omi­lost­něn.

Carpenter napsal film v polo­vi­ně 70. let jako reak­ci na skan­dál Watergate. Po úspě­chu Halloweenu (1978) měl dosta­teč­ný vliv na to, aby mohl začít s pro­duk­cí a natá­čel ho pře­váž­ně v St Louis ve stá­tě Missouri s odha­do­va­ným roz­poč­tem 6 mili­o­nů dola­rů. Producenty byli Debra Hillová a Larry J. Franco. Na scé­ná­ři fil­mu se podí­lel Nick Castle, kte­rý s Carpenterem spo­lu­pra­co­val už při ztvár­ně­ní Michaela Myerse ve fil­mu Halloween.

Film, kte­rý byl ve Spojených stá­tech uve­den 10. čer­ven­ce 1981, zís­kal pozi­tiv­ní hod­no­ce­ní kri­ti­ků a byl komerč­ně úspěš­ný, když v poklad­nách kin vydě­lal více než 25 mili­o­nů dola­rů. Film byl nomi­no­ván na čty­ři ceny Saturn, včet­ně ceny za nej­lep­ší vědec­ko­fan­tas­tic­ký film a nej­lep­ší režii. Film se stal kul­tov­ní kla­si­kou a násle­do­va­lo pokra­čo­vá­ní Útěk z L.A. (1996), kte­ré rov­něž reží­ro­val a napsal Carpenter a v němž hrál Russell, ale kte­ré bylo při­ja­to mno­hem méně pří­z­ni­vě.

Zápletka

V dysto­pic­kém roce 1988, upro­střed totál­ní vál­ky pro­ti Číně a Sovětskému sva­zu, pře­mě­ni­la vlá­da Spojených stá­tů Manhattan na obří věz­ni­ci s maxi­mál­ní ost­ra­hou, aby se vypo­řá­da­la s 400% nárůs­tem zlo­čin­nos­ti. Ostrov je obehnán 50 stop (15 m) vyso­kou zdí, mos­ty byly zami­no­vá­ny, řeky hlí­da­jí vrtu­l­ní­ky a všich­ni věz­ni jsou odsou­ze­ni na doži­vo­tí.

V roce 1997 je při letu pre­zi­den­ta Spojených stá­tů Johna Harkera na míro­vý sum­mit v Hartfordu ve stá­tě Connecticut leta­dlo Air Force One une­se­no par­ty­zán­ským bojov­ní­kem „Fronty národ­ní­ho osvo­bo­ze­ní“, pojme­no­va­né v naráž­ce na Vietkong. Prezident dosta­ne sle­do­va­cí nára­mek a je při­pou­tán ke své­mu kufří­ku, načež je eskor­to­ván do úni­ko­vé­ho modu­lu. Letadlo se zří­tí na Manhattanu, při­čemž kro­mě pre­zi­den­ta zahy­nou všich­ni na palubě, ale modul pře­ži­je.

Policie je vyslá­na, aby pre­zi­den­ta zachrá­ni­la. Romero, pra­vá ruka vévo­dy z New Yorku, cel­ko­vé­ho šéfa zlo­či­nu, varu­je, že pre­zi­dent byl zajat a bude zabit, pokud budou pod­nik­nu­ty dal­ší poku­sy o záchra­nu. Mezitím se na Manhattan chys­tá býva­lý důstoj­ník spe­ci­ál­ních jed­no­tek Snake Plissken, kte­rý byl odsou­zen za vylou­pe­ní Federální rezerv­ní ban­ky. Policejní komi­sař Bob Hauk nabíd­ne Snakeovi doho­du: pokud zachrá­ní pre­zi­den­ta včas před sum­mi­tem, Hauk mu zaří­dí plnou pre­zi­dent­skou milost. Aby Snakeovi zabrá­nil ve zběh­nu­tí, nechá mu Hauk pích­nout injek­ci s mik­ro­vý­buš­ni­nou, kte­rá mu za 22 hodin pře­ru­ší krč­ní tep­ny a zabi­je ho. Pokud se to Snakeovi poda­ří, Hauk výbuš­ni­nu zne­škod­ní.

Pomocí skry­té­ho kluzá­ku při­sta­ne na vrcho­lu Světového obchod­ní­ho cen­t­ra a Snake sle­du­je sle­do­va­cí nára­mek až do vau­de­villo­vé­ho diva­dla, kde ho najde na zápěs­tí okla­ma­né­ho star­ce. Snake je pře­svěd­čen, že pre­zi­dent je mrt­vý, a tak se spo­jí s Haukem, ale je mu řeče­no, že pokud se vrá­tí bez pre­zi­den­ta, bude sestře­len.

Snake se setká­vá s „Taxikářem“, kte­rý řídí obr­ně­ný taxík, jenž Hada odve­ze k Haroldu „Mozku“ Hellmanovi, porad­ci vévo­dy a býva­lé­mu Snakeovu spo­lu­pra­cov­ní­ko­vi. Brain, geni­ál­ní inže­nýr, zří­dil rop­ný vrt a malou rafi­ne­rii, kde se tan­ku­jí zbý­va­jí­cí auta ve měs­tě, a řek­ne Snakeovi, že vévo­da plá­nu­je vést hro­mad­ný útěk přes Queensboro Bridge s vyu­ži­tím pre­zi­den­ta jako lid­ské­ho ští­tu a pod­le mapy s nášlap­ný­mi mina­mi, kte­rou Brain vypra­co­val. Snake donu­tí Braina a jeho pří­tel­ky­ni Maggie, aby ho doved­li do vévo­do­va úkry­tu v Grand Central Terminal. Snake najde pre­zi­den­ta, ale je zajat.

Zatímco je Snake nucen bojo­vat v sou­bo­ji na život a na smrt pro­ti „Šlakovi“, Brain a Maggie zabi­jí Romera a uprch­nou s pre­zi­den­tem. Snake zabi­je Slaga a najde Braina, Maggie a pre­zi­den­ta na vrcho­lu Světového obchod­ní­ho cen­t­ra, jak se sna­ží unik­nout v kluzá­ku. Poté, co sku­pi­na věz­ňů zni­čí kluzák tím, že ho sho­dí z budo­vy, se sku­pi­na vrá­tí na úro­veň uli­ce a potká Taxikáře, kte­rý jim nabíd­ne, že je pře­ve­ze přes most. Taxikář pro­zra­dí, že s Romerem vymě­nil obsah kufří­ku; kaze­tu, kte­rá obsa­hu­je infor­ma­ce o jader­né fúzi, jež měla být mezi­ná­rod­ní míro­vou nabíd­kou. Prezident si kaze­tu vyžá­dá, ale Snake si ji při­vlast­ní.

Vévoda je pro­ná­sle­du­je na mos­tě ve svém upra­ve­ném cadilla­cu a při sna­ze je dohnat nastra­ží miny. Mozek vede Hada, ale nara­zí na minu a Taxikář je zabit. Když pokra­ču­jí pěš­ky, Brain je zabit dal­ší minou. Maggie ho odmí­tá opus­tit a stří­lí po Dukově autě, dokud není sra­že­na. Snake a pre­zi­dent dora­zí k ochran­né zdi a strá­že pre­zi­den­ta vytáh­nou naho­ru. Duke zahá­jí pal­bu a zabi­je strá­že, než si ho Snake pod­ma­ní; poku­sí se Hada zastře­lit, když je zve­dán na laně, ale pre­zi­dent zahá­jí pal­bu na Duka z útoč­né puš­ky mrt­vé­ho stráž­né­ho a násil­ně ho zabi­je, než pre­zi­dent dokon­čí zve­dá­ní Hada. Haukův lékař zachrá­ní Snakeovi život jen něko­lik vte­řin před kon­cem.

Když se pre­zi­dent při­pra­vu­je na tele­viz­ní pro­jev k vůd­cům na vrchol­né schůz­ce, podě­ku­je Snakeovi a řek­ne mu, že může mít všech­no, co chce. Snake chce jen vědět, co pre­zi­dent cítí k lidem, kte­ří zemře­li při jeho záchra­ně. Prezident vyslo­ví jen polo­vi­ča­tou lítost a ústy vyjá­d­ří úctu k jejich obě­ti; Snake zne­chu­ce­ně odchá­zí. Ohromený Hauk mu nabíd­ne prá­ci své­ho zástup­ce, ale Snake jen pokra­ču­je v chůzi. Začíná pre­zi­den­tův živý pro­jev a on si pouš­tí kaze­tu. K jeho roz­pa­kům na ní hra­je pou­ze Taxikářova oblí­be­ná píseň „Bandstand Boogie“. Když Snake odchá­zí, úmy­sl­ně vytrh­ne mag­ne­tic­kou pás­ku z kaze­to­vé­ho kotou­če, čímž zni­čí sku­teč­nou zprá­vu, kte­rou měl pre­zi­dent před­nést.

Vývoj a psaní

Carpenter původ­ně napsal scé­nář k fil­mu Útěk z New Yorku v roce 1976, v době po Nixonově afé­ře Watergate. Carpenter teh­dy řekl: „Celý národ cítil vůči pre­zi­den­to­vi oprav­do­vý cynis­mus.“ V té době se v zemi obje­vi­lo mno­ho lidí, kte­ří se o pre­zi­den­ta zají­ma­li. Scénář napsal, ale žád­né stu­dio ho nechtě­lo nato­čit, pro­to­že pod­le Carpentera „[byl] pří­liš násil­ný, pří­liš děsi­vý [a] pří­liš div­ný“. Inspiroval se fil­mem Přání smr­ti, kte­rý byl v té době vel­mi popu­lár­ní. S filo­zo­fií toho­to fil­mu nesou­hla­sil, ale líbi­lo se mu, jak zpro­střed­ko­vá­vá „pocit New Yorku jako jakési džun­gle, a já jsem chtěl nato­čit sci-fi film v tom­to duchu“.

Společnost International Film Investors sou­hla­si­la s poskyt­nu­tím 50 % roz­počtu a Goldcrest Films s ní pode­psa­la smlou­vu o spo­lu­fi­nan­co­vá­ní. Nakonec poskyt­li 720 000 liber z roz­počtu a po vydě­lá­ní 1 392 000 liber vydě­la­li na své inves­ti­ci 672 000 liber.

Obsazení

Společnost AVCO Embassy Pictures, kte­rá film finanč­ně pod­po­ři­la, dala do role Snakea Plisskena před­nost Charlesi Bronsonovi nebo Tommymu Lee Jonesovi před Carpenterovou vol­bou Kurta Russella, kte­rý se sna­žil pře­ko­nat „leh­kou“ image, kte­rou na plát­ně vyvo­lá­va­ly jeho role v něko­li­ka Disneyho kome­di­ích. Carpenter odmí­tl obsa­dit Bronsona s odů­vod­ně­ním, že je pří­liš sta­rý, a pro­to­že se obá­val, že by se zku­še­ným her­cem mohl ztra­tit režij­ní kon­t­ro­lu nad sním­kem. Russell teh­dy svou posta­vu popsal jako „žol­dá­ka, jehož styl boje je kom­bi­na­cí Bruce Leeho, Vyhlazovače a Darth Vadera s Eastwoodovou hla­siv­ka­mi“. Jediné, na čem Snakeovi pod­le her­ce zále­ží, je „příš­tích 60 sekund. Žít přes­ně pro tu příští minu­tu je vše, co exis­tu­je.“ Russell pou­ží­val přís­nou die­tu a cvi­čeb­ní pro­gram, aby si vypra­co­val štíhlou a sval­na­tou posta­vu. Snažil se také zůstat v roli mezi zábě­ry a během celé­ho natá­če­ní, pro­to­že uví­tal pří­le­ži­tost odpou­tat se od kome­dií od Disneyho, kte­ré natá­čel dří­ve. Zjistil však, že je nut­né mezi zábě­ry sun­dat pás­ku z očí, pro­to­že její neu­stá­lé noše­ní váž­ně ovliv­ňo­va­lo jeho hloub­ko­vé vní­má­ní.

Preprodukce

Carpenter prá­vě nato­čil Temnou hvězdu, ale nikdo ho nechtěl zaměst­nat jako reži­sé­ra, a tak před­po­klá­dal, že se v Hollywoodu pro­sa­dí jako sce­náris­ta. Režisér pokra­čo­val v natá­če­ní dal­ších fil­mů s tím, že poz­dě­ji nato­čí Útěk. Po úspě­chu Halloweenu s ním spo­leč­nost Avco-Embassy pode­psa­la smlou­vu na dva fil­my s pro­du­cent­kou Debrou Hillovou. Prvním fil­mem z této smlou­vy byla Mlha. Původně měl být dru­hým fil­mem, kte­rým chtěl smlou­vu dokon­čit, The Philadelphia Experiment, ale kvů­li pro­blé­mům s psa­ním scé­ná­ře jej Carpenter zavr­hl ve pro­spěch toho­to pro­jek­tu. Carpenter však cítil, že mu něco chy­bí, a vzpo­mí­ná: „Byl to v pod­sta­tě pří­mo­ča­rý akč­ní film. A v jed­nu chví­li jsem si uvě­do­mil, že v něm oprav­du není tako­vý ten bláz­ni­vý humor, kte­rý by lidé z New Yorku oče­ká­va­li.“ Přizval Nicka Castla, své­ho kama­rá­da z dob stu­dií na fil­mo­vé ško­le na University of Southern California, kte­rý hrál „Tvar“ ve fil­mu Halloween. Castle vymys­lel posta­vu taxi­ká­ře a při­šel s kon­cem fil­mu.

Prostředí fil­mu se uká­za­lo být pro Carpentera poten­ci­ál­ním pro­blé­mem, pro­to­že potře­bo­val s ome­ze­ným roz­poč­tem vytvo­řit roz­pa­da­jí­cí se, polo­roz­pad­lou ver­zi New Yorku. Spolu s pro­dukč­ním desig­né­rem fil­mu Joem Alvesem odmí­tl natá­če­ní v New Yorku, pro­to­že by bylo pří­liš těž­ké vytvo­řit vzhled zni­če­né­ho měs­ta. Carpenter navr­ho­val natá­če­ní na fil­mo­vém zad­ním pozem­ku, ale Alves ten­to nápad zamí­tl, „pro­to­že struk­tu­ra sku­teč­né uli­ce není jako zad­ní poze­mek“. Poslali Barryho Bernardiho, své­ho lokač­ní­ho mana­že­ra (a spo­lu­pra­cov­ní­ka pro­du­cen­ta), „na jakousi ces­tu po celé zemi, kte­rá byla pla­ce­ná za všech­ny nákla­dy a hle­da­la nej­hor­ší měs­to v Americe,“ vzpo­mí­ná pro­du­cent­ka Debra Hillová.

Bernardi navr­hl měs­to East St. Louis ve stá­tě Illinois, pro­to­že bylo plné sta­rých budov, „kte­ré dnes exis­tu­jí v New Yorku a kte­ré mají tu ošun­tě­lou kva­li­tu“, kte­rou tým hle­dal. Ve východ­ním St. Louis, kte­ré leží na dru­hém bře­hu řeky Mississippi než pro­spe­ru­jí­cí St. Louis ve stá­tě Missouri, vyho­ře­ly v roce 1976 při roz­sáh­lém měst­ském požá­ru celé čtvr­ti. Hill v jed­nom roz­ho­vo­ru řekl, že „blok za blo­kem byly vyho­ře­lé trosky. Na někte­rých mís­tech nezů­sta­lo vůbec nic, tak­že bylo vidět tři i čty­ři blo­ky dale­ko.“ Také Alves našel sta­rý most, kte­rý zdvo­jil pro „69th St. Bridge“. Filmař kou­pil sta­rý most Chain of Rocks Bridge od vlá­dy za jeden dolar a po dokon­če­ní pro­duk­ce jí ho za stej­nou část­ku vrá­til, „aby nemě­li žád­né závaz­ky,“ vzpo­mí­ná Hill. V St. Louis byly vyu­ži­ty loka­ce na dru­hém bře­hu řeky, včet­ně nádra­ží Union Station a diva­dla Fox Theatre, kte­ré byly od té doby zre­kon­stru­o­vá­ny, a také budo­vy, z níž se nako­nec stal mini­pi­vo­var Schlafly Tap Room.

Natáčení

Carpenter a jeho štáb pře­svěd­či­li měs­to, aby v noci vypnu­lo elektři­nu vždy pro 10 blo­ků. Film se natá­čel od srp­na do lis­to­pa­du 1980. Jak sám reži­sér vzpo­mí­ná, bylo to pro něj nároč­né a tvr­dé natá­če­ní. „Natáčení jsme kon­či­li kolem šes­té hodi­ny ran­ní a v sedm hodin, kdy vychá­ze­lo slun­ce, jsem se tepr­ve chys­tal jít spát. Vstával jsem kolem páté nebo šes­té hodi­ny odpo­led­ne, pod­le toho, jest­li jsme měli den­ní sním­ky, a než jsem se dostal do prá­ce, slun­ce už zapa­da­lo. Takže asi dva a půl měsí­ce jsem nevi­děl den­ní svět­lo, což bylo oprav­du zvlášt­ní.“ Scéna gla­di­á­tor­ské­ho sou­bo­je na život a na smrt mezi Snakem a Slagem (hrál ho pro­fe­si­o­nál­ní wrest­ler Ox Baker) se natá­če­la ve Velké hale na nádra­ží Union v St. Louis. Russell pro­hlá­sil: „Ten den byl noč­ní můrou. Jediné, co jsem dělal, bylo, že jsem se po tom chláp­ko­vi ohá­něl pál­kou s hro­ty a na oplát­ku jsem se po něm ohá­něl. Asi pět­krát mi hodil do obli­če­je popel­ni­ci... Mohl jsem dopad­nout dost špat­ně.“ Kromě natá­če­ní v St. Louis natá­čel Carpenter někte­ré čás­ti fil­mu v Los Angeles. Různé inte­ri­é­ro­vé scé­ny se natá­če­ly na zvu­ko­vém jeviš­ti, závě­reč­né scé­ny se natá­če­ly na pře­hra­dě Sepulveda v Sherman Oaks. Jako loka­ce poslou­žil New York a také Atlanta, kde byl pou­žit futu­ris­tic­ky vyhlí­že­jí­cí sys­tém rych­lé dopra­vy (tyto scé­ny byly z koneč­né­ho fil­mu vystři­že­ny). V New Yorku Carpenter pře­svěd­čil fede­rál­ní úřed­ní­ky, aby mu umož­ni­li pří­stup na ost­rov Liberty Island. „Byli jsme prv­ní fil­mo­vou spo­leč­nos­tí v his­to­rii, kte­ré bylo povo­le­no natá­čet na Liberty Islandu u Sochy svo­bo­dy v noci. Nechali nám celý ost­rov pro sebe. Měli jsme štěs­tí. Nebylo snad­né zís­kat toto počá­teč­ní povo­le­ní. Tři měsí­ce před­tím tam došlo k bom­bo­vé­mu úto­ku a obá­va­li se potí­ží“.

Carpenter chtěl pro film vytvo­řit dva odliš­né vzhle­dy. „Jeden je poli­cej­ní stát, špič­ko­vá tech­ni­ka, spous­ta neo­nů, Spojené stá­ty ovlá­da­né pod­zem­ní­mi počí­ta­či. To bylo snad­né nato­čit ve srov­ná­ní se sek­ven­ce­mi z věz­ni­ce na Manhattanu, kde bylo málo svě­tel, hlav­ně svět­la pochod­ní, jako ve feu­dál­ní Anglii.“ Některé mat­né obra­zy ztvár­nil James Cameron, kte­rý v té době pra­co­val jako tvůr­ce spe­ci­ál­ních efek­tů u spo­leč­nos­ti New World Pictures Rogera Cormana. Cameron byl také jed­ním z kame­ra­ma­nů fil­mu. Když Snake pilo­tu­je kluzák do měs­ta, na třech obra­zov­kách na jeho ovlá­da­cím pane­lu se zob­ra­zu­jí ani­ma­ce drá­tě­ných rámů cíle při­stá­ní na Světovém obchod­ním cen­t­ru a okol­ních budo­vách. Carpenter chtěl špič­ko­vou počí­ta­čo­vou gra­fi­ku, kte­rá byla i pro tak jed­no­du­chou ani­ma­ci vel­mi náklad­ná. Štáb efek­tů natá­čel mini­a­tur­ní model New Yorku, kte­rý pou­žil pro dal­ší scé­ny, pod čer­ným svět­lem, s reflex­ní pás­kou umís­tě­nou podél kaž­dé­ho okra­je mode­lu budov. Viditelná je pou­ze pás­ka a vypa­dá to jako troj­roz­měr­ná drá­tě­ná ani­ma­ce.


  • Zdroj: Anglická Wikipedie
  • Photo © AVCO Embassy Pictures

[Wikipedie]

Komediální akční nářez s názvem „Konečná“
23. července 2024Komediální akční nářez s názvem „Konečnᓊerif malého městečka na hranici USA a Mexika Ray Owen si užívá svůj den volna. Velká část obyvatel je mimo město a tak se těší a poklidný víkend. Ten však naruší průjezd podezřelé dvojice. Při vyšetřování…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
V tento den roku 1974 byl ve Spojených státech uveden do kin film „Kmotr, část II“
20. prosince 2023V tento den roku 1974 byl ve Spojených státech uveden do kin film „Kmotr, část II“Francis Ford Coppola, který byl několikrát málem vyhozen z prvního filmu, dostal od Paramount Pictures limuzínu Mercedes-Benz jako odměnu za rekordní úspěch "Kmotra" (1972) a pobídku k režii pokračování. Souhlasil s několika podmínkami: že pokračování bude…Vydáno v rubrice: Zajímavosti
Věc – mimozemská hrozba v Antarktidě
1. prosince 2023Věc – mimozemská hrozba v AntarktiděOdlehlá výzkumná stanice na Antarktidě. Všude kolem jen mráz a sníh. Dovedete si představit atmosféričtější místo, kde by skupina amerických vědců mohla čelit mimozemské hrozbě? Pokud jste ještě neviděli legendární Věc od Johna Carpentera, tak Filmfanatic…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
John Carpenter o natáčení filmu „Předměstské výkřiky“ v Praze: „Nevypadá to tu jako v Americe“
12. října 2023John Carpenter o natáčení filmu „Předměstské výkřiky“ v Praze: „Nevypadá to tu jako v Americe“Film Johna Carpentera Vřískot na předměstí má ve Spojených státech premiéru v pátek na stanici Peacock a John Carpenter poskytl deníku Los Angeles Times typicky upřímný rozhovor, v němž propaguje svou první režijní práci po 13…Vydáno v rubrice: Filmové a televizní aktuality
„Suburban Screams Johna Carpentera“: Seriál natočený v Praze se dočkal premiérového traileru
18. září 2023„Suburban Screams Johna Carpentera“: Seriál natočený v Praze se dočkal premiérového traileruFilm Johna Capentera Suburban Screams , který se natáčel v Praze na začátku tohoto roku a který 75letý mistr hororu (na kontě má klasiky jako Halloween nebo Věc) režíroval na dálku z pohodlí svého domova v…Vydáno v rubrice: Filmové a televizní aktuality
Suburban Screams: John Carpenter na dálku režíroval televizní seriál natáčený v Praze
3. června 2023Suburban Screams: John Carpenter na dálku režíroval televizní seriál natáčený v PrazeLegendární hororový režisér John Carpenter (Halloween, The Thing) se nedávno objevil na Texas Frightmare Weekend v texaském Irvingu a prozradil několik lákavých detailů o svém nejnovějším díle. Mezi novinkami bylo i to, že ze svého domova…Vydáno v rubrice: Filmové a televizní aktuality
Kmotr II (The Godfather: Part II)
1. prosince 2022Kmotr II (The Godfather: Part II)Kmotr II. část je americký kriminální film z roku 1974, který natočil a režíroval Francis Ford Coppola. Film je částečně založen na románu Kmotr z roku 1969 od Maria Puza, který společně s Coppolou napsal scénář.…Vydáno v rubrice: Speciály
Věc
21. dubna 2022VěcVěc je americký sci-fi horor z roku 1982, který natočil John Carpenter podle scénáře Billa Lancastera. Film byl natočen podle novely Johna W. Campbella Jr. z roku 1938 Kdo tam jde? a vypráví příběh skupiny amerických…Vydáno v rubrice: Speciály
Kmotr II
6. dubna 2022Kmotr IIMladičký Vito Andolini (Oreste Baldini) jako jediný z rodiny ujde krutému osudu, který pro ní připravil sicilský kmotr Don Francesco Ciccio (Giuseppe Sillato). Podaří se mu utéct do Ameriky, kde může začít jeho pozvolná cesta, na…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Zelená míle
27. prosince 2021Zelená míleSnad první film, o kterém nevím, co napsat, je to jedno z nejatypičtějších děl poslední doby (posledních několika let), které jsem shlédl a to jsem jich viděl opravdu dost a to dokonce zvláštní i na S.…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře