Tak prý 21 jednoduchých způsobů a technik, jak si zanalyzovat své problémy se zaměstnanci a vybrat si potom už právě takové, které nám zůstanou navždy. A jak se k nim chovat tak, aby nám zůstali loajální, ba ani dokonce ke své práci citově přilnuli. Navenek těžké téma, co myslíte? S úsměvem jsem vzala do ruky tuto knihu a říkala si, že v žádném případě tohle možné není! Znáte ten český rybník a nízkoplatové zaměstnance, kteří mají nad sebou každodenní stresující meč „na tvé místo čeká venku deset dalších“. Hm… Autor šokoval, překvapil tak příjemným a hlavně logickým způsobem, že jsem zažívala hotové dejavú….
Brian Tracy objevil ideální svět, ideální vztah zaměstnanec – zaměstnavatel
Zdá se, že mu to funguje.
Nebo to alespoň tvrdí.
Je to odborník na svém místě
Zatímco mnohokrát o různých tématech podobného ražení píše v podstatě kdekdo a je to jen mlácení prázdné slámy, tady tomu je naopak. No ano, on je světovou špičkou v koučinku lidí, manažerů a zaměstnaneckých zdrojů. A já si uvědomila proč. Všechno v jeho podání zní náramně jednoduše. Protože logicky. Protože se netají tím, že i on dělal chyby, ale poučil se z nich. A i on byl možná necitlivý a tvrdý zaměstnavatel, načež si jednoho dne třeba uvědomil, že jeho zaměstnanci mají děti stejně jako on. A mnozí s dětmi žijí sami a organizační a časové možnosti jsou v takovém případě prostě příšerné! A tak ve firmě udělal pravidlo, že problémy dětí a rodin budou nadřazeny těm firemním, dal lidem volno na řešení svých osobních trablů. Ano, investoval do toho pár tisíc dolarů, ale v lidech se mu to stonásobně vrátilo důvěrou.
V knize také zmiňuje, jak je důležité svá rozhodnutí důkladně zvažovat. Zvažovat ve chvíli, kdy máte před sebou člověka, který bude vaším budoucím partnerem v práci.
„Než dospějete ke konečnému rozhodnutí, udělejte si čas a shrňte si vše, co víte o uchazeči i o své společnosti. Zamyslete se nad atmosférou ve firmě a skladbou lidí. Obojí bude hrát od počátku významnou roli v tom, jak se bude novému zaměstnanci dařit. Zapadne do vaší firemní kultury? Bude mu váš způsob podnikání vyhovovat? To jsou velmi důležité skutečnosti, které je třeba uvážit.
Vybírejte metodou „rodinný příslušník“. Položte si otázku: „Cítil bych se s tím člověkem dobře, kdybych ho pozval k nám domů v neděli na večeři?“ Odpověď vám dá výbornou intuitivní představu o tom, jak asi uchazeč bude vycházet nejen s vámi, ale i s celým týmem.“
Jo, mnoho knih dává důraz na intuici, ale Brian Tracy to nezveličuje. Nestaví ji na první místo. Důkladné zvažování, rozvažování, argumenty, analýza. Dokonalé pomůcky, kterými si lépe dokážete představit, jak firma má fungovat, aby vám i vašim lidem v ní bylo dobře.
A nakonec – možná se oklikou opět vracíme k té intuici, kterou jsme jen těmito čistě rozumovými prostředky a analýzami dovedli k plnému rozvinutí.
A mnoho z této knihy využijete i v běžném životě. Je to o vytipování lidí, kteří se k vám hodí.
Fígle to nejsou jenom manažerské, ale věřte, že je uplatníte každý den. A že si u této knihy mnoho uvědomíte i o sobě.
O autorovi:
Brian Tracy je světovou špičkou v oblasti leadershipu, managementu, prodeje a koučinku. Je jednou z největších osobností v oblasti osobního a profesního rozvoje. Zabývá se tématy, jako je kreativita, prodej, dosahování cílů, vnitřní motivace, strategie, úspěch a mnoho dalších.
Zároveň je i předsedou představenstva a generálním ředitelem společnosti Brian Tracy International, která se specializuje na vzdělávání a rozvoj jednotlivců i celých organizací. Jako konzultant Tracy pracoval pro světově známé firmy (např. IBM a MacDonnel Douglas) a koučoval mnoho významných manažerů. Postupy, které ve svých knihách nabízí, jsou prověřené, praktické a efektivní.
Brian Tracy je jedním z nejprodávanějších autorů, vydal více než 45 bestsellerů, které byly předloženy do desítek jazyků. Napsal například: Cíle, 21 tajemství úspěchu, Staňte se hvězdou mezi prodejci, Letový plán nebo Kouzlo osobnosti jako mocná zbraň.
Vydalo nakladatelství Synergie Publishing SE, www.synergiepublishing.com, 2015
Nejnovější komentáře