Kritiky.cz > Recenze knih > Čtenářský deník pro 3. – 5.ročník ZŠ- piš, vyprávěj , diskutuj

Čtenářský deník pro 3. – 5.ročník ZŠ- piš, vyprávěj , diskutuj

Denik
Denik
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Čtení nemu­sí být váž­ně jen nuda!

Čtenářství je napros­to důle­ži­tá věc a měla by být samo­zřej­má sou­část nejen výu­ky, ale i dne kaž­dé­ho ško­lá­ka. Rozvoj slov­ní záso­by, slov­ní­ho pro­je­vu napo­má­há naše­mu vyja­d­řo­vá­ní i psa­né­mu pro­je­vu, umět vyjá­d­řit své myš­len­ky. Vezměte si do rukou kni­hu a dej­te dětem ten nej­lep­ší pří­klad. Začněte číst.

Tato pub­li­ka­ce je urče­na pro žáky 3.-5. roč­ní­ku základ­ních škol, uči­te­le, ale i rodi­če a pra­ro­di­če, kte­ří chtě­jí, aby děti měly spo­leč­né zážit­ky sdí­le­né při čet­bě knih. 

Vedení dení­ku nemu­sí být pro děti nut­nost, ale zába­va a dob­rý pocit z dob­ře vyko­na­né prá­ce. Pro uči­te­le a žáky je to jaká­si „kuchař­ka“, děti i uči­te­lé s ní mohou dále pra­co­vat a upra­vo­vat. Jedná se pou­ze o polo­to­var. Někdo je od začát­ku aktiv­ní čte­nář, někdo bohu­žel ne.

Na úvo­du nalez­ne­te osob­ní pro­fil čte­ná­ře. Ten si autor může dotvo­řit, jak se mu líbí. V dal­ší čás­ti je čte­nář­ský pro­fil – co jsem četl/a, i tře­ba poslech audi­ok­nih. Součástí pub­li­ka­ce je návod na čte­nář­ské bin­go. Díky němu může uči­tel­ka při­mě­ře­ně ovliv­nit výběr knih a učit žáky se v nabíd­ce knih ori­en­to­vat a správ­ně si vybrat. Být pro ně dob­rým prů­vod­cem na ces­tě na pozná­ním do říše kní­žek.  Audioknihy jsou nesmír­ně důle­ži­té pro děti, kte­ré mají potí­že se čte­ním. Při jejich posle­chu zlep­ší­te pozi­tiv­ní vztah dětí ke čte­ní. Součástí kni­hy je pro­fil auto­ra, ilu­strá­to­ra – jed­ná se o důle­ži­tou zpět­nou vazbu pro vní­má­ní lite­ra­tu­ry. Co jsme čet­li ve ško­le lze do kni­hy též zazna­me­nat.

V rám­ci výu­ky jsou posled­ní dobou oblí­be­né čte­nář­ské díl­ny. Díky nim se posi­lu­je vztah ke čte­ní. Učitel s kni­hou v ruce jde pří­kla­dem svým žákům. Svoje nad­še­ní pro čet­bu lze i na dneš­ní děti pře­nést a vycho­vat z nich pořád­né kni­ho­mo­ly. Anebo se o to ale­spoň poku­sit a nene­chat se odra­dit. Nabídnout dětem kni­hy vyda­né dří­ve, ale i ty ze sou­čas­nos­ti. Sdílení pro­žit­ku z pře­čte­né­ho je napros­to neo­ce­ni­tel­né. Mít mož­nost říci svůj názor, vyjá­d­řit své poznatky, poci­ty v rám­ci sku­pi­ny, vzá­jem­ně se obo­ha­co­vat, kaž­dý z nás může text i děj kni­hy vní­mat a pocho­pit jinak.

Velice se mě líbi­lo zachy­ce­ní myš­le­nek jako fil­mo­vý záznam, kdy dítě má za úkol nakres­lit fil­mo­vý záznam důle­ži­tých situ­a­cí pří­bě­hu. Další z dob­rých nápa­dů, kte­ré jis­tě vyu­ži­ji je květ – umož­ní nám zamys­let se nad posta­vou pří­bě­hu a do okvět­ních líst­ků se zapí­še, co všech­no posta­va umí. Skvělým nápa­dem je čte­nář­ský strom, kdy na vět­ve stro­mu po pře­čte­ní kni­hy zakres­lí­te lís­te­ček s názvem kni­hy. Čtenářský metr vyja­dřu­je počet pře­čte­ných knih. Další z nápa­dů je vklá­dá­ní barev­ných kuli­ček za pře­čte­nou kni­hu.

Autor: Dita Nastoupilová

Ilustrace: Petr Šrédl

Žánr: meto­dic­ká pří­ruč­ka

Vydáno: 2018, Fragment ve spo­leč­nos­ti Albatros Media, a.s, Praha

Počet stran: 64

Vazba kni­hy: bro­žo­va­ná

ISBN: 978-80-266-0115-9


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 2,99465 s | počet dotazů: 265 | paměť: 72083 KB. | 28.04.2024 - 10:53:41