Práce na letadlech od posledního příspěvku značně pokročila, přesto je třeba opravit některé chyby a doladit nedostatky. Konečně jsem téměř spokojen s pohybem AI na zemi, takže jsme tuto verzi posunuli k internímu testování.
Letiště & Letadla v Mashinkách
V současné době testujeme velmi slibnou verzi pohybu letadel nad zemí a hlavně logiku na letištích.
Pohyb nad vzduchem je poměrně zjednodušený, uvědomování si překážek včetně kopců, budov a stromů, změna výšky v kruzích podle potřeby, zatáčky se stejným poloměrem jako vlaky na zemi atd).
Na zemi je sitace trochu náročnější na implementaci. Hráč může stavět své letiště po dílcích, přičemž využívá letištní stání, hangáry, taxi dráhy, ranveje a letištní budovy.
Hraje se to jako puzzle. Letadla se pohybují jako silniční vozidla na silnicích, ale zabírají celou dlaždici (jako silniční vozidlo, pokud zabírá oba směry na silnicích), takže se může snadno stát, že je zablokuje jiné letadlo mířící opačným směrem.
Na řešení tohoto problému jsem implementoval několik různých přístupů (včetně automaticky umístěných signálů na obousměrných taxi cestách, rozdělení letiště do signálních bloků atd), ale žádný z nich nepřežil buď kvůli velmi malé kapacitě letiště, deadlockům, nebo kvůli tomu, že je pro hráče neintuitivní.
Současná verze používá pouze jednosměrné pojížděcí cesty, letadla mohou volně vjíždět do stejného „signálního bloku“ a jediné omezené signální bloky pro pouze jedno letadlo najednou jsou: Letištní stání, vzletové a přistávací dráhy a depa. „Signály“ jsou umisťovány automaticky, takže je velmi uspokojivé se dopracovat k dokonalému rozložení letiště a podělit se o „razítko“ s komunitou.
S nejnovějším přístupem má letiště vysokou kapacitu při malé ploše mapy a hlavně bez frekventovaných deadlocků (nějaké jsou, ale způsobené většinou špatným rozložením, snadno pochopíte, kde je problém).
Letadla mohou při přiblížení k místu přistání ze vzduchu (5 dlaždic před dráhou) zablokovat dráhu, zrušit přistávací manévr, pokud se něco pokazí. Později může čekat na úplně poslední křižovatce na zemi, pokud jsou všechna stání obsazená.
Je připraveno prvních několik letadel i letištní infrastruktura, AI funguje téměř bezproblémově, takže pokud tato verze přežije testování, dodělám bugy a nějaké poslední 3D assety, udělám poslední balanční úpravy, připravím úplně první razítka letiště a brzy budeme společně létat na experimentální větvi. Ta bude obsahovat i režim řidiče, i když je velmi náročné správně přistát 😀
Bezokrajový a vylepšený režim řidiče
Momentálně je na experimentální větvi nová (neletecká) aktualizace, která přidává mnoho oprav, bezokrajové okno, vylepšený režim řidiče atd, takže už teď můžete přepnout na experimentální a vyzkoušet některé nové funkce, než přijdou letadla!
Děkuji za váš čas, přečtení této aktualizace a za vaši trpělivost. Byl to krkolomný let, ale s touto dodávkou už téměř přistáváme 😉
Nejnovější komentáře