Kritiky.cz > Filmy > Filmové recenze > Fighter [75%]

Fighter [75%]

V kinech ČR: 24.02.2011
V kinech SK: 24.02.2011

Letošní Oscarové nomi­na­ce nabí­ze­jí poměr­ně dost zají­ma­vých sním­ků. Kromě posled­ně recen­zo­va­né­ho Děcka jsou v poho­dě je mezi nimi i spor­tov­ní dra­ma Fighter. Příběh zalo­že­ný na sku­teč­ných udá­los­tech, vyprá­ví o bra­tr­ské dvo­ji­ci boxe­rů a jejich nejen rodin­ných pro­blé­mů. Jeden je míst­ní boxer­skou legen­dou, tré­nu­jí­cí své­ho mlad­ší­ho nevlast­ní­ho bra­t­ra, tou­ží­cí­ho po výhrách. Ten po sérii pro­hra­ných zápa­sů ztrá­cí nadě­ji na něja­ký vět­ší úspěch. Drogová závis­lost jeho trenéra/bratra tomu moc nepři­dá­vá. Vše ovšem nabe­re tro­chu jiný směr, když dosta­ne nabíd­ku na angaž­má v Las Vegas. S pod­mín­kou, že z toho vyne­chá své­ho bra­t­ra.

Celý film je sty­li­zo­va­né jako indie boxer­ské dra­ma, zalo­že­né hlav­ně na dia­lo­zích a herec­kých výko­nech. Pozornost na sebe zde ovšem str­há­vá Christian Bale coby dro­go­vě závis­lý bra­tr hlav­ní­ho hrdi­ny, kte­ré­mu zdat­ně sekun­du­je typic­ká ven­kov­ská rodi­na. Ve Fighterovi navíc poměr­ně sluš­ně fun­gu­je sty­li­za­ce deva­de­sá­tých let, pod­po­ře­ná líbi­vým soun­d­trac­kem. Dokonce i na akč­ní scé­ny z rin­gu se poměr­ně dob­ře kou­ká a střih nepů­so­bí ruši­vě. Co ovšem půso­bí, jsou žánro­vá klišé a všu­dypří­tom­né ste­re­o­ty­py, kte­ré na zají­ma­vos­ti nepři­da­jí.

Fighter je pove­de­ným spor­tov­ním dra­ma, sáze­jí­cím na nos­tal­gic­ké zpra­co­vá­ní, vyda­ře­né herec­ké obsa­ze­ní a poměr­ně sluš­ný, ač ste­re­o­typ­ní pří­běh, včet­ně před­ví­da­tel­né­ho závě­ru. I přes svo­ji téměř dvou­ho­di­no­vou dél­ku nestí­há nudit a celý kon­cept je poměr­ně sluš­ně vyvá­žen. V momen­tech slab­ší­ho tem­pa s účin­nos­tí dáv­ku­je akč­ní scé­ny z rin­gu i mimo něj. Boxerských dra­mat tu kro­mě posled­ní­ho Rockyho neby­lo v posled­ních něko­li­ka letech mno­ho a Fighter se roz­hod­ně zařa­dí po boku těch pove­de­něj­ších. Co se týče Oscarových šan­cí, Christian Bale je dle mého názo­ru jed­ním z nej­vět­ších favo­ri­tů.

Koktejl :
50 % Box
25 % Herecké obsa­ze­ní s Christianem Bale v hlav­ní roli