Když začal produkční tým debatu o umístění příběhu do New York City, představil si režisér Renaud zromantizovanou verzi tohoto města. Spolurežisér Cheney se svým týmem navrhl vizuální styl, který je právě touto zidealizovanou verzí podzimního New Yorku. S mihotajícími se architektonickými skvosty v pozadí a s nádhernými podzimními stromy v popředí byl vytvořen Manhattan.
„Smysl pro detail je vidět v povrchu chodníků a laviček, které vám dodávají pocit autentičnosti mého rodného New Yorku,” přemýšlí Meledandri. „Takhle úžasné je to díky kombinaci mnoha filmů, které jsme vytvořili. Oceňuji Erica Guillona, který je jedním z našich předních výtvarníků. V případě Mazlíčků se zaměřil hlavně na realistické detaily. Když vidíte Snížkův kožíšek, máte pocit, jako byste se ho mohli dotknout, ale tyhle detaily se nacházejí ve světě, který je stylizovaný a v karikovaných postavách. Design není fotograficky realistický.”
„V Mazlíčcích jsem se inspiroval hlavně kresbami Jeana-Jacquesa Sempého [který vytvořil řadu kreseb pro The New Yorker],” vysvětluje výtvarník Guillon. „Na jeho kresbách města se mi líbí poezie, která jimi prostupuje, určitá lehkost a hlavně rozdíl mezi lidmi a městem. Líbí se mi tenhle New York obřích rozměrů, takže jsme vytvořili kontrast mezi malými zvířátky ztracenými uprostřed obrovské městské džungle.”
Renaud, který v New Yorku žije 14 let, říká: „Abychom New Yorku dali ten umělý vzhled vysokého města, mluvili jsme o Smaragdovém městě v Oz, jen jsme smaragd vyměnili za alabastr, bílý, zářící a orientovaný vertikálně. Také jsme chtěli, aby se film odehrával na podzim, abychom mohli využít všechny krásné podzimní barvy.”
Umělecký režisér Colin Stimpson to rozvádí: „Chtěli jsme, aby postavy vypadaly líbivě, stejně jako jejich prostředí. Vzpomínám si na svůj první výlet do New Yorku a na to, jak mě ohromila velikost a rozlehlost budov, a tohle jsem chtěl zachytit ve filmu.”
Také Stimpson souhlasí s tím, že většina filmu měla být viděna optikou zvířat. „Protože se celý film odehrává z perspektivy zvířátek, museli jsme věnovat velkou pozornost malým detailům u země, třeba povrchu podlahy a spodní části dveří, prostě věcem, které v běžném životě vůbec nevnímáme,” říká Stimpson.
Vedoucí osvětlovač Thierry Noblet svou roli v Mazlíčcích připodobňuje k práci převaděče: „Jako vedoucí osvětlovač jsem měl za úkol dovést svůj tým, aby převedl výkresy uměleckého oddělení do světa 3D. Naším cílem bylo zachovat ty krásné obrázky, které nám výtvarníci dali a dodržet přesnost světla, která v nich byla.”
Celý produkční tým důležitost jednotlivých vrstev chápal. „To zajímavé pro prostředí New Yorku je, že se Tajný život mazlíčků odehrává na podzim a ne v létě, jak je obvyklé,” říká vedoucí počítačových efektů Chauffard. „Oranžové, žluté a zelené listy padají na zem, která se hýbe, když po ní postavy běhají městem.”
Části seriálu: Tajný život mazlíčků
- Tajný život mazlíčků
- Tajný život mazlíčků - Příběh
- Tajný život mazlíčků - Nápad
- Tajný život mazlíčků - Filmaři
- Tajný život mazlíčků – Inspirace mazlíčky
- Tajný život mazlíčků – Animace postav
- Tajný život mazlíčků – Plánování Manhattanu
- Tajný život mazlíčků – Hudba
- Tajný život mazlíčků - BARON
- Tajný život mazlíčků - BRIGITTE
- Tajný život mazlíčků - KOULE
- Tajný život mazlíčků - MAX
- Tajný život mazlíčků - SNÍŽEK
Nejnovější komentáře