Pro produkční tým bylo stěžejní pohybovat se na takové hranici, kde chování postav neztrácí na důvěryhodnosti, zároveň se s nimi ale nezachází jako se zvířaty. „Některá z těch zvířat hrají na hudební nástroj a některým se plní sny,” říká Renaud. „Například Čimča se dívá na film a předstírá, že letí mezi bojovými letadly. Domácí mazlíčci v tomto filmu zažívají vše, od zklamání a stesku, že jim nedáváme takové jídlo, jaké chtějí, až po prožívání svých snů.”
Guillon je jako výtvarník, a tedy zásadní článek vytvářeného filmu, další tajnou zbraní Illumination. Jeho spolupráci s Renaudem a Coffinem odstartoval film Mimoňové a Guillon vytvářel i svět filmu Já, Padouch. Kromě klíčové role v Mazlíčcích hraje důležitou roli i v příštím filmu Illumination, Zpívej.
Guillon nám přibližuje celý proces: „Mojí rolí výtvarníka a návrháře postav je navrhnout postavy a současně vytvořit obecný nástin prostředí Mazlíčků. Naplánoval jsem vizuály filmu a dohlížel na jeho tvorbu.”
Vedoucí týmu animace postav Julien Soret a Jonathan del Val prozrazují, že osobitý vzhled filmu je založený na stylizovaných plemenech psů, která jsou jednoznačně rozeznatelná. Režiséři chtěli rozpoznatelná plemena psů proto, aby lidé ve filmu viděli svoje vlastní miláčky. „Každá postava se od ostatních odlišuje a každá má jedinečné charisma. Chtěli jsme, aby každý měl svou jasnou identitu,” doplňuje del Val.
Trikový specialista Simon Pate vypráví, jak jeho tým zvýraznil v Mazlíčcích jednotlivé postavy. „Je důležité, aby všechny efekty jako například oheň a voda byly uvěřitelné a plně integrované do scény. V centru pozornosti zůstávají postavy, ale naším cílem bylo je zdůraznit. Občas se stane, že nemusíte úplně respektovat fyzikální zákony a můžete malinko podvádět.”
Jednou z věcí, na které se režisér, spolurežisér a producenti zaměřili, bylo vypilování výkonů postav v pozadí. Když mluvili o hraní, nemluvili o něm ve smyslu namluvení těchto postav, ale spíš o tom, co herci a animátoři postavám přinesou. Bylo tedy nutné najít jedinečné osobnosti nejen postavám, které se objevují v centru všeho dění, ale také postavám, které zůstávají trochu stranou.
Meledandri uznává, že jeho přístup „první jsou postavy” je při opakovaném sledování filmu nekonečným zdrojem objevování. „Když vidíte Mazlíčky poprvé, užíváte si základní příběh a seznamujete se s postavami. Když se na ně díváte znovu, zjistíte, že je stále co objevovat,” říká. „Během výroby se na filmy díváme pořád znovu a znovu. Viděli jsme ty scény třicetkrát, čtyřicetkrát a padesátkrát během tří a půl roku a pořád nás to bavilo. Vždycky najdete něco dalšího v jiném úhlu pohledu.”
Části seriálu: Tajný život mazlíčků
- Tajný život mazlíčků
- Tajný život mazlíčků – Příběh
- Tajný život mazlíčků – Nápad
- Tajný život mazlíčků – Filmaři
- Tajný život mazlíčků – Inspirace mazlíčky
- Tajný život mazlíčků – Animace postav
- Tajný život mazlíčků – Plánování Manhattanu
- Tajný život mazlíčků – Hudba
- Tajný život mazlíčků – BARON
- Tajný život mazlíčků – BRIGITTE
- Tajný život mazlíčků – KOULE
- Tajný život mazlíčků – MAX
- Tajný život mazlíčků – SNÍŽEK
Nejnovější komentáře