Kritiky.cz > Filmy > Filmové premiéry > Filmové premiéry v měsící září

Filmové premiéry v měsící září

1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Co nám ten­to měsic při­ná­ší, nového Spielberga, nového Willa Smithe, Shyamalana a mno­ho dal­ších kva­lit­ních i nekva­lit­ních fil­mů.

02. 09. 04 Já, robot
V neda­le­ké budouc­nos­ti, na Zemi v roce 2035, kdy robo­ti tvo­ří spo­leh­li­vou a nedíl­nou sou­část kaž­do­den­ní­ho živo­ta, je detek­tiv John Spooner (Will Smith) pově­řen vyšet­ře­ním záhad­né smr­ti Dr. Alfreda Lanninga (James Cromwell), kte­rý byl duchov­ním otcem umě­lých bytos­tí a zfor­mu­lo­val tři záko­ny robo­ti­ky, pod­le nichž robot nesmí za žád­ných okol­nos­tí ublí­žit člo­vě­ku. Na mís­tě činu detek­tiv nalé­zá robo­ta Sonnyho. Spáchal vědec sebe­vraž­du, nebo ho ten­to robot zavraž­dil? To by nejen zna­me­na­lo zásad­ní poru­še­ní výše zmí­ně­ných záko­nů, ale i obrov­skou hroz­bu pro lid­stvo. Co by pak zabrá­ni­lo robo­tům pře­vzít kon­t­ro­lu nad spo­leč­nos­tí, když je lid­stvo na jejich exis­ten­ci závis­lé? Nebo že by už tato revo­lu­ce v tichos­ti pro­běh­la?

Filmová budouc­nost roku 2035 hoj­ně vyu­ží­vá pro­pra­co­va­ných vizu­ál­ních efek­tů, doko­na­lej­ších než všech­ny, kte­ré jsme dopo­sud moh­li ve fil­mu vidět. Supervizor vizu­ál­ních efek­tů, nositel Oscara John Nelson („Gladiátor“) stvo­řil pod­le návrhů Patricka Tatopulose svět obý­va­ný robo­ty něko­li­ka gene­ra­cí, z nichž ti nej­mo­der­něj­ší se vel­mi podo­ba­jí lid­ským bytos­tem. Tyto bytos­ti se pohy­bu­jí ve svě­tě, v němž auto­mo­bi­ly jez­dí samy a auto­ma­ti­zo­va­né jsou tře­ba i obslu­hy na baru. Chicago roku 2035, v němž se film ode­hrá­vá, ale přes­to stá­le při­po­mí­ná svět, jak by za tři­cet let mohl reál­ně vypa­dat. Nejedná se již o fan­tasma­go­ric­ké vidi­ny vzdá­le­né budouc­nos­ti, ale o titul­ky vědec­kých pří­loh dneš­ních novin. Technologické vymo­že­nos­ti ve fil­mu JÁ, ROBOT jsou sice fan­tas­tic­ké, ale záro­veň při­ja­tel­né.

„Líbilo se mi, že robo­ti ani tech­no­lo­gie nejsou samy o sobě pova­žo­vá­ny za pro­blém,“ říká Smith. „Potíže před­sta­vu­jí pře­de­vším limi­ty lid­ské logi­ky. V zása­dě jsme si sami nej­vět­ší­mi nepřá­te­li.“

Všechna auta ve fil­mu JÁ, ROBOT navrh­la a zkon­stru­o­va­la výhrad­ně pro pou­ži­tí v tom­to fil­mu němec­ká auto­mo­bil­ka Audi, a to včet­ně „hrdin­né­ho“ auto­mo­bi­lu Willa Smithe.

„Film se Asimovovým dílem pou­ze inspi­ro­val, není to doslov­ný pře­klad,“ říká Alex Proyas. Pokusili jsme se zacho­vat ducha toho, co vytvo­řil a fil­mař­sky oži­vit jeho svět, ale samo­zřej­mě jsme vyu­ži­li znač­nou dáv­ku licen­ce, abychom vytvo­ři­li vlast­ní ori­gi­nál­ní pří­běh

02. 09. 04 U nás na far­mě
Když hra­bi­vý ban­di­ta Alameda Slim začne spřá­dat plá­ny, jak se zmoc­nit mléč­né far­my „Kousek nebes“, tři odhod­la­né krá­vy spo­jí své síly s koněm Buckem a celou plejá­dou dal­ších zví­ře­cích oby­va­tel stat­ku, aby spo­leč­ný­mi sila­mi doká­za­li svůj domov zachrá­nit. Ve spo­lu­prá­ci s tajem­ným lov­cem lidí Ricem se vydá­va­jí na ces­tu skr­ze nehos­tin­nou západ­ní kra­ji­nu, během kte­ré musí pře­ko­nat všech­ny padou­chy i nástra­hy divo­či­ny a pola­pit zákeř­né­ho Slima, na jehož hla­vu byla vypsá­na vel­ká odmě­na.

02. 09. 04 Knoflíková vál­ka
Každý rok vedou pro­ti sobě vál­ku Lovreňáci a Velraňáci. Děti ze dvou zne­přá­te­le­ných ves­ni­ček si vytvo­ři­ly svůj vlast­ní svět se svý­mi pra­vi­dly. Jejich váleč­ný­mi tro­fe­je­mi se stá­va­jí růz­né před­mě­ty jako uře­za­né knof­lí­ky, šle a pás­ky. Každého zajat­ce čeka­jí přís­né tres­ty a výprasky rodi­čů. Slavný dět­ský sní­mek měl neu­vě­ři­tel­ný komerč­ní úspěch, bezpochy­by i pro své vyzně­ní - podo­ben­ství o před­sud­cích a nevra­ži­vos­ti v zkost­na­tě­lém svě­tě dospě­lých. Rytmus děje je rych­lý, repli­ky jsou tref­né a vůbec poje­tí je zábav­né, svě­ží a plné spon­tán­nos­ti. Dětští her­ci podá­va­jí neu­vě­ři­tel­ně při­ro­ze­né výko­ny, což už není pří­pad dospě­lých her­ců. Kupodivu našli se tací kri­ti­ci, kte­ří sním­ku vyčí­ta­li jeho odpu­di­vost a nemo­rál­nost. Za ten­to svůj debut dostal reži­sér pres­tiž­ní cenu Jeana Viga, ale stej­ně žád­ný fran­couz­ský dis­tri­bu­tor neměl odva­hu se fil­mu ujmout a nako­nec se ho uja­li Američané. V tele­vi­zi byl uve­den až roku 1982, kdy už ho vidě­lo jen ve Francii 10 mili­o­nů lidí a ti se pře­ce nemo­hou mýlit, pokud se jim tako­vý obraz dět­ství líbí.

09. 09. 04 Terminál
Držitelé Oscara Tom Hanks (Philadelphia, Forrest Gump) a Catherine Zeta-Jones (Chicago) hra­jí ve fil­mu Terminál pod režij­ním vede­ním drži­te­le Oscara_ Stevena Spielberga (Schindlerův seznam, Zachraňte vojí­na Ryana).

Terminál vyprá­ví pří­běh Viktora Navorského (Tom Hanks), kte­rý při­jíž­dí do New Yorku a netu­ší, že během dlou­hé­ho letu pro­bě­hl v jeho zemi vojen­ský pře­vrat. Nesmí vstou­pit na úze­mí USA. Bezpri­zor­ní, s pasem nee­xis­tu­jí­cí země, musí Viktor Navorski strá­vit něja­kou dobu v tran­zit­ní čás­ti Kennedyho letiš­tě a čekat, až v jeho zemi skon­čí občan­ská vál­ka.

Týdny a měsí­ce jsou čím dál tím del­ší. Viktor poma­lu obje­vu­je laby­rint ter­mi­ná­lu - zhuš­tě­ný svět plný absur­dit, vel­ko­ry­sos­ti, cti­žá­dosti, zába­vy, spo­le­čen­ské­ho posta­ve­ní, ale i roman­ti­ky, kte­rou pozná s pře­krás­nou letuš­kou Amelií (Catherine Zeta-Jones). Pro Viktora však ješ­tě neskon­či­lo uví­tá­ní letišt­ním úřed­ní­kem Frankem Dixonem, kte­rý ho bere jako poru­chu v byro­kra­tic­kém sys­té­mu, jako pro­blém, kte­rý nemů­že vyře­šit a kte­ré­ho se zou­fa­le sna­ží zba­vit.

Terminál byl nato­čen v pro­duk­ci Waltera F. Parkese (Chyť mě, když to doká­žeš), Laurie
MacDonalda (Kruh) a Stevena Spielberga. Významnou roli také obsa­dil drži­tel Emmy Stanley Tucci (Road to Perdition) jako letišt­ní úřed­ník Frank Dixon.

09. 09. 04 Hellboy
Hellboy (Ron Perlman) byl během dru­hé svě­to­vé vál­ky při­vo­lán na Zemi šíle­ným Grigori Rasputinem (Karel Roden), aby se stal pos­lem apo­ka­ly­psy. Ze spá­rů nebez­peč­né­ho zlo­čin­ce jej však zachrá­nil zakla­da­tel taj­né­ho Úřadu pro výzkum para­nor­mál­ních jevů (Ú.V.P.J.) pro­fe­sor Broom (John Hurt), kte­rý jej poté vycho­val jako své­ho vlast­ní­ho syna a pomohl mu roz­vi­nout jeho výji­meč­né schop­nos­ti. Hellboy se navzdo­ry své­mu tem­né­mu půvo­du zařa­dil k bojov­ní­kům na stra­ně dob­ra.
V Ú.V.P.J. se Hellboy stal sou­čás­tí zvlášt­ní rodi­ny, do níž kro­mě něj a Brooma pat­ří také tele­pa­tic­ký „moř­ský muž“ Abe Sapien (Doug Jones) a půvab­ná Liz Sherman (Selma Blair), kte­rá dis­po­nu­je schop­nos­tí pyro­ki­ne­ze. Všichni dohro­ma­dy tvo­ří hlav­ní obran­nou linii před Rasputinem, kte­rý chce zís­kat Hellboye zpět do své moci a vyu­žít jeho sil, aby mohl roz­pou­tat armaged­don.

09. 09. 04 Princ a já
Paige Morganová měla svůj život pev­ně naplá­no­va­ný a byla nezlomně pře­svěd­če­na o tom, že nee­xis­tu­je nic, co by jí moh­lo zabrá­nit vystu­do­vat medi­cí­nu a stát se dok­tor­kou. Pak ale potka­la Eddieho, mla­dé­ho sym­pa­tic­ké­ho podi­ví­na z Evropy. Zamilovali se. Ano. A už to vypa­da­lo, že vel­ké­mu štěs­tí nic nebrání….Jenže….Eddie nebyl jen tak leda­ja­ký stu­dent, ale Edvard Valdemar Dangaard, dán­ský princ a jedi­ný dědic trů­nu. Jeho otec leží na smr­tel­né poste­li, tak­že Eddie musí zane­chat rebel­ské­ho pofla­ko­vá­ní v Americe a vrá­tit se domů na koru­no­va­ci… Bez Paige ovšem odjet nechce a tak šoko­va­ná Paige odlé­tá do vzdá­le­né země, aby se sta­la krá­lov­nou. Dokáže to vůbec ? Film se natá­čel i v Česku (pře­de­vším inte­ri­é­ry palá­ců) a malou rolí se v něm může pochlu­bit např. model­ka Andrea Verešová…

09. 09. 04 Brouk
Ve zná­mém čes­kém muzi­ká­lu TRHÁK zazně­la památ­ná slo­va: „Nech brou­ka žít!“ Malý chla­pec na před­měs­tí Los Angeles ale ten­to čes­ký film urči­tě nevi­děl, a tak není divu, že si s gustem jed­no­ho rozšlápnul!

Americká nezá­vis­lá kome­die BROUK vyprá­ví o tom, jak může smrt oby­čej­né­ho hmy­zu ovliv­nit chod svě­ta. Všední situ­a­ce doká­že odstar­to­vat řetě­zo­vou reak­ci, kte­rá změ­ní osu­dy všech postav této bizar­ní kome­die.
Například: man­žel­ka v reak­ci na rozzlo­be­né­ho muže vyho­dí upe­če­né kuře z okna čin­žá­ku pří­mo do popel­ni­ce, kde ho najde děv­če se zou­fa­lou chu­tí po kuře­cím masíč­ku, kte­rá prá­vě ode­šla s prázd­nou z čín­ské­ho bis­tra, jehož zou­fa­le čis­tot­ný maji­tel pro­ná­sle­do­va­ný hygi­e­ni­ky nako­nec neče­ka­ně skon­čí v nemoc­ni­ci…
Zkrátka všech­ny činy mají své důsled­ky! V tom­to neko­neč­ném kolo­to­či jeden gag stří­dá dru­hý v sou­ko­lí rych­le se mění­cích situ­a­cí roz­ví­je­ných pod­le taran­ti­nov­ské­ho klí­če. Film byl s vel­kým divác­kým ohla­sem uve­den na MFF Karlovy Vary 2003 v sek­ci Fórum nezá­vis­lých.
Režiséři Matt Manfredi a Phil Hay začí­na­li jako sce­náris­ti holly­wo­od­ských vel­ko­fil­mů. Po-depsali se pod fil­my jako TUXEDO s Jackie Chanem nebo ŠÍLENÁ/KRÁSNÝ. Tyhle komerč-ní bijá­ky jim zřej­mě vydě­la­ly dost na to, aby si sami nato­či­li nezá­vis­lý fil­me­ček zce­la pod­le svých před­stav. A že se jim to poved­lo, o tom svěd­čí mimo jiné řada fil­mo­vých oce­ně­ní:

Cena divá­ků, Santa Barbara, 2002.
Cena za nej­lep­ší film, New Orleans, 2002.
Cena za nej­lep­ší film (vol­ba kri­ti­ků), Mar del Plata, Argentina 2003.
Cena za nej­lep­ší scé­nář, Fantasporto, Portugalsko 2003

11. 09. 04 Fahrenheit 9/11
FAHRENHEIT 9/11 je nový film kon­tro­verz­ní­ho doku­men­ta­ris­ty Michaela Moorea, drži­te­le Oscara za Bowling For Columbine, doku­men­tár­ní sní­mek o kul­tu střel­ných zbra­ní v ame­ric­ké spo­leč­nos­ti. Ve Fahrenheitovi 9/11 se Moore pokou­ší zob­ra­zit nála­dy mezi oby­va­te­li seve­ro­a­me­ric­ké­ho kon­ti­nen­tu po úto­cích z 11. září 2001 a záro­veň změ­nu v poli­tic­ko­e­ko­no­mic­kém roz­lo­že­ní sil ve Spojených stá­tech.

V tom­to pro­vo­ka­tiv­ním doku­men­tu vyprá­ví Moore pří­běh, kte­rý se zatím nikdo neod­vá­žil zpra­co­vat. Na pal­či­vé otáz­ky „Proč došlo k úto­kům z 11. září?“ a „Proč Spojené stá­ty boju­jí v Iráku?“, nachá­zí čas­to nezvyk­lé, pal­či­vé a pře­de­vším sub­jek­tiv­ní odpo­vě­di.

FAHRENHEIT 9/11 je mimo­řád­ně sil­ný film, v němž Moore vyu­ží­vá svůj mimo­řád­ný smy­sl pro humor a jedi­neč­ný pře­svěd­čo­va­cí styl k tomu, aby divá­kům posky­tl neotře­lý vhled do zahra­nič­ní poli­ti­ky kabi­ne­tu ame­ric­ké­ho pre­zi­den­ta George Bushe.

FAHRENHEIT 9/11 je fil­mem, kte­rý musel být nato­čen, a fil­mem, kte­rý mohl nato­čit prá­vě jen Michael Moore.

„Fahrenheit je jako komen­tář v novinách. Je to můj názor na Bushovu admi­nis­tra­ti­vu, ne pokus o fair a vyvá­že­nou žur­na­lis­ti­ku,“ říká Moore.

„Úžasné! Zatím nej­lep­ší film Michaela Moorea, sil­ná a váš­ni­vá pre­zen­ta­ce vyhra­ně­né­ho patri­o­tis­mu.“
New York Times.

FAHRENHEIT 9/11 zís­kal na letoš­ním Mezinárodním fil­mo­vém fes­ti­va­lu v Cannes Zlatou pal­mu.

16. 09. 04 Sexbomba od ved­le
Osmnáctiletý Matthew Kidman ( Emile Hirsch) je normál­ní mla­dík, kte­rý dopo­sud pořád­ně nežil. Pak se ale zami­lo­val do své nové sou­sed­ky, krás­né a zdán­li­vě nevin­né Danielle (Elisha Cuthbertová). Když Matthew zjis­tí, že per­fekt­ní „sex­bom­ba od ved­le“ je někdej­ší por­nohvězda, jeho křeh­ká exis­ten­ce se otře­se v zákla­dech. Nakonec ale prá­vě Danielle pomů­že Matthewovi vystou­pit z jeho uli­ty a odha­lit sta­rou prav­du, že kvů­li člo­vě­ku, kte­ré­ho milu­je­te, někdy musí­te ris­ko­vat úpl­ně všechno.

Režisér Luke Greenfield chtěl na plát­ně před­vést výbuš­nou směs humo­ru, lás­ky a napě­tí, při­tom ale nechtěl sklouz­nout k divo­ké a povrch­ní kome­dii pro nác­ti­le­té. „Rád zkou­mám ty odvá­za­něj­ší strán­ky živo­ta, a film jsem si před­sta­vo­val jako pří­běh o tuc­to­vém mla­dí­ko­vi, kte­rý se zčis­ta­jas­na oci­tl v divo­ké a nebez­peč­né situ­a­ci, kte­rou musí neod­klad­ně řešit,“ říká.“ Film měl být v prv­ní řadě zába­vou, záro­veň jsem ale chtěl, aby byl upřím­ný, břit­ký a tro­chu děsi­vý.“

Herečka Elisha Cuthbertová, kte­rá hra­je v úspěš­ném seri­á­lu 24 dce­ru agen­ta Jacka Bauera, byla jed­ním z čle­nů herec­ké sesta­vy fil­mu, pro něž se kon­kurs stal spíš jen for­ma­li­tou. „S napros­tou samo­zřej­mos­tí Vás pře­svěd­čí, že Danielle je dív­ka, kte­rou bys­te jed­nou v živo­tě chtě­li potkat. Dívka, kte­rá jde neu­stá­le o krok napřed, kvů­li kte­ré pro­ve­de­te to, co bys­te normál­ně nikdy nedě­la­li - a za kte­rou bys­te šli svě­ta kraj,“ roz­plý­vá se nad Elishou reži­sér Greenfield.

„Scénář byl svým způ­so­bem šoku­jí­cí,“ tvr­dí před­sta­vi­tel hlav­ní muž­ské role Emile Hirsch. „Je chyt­rý, poměr­ně ost­rý a čás­teč­ně se ode­hrá­vá ve svě­tě por­no­gra­fie. Ale při jeho čte­ní jsem se hod­ně smál.

SEXBOMBA OD VEDLE je kome­die o stře­tu pro­ti­chůd­ných svě­tů, názo­rů a odliš­ných život­ních zku­še­nos­tí. O chlap­ci s budouc­nos­tí a o dív­ce s minu­los­tí. O mla­dí­ko­vi, kte­rý při­jde o svou nevin­nost, a dív­ce, kte­rá se pokou­ší ji zno­vu zís­kat

16. 09. 04 * H O R E M P Á D E M
Dvěma pře­va­dě­čům uprch­lí­ků (Zdeněk Suchý, Jan Budař) zůsta­ne po akci ve voze dvou­mě­síč­ní dítě. Zapomenutého indic­ké­ho chla­peč­ka pro­da­jí bezdět­né Milušce (Nataša Burger), kte­rá tou­ží po dítě­ti. Její man­žel František (Jiří Macháček) je ovšem fot­ba­lo­vý hoo­li­gan a rasis­ta…

Čtyřicetiletá Hana (Ingrid Timková) pra­cu­je v porad­ně pro uprch­lí­ky. Její o mno­ho let star­ší part­ner Otakar (Jan Tříska) zko­la­bu­je při před­náš­ce na uni­ver­zi­tě. Jejich osm­nác­ti­le­tá dce­ra Lenka (Kristýna Boková-Lišková) se omy­lem dozví, že Otakar se nikdy neroz­ve­dl se svo­jí prv­ní ženou Věrou (Emília Vášáryová), s níž má syna Martina (Petr Forman)…

Příběhy se ode­hrá­va­jí pře­váž­ně v kuli­sách sou­čas­né Prahy.

23. 09. 04 Muž v ohni
Mexické pod­svě­tí se zača­lo bavit novým spor­tem - úno­sy pro pení­ze. Mezi majet­ný­mi oby­va­te­li, zejmé­na těmi, kte­ří mají děti, se šíří panic­ký strach. Řada z nich pro své potom­ky nají­má osob­ní ochran­ku. Do toho­to svě­ta vstu­pu­je John Creasy (DENZEL WASHINGTON), býva­lý taj­ný agent a zabi­ják, kte­rý už v pod­sta­tě rezig­no­val na život. Jeho pří­tel Rayburn (CHRISTOPHER WALKEN)ho ve sna­ze vytrh­nout z letar­gie při­ve­de do Mexika City a doho­dí mu prá­ci těles­né­ho stráž­ce deví­ti­le­té Pity Ramosové (DAKOTA FANNINGová) . Creasy sice o prá­ci ochran­ky nemá zájem, a už vůbec ne o ochra­nu malé­ho děv­čát­ka, ale vědo­mí, že nemá na prá­ci nic lep­ší­ho, ho při­mě­je ten­to úkol při­jmout. Předčasně vyspě­lou dív­ku a její dotěr­né otáz­ky týka­jí­cí se jeho živo­ta sice zpo­čát­ku těž­ce sná­ší, ale ona poma­lu pro­ni­ká do jeho zdán­li­vě nepří­stup­né­ho nit­ra. Vzájemné pou­to a Creasyho nově nale­ze­ný smy­sl živo­ta se zhrou­tí v oka­mži­ku, kdy je Pita une­se­na. Přestože je v prů­bě­hu úno­su těž­ce raněn, stá­vá se Creasy „mužem v ohni“. Přísahá, že zabi­je kaž­dé­ho, kdo se do toho­to úno­su namo­čil. A nikdo ho neza­sta­ví.

Režisérovi Tonymu Scottovi a pro­dukč­ní spo­leč­nos­ti Regency Enterprises trva­lo 20 let, než pře­nes­la ten­to pro­jekt na fil­mo­vé plátno. Majitel a zakla­da­tel spo­leč­nos­ti Regency Arnon Milchan kou­pil fil­mo­vá prá­va k romá­nu A. J. Quinnella Muž v ohni v roce 1980, ale žád­ný ze scé­ná­řů se nedo­stal až k rea­li­za­ci. K ní došlo až díky spo­lu­prá­ci se sce­náris­tou Brianem Helgelandem (2x nomino­va­ný na Oscara - L. A.přísně taj­né, Tajemná řeka), kte­rý napsal zbru­su nový scé­nář. V roce 2003 Tony Scott, se kte­rým Foster spo­lu­pra­co­val na fil­mu Krvavý pří­liv, při­slí­bil režii, a to téměř dva­cet let poté, co se s tím­to pro­jek­tem setkal popr­vé.

Scott říká, že Helgelandův pří­nos fil­mu je nedo­ce­ni­tel­ný. „Brian vytvo­řil dva pří­běhy,“ říká reži­sér. „První pří­běh, prv­ní polo­vi­na fil­mu, je o člo­vě­ku, kte­rý nachá­zí ces­tu zpát­ky k živo­tu, pro­střed­nic­tvím dítě­te. Druhý pří­běh je o jeho tou­ze se pomstít. Helgeland při­rov­ná­vá MUŽE V OHNI ke „Krásce a zví­ře­ti.“ „Pita ví, že v Creasyho nit­ru bije srd­ce, i když on neví, že ho tam má,“ říká. „Když se mu pro­bu­dí k živo­tu, zce­la ho vyu­ži­je k tomu, aby se pomstil.“

Roli „muže v ohni“ při­jal dvoj­ná­sob­ný nositel Oscara Denzel Washington. Scott říká:“ Mám rád Denzelovu posed­lost a jeho vnitř­ní tem­no­tu.“ „Denzel má v sobě zají­ma­vou drs­nost. Ví, kdy ji efek­tiv­ně pou­žít.“ „Creasy se utá­pěl v alko­ho­lu, ztra­til smy­sl živo­ta a nemohl se vyrov­nat s tím, co dělal jako taj­ný agent - zabi­ják,“ říká Washington. „Creasy je ztra­ce­ná duše, kte­rá už neu­mí milo­vat a pro­střed­nic­tvím hol­čič­ky najde sám sebe a pro­bu­dí svou duši a začne zno­vu žít.“

23. 09. 04 Lásko moje, kde jsi?
Marie-Dominique (Sophie Marceau – Belphegor: Fantom Louvru, Studentka) má za man­že­la nepří­jem­né­ho a sebestřed­né­ho Bertranda (Vincent Perez – Fanfán Tulipán, Vrána: Město andě­lů). Bertrand pra­cu­je ve vel­ké mezi­ná­rod­ní sta­veb­ní fir­mě a postu­pem času začí­ná stá­le více svo­jí ženu opo­mí­jet. Marie-Dominique tím záko­ni­tě začí­ná být otrá­ve­ná a najde si milen­ce…

23. 09. 04 Catwoman
Patience Philips (Halle Berry) pra­cu­je jako desig­nér­ka u kos­me­tic­ké fir­my Hedare, vel­ké­ho impé­ria, kte­ré prá­vě vyví­jí revo­luč­ní pro­stře­dek pro­ti stár­nu­tí. Za tako­vým zázra­kem samo­zřej­mě sto­jí něco víc, ale než stih­ne Patience vykři­čet do svě­ta infor­ma­ce o spik­nu­tí, kte­ré odha­li­la, něco se sta­ne (pokou­še ji Sharon Stone?) a Patience se mění v Catwoman - super­hr­din­ku s mršt­nos­tí, silou a instink­ty koč­ky (asi mys­lí šel­my obec­ně, nebo nikdy nevi­dě­li babič­či­nu koč­ku ;). Na zába­vu je zadě­láno, pro­to­že i když Patience byla styd­li­vá cit­liv­ka, v late­xo­vém kos­tý­mu je z ní pěk­ná dra­či­ce, někdy hod­ná, někdy zlá, vět­ši­nou však šíle­ná (to byl jenom rým, omluv­te mé sklo­ny). Když už jsme u kos­tý­mu, pokud se pla­ho­čí­te inter­ne­tem aktiv­ně, zřej­mě víte, že prá­vě díky němu dává vět­ši­na fanouš­ků tomu­to fil­mu pra­ma­lé šan­ce na úspěch, Halle Berry v něm vypa­dá jako stvů­ra z S/M saló­nu a věř­te, že v pohy­bu to není o moc lep­ší.

30. 09. 04 Holky to chtěj taky 2
Orgasmus mají úspěš­ně za sebou, ale Inken (Diana Amft), Lucy (Jasmin Gerat) a Lena (Karoline Herfurth) přes­to zaží­va­jí těž­ké časy. Rodiče jim děla­jí typic­ky rodi­čov­ské pro­blémy a výše kapes­né­ho zda­le­ka neod­po­ví­dá želez­né dis­ci­plí­ně při kon­t­ro­le pozd­ních pří­cho­dů. Nezbývá než se posta­vit na vlast­ní nohy, což se v pří­pa­dě stu­den­tek snadno naplá­nu­je, ale špat­ně rea­li­zu­je. Kde sehnat pení­ze na sluš­né byd­le­ní?
Všechny tři kama­rád­ky dosta­ly do vín­ku krás­ný vzhled a odva­hu, a tak potře­bu­jí jenom najít ty správ­né „obě­ti“ s vel­ký­mi byty. Zdá se však, že hvězdy jim ten­to­krát nejsou naklo­ně­ny. Lucy a Lena se zami­lu­jí do klu­ků, kte­ří nejsou těmi, za kte­ré se vydá­va­jí. A Inken hra­je domi­nu sub­mi­siv­ní­mu sou­se­do­vi, mís­to aby věno­va­la pozor­nost sym­pa­tic­ké­mu mla­dí­ko­vi, kte­rý ji milu­je...
Tři neroz­luč­né kama­rád­ky se řítí sle­dem komic­kých peri­pe­tií s mla­dist­vým půva­bem a neo­do­la­tel­ným šar­mem.

30. 09. 04 Slavíci v kle­ci
V roce 1949 nastou­pí neza­měst­na­ný uči­tel hud­by Clément Mathieu jako odbor­ný asi­s­tent na inter­nát­ní ško­lu pro pro­blé­mo­vé děti. Mimořádně přís­ný ředi­tel ško­ly Rachin má i přes spar­tán­skou výcho­vu pro­blém udr­žet u žáků dis­ci­plí­nu. Mathieu se o to poku­sí po svém. Začne je učit zpí­vat. a změ­ní jim tím život.

Obrázky spo­je­né s dět­stvím v sobě nosíme celý život. Pomíjivé rados­ti a stras­ti vždyc­ky pře­bi­jí nové a inten­ziv­něj­ší udá­los­ti. Ty sta­ré zaha­zu­je­me jako nepo­třeb­né věci a zapo­mí­ná­me na ně. Ale pou­ze zdán­li­vě. Vše se nesma­za­tel­ně vrý­vá do naše­ho pod­vě­do­mí a bývá čas od času oži­veno zdán­li­vou malič­kos­tí. Stačí napří­klad, aby zazně­la jed­na hudeb­ní nota, jed­na melo­die nebo jed­na píseň a vzpo­mín­ky při­plu­jí jako vzdá­le­ná ozvě­na. Takoví jsou i Slavíci v kle­ci. Přísná inter­nát­ní ško­la, nezdár­né děti, pěvec­ký sbor, kte­rý je spo­jí - neza­po­me­nu­tel­né sym­bo­ly dět­ství.

Možná že prá­vě tako­vé vzpo­mín­ky rezo­no­va­ly v hla­vách 6,5 mil. divá­ků ve Francii, kte­ří se od uve­de­ní do kin při­šli na film Christophe Barratiera „Slavíci v kle­ci“ podí­vat.

Christophe Barratier vystu­do­val kla­sic­kou kyta­ru na „Ecole Norma­le de Musique“ v Paříži a zví­tě­zil na něko­li­ka mezi­ná­rod­ních hudeb­ních sou­tě­žích. V roce 1991 vstou­pil pro­střed­nic­tvím pro­dukč­ní spo­leč­nos­ti Galatée Films do svě­ta fil­mu. Jako pro­du­cent se pode­psal na fil­mech Children of Lumiere (Les Enfants de Lumiere), Mikrokosmos, Himaláj a Winged Migration. V roce 2001 reží­ro­val svůj prv­ní krát­ký film, adap­ta­ci Maupassantovy povíd­ky „Les Tombales“ s Lambertem Wilsonem a Carole Weissovou v hlav­ních rolích. „Slavíci v kle­ci“ jsou jeho prv­ním celo­ve­čer­ním fil­mem.

Důležitou kom­po­nen­tou „Slavíků v kle­ci“ je hud­ba, kte­rá se sta­la doslo­va dal­ším her­cem. Není tedy divu, že si s ní dal hudeb­ně zalo­že­ný reži­sér oprav­du prá­ci. „Chtěl jsem se vyhnout bar­vě „dět­ské­ho sbo­ru“ s typic­ký­mi vánoč­ní­mi kole­da­mi a tábo­rá­ko­vý­mi popěv­ky. Hudba muse­la být doo­prav­dy sil­ná, potře­bo­val jsem dojem­ný exis­tu­jí­cí reper­toár. Hudba, kte­rou v pří­bě­hu usly­ší­me, stří­dá žán­ry a aranž­má pod­le vývo­je postav,“ říká reži­sér.

30. 09. 04 Vesnice
Na prv­ní pohled půso­bí tato ves­ni­ce jako krás­né a klid­né mís­to. Její oby­va­te­lé žijí har­mo­nic­kým živo­tem v téměř idy­lic­kém pro­stře­dí. Úzce spja­tou komu­ni­tu však neu­stá­le pro­ná­sle­du­je strach ze záhad­ných pří­šer, kte­ré pře­bý­va­jí v okol­ních lesích – strach nato­lik sil­ný a skli­ču­jí­cí, že se hra­ni­ce ves­ni­ce nikdo neod­vá­ží pře­kro­čit.

Když ale své­hla­vý a odhod­la­ný Lucius Hunt (JOAQUIN PHOENIX) neo­do­lá svo­dům nezná­mé­ho pro­stře­dí a navzdo­ry varo­vá­ní ze stra­ny vůd­ce ves­ni­ce Edwarda Walkera (WILLIAM HURT) i své mat­ky Alice (SIGOURNEY WEAVER) se do tajem­né­ho lesa vydá, začí­ná hro­zit nebez­pe­čí, že jeho odváž­ný čin navždy změ­ní budouc­nost celé ves­ni­ce.
Odkazy


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
  • Hunt The Wicked25. března 2024 Hunt The Wicked Suiqiang Huo jede docela bomby, ale Blind War u mne zatím nepřekonal. Tady měl celkem velké ambice, protože má na scéně aktuálně 2 největší čínské martial arts hvězdy v top formě. Opět […] Posted in Krátké recenze
  • Proč jsem nesnědl svého taťku - ROZHOVOR  s Jamelem Debbouzem režisérem, scénáristou  a představitelem role Edwarda16. listopadu 2015 Proč jsem nesnědl svého taťku - ROZHOVOR s Jamelem Debbouzem režisérem, scénáristou a představitelem role Edwarda Jak odstartovalo celé to dobrodružství? Nejprve jsem byl požádán, abych propůjčil svůj hlas projektu, který byl už dobře rozjetý. Přišel jsem se dvěma nebo třemi dialogy, které byly […] Posted in Rozhovory
  • The Royal Hotel26. října 2023 The Royal Hotel Sympatický malý Drama/Thriller s australskými rednecks. Dvě kamarádky kývnou na pracovní nabídku daleko od jejich domova, kdesi v Australii, kde by šly vypomáhat v hospodě, aby si […] Posted in Krátké recenze
  • Seobok (2021)18. dubna 2021 Seobok (2021) Korejský Sci-Fi velkofilm s dvěma hereckými esami! Yoo Gong ( Train to Busan) jakožto agent má za úkol bezpečně transportovat Park bo Guma, který je umělě vytvořený Klon a má schopnost […] Posted in Krátké recenze
  • Nápady na zkrášlení domova23. srpna 2017 Nápady na zkrášlení domova V knize maďarské autorky se setkáme s typy na celoroční zkrášlení a zútulnění našich domovů. Sympatické je, že využívá materiály, které máte běžně doma, nebo se dají lehko nasbírat […] Posted in Recenze knih
  • Game of Thrones | The Great Funko Pop! War Is Here26. dubna 2019 Game of Thrones | The Great Funko Pop! War Is Here Posted in Videa
  • Orákulum duše zvířat: moudrost zapředená do hloubky duší16. září 2020 Orákulum duše zvířat: moudrost zapředená do hloubky duší Ticho, klid, moudrost, která splývá s lidskou duší a zároveň ji obohacuje o příjemné souznění s celým světem. Karty Orákula duše zvířat vychází z toho, že když jsme šťastni a v souladu se […] Posted in Recenze knih
  • Ave, Caesar! | Hail, Caesar! [55%] 4. března 2016 Ave, Caesar! | Hail, Caesar! [55%] Ethan a Joel Coenovi patří mezi ty nejvýraznější filmové tvůrce současného Hollywoodu. Není proto divu, že od každého jejich dalšího snímku se čekají velké věci. Ty slibovala i jejich […] Posted in Filmové recenze
  • Shutter Island (2010) 13. srpna 2020 Shutter Island (2010) Na tomto ostrově není nic takové, jak by se mohlo na první pohled zdát. A lobotomie může být vskutku vysvobozením…Píše se rok 1954. Do psychiatrického zařízení Ashecliffe […] Posted in Horory
  • Perinbaba a dva světy – Recenze – 30 %8. prosince 2023 Perinbaba a dva světy – Recenze – 30 % Československá koprodukční pohádka Perinbaba režiséra a scenáristy Juraje Jakubiska z roku 1985 je na Slovensku oblíbenou vánoční klasikou. Fantazijní příběh o dobrodružstvích malého […] Posted in Filmové recenze
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,84859 s | počet dotazů: 255 | paměť: 72402 KB. | 19.05.2024 - 07:33:27