OBSAH
Na Oscara nominovaný držitel Zlatého glóbu Sacha Baron Cohen – tvůrce postav Borata, Bruna a Aliho G – se vrací se zcela novou postavou: přichází Nobby Butcher, chronicky nezaměstnaný, ale požitkářský fanoušek fotbalu, který je nucen zachránit svět.
Nobby má vše, co by si pořádný chlap z Grimsby mohl kdy přát – devět dětí a přítelkyni, kterou miluje nade vše na světě (Rebel Wilson). Jen jednu věc ve svém životě postrádá: svého mladšího bratra Sebastiana (Mark Strong), od kterého byl jako malý odloučen. Po osmadvaceti letech pátrání Nobby svého bratra konečně objevil v Londýně – aniž by tušil, že se jedná o zabijáka ve službách MI6. Po katastrofickém znovushledání, během kterého Nobby nedopatřením zničí Sebastianovi celý život a společně jsou nuceni uprchnout, odhalí dvojice plán na zničení světa. Aby zachránil lidstvo a svého bratra, musí se Nobby vydat na nebezpečnou celosvětovou misi a z roztomilého idiota se proměnit ve špičkového tajného agenta.
O FILMU
Sacha Baron Cohen se proslavil svými výjimečně originálními a neuvěřitelně komickými postavami, které se ocitaly v těch nejpozoruhodnějších situacích – ať už je řeč o rádoby světáckém a přechytralém hiphopperovi a moderátorovi, kazašském novináři při jeho první návštěvě Ameriky či rakouské módní ikoně, toužící po slávě, jeho postavy jsou prostě nezapomenutelné. Ve svém novém filmu Grimsby Baron Cohen znovu přichází se zcela novým a originálním nápadem – s příběhem idiota (Baron Cohen) a jeho bratra špióna (Mark Strong), kteří se po 28 letech znovu setkávají.
Stejně jako v případě svých předchozích filmů klade i tentokrát Baron Cohen důraz na to, aby jeho postava působila co nejreálněji. „Když jsem psal scénáře pro Aliho G a Borata a Bruna, všechno muselo působit uvěřitelně. Ali G nebo Borat nesměli nikdy udělat nic, co by neudělali ve skutečnosti,“ říká. „Takže co se týče scénářů pro naše filmy, přistupujeme k tomu vždy velice podobně, vždycky se ptáme sami sebe, co by asi naše postava v takové situaci udělala. Někdy nás napadnou velice dobré vtipy, ale daná postava by je nikdy neřekla. Vše musí být realistické a uvěřitelné, takže vytváříme kolem našich postav svět, ve kterém jejich humor může existovat.“
V případě snímku Grimsby to znamenalo vytvořit svět špionů, který bude co nejrealističtější, nejuvěřitelnější a bude se brát tak vážně, jako by se jednalo o svět, vytvořený pro potřeby zcela standardního špionského akčního snímku. Jinými slovy se nemohlo jednat o parodii na špióny. „Chtěli jsme vytvořit skutečný akční film, ve kterém půjde o všechno, v němž budou k vidění skvělé kaskadérské výkony a zápletka bude působit přesně jako ze skutečného akčního filmu – a pak do toho všeho zasadíme postavu idiota a budeme sledovat, jak taková postava celý tenhle film vykolejí,“ vysvětluje Baron Cohen.
S tímto záměrem se tvůrci filmu obrátili na Louise Leterriera – jednoho z nejžádanějších režisérů akčních filmů (Podfukáři, Kurýr), aby se ujal režie jejich snímku. Leterrier říká, že když mu byla režie snímku Grimsby nabídnuta, byl potěšen možností spolupracovat s hvězdou, kterou už dlouho obdivuje. „Vzpomínám si, jak v dobách, kdy se začínala objevovat DVD, si lidé mezi sebou půjčovali DVDčka se seriálem Da Ali G Show a bavili se o něm,“ vzpomíná Leterrier. „Pamatuji si, že na Borata jsem šel v den premiéry – na první projekci v 11 dopoledne, a brečel jsem u toho smíchy, a pak jsem si na ten film zašel znovu o víkendu s přáteli. To se mi na Sachových filmech líbí – chcete být mezi prvními, kdo je uvidí, a pak na ně chcete vzít své známé a sledovat jejich reakce. Když jsem se se Sachou setkal, měl jsem docela trému, protože byl jedním z lidí, které jsem už dávno skutečně obdivoval.“
„Když Sacha natáčí film, nejde tu o to, jak moc bude daný film kontroverzní, ale rozhodně jde vždycky především o to, jak zábavný bude,“ popisuje Todd Schulman, Baron Cohenův produkční partner. „To vypovídá o Sachových ambicích a na všechny zúčastněné to klade velké nároky, protože on se za každých okolností snaží zajistit, aby byla daná scéna co nejvtipnější, snaží se ji posunout někam dál a co nejvíce ji vypilovat.“
Ve filmu Grimsby je Baron Cohenovou původní novou postavou Nobby. Nejprve se zdá, že je Nobby budižkničemu, ale existuje možnost, že to má všechno dokonale promyšlené. „Je to povaleč na podpoře – má devět dětí a snaží se obelstít stát, aby získal co nejvíc výhod,“ říká Baron Cohen. „Ale přesto miluje své děti i svou přítelkyni. Je to kráska s bujarými křivkami Rebel Wilson, do které je zamilovaný až po uši. Je to skvělý táta. Pro svou rodinu udělá cokoliv. Rodina je jediným smyslem jeho života, a k úplnosti jí chybí jen jeho bratr.“
Po 28 letech odloučení, kdy byl Sebastian poslán do dětského domova, by se mohlo zdát, že Sebastian – ze kterého se stal špión – podobným nedostatkem netrpí. Ale když se spolu bratři setkají, zjišťuje Sebastian, že i jemu v životě cosi chybělo.
V roli Sebastiana se objevuje Mark Strong, který má na svém kontě nedávné úspěchy v roli Merlina ve snímku Kingsman: Tajná služba. „Obsadili jsme někoho, kdo by podle nás mohl být skutečně obsazen do opravdového akčního filmu, a tím někým byl Mark Strong,“ popisuje Baron Cohen. „Je neuvěřitelně drsný. Všechny kaskadérské scény natáčí sám. Je to skvělý bojovník. A je naprosto uvěřitelný – ani na vteřinu o něm nezapochybujete.“
„Znal jsem Sachovy předchozí filmy, ale upřímně řečeno jsem netušil, do čeho se pouštím,“ prohlašuje Strong na téma role v komedii Sachy Barona Cohena. „Natáčení probíhá poměrně pozoruhodně. Sacha se snaží dělat si legraci ze všeho, z čeho se dá, a pokouší se za všech okolností páchat rozruch. Ale pod slupkou téhle anarchie se ukrývá poměrně sofistikovaný proces hledání vtipů. Máte k dispozici velice strukturovaný příběh a scenáristé velice specificky dohlížejí na dialogy, které napsali a které vy pronášíte. Pokud mi někde vypadlo nějaké slůvko, bylo to důležité, protože to slovo tam bylo proto, aby humor správně fungoval.“
„Mark je perfektním představitelem seriozní role,“ míní Leterrier. „Je chytrý, vtipný a inteligentní. Pochopí vtip, ale nepřehání to s reakcí na něj. Velice často proto na daný vtip reaguje tak, jak na něj budou reagovat i diváci – takže Markovy reakce na Sachu jsou velkým zdrojem humoru. Nemohli jsme si přát lepšího herce, než je Mark, a se Sachou se skutečně chovali jako dva bratři.“
Leterrier je známý především coby režisér filmových hitů Kurýr a Podfukáři, a Todd Schulman prohlašuje, že režisérovy zkušenosti ve spojení s jeho přirozenou povahou z něj činily ideálního adepta pro režisérské křeslo snímku Grimsby. „Aby tenhle film fungoval, musíte akčním scénám uvěřit,“ vysvětluje Schulman. „Celý film musí působit tak, jako byste vzali klasický akční film a zasadili do něj postavu idiota. Věděli jsme, že je Louis ohromně talentovaný, co se natáčení akčních scén v nákladných filmech týče, ale na všechny udělal velký dojem i jeho smysl pro humor. Dávkuje ho velice decentně, což bylo pro náš film ideální.“
Leterrier přesto říká, že natáčení komedie se nepodobalo ničemu, co zatím během své režijní kariéry zažil. „Natáčeli jsme v kuse třeba 45 minut. Během scén jsem pracoval s více kamerami a vytvářel mezi nimi různé střihy. Šlo pro mě o zcela nový styl natáčení,“ popisuje Leterrier. Ale tak to zkrátka chodí, když natáčíte se Sachou Baronem Cohenem. „V tomhle filmu ze sebe chrlí jednu věc za druhou – nikdy se nezastavuje. Jeho mysl pracuje velice surreálně.“
Právě tato mysl, která se chopila také úlohy spoluautora scénáře, pro herce vymyslela celou řadu útrap. „Jednoho památného dne na mě Sacha opakovaně skočil a následně mi rozbil o hlavu láhev,“ vzpomíná Strong. „Pak jsem se topil v autě. Byl jsem uvězněný v těsném kostýmu o rozměrech spacího pytle. Strávil jsem den na afrických pláních v ledovém vichru. A prožil jsem tři dny v malém domě s celou Nobbyho rodinou. Všechny ty útrapy nepodstupoval jen Sebastian – já je musel podstoupit také.“
„Cokoliv, co si Sacha na herce vymyslí, je on sám schopen desetinásobně trumfnout. Sacha udělá kvůli vtipu cokoliv,“ říká Leterrier. Kromě toho Leterrier vysvětluje, že se mu nechtělo přenechat veškerou zábavu pouze hercům – domníval se, že by bylo jedině fér, aby sám prožil všechno to, co žádal po Baronovi Cohenovi a Strongovi. „Když se museli namočit, byl jsem mokrý také. Když mrzli, mrznul jsem i já. Když byli nazí oni, byl jsem i já nahý. Sacha byl jedním ze scenáristů filmu, takže byl na všechno připravený, ale já nechtěl, aby se Mark cítil zneužívaný. Takže jsem s ním držel basu.“
Vzhledem k tomu, že hlavní roli filmu měl ztvárnit Baron Cohen a role jeho bratra se ujal Mark Strong, podařilo se tvůrcům filmu získat pro zbylé role velice rozmanitý a zajímavý herecký tým výtečných komiků.
„Sledovat Sachu při tvorbě humorných scén je jako sledovat Michaela Jordana, jak hází na koš,“ říká Isla Fisher, která ve filmu představuje Jodie, Sebastianovu vyvolenou. „Je to jako vysoká škola humoru a naučila jsem se toho od něj hrozně moc. My ostatní se ale ve svých rolích musíme chovat naprosto vážně – Sachova postava je tak přehnaná, že potřebujeme, aby zbytek filmu působil velice realisticky.“
Fisher studovala grotesku, takže šance pracovat na snímku Grimsby pro ni byla jako vrátit se domů. „Jakmile mám ztvárnit humornou postavu, mám obrovskou spoustu možností, jak dát průchod své vnitřní potrhlosti. Je to ta nejzábavnější činnost, jakou znám,“ říká.
Fisher s režisérem Louisem Leterrierem v minulosti spolupracovala na snímku Podfukáři. „Je skvělé sledovat, jak si rozšiřuje obzory a zkouší také komedii, protože Louis k natáčení filmů přistupuje svěžím a zajímavým způsobem,“ míní. „Neustále hýbe s kamerou – působí to freneticky a živočišně. Dokáže stvořit svět špionů, ale má také skvělý smysl pro humor.“
Fisher je samozřejmě ve skutečnosti Baronovou Cohenovou manželkou, a říká, že Nobby je jednou z jejích nejoblíbenějších postav, které její manžel vytvořil – ze zcela specifických důvodů. „Co se týče téhle postavy, mám obrovské štěstí, protože Sacha nosil paruku,“ vysvětluje. „Musela jsem spát s někým, kdo jako Borat nosil obřího kníra. Když byl Bruno, měla jsem vedle sebe v posteli vychrtlého blonďáka s čírem. Nobbyho jsem doma z nich všech viděla nejraději – sice stále mluvil tím severským přízvukem, ale alespoň vypadal úplně normálně.“
Ačkoliv je Fisher skutečnou ženou Barona Cohena, ve filmu Nobbyho přítelkyni Dawn představuje Rebel Wilson. „Na Sachových komediích mají všichni rádi to, že v maximální míře posouvá hranice,“ míní Wilson. „Mám ráda troufalé věci – jsem známá tím, že se ve svých standupech a skečích také nedržím příliš při zemi – ale tenhle film to vše posouvá na docela jinou úroveň.“
Wilson, která se do natáčení snímku Grimsby pustila jen dva týdny poté, co dokončila natáčení filmu Ladíme 2, říká, že se ihned pustila do „příprav na roli“. „Sacha chtěl, aby Dawn byla uvěřitelná dívka ze severu, takže jsem se vydala na náročný šestidenní výlet po severu Anglie,“ říká. „Prošla jsem si kadeřnické salóny i nehtová studia – dokonce jsem jedno odpoledne pracovala i v restauraci v Blackpoolu. Bylo to náročné – a teď vím naprosto všechno o přípravě ryby s hranolky...no, víceméně všechno!“ Když vstřebala místní atmosféru, začala Wilson spolupracovat s dialektovým instruktorem na svém severském přízvuku. „Sacha mi pořád opakoval, že jemu trvalo měsíc, než se naučil mluvit se správným přízvukem, a že pokud ho mám mít taky, tak musím začít tvrdě dřít. A že chce, aby ten přízvuk byl dokonalý. Snažila jsem se ze všech sil a upřímně doufám, že bude můj přízvuk ve filmu působit věrohodně.“
Příběh toho, jak byla obsazena Gabourey Sidibe, je příběhem, který by klidně mohl pocházet z pera hollywoodského publicisty ze staré školy. Na exkluzivním oscarovém večírku, který pořádala Madonna se svým manažerem Guyem Osearym si spolu Sidibe a Baron Cohen, oba v minulosti nominovaní na Oscara (Sidibe za svůj výkon ve filmu Precious, Baron Cohen za scénář k Boratovi) povídali o roli v chystaném filmu. „Říkal mi, jak skvělá komediální herečka podle něj jsem, a já mu to nevěřila,“ popisuje Sidibe. „Ale zeptal se mě, jestli bych dokázala mluvit s africkým přízvukem, a já zalhala a řekla, že ano, a on se mě pak zeptal, kdo mě zastupuje, a můj manažerka byla zrovna přítomna, takže jsem na ni ukázala a oni spolu cosi probírali. A o dva týdny později se mi manažerka ozvala mailem, jestli si vzpomínám na ten film, o kterém jsem se se Sachou Baronem Cohenem bavila na tom večírku… No, prostě to asi myslel vážně a skutečně se domníval, že umím být vtipná.“
Penélope Cruz uzavírá hlavní herecký tým coby Rhonda George, šéfka mezinárodní zdravotní organizace. „Byla jsem nadšená z možnosti se na tomhle filmu podílet, protože Sacha prostě nemá konkurenci,“ říká Cruz. „Oprostit se od svých zábran je ohromná zábava.“
Další členkou hereckého týmu filmu je také Annabelle Wallis. „Představuji Linu Smithovou – je to docela divoška,“ říká. „Je to záporná postava, která má za úkol svést Sebastiana a dostat z něj jisté informace – a nakonec to pro ni všechno dopadne naprosto otřesně. Ale je to velice okázalá a elegantní role.“
Film začíná velkolepou akční sekvencí, kterou sledujeme očima Sebastiana, nejlepšího tajného agenta v Británii. Pro vedoucího kaskadérů Adama Kirleyho představovaly úvodní stránky scénáře pozoruhodnou výzvu – a už se od něj při čtení nedokázal odtrhnout. „Těch prvních 30 nebo 40 stránek působilo jako klasický akční film,“ přiznává.
Kameramanem filmu byl Oliver Wood, který ve své osobě spojuje svět akčního filmu (včetně filmů jako Bournův mýtus či Bourneovo ultimátum) a komedie (často spolupracoval s Adamem McKayem a Willem Ferrellem na filmech jako Ricky Bobby či Zprávař 2). „Chtěl jsem, aby natočil šílené automobilové havárie, které známe z filmů o Bourneovi, ale se Sachou Baronem Cohenem,“ popisuje Leterrier.
Pro explozivní úvodní sekvenci filmu spojili Leterrier a Wood své síly s Chadem Stahelskim, o kterém Leterrier říká, že je to „geniální pomocný režisér a také zdatný choreograf kaskadérských scén. Nikdy jsme se v minulosti nesetkali, ale do práce na našem filmu se pustil s obrovskou dávkou nápadů, plný energie, a vypracoval pro úvodní sekvenci storyboardy, všechno z pohledu samotného agenta, kterého pronásledují drony, letadla, vlaky, automobily i vrtulníky, obsahuje honičku na motorkách i v autech či scénu, ve které se proplétáme mezi rotujícími osami nákladního automobilu, které máme přímo před očima.“
To tedy bylo prvních 30 nebo 40 stránek… „A pak jsme se dostali ke scéně se slonem,“ popisuje Kirley. „Stále se jedná o velice reálnou akční scénu – takovou, jakou byste potenciálně použili ve skutečném, vážně míněném akčním filmu – ale v komediálním prostředí. Natáčeli jsme scény ve stísněných podmínkách a scény, ve kterých se naši hrdinové topí a víceméně jsou nuceni bojovat o své životy. Jen se zkrátka jedná o odlišné prostředí, než je tomu v případě jiných akčních filmů.“
Kirley říká, že se Leterrierovy zkušenosti s natáčením akčních filmů s Baronovým Cohenovým citem pro komedii dokonale propojovaly. „Louis natočil v průběhu let spousty akčních filmů, takže dokázal skvěle vystihnout tu realistickou složku našeho snímku, zatímco Sacha se scenáristy přispěli složkou komediální. Největším uspokojením pro mě bylo to, že jsme dokázali natočit zdánlivě realistické akční scény, které ale fungovaly v rámci komediálních prvků, po nichž toužil Sacha.“
Kirley podotýká, že se jednalo o namáhavou práci – nejen proto, že některé z kaskadérských scén byly velice náročné, pokud měly být provedeny bezpečně, a byly srovnatelné s jakýmikoliv jinými, na kterých se kdy podílel, ale také proto, že pokud by k nim přistupovali příliš vážně, mohlo by dojít k tomu, že by příliš vážně vyzněl i film samotný. „Louis se s tím ale dokázal skvěle vypořádat,“ pokračuje Kirley. „Odvedl skvělou práci a dokázal akční scény dokonale propojit s komediálními prvky.“
Pro Kirleyho se jednalo o zcela specifické natáčení, které se nepodobalo žádnému, jakých se kdy zúčastnil. S ohledem na bezpečnost všech zúčastněných musely být kaskadérské scény naprosto dokonale vymyšlené, načasované a provedené, takže i natáčení akčních filmů bývá obvykle poměrně jasně naplánované a každý ze zúčastněných vždy naprosto přesně ví, kdy a za jakých okolností se daná kaskadérská scéna odehraje. K natáčení většiny komedií se ale přistupuje poněkud uvolněněji. Režisér například může jednu scénu natáčet bez přestávky dlouhé minuty, aby hercům dal prostor pro hledání vhodné komediální polohy. „Všechno se vyvíjí ze dne na den, dokonce i záběr od záběru, jak vznikají alternativní verze stejné scény,“ popisuje. „Takže jsme se coby kaskadéři museli také přizpůsobovat, protože mnohokrát došlo k tomu, že změny z jejich strany ovlivnily i naši práci – jak dochází ke změnám scén, musíte být schopni na ně reagovat.“
Při svém přístupu k režii snímku Grimsby se Louis Leterrier zaměřoval především na to, aby vše dováděl až na hranice možností – humor, exteriéry, výtvarnou stránku filmu, kameru – aby se tak diváci dočkali té nejúžasnější podívané, jakou si dovedou představit. „Ve Francii mi přezdívají Pan Plus, protože se snažím neustále vše stupňovat, dokud nemáme v rukou tu nejlepší, nejextrémnější a nejdynamičtější verzi dané scény,“ vysvětluje Leterrier. „Lituji obsluhu našich kamer – celý film se natáčel v ruce nebo pomocí Steadicamu, s jeřáby nebo s kamerami zavěšenými na lanech. To je po stránce obsluhy kamer velice náročné. Přidejte si k tomu Sachův humor, kdy je schopen se ve kterýkoliv okamžik vydat jakýmkoliv směrem a udělat naprosto cokoliv, co se mu zachce, a máte práce až nad hlavu. Neexistují tu žádné záchranné sítě. Ale myslím, že právě proto se nám se Sachou spolupracovalo tak dobře – já k režírování přistupuji naprosto stejně, jako on přistupuje k humoru.“
Výtvarnice Kave Quinn prohlašuje, že vizuální podoba filmu vycházela z velké části z kontrastů mezi Nobbyho světem v dělnické čtvrti v Grimsby, a Sebastianovým světem přehnaně elegantních a sterilně vyhlížejících agentů, aby se tyto dva světy v závěru filmu propojily. „Když se pohybujete mezi lidmi v Grimsby, je všechno barevně poměrně pestré, zatímco Sebastianův zbohatlický svět je krásný, ale chladný. Mým úkolem bylo zajistit, aby to všechno působilo věrohodně, ale také abychom docílili mezi těmito dvěma světy rovnováhy.“
Quinn také úzce spolupracovala s kostymérem Paco Delgadem, aby zajistili, že postavy budou v kontextu svého prostředí působit velice výrazně. Například „Sebastian má na sobě v hotelovém pokoji ve třetím světě výhradně černé taktické oblečení. Takže jsem chtěla, aby ten pokoj byl barevný. Stejně tak jsem věděla, že Nobby bude většinu filmu v bílém tričku, takže jsem se snažila o to, aby dekorace příliš bílé neobsahovaly – pokud budou barevné, bude s nimi kontrastovat.“
Snímek Grimsby se natáčel na dvou hlavních lokacích – v Anglii a v Jižní Africe. „Původně jsme měli v plánu natáčet v Africe možná tak 10 nebo 15 dní – scénu se slonem, nic víc,“ popisuje režisér Louis Leterrier. „Ale naše vedoucí výroby Louise Rosner Meyer byla velice moudrá – věděla, že konec filmu se odehrává v Chile, a začala hledat exteriéry, které by se pro natáčení těchto scén daly použít. Když jsem se za ní vydal – nikdy jsem v Jihoafrické republice nebyl – a procestoval s ní nejrůznější lokace, jsme na konci druhého dne měli odškrtnuté všechny potřebné exteriéry na poměrně dlouhém seznamu. Kapské město není velké, ale můžete někam jet 10 nebo 20 minut autem a najednou všechno vypadá naprosto jinak. Máte tu dva různé oceány, v létě sem vane horký vzduch z afrických plání, a v zimě zase chladný z Antarktidy. Je to prostě úžasné místo – do té míry, že jsme tam nakonec natočili zhruba polovinu celého filmu. Chovali se k nám velice vstřícně a vláda nám poskytla některé výhody – nemluvě o tom, že místní štáby a umělci jsou naprosto neuvěřitelní.“
V Jihoafrické republice na pozemku vinařství Lourensford tvůrci filmu vybudovali luxusní safari rezidenci, ve které by se měla odehrávat významná schůzka, které se Nobby zúčastní. „Jednalo se o skvělou lokaci,“ míní Leterrier. „A slunce celý den svítilo přesně tak, jak jsme potřebovali. Postavili jsme tu úžasné dekorace – ráno jsem sem moc rád chodil na procházku a díval se na ně. Jak slunce zvolna vycházelo nad horami, vypadalo to úchvatně.“
„Nejprve jsme plánovali, že bychom pro potřeby téhle scény postavili kulisy v ateliéru v Británii,“ říká Quinn. „Ale jde o to, že pokud se podíváte na podobné luxusní ubytování na safari, je na nich luxusní právě to prostředí, ve kterém stojí. Uvědomili jsme si, že něčeho takového bychom v ateliéru v Británii nikdy nemohli dosáhnout. Takže když došlo k tomu, že se naše plánované natáčení v Jihoafrické republice protáhlo, rozhodli jsme se, že by bylo dobré zkusit najít nějakou úžasnou lokaci, kde bychom vše mohli vybudovat, a to se nám podařilo.“
I když byly nicméně dekorace sebekrásnější, režisérovi akčního filmu se během natáčení honí hlavou vždy pouze jediná věc: „Říkal jsem si, že když už jsme to všechno postavili, tak bychom to mohli také zničit!“ směje se. „A pak, když jsme to zničili, mě napadlo, že bychom mohli postavit ještě model a ten zničit ještě dramatičtěji, čistě pro zábavu.“
Vedoucí týmu speciálních efektů Cordell McQueen byl zodpovědný za natáčení velké části explozí, které se ve filmu objevují. Natáčení na pozemcích Lourensford znamenalo, že všechny exploze musely mít co nejmenší skutečné následky. Z McQueenova pohledu to znamenalo jediné: použít propan. „Ve filmu je tahle luxusní rezidence zasažena střelou z raketometu,“ popisuje McQueen. „Použili jsme propan a množství mechanismů, které po okolí rozházejí nejrůznější trosky, a během výbuchu se v záběru také objevují dva kaskadéři.“
Další lokace v Jižní Africe zastupovaly ve filmu Chile, kde se během vyvrcholení celého filmu koná fotbalové mistrovství světa. Například v Kapském městě se nachází stadion, který by takovým potřebám vyhovoval. S pomocí digitálních technologií se podařilo z několika stovek skutečných statistů vytvořit osmdesát tisíc jásajících fotbalových fanoušků.
Pokud jde o kostýmy, jakožto syn Catherine Leterrier, známé a na Oscara nominované filmové kostymérky, se Louis Leterrier velice intenzivně zajímal o styl jednotlivých postav, a Baron Cohen s ním tento zájem sdílel. „Sacha vypadá vždy velice výmluvně – jeho postavy se dají snadno nakreslit,“ podotýká Leterrier. „Borat má knír a rozcuchané vlasy. Ali G má bradku a brýle. Bruno zase číro. Takže jsme chtěli, aby i Nobby vypadal velice specificky, a s pomocí Paco Delgada, našeho kostyméra, a Katy Fray, která měla na starosti účesy a masky, jsme takovou podobu nalezli.“
Delgado s Baronem Cohenem v minulosti spolupracoval na snímku Bídníci, ve kterém si Baron Cohen zahrál Thénardiera. V případě snímku Grimsby Baron Cohen s Delgadem záhy došli ke dvěma závěrům. „V první řadě šlo o to, že jeho styl by měl být v rámci celého filmu konzistentní, a ve druhé o to, že by se mělo jednat o oblečení ve fotbalovém stylu,“ říká. „Spousta lidí na severu Anglie se tak obléká – nakupují oblečení ve sportovních potřebách. Usoudili jsme, že by Nobby měl mít tak trochu pivní pupek – jeho silueta by měla působit poněkud zkarikovaně a měl by ji doplňovat jeho účes a kotlety.“
Stejné úsilí bylo věnováno i tvorbě kostýmu pro Marka Stronga. „Jedná se o prostý oblek s tričkem, které jsme pro něj navrhli a které sledují linie jeho těla. Jedná se o velice nenápadného člověka z vyšší střední třídy, který na sebe nechce z mnoha různých důvodů poutat příliš pozornosti.“
Rebel Wilson si v rámci své role taktéž vysloužila ojedinělý styl. „Trochu jsme její kostým nadsadili, protože se jedná o komediální postavy,“ říká, „ale přesto se stále musíte držet při zemi a příliš to nepřehánět. Mám na sobě obvykle spíš dost přiléhavé oblečení, které mi tak docela nelichotí. A co se týče účesu a líčení, aplikovali jsme na ni pár nenápadnějších i nápadnějších nápadů – příčesky mám záměrně trochu delší a v trochu jiné barvě, než jakou mají moje skutečné vlasy, a líčení se tak úplně nedaří zvýraznit mou skutečnou krásu.“
Části seriálu: Grimsby
- Grimsby - Obsah/O filmu
- Grimsby - O tvůrcích
Nejnovější komentáře