Jeden z nejtalentovanějších herců své generace je doma jak před filmovými kamerami, tak na divadelních prknech. Jeho dlouhodobým projektem je divadlo Vizita, založené společně s Janem Bornou v roce 1981, které přináší ojedinělý prvek herecké improvizace a kreativity na jevišti. Učí na FAMU, příležitostně přednáší na JAMU a DAMU. Divákům se do paměti nejvýrazněji zapsal ve snímcích Jana Hřebejka (Pelíšky, Musíme si pomáhat, Pupendo), dále také ve filmech Kouř nebo Želary – druhý z nich byl nominován na Oscara. V letech 2000–2002 moderoval slavnostní ceremoniál výročních filmových cen Český lev. V Pustině si zahrál nejednoznačnou roli Karla Sikory.
Vaše postava zažívá během příběhu silné emocionální momenty. Bylo těžké se na ně připravit?
Nebylo to těžké, protože mne to velmi bavilo. Navíc jsem pociťoval, že té záhadné postavě docela rozumím.
Pustina se zásadním způsobem dotýká určitých společenských otázek v rámci vesnické komunity, je možné je aplikovat i v reálném životě?
Ono je celkem nesnadné definovat reálný život. Myslím, že můžete cokoli aplikovat kdekoli, pokud máte dojem, že to tak má být.
Do jaké míry ovlivňuje prostředí, v němž se minisérie odehrává, konání postav?
Ovlivňuje se vše navzájem tam i zpět. Je to ta tajemná nekonečná zpětnovazebná smyčka.
V čem je podle vás Pustina odlišná od ostatních tuzemských seriálů?
Nevím, vůbec žádné seriály nesleduji.
Kam byste zařadil Pustinu ve své filmografii?
Nemám ve své filmografii žádný systematický přehled, takže bych Pustinu zařadil zatím na konec. Nic dalšího jsem netočil. Myšleno v lineárním čase.
Byla spolupráce s HBO Europe odlišná od vašich dosavadních hereckých zkušeností?
Byla ladná, příjemná a veselá.
Jakým způsobem jste se připravoval na tuto roli?
Pečlivě jsem četl scénář.
V Pustině hrajete roli, na kterou u vás není divák příliš zvyklý. Popište nám, jak se vám hrálo ve zcela odlišné herecké poloze, než do které jste obvykle obsazován?
Hrálo se mi to většinou samo. Samozřejmě s přínosnými korekcemi Ivana Zachariáše a Alice Nellis. Byla to radost.
14. listopadu 2024 Doblba! – retro vzpomínka – 65% Chtěla jsem se naladit a trochu si zavzpomínat, proto jsem si pustila v dnešní době již trochu retro černou komedii Petra Vachlera s názvem Doblba! Ráda jsem si zavzpomínala na svá mladá […] Posted in Filmové recenze
1. listopadu 2024 Jaroslav Dušek odkrývá Tajemství smrti V době, kdy je většina členů českého filmového rybníčku na festivalu dokumentárních filmů v Jihlavě, vchází do širší distribuce, nikým takřka nezaznamenán snímek režiséra Viliama […] Posted in Filmové recenze
8. dubna 2024 Čtvrtstoletí Pelíšků Mezi českými porevolučními filmy byla spousta kinohitů, ale jen málokterý z nich se stal novodobou klasikou, ze které by diváci dokázali citovat hlášky i […] Posted in Filmová klasika
21. prosince 2023 Kdo je kdo v Pelíšcích - Herci MIROSLAV DONUTIL, otec Šebek Miroslav Donutil (*1951) se po absolutoriu na brněnské JAMU stal stálým členem Divadla na provázku, kde ztvárnil výrazné role především v inscenacích Balada […] Posted in Profily osob
21. prosince 2023 Kdo je kdo v Pelíšcích - Tvůrci Petr Jarchovský (*1966) a Jan Hřebejk (*1967) společně vystudovali Akademické gymnázium ve Štěpánské ulici a v letech 1987 - 1991 katedru scenáristiky a dramaturgie na pražské filmové a […] Posted in Profily osob
21. prosince 2023 Pelíšky: Lidé (a zajímavosti) kolem Pelíšků „Film, jako je Pelíšky, vyžaduje účast výrazných hereckých osobností," říká režisér JAN HŘEBEJK. „Potřebovali jsme lidi, kteří nám postavy nejenom odehrají, ale kteří vnesou do příběhu své […] Posted in Speciály
27. července 2023 Dvě slova jako klíč – Recenze – 30 % České drama Dvě slova jako klíč je filmem režiséra a scenáristy Dana Svátka, který jej natočil podle stejnojmenného románu spisovatele Josefa Formánka. Na základě jiného románu od téhož […] Posted in Filmové recenze
Nejnovější komentáře