Rozhovor:
Jeden z nejtalentovanějších herců mladé generace.
Je mu teprve pětatřicet, ale stihl už slušnou řádku rolí na prestižních pražských scénách včetně domovského Národního divadla, ve filmu i v seriálech. Je taky tátou čtyř dětí a manželem neméně úspěšné, o šest let starší herečky Lenky Vlasákové. Žijí v domku kousek za Prahou a jak se zdá, obojí s nadhledem kloubí dohromady, nešidí děti ani práci. Přitom z Honzy vyzařuje ohromná energie a radost ze života.
V Babovřeskách hrajete Adama, můžete ho trochu představit?
Adam se tu ocitl úplně omylem. Studoval v Anglii a poté, co mu zemřela tetička, se přijel podívat na dům, který mu odkázala. Zalíbilo se mu tady a rozhodl se sem přestěhovat, dům opraví a začne odtud podnikat - řídit dálkově počítačovou firmu v Edinburgu. Je fakt, že Zdenda (Zdeněk Troška, režisér – pozn.red.) vybral skutečně malebné jihočeské vesničky, takže chápu, že to prostředí člověka úplně nadchne a chce tu zůstat. Navíc Adam potká pěkné děvče … Víc nemůžu prozradit.
Takže jste ani moc neváhal, zda roli vzít či nevzít?
Vůbec ne. To děvče hraje Lucka Vondráčková, což je moje spolužačka z konzervatoře a hráli jsme spolu už v Divadle Kalich. Takže pohoda. Ale hlavně rozhodlo, že jsem se Zdendou už točil pohádku Nejkrásnější hádanka a zažil přitom strašně příjemnou atmosféru. Dnes se většina filmů a seriálů točí v děsném kalupu, proto tenhle bonus klidu a vlídného pracovního tempa dokážu ocenit. Když jsou lidi spokojení a nesedřou se, je to znát na výsledku. A scénář je příjemný, bude to myslím hrozně milá a úsměvná letní komedie ve stylu Slunce, seno…
Lubomír Kostelka - Venda
Lubomír Kostelka se narodil v březnu 1927 v Přerově. Lásku k divadlu v něm sice vzbudila už matka, která hrála ochotnické divadlo, ale setkání s Menšíkem Kostelku nasměrovalo k rozhodnutí věnovat se hereckému povolání.
Společně nastoupili do dramatického oddělení brněnské konzervatoře, která se počátkem 50. let transformovala na JAMU.
První angažmá získal v roce 1953 v Českém Těšíně, poté přešel do Divadla bratří Mrštíků v Brně. Do Prahy odešel v roce 1956 na popud Vladimíra Menšíka, který mu zprostředkoval setkání s Janem Werichem. Ten byl šéfem divadla ABC a moravského herce přijal do svého souboru. Jednu sezónu Kostelka odehrál i v Městských divadlech pražských. Menšík svého přítele ale už v roce 1963 přemluvil, aby dal v divadle výpověď a věnoval se televizi a filmu. Kostelka se sice na čas do divadla vrátil, když hostoval v Laterně magice, ale od roku 1967 už pracoval výhradně pro film a televizi, s výjimkou krátké etapy na počátku 90. let, kdy hostoval v Hudebním divadle v Karlíně.
Lubomír Kostelka patří k hereckým rekordmanům, má za sebou několik set filmových a především televizních rolí. Začal být obsazován po svém příchodu do Prahy, poprvé se objevil jako detektiv ve snímku KASAŘI (1958). Zahrál si prakticky ve všech žánrech, v drtivé většině šlo o menší role. Výjimkou byla postava Gullivera v Juráčkově snímku PŘÍPAD PRO ZAČÍNAJÍCÍHO KATA (1969). Filmovým údělem tohoto herce byly figurky typu strážný, řidič, vrchní, recepční nebo reportér. V dětském dobrodružném příběhu PÁNI KLUCI představoval Pajdáka - jednoho z členů zlodějské bandy. V dobrodružném příběhu z dob zlaté horečky na Aljašce CLAIM NA HLUCHÉM POTOKU ztvárnil zlatokopa Billa. V pohádce TŘETÍ PRINC si zahrál kupce, v seriálu BYLO NÁS PĚT se objevil jako policajt, v dalším seriálu ŽIVOT NA ZÁMKU byl hospodským Kletečkou. V 90. letech se postupně přeorientoval na postavy důchodců ( děda Jeřábek v RANČI U ZELENÉ SEDMY, HISTORKY OD KRBU).
Profesní život Lubomíra Kostelky silně ovlivnilo 40-leté intenzívní přátelství s Vladimírem Menšíkem. V omezené míře dosud hraje, objevil se např. jako děda Lubin v Kouzelné školce. Byl nominován na Českého lva za nejlepší mužský herecký výkon ve vedlejší roli snímku KUŘE MELANCHOLIK (1999).
Nejnovější komentáře