Kritiky.cz > Filmy > Filmové recenze > Babylon – Recenze – 80 %

Babylon – Recenze – 80 %

Photo © Paramount Pictures
Photo © Paramount Pictures
Načítám počet zobrazení...
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Režisér a sce­náris­ta Damien Chazelle vyprá­ví v dra­ma­tic­ké sati­ric­ké fres­ce Babylon pří­běh něko­li­ka postav se vzá­jem­ně pro­ple­te­ný­mi osu­dy, jejichž život a prá­ci v Hollywoodu v obdo­bí mezi roky 1926 a 1932 výraz­ně ovliv­nil nástup zvu­ko­vé­ho fil­mu. Tato tech­no­lo­gic­ká revo­lu­ce postu­pem času při­pra­vi­la o kari­é­ru celou řadu her­ců a here­ček pro­sla­ve­ných němým fil­mem, neschop­ných se adap­to­vat na nové pod­mín­ky, změ­nu nála­dy ve spo­leč­nos­ti a na pro­mě­nu divác­ké poptáv­ky. Návrat k divo­kým dva­cá­tým létům minu­lé­ho sto­le­tí a k bez­má­la 100 let sta­ré his­to­rii kine­ma­to­gra­fie však reži­sé­ro­vi slou­ží pře­de­vším k vyjá­d­ře­ní lás­ky k fil­mům jako tako­vým a záro­veň k nebý­va­le ost­ré kri­ti­ce Hollywoodu. Ten je totiž v Babylonu vel­mi neli­cho­ti­vě vykres­len jako ze všech stran pro­hni­lý zábav­ní prů­my­sl, kte­rý si svou pověst „továr­ny na sny“ vybu­do­val na všu­dypří­tom­ném útla­ku oby­čej­ných pra­cov­ní­ků, nezří­ze­ném hédo­nis­mu bohá­čů a na pošla­pá­vá­ní lid­ských práv a lid­skosti obec­ně.

Babylon – Recenze

 

Ve fil­mo­gra­fii Damiena Chazella, jehož fil­my obvykle tema­ti­zu­jí stin­né strán­ky něčích pří­bě­hů a nej­čas­tě­ji vyprá­ví o ztrá­tě ilu­zí, nepřed­sta­vu­je Babylonžád­nou výjim­ku. Už jeho Whiplash pojed­ná­val o talen­to­va­ném mla­dém bube­ní­ko­vi, jenž se pod vede­ním své­ho uči­te­le vypra­co­val k napros­té špič­ce, při­čemž ale za jeho hudeb­ním úspě­chem ve sku­teč­nos­ti stá­ly stov­ky hodin krva­vé dři­ny a nezlom­ná hou­žev­na­tost, se kte­rou byl scho­pen sná­šet od své­ho mis­tra neu­stá­lý psy­chic­ký i fyzic­ký teror. Romantický muzi­kál La La Land líčil pří­běh zami­lo­va­né dvo­ji­ce sníl­ků, jejichž sny i pohád­ko­vá roman­ce se však střet­ly s tvr­dou rea­li­tou. Snímek o Neilu Armstrongovi První člo­věk zas při­stu­po­val k osudům prv­ní­ho muže na Měsíci jako ke komor­ní­mu melan­cho­lic­ké­mu dra­ma­tu zkrou­še­né­ho otce, kte­rý se sna­ží vyrov­nat se ztrá­tou dce­ry. Babylon se pro změ­nu ohlí­ží za smut­ný­mi pří­běhy fil­mo­vých hvězd, jejichž sny a život­ní jis­to­ty se roz­ply­nu­ly, když o ně pře­stal být zájem. Krom toho sní­mek naku­ku­je za opo­nu teh­dej­ší­ho spo­le­čen­ské­ho živo­ta boha­tých a slav­ných, roze­bí­rá, za jakých pod­mí­nek vzni­ka­ly fil­my v počát­cích Hollywoodu, a činí tak dosti nevy­bí­ra­vě.

Tón celé­ho fil­mu význam­ně určí hned prv­ní scé­na, v níž se sku­pi­na náde­ní­ků s obtí­že­mi sna­ží dopra­vit živé­ho slo­na na mega­lo­man­ský večí­rek v honos­ném síd­le šéfa fil­mo­vých stu­dií. Že má dotyč­ný slon prů­jem, zjis­tí muži až poté, co skon­čí pokro­pe­ni mohut­nou spr­chou exkre­men­tů, stej­ně jako kame­ra a spo­lu s ní i vět­ši­na plát­na. Pak násle­du­je zby­tek fil­mu v podo­bě tří­ho­di­no­vé exkur­ze po nemy­tém aná­lu Los Angeles a holly­wo­od­ské­ho záku­li­sí, zapo­ča­té téměř půl­ho­di­no­vou úvod­ní pasá­ží z bujaré­ho deka­dent­ní­ho mejda­nu plné­ho naho­ty a drog, kte­rý se postup­ně mění v opi­lec­ké sexu­ál­ní orgie s tan­cem, živou hud­bou, vymě­šo­vá­ním, jed­ním náhod­ným úmr­tím, zmí­ně­ným slo­nem a s trpas­lí­kem ská­ka­jí­cím na pogo tyči ve tva­ru vel­ké­ho peni­su. To vše ješ­tě dřív, než se na plát­ně obje­ví název fil­mu.

Babylon – Recenze
Photo © Paramount Pictures

 

S podob­nou extra­va­gant­nos­tí jsou násled­ně vylí­če­ny i pasá­že zachy­cu­jí­cí prů­běh fil­mo­vé­ho natá­če­ní, kdy na jed­nom pahor­ku kou­sek od měs­ta vzni­ká v kuli­sách posta­ve­ných pod širým nebem a za nee­xis­tu­jí­cích pra­cov­ních a bez­peč­nost­ních pod­mí­nek tucet fil­mů naráz. Všichni na sebe kři­čí, her­ci ris­ku­jí život, kom­par­zis­tům je vyhro­žo­vá­no pis­to­le­mi a při natá­če­ní stře­do­vě­ké bitev­ní scé­ny schy­tá­va­jí pro­ta­go­nis­té rytí­řů smr­tel­ně váž­ná zra­ně­ní jak na běží­cím pásu. Dojem his­to­ric­ké auten­ti­ci­ty z toho mít roz­hod­ně nelze, vše je totiž vylí­če­no se zna­tel­nou por­cí nad­sáz­ky. Typickým pří­kla­dem může být absurd­ní scé­na, v níž si něko­lik bez­cit­ných fil­mo­vých pro­du­cen­tů vylo­ží kvů­li čis­té­mu svě­do­mí úmr­tí čle­na štá­bu, jemuž z krvá­ce­jí­cí hru­di trčí nešťast­ně hoze­ný oštěp, jako důsle­dek jeho sla­bos­ti pro pití alko­ho­lu.

Přesto si nelze nevšim­nout, že se Damien Chazelle stu­diu his­to­ric­ké­ho kon­tex­tu a dobo­vých reá­lií věno­val důsled­ně. V Babylonu pozo­ru­hod­ným způ­so­bem zachy­cu­je vývoj kine­ma­to­gra­fie, když na natá­če­ní fil­mů ve dva­cá­tých letech pohlí­ží jako na zbě­si­lou a cha­o­tic­kou páso­vou výro­bu utka­nou z nut­né impro­vi­za­ce a hon­by za ide­ál­ním při­ro­ze­ným svět­lem, zatím­co k natá­če­ní zvu­ko­vých sním­ků při­stu­pu­je coby k tech­nic­ky nároč­něj­ší­mu pro­ce­su, jenž vyža­du­je mno­hem vět­ší pří­pra­vy, plá­no­vá­ní, přes­nost a důsled­nost. Dobová výpra­va je bez­chyb­ná a detail­ní a pro­stře­dí fil­mo­vé­ho prů­mys­lu je pře­pl­ně­no pou­če­ný­mi naráž­ka­mi na růz­né sku­teč­né udá­los­ti i teh­dej­ší zná­mé osob­nos­ti.

Babylon – Recenze
Photo © Paramount Pictures

 

Postavy vystu­pu­jí­cí ve fil­mu jsou sice fik­tiv­ní, leč mno­hé z nich jsou inspi­ro­vá­ny hned něko­li­ka reál­ný­mi předob­ra­zy. To je i pří­pad tro­ji­ce hlav­ních hrdi­nů, na jejichž indi­vi­du­ál­ní (a mís­ty se pro­lí­na­jí­cí) dějo­vé linie jsou naba­le­ny dal­ší ved­lej­ší posta­vy. Sebevědomá, živel­ná a talen­to­va­ná Nellie (Margot Robbie) tou­ží stát se hereč­kou, což se jí poda­ří, když se vetře na ten správ­ný večí­rek a pad­ne tam do oka fil­mo­vých pro­du­cen­tům. Snaživý mexic­ký při­stě­ho­va­lec Manny (Diago Calva) se z oby­čej­né­ho při­slu­ho­va­če postup­ně vypra­cu­je až na pozi­ci fil­mo­vé­ho reži­sé­ra a mana­že­ra pro­duk­ce. A slav­ná fil­mo­vá hvězda Jack (Brad Pitt) se sna­ží udr­žet na vrcho­lu navzdo­ry sérii krát­ko­do­bých sňat­ků a bul­vár­ně pro­pí­ra­ných roz­vo­dů. Herci jsou ve všech třech pří­pa­dech vyni­ka­jí­cí (nomi­na­ce na Oscara pro Margot Robbie by byla zaslou­že­ná), pří­běhy jejich hrdi­nů ale nedr­ží pří­liš pohro­ma­dě a jsou ředě­ny mno­ha nad­by­teč­ný­mi odbočka­mi.

Mezi jed­not­li­vý­mi lini­e­mi se totiž pře­stří­há­vá bez zjev­né návaz­nos­ti či moti­vo­vé pro­vá­za­nos­ti, což z děje mís­ty činí namís­to ply­nu­lé­ho vyprá­vě­ní spí­še těka­vý sled jed­not­li­vých epi­zo­dek a témat, z nichž někte­ré ani nikam neve­dou. Kupříkladu ved­lej­ší posta­va Jackova pří­te­le, kte­rý kaž­dou chví­li vyhro­žu­je sebe­vraž­dou, nemá na děj žád­ný vliv a byla by pro něj zce­la postra­da­tel­ná. Tak tro­chu navíc je též Mannyho zby­teč­ně dlou­hé doha­do­vá­ní v půj­čov­ně kamer, jenž nemá v rám­ci pří­bě­hu žád­né opod­stat­ně­ní, na roz­díl od jiných pasá­ží, u nichž jsou jed­not­li­vé tvůr­čí vol­by jas­ným zámě­rem s čitel­ným odů­vod­ně­ním. Podobně se jeví i pře­hna­ně pro­ta­ho­va­ný výlet do pro­stře­dí mafi­á­nů v závě­reč­né čtvr­ti­ně fil­mu.

Babylon – Recenze
Photo © Paramount Pictures

 

Podstatné je ale říct, že byť Babylon nemu­sí půso­bit zce­la celist­vě, tak jeho jed­not­li­vé díl­čí čás­ti jsou reží­ro­vá­ny mis­trov­sky a kaž­dá jeho scé­na je sama o sobě ukáz­kou vyni­ka­jí­cí fil­ma­ři­ny. Damien Chazelle krom toho stří­dá žán­ry pod­le pře­vlá­da­jí­cí nála­dy postav – prv­ní tře­ti­na je až sno­vě magic­ká jako z dro­go­vé­ho rau­še, plná okouz­le­ní a nových vje­mů, dru­há tře­ti­na je zas více kome­di­ál­ní a zby­tek smě­řu­je pro změ­nu spí­še do tra­gic­ké­ho dra­ma­tu s kri­mi­nál­ní­mi prv­ky. Některé scé­ny jsou zábav­ně nad­ne­se­né a kome­di­ál­ně sty­li­zo­va­né (pár­ty pře­mě­ně­ná v lov na chřes­tý­še nebo neza­po­me­nu­tel­ný výstup neo­te­sa­né hlav­ní hrdin­ky na ban­ke­tu ve vybra­né spo­leč­nos­ti nesne­si­tel­ných umě­lec­kých inte­lek­tu­á­lů), jiné zas mají nao­pak vyzní­vat nepří­jem­ně až odpu­di­vě (upo­ce­né bohém­ské večír­ky, lehce samo­ú­čel­ný sestup do pod­svě­tí tabu­i­zo­va­né zába­vy v důl­ní što­le).

Celý sní­mek je navíc natá­če­ný jako opu­lent­ní výprav­ný mega­film se spous­tou sta­tis­tů, kos­tý­mů, náklad­ných deko­ra­cí, fas­ci­nu­jí­cích kame­ro­vých jízd a davo­vých scén, sko­ro jako po vzo­ru vel­ko­fil­mů z dob kla­sic­ké­ho Hollywoodu, nebo jako kdy­by Vlka z Wall Street natá­čel ve sty­lu Velkého Gatsbyho Baz Luhrmann. S vel­kým násko­kem se jed­ná o Chazellův dosud nej­vět­ší, nejam­bi­ci­óz­něj­ší a nej­vý­prav­něj­ší film.

Babylon – Recenze
Photo © Paramount Pictures

 

Míra jeho roz­mách­los­ti a sebe­vě­do­mí je nicmé­ně sko­ro až na ško­du, zejmé­na když v závě­ru pro­po­ju­je Babylon se Zpíváním v deš­ti z roku 1952 (slav­ná muzi­ká­lo­vá kla­si­ka, také pojed­ná­va­jí­cí o pře­cho­du z němé­ho na zvu­ko­vý film, s níž je ovšem trou­fa­lé se srov­ná­vat) a poté při­dá­vá jako poctu kine­ma­to­gra­fii ješ­tě napůl abs­trakt­ně rea­li­zo­va­nou, sebe­do­jí­ma­vou a bohu­žel i poně­kud odflák­nu­tou stři­ho­vou mon­táž jak z Bio Ráj. Ta ale při­chá­zí zni­če­ho­nic, aniž by jí před­chá­ze­la jaká­ko­li dra­ma­tic­ká výstav­ba, a tak nemá coby zamýš­le­ná emo­ci­o­nál­ní teč­ka na závěr dosta­teč­ný dopad. K milo­va­né kine­ma­to­gra­fii se Chazell vyja­dřu­je mno­hem výstiž­ně­ji, když v jed­né scé­ně uká­že, že i v napros­tém cha­o­su, abso­lut­ním roz­kla­du a nelid­ských pod­mín­kách může na natá­če­ní zne­na­dá­ní vznik­nout krás­ný a poe­tic­ký záběr, kte­rý kaž­dé­ho divá­ka dojme a okouz­lí.

Nelze se divit tomu, že sní­mek sbí­rá růz­ně po svě­tě roz­po­ru­pl­ná hod­no­ce­ní. V řadě ohle­dů totiž půso­bí nevy­vá­že­ně, někte­ré jeho momen­ty jsou vyni­ka­jí­cí, bra­vur­ně nato­če­né a fan­tas­tic­ky reží­ro­va­né, jiné zas sotva drží pohro­ma­dě, pří­pad­ně se jeví jako mizer­ně pro­ve­de­né a nabubře­lé. Nevyvážené je i tem­po fil­mu, po vět­ši­nu času poměr­ně zbě­si­lé, čemuž hoj­ně dopo­má­há tepa­vá hud­ba i dyna­mic­ký střih – o to zna­tel­něj­ší je pak ale náh­lá poma­lost váž­něj­ších pasá­ží, kte­rých ale naštěs­tí není až tolik.

Babylon – Recenze
Photo © Paramount Pictures

 

Babylon je mlá­de­ži nepří­stup­ný, jeli­kož obsa­hu­je expli­cit­ní ero­ti­ku, vul­ga­rismy, bru­ta­li­tu, fekál­ní scé­ny i něko­lik jiných zne­po­ko­ji­vých výje­vů. Ne že by něco z toho moh­lo divá­ky vylo­že­ně šoko­vat (byť z míry je to vyvést může), přes­to­že to tak asi bylo zamýš­le­né. Spíš to jen napo­má­há k vytvo­ře­ní dojmu, že se Babylončas­to pohy­bu­je na hra­ně tvůr­čí­ho exce­su, kte­rý se jen tak tak daří uko­čí­ro­vat. Nic podob­né­ho už dlou­ho nevznik­lo a prav­dě­po­dob­ně zas dlou­ho nevznik­ne. Je to efekt­ní a dechbe­rou­cí podí­va­ná, jež sty­lis­tic­ky i obsa­ho­vě vybo­ču­je tím, že zachá­zí dál než val­ná vět­ši­na kon­ku­ren­ce, a kte­rá upo­mí­ná na to, že mno­hé z fil­mů, kte­ré milu­je­me a obdi­vu­je­me, lec­kdy vzni­ka­ly v moři bez­prá­ví, krve, potu, zvrat­ků a výka­lů.

 


Photo © Paramount Pictures


Podívejte se na hodnocení Babylon na Kinoboxu.

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Vlk z Wall Street: Peníze, moc a pád do propasti
17. května 2023Vlk z Wall Street: Peníze, moc a pád do propasti[caption id="" align="alignright" width="400"] Photo © Paramount Pictures / Mary Cybulski[/caption] Jordan Belfort (Leonardo DiCaprio) si na svůj vstup do světa makléřů na Wall Street vybral docela nevhodnou chvíli. Krize trhu způsobila, že spousta makléřů přišla…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Bob Dylan: Úplně neznámý .... životopisný dokument o velké legendě
18. května 2025Bob Dylan: Úplně neznámý .... životopisný dokument o velké legenděKdo by neznal jméno "Bob Dylan" a jeho písničky, které si brouká snad každý, neboť jsou nejen chytlavé, ale i co se týče slov naprosto geniální, vystihující stěžejní okamžiky nejen z osobního života, ale i jako…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Komu je Bob Dylan Úplně neznámý?
10. února 2025Komu je Bob Dylan Úplně neznámý?Vzhledem k tomu, že se kalendář překlopil do nového roku, všichni jsme tak trochu tušili, co nás v kinech čeká. Ano, bylo zapotřebí dostat další životopisné drama o nějaké polozapomenuté hudební hvězdičce z minulého století. A…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Bob Dylan: Úplně neznámý: Timothée Chalamet je Bob Dylan v elektrickém životopisném filmu
30. ledna 2025Bob Dylan: Úplně neznámý: Timothée Chalamet je Bob Dylan v elektrickém životopisném filmuRaná léta Boba Dylana v New Yorku jsou nádherně ztvárněna ve filmu Úplně neznámý, který tento víkend vstupuje do pražských kin poté, co získal osm nominací na Oscara včetně ceny za nejlepší film a režii. Tento…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Natáčení Steve Jobs: Za kulisami s Fassbenderem
3. dubna 2024Natáčení Steve Jobs: Za kulisami s FassbenderemTříaktový film Steve Jobs (2015) byl natočen postupně. Herci strávili na každém dějství čtyři týdny, dva týdny zkoušeli a poté dva týdny natáčeli. Kate Winslet uvedla, že u třetího dějství neměl Michael Fassbender na zkouškách ani…Vydáno v rubrice: Zajímavosti
REVENANT Zmrtvýchvstání: Filmová orgie surového přežívání a vizuálního skvostu s výrazným hereckým obsazením
5. ledna 2024REVENANT Zmrtvýchvstání: Filmová orgie surového přežívání a vizuálního skvostu s výrazným hereckým obsazenímHugh Glass (Leonardo DiCaprio) patřil mezi zručné stopaře, který který mimo jiné pomáhal britským lovcům na území Ameriky. Při jedné takové výpravě však jeho skupinu napadne jednotka domorodců, kteří zmasakrují dvě třetiny Britů a zaženou zbytek…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Jared Leto a jeho Jokerův experiment: Veřejné zkoušky smíchu a nečekané dárky při natáčení Sebevražedného Oddílu
26. prosince 2023Jared Leto a jeho Jokerův experiment: Veřejné zkoušky smíchu a nečekané dárky při natáčení Sebevražedného OddíluPři zdokonalování Jokerova smíchu pro film Sebevražedný oddíl (2016) Jared Leto veřejně zkoušel různé smíchy v New Yorku a Torontu, aby zjistil, který z nich je lidem nejvíce nepříjemný. Leto si kvůli roli Jokera oholil obočí,…Vydáno v rubrice: Zajímavosti
Stylizované, výpravné, opulentní. Čtveřice filmů s atmosférou pohádkově barevného Hollywoodu
18. října 2023Stylizované, výpravné, opulentní. Čtveřice filmů s atmosférou pohádkově barevného HollywooduHollywood nám čas od času nabídne příběh, který nás vrhne do světa plného barev, emocí a stylizované výpravy s nepřehlédnutelnými outfity a kulisami. Když jsem začátkem letošního roku navštívil v biografu ambiciózní hollywoodský epos jménem Babylon, na mysl…Vydáno v rubrice: Články
Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny - Rozpačitý návrat do kouzelnického světa Harryho Pottera
5. srpna 2023Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny - Rozpačitý návrat do kouzelnického světa Harryho PotteraMlok Scamander (Eddie Redmayne) má po událostech v New Yorku zakázáno cestovat a je pod neustálým dohledem ministerstva. Když ovšem ze zajetí organizace KOKUSA utíká Gellert Grindelwald (Johnny Depp), je požádán přítelem Albusem Brumbálem (Jude Law),…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Fantastická zvířata a kde je najít - Kouzelnická patina nového dobrodružství v Harryho Potterově světě
5. srpna 2023Fantastická zvířata a kde je najít - Kouzelnická patina nového dobrodružství v Harryho Potterově světěNějaký čas předtím, než Mlok Scamander (Eddie Redmayne) vydal svého legendárního průvodce světem magických zvířat a živočichů, se vydal do Spojených států, kde se od překupníka snažil získat jeden z velice vzácných exemplářů. Již po příjezdu…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Ryan Gosling o vizuálních efektech ve filmu Barbie: „Vypadalo to jako film Karla Zemana“
26. července 2023Ryan Gosling o vizuálních efektech ve filmu Barbie: „Vypadalo to jako film Karla Zemana“Barbie je momentálně jedničkou ve světě i v České republice (i když Oppenheimer je těsně za ní), kde ho o víkendu vidělo více než 117 000 diváků. Film Grety Gerwig sklízí chválu zejména za výpravu, kostýmy…Vydáno v rubrice: Filmové a televizní aktuality
Barbie: Ryan Gosling v surrealistické satiře od Mattela krade show.
20. července 2023Barbie: Ryan Gosling v surrealistické satiře od Mattela krade show.Plastová panenka se po existenciální krizi vydává z Barbielandu do reálného světa ve filmu Barbie, který tento víkend vstupuje do pražských a světových kin. Toto svižné zpracování hračky od Mattela nabízí spoustu barevné zábavy a dostatek…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
„Oppenheimer“ IMAX 70mm: Nolanův výbušný epos se rozhořel na velkém plátně
19. července 2023„Oppenheimer“ IMAX 70mm: Nolanův výbušný epos se rozhořel na velkém plátněTeoretický fyzik J. Robert Oppenheimer vede tým vědců vyvíjejících atomovou bombu ve snaze ukončit druhou světovou válku ve filmu Oppenheimer, který vstoupí do pražských kin dnes o půlnoci a o víkendu bude mít premiéru po celém…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Asteroid City – Recenze – 60 %
8. července 2023Asteroid City – Recenze – 60 %Nový film režiséra a scenáristy Wese Andersona (Život pod vodou, Až vyjde měsíc) se odehrává ve fiktivní nevadské pouštní lokaci zvané Asteroid City, jíž dal jméno blízký kráter vzniklý po dávném dopadu meteoritu. Oproti názvu ale nejde…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Asteroid City: Retro sci-fi pohádka Wese Andersona je jedním z jeho nejlepších filmů
15. června 2023Asteroid City: Retro sci-fi pohádka Wese Andersona je jedním z jeho nejlepších filmůKovbojové a mimozemšťané se sbližují v titulním Asteroid City:, neodolatelném retrofuturismu padesátých let režiséra Wese Andersona, který měl premiéru v soutěži na festivalu v Cannes minulý měsíc a v pražských kinech se objeví od 22. června.…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
První člověk: Neil Armstrong a dobytí Měsíce
15. května 2023První člověk: Neil Armstrong a dobytí MěsíceNeil Armstrong (Ryan Gosling) platí za poněkud rizikového pilota, během jeho testovacích letů již několikrát po sobě měl problémy, přesto se mu vždy podařilo se strojem přistát. Časem se tedy dostává k vesmírnému programu Gemini, který…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 1,53947 s | počet dotazů: 330 | paměť: 24657 KB. | 03.09.2025 - 08:26:18