Stále se přesvědčuji o tom, že čím méně vím o filmu, na který se koukám, tím lepší z toho mám zážitek. Potvrdil to i Celluar. Sice nechápu, proč český distributor nechal filmu původní název a nijak ho nepočešťil, protože tím možná film pro většinu diváků „zabil“. Což je určitě škoda, protože se jedná o výjimečně natočený thriller s akčními prvky. Možná by mohl někdo namítnout, že ve filmu je klišé jak hub v lese po dešti (tedy pokud nemáte šedý zákal), ale tady jde především o to, že se u filmu nenudíte. Pořád se něco děje, takže se děj posouvá dopředu. Teď jsem si všimnul, že jsem se ani náznakem nezmínil, o co vlastně jde, což bych asi měl, protože jak už jsem řekl, podle názvu to nelze moc poznat.
Film se rozjede relativně rychle, pro mě až nečekaně: šel jsem si ještě udělat něco k jídlu a najednou už se střílí a Kim Basingerová je zavřená někde na půdě a blíží se k ní děsivě vyhlížející chlápek s tyčí či co to je. Skoro to vypadá, že by jí chtěl jednu fláknout, ale on jde rozbít jen starý telefon, co je tu přidělaný na zdi. Bohužel pro něj a bohudík pro ni se telefon nerozbije tak, jak si představoval, a naší Kim se podaří vytočit náhodné číslo. To patří (jedno z klišé) mladíkovi, se kterým se rozešla dívka kvůli tomu, že nemá dostatek odpovědnosti. Měl by ji rychle najít, protože Kim mu řekne, že je jediný, kdo jí může pomoci...
Zápletka se dál už nijak specificky nerozvíjí, jen se dozvíme, proč že se matku (další klišé, protože později budou ohrožovat její rodinu, znáte to...), vystudovanou biologičku, rozhodli unést. Vždyť její manžel není nijak zvlášť bohatý. Děj se celý rozpadne do útržkových epizod, kde se vlastně jedná pořád o to samé... Nemůžu jít tam a tam, protože tam není signál, nemůžu jet tunelem, protože... Ano hádáte správně - není signál. Musím si rychle opatřit nabíječku, neboť mi dochází baterie atd. Naštěstí se vše děje rychle a mezi jednotlivými epizodami nejsou větší prodlevy, takže se nestačíte nudit. A pokud přeci jen trochu relaxujete (čti vypnul jsem mozek a snažím se bavit), nepostřehnete ani zmiňovaná klišé. Tedy, pokud před koncem neusnete.
Scenárista (mimochodem z jeho dílny je i Telefonní budka) totiž na konci filmu již nevydržel s dechem a začal kombinovat všechna klišé dohromady. Hodný policajt, zlý policajt, postřelený, ovšem stále bojující mladík, zneškodněný padouch, odhalení zločinu až do nejvyšších vrstev a bůhví co by se tam dalo ještě nacpat, kdyby film neskončil.
Přesto musím hodnotit relativně vysoko, protože jak jsem psal na začátku, film mě mile překvapil a celkem jsem se i dobře bavil (čti nekoukal jsem se moc na hodiny a nezjišťoval jsem kolik ještě chybí do konce). Což možná bylo samotnou délkou filmu. Osmdesát čtyři minut je v dnešní době tříhodinových Potrů a Lotrů tak akorát, než začnete na sedadle posedávat ze strany na stranu, a to si myslím, že je dobře. Ještě bych tu měl poznámku pro ty, kterým se nelíbila Telefonní budka, na kterou jsou velmi rozdílné názory. Tak vy prosím na film nechoďte, protože je to vlastně taková mobilní Telefonní budka.
Nejnovější komentáře