Renée Zellweger jako Judy Garland
Renée Zellweger projevila o roli Judy Garland zájem okamžitě, protože je její celoživotní obdivovatelkou. Takže to byla příležitost a výzva, kterou si nechtěla nechat ujít. Pro Livingstonea a Goolda byla Zellweger na roli Judy jasnou volbou. „Nikdo jiný nebyl schopen zpívat, hrát a být komediální. A naštěstí je Renée ve stejném věku jako Judy v době, kdy absolvovala tyhle londýnské show,“ vysvětluje Livingstone.
„Potřebovali jsme někoho, kdo má komediální talent, protože Judyina veselost a vtip byli proslulé,“ dodává Gold. „Myslím, že protože Renée natočila spoustu velmi kvalitních komedií, lidé můžou zapomenout na filmy jako Návrat do Cold Mountain, za který získala Oscara a na její další dramatické role. Má v sobě něco - navzdory skutečnosti, že je mimořádně krásná a talentovaná – co ji spojuje s „obyčejnými“ lidmi.“
Zellweger měla vlastní motivaci, proč se chtěla tohoto příběhu účastnit: „Pro kreativního člověka není na světě nic víc vzrušující než když musíte vystoupit ze své komfortní zóny.“
Dalším krokem bylo správně zachytit vzhled Judy Garland. David Livingstone vysvětluje: „Když se Renée ujala role, chtěla se ujistit, že její ztvárnění bude autentické, aby nevypadala jen jako karikatura.“
Rok před zahájením natáčení začala Renée v USA trénovat s hlasovým poradcem, poté strávila 4 měsíce nacvičování s hudebním režisérem filmu Mattem Dunkleyem. „Na tomto filmovém projektu se mi líbila ta jedinečná příležitost vrátit se k těmto úžasným klasickým písním a moci vytvořit zajímavé aranže,“ říká Dunkley.
Navzdory předchozím zkušenostem se zpěvem v takových filmech, jako je Chicago, bylo nacvičování zpěvu Judy Garland pro Zellweger obrovským krokem do neznáma. Zellweger dodává: „V autě jsem celý rok poslouchala jen Judy, její hudbu, její řeč. Občas jsem měla pocit, že i řídí. Pročetla jsem o ní spoustu materiálů.“
Renée musela zvládnout nejen zpěv, ale i Judyin výrazný přízvuk, tón hlasu a její pohyby během divadelních představení. Dunkley v tomto Renée bezvýhradně věřil: „Je herečka, která umí zpívat spíš než zpěvačka, která může hrát. Takže jsem věděl, že po herecké stránce bude fantastická. Trénovala s hlasovým koučem, aby získala zvuk Judyina hlasu a její výslovnost. Pracovala s choreografem, aby si osvojila Judyin pohyb a gesta. Judy byla ve svém pohybovém projevu často rozechvělá a Renée to zachytila bravurně.“
Rupert Goold byl ohromen fyzickou transformací, kterou Zellweger zvládla: „Jednou z mých nejoblíbenějších částí jejího výkonu je to, jak drží ramena. Judy měla zakřivení páteře, díky kterému vypadala mnohem starší a křehčí, než ve skutečnosti byla. První den jsem si pomyslel – Herec je někdo, kdo hraje roli, ne ten, kdo si jen obleče kostým. K fyzické transformaci Renée, kterou dokázala, dopomohl i vlasový a make-up specialista Jeremy Woodhead a kostýmní návrhářka Jany Temime.
Detailní prozkoumání Judyina vzhledu té doby bylo zásadní. „Dobré pro tvorbu našeho filmu bylo to, že Judy Garland byla velmi dobře zdokumentována. Její vzhled je zachycen na mnoha fotografiích,“ říká Woodhead. „V závislosti na Garland jsme vytvořili účes a make-up, který by Renée dobře seděl. Bylo důležité, aby make-up vykompenzoval odlišnosti jejich tváří. Poté jsme vyzkoušeli různé účesy, které v té době Garland nosila a vybrali ten, který bude u Renée nejlépe fungovat.“
Dalším důležitým aspektem byla autentičnost kostýmů. „Všechny kostýmy navrhla Jany Temime a jsou ovlivněny tím, co Garland v různých životních etapách nosila. Kostými zároveň napomáhají ve zprostředkování informace o vývoji její postavy,“ říká David Livingstone.
„Požádala jsem, abych na tomhle filmu mohla pracovat, protože jsem superfanynka Judy Garland,“ říká Temime. „Také to pro mě byla jedinečná šance vytvořit velmi krásný vzhled Londýna roku 1968 a ikonického Hollywoodu 30. let. Pro mě ta šance byla jako otevřít krabičku splněných přání.“
Temime už s Renée Zellweger pracovala dřív: „Pracovaly jsme spolu na Deníku Bridget Jonesové a od té doby jsme v kontaktu. Je neuvěřitelná herečka. Když jsem jí poprvé slyšela zpívat při kamerovém testu, málem jsem se rozbrečela.“
Kostými pro scény Judy/Renée na pódiu a v běžném životě byly odlišné. „Pro kostými na pódiové scény jsme se inspirovali tím, co Judy nosila: lesklé, zlaté, drahé. Judy v reálném životě nosila kostýmy, které byly vytvořené z kousků, které nosila ve svých filmech. Spousta hereček si dříve z natáčení odnášela kostýmy, ve kterých hrála. Renée tak má kabelku Chanel a šátek Hermes, kterou nám půjčila moje máma. I v normálním životě Garland vypadala tak, aby byla připravená na paparazzi. Ale když je v hotelu sama, celá její maska padá,“ doplňuje Temime.
David Livingstone byl hromen drobnostmi, které přispěly k hereččině transformaci v Judy: „Renée nosí barevné kontaktní čočky, drobné protézy a paruku. Tréninkem držení těla strávila mnoho hodin. Poslušně sledovala nahrávky Judyiných představení, aby se přiblížila její gestikulaci a vyjadřování. Je to mimořádná transformace.“
Pro Rosalyn Wilder, která Judy znala, byla hereččina proměna neuvěřitelná: „Renée Zellweger má jedinečnou schopnost proměnit se v kohokoli. Když jsem ji viděla nalíčenou, v kostýmech, byla jsem naprosto ohromená. Nikdy v životě bych nevěřila, že je možné se pro roli takhle proměnit.“
„Když Renée sledujete na pódiu, je až strašidelné, jak moc se stává Judy,“ dodává Jessie Buckley. „Jsou chvíle, kdy Renée už nevypadá jako Renée. Vypadá jako Judy. Její fyzičnost, její hlas, její humor a strach – to vše má v očích, stejně jako Judy.“
Nejnovější komentáře