Kritiky.cz > Speciály > Judy

Judy

Judy Plakat WEB 1413x2000
Judy Plakat WEB 1413x2000
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Renée Zellweger jako Judy Garland

Renée Zellweger pro­je­vi­la o roli Judy Garland zájem oka­mži­tě, pro­to­že je její celo­ži­vot­ní obdi­vo­va­tel­kou. Takže to byla pří­le­ži­tost a výzva, kte­rou si nechtě­la nechat ujít. Pro Livingstonea a Goolda byla Zellweger na roli Judy jas­nou vol­bou. „Nikdo jiný nebyl scho­pen zpí­vat, hrát a být kome­di­ál­ní. A naštěs­tí je Renée ve stej­ném věku jako Judy v době, kdy absol­vo­va­la tyhle lon­dýn­ské show,“ vysvět­lu­je Livingstone.

„Potřebovali jsme něko­ho, kdo má kome­di­ál­ní talent, pro­to­že Judyina vese­lost a vtip byli pro­slu­lé,“ dodá­vá Gold. „Myslím, že pro­to­že Renée nato­či­la spous­tu vel­mi kva­lit­ních kome­dií, lidé můžou zapo­me­nout na fil­my jako Návrat do Cold Mountain, za kte­rý zís­ka­la Oscara a na její dal­ší dra­ma­tic­ké role. Má v sobě něco - navzdo­ry sku­teč­nos­ti, že je mimo­řád­ně krás­ná a talen­to­va­ná – co ji spo­ju­je s „oby­čej­ný­mi“ lid­mi.“

Zellweger měla vlast­ní moti­va­ci, proč se chtě­la toho­to pří­bě­hu účast­nit: „Pro kre­a­tiv­ní­ho člo­vě­ka není na svě­tě nic víc vzru­šu­jí­cí než když musí­te vystou­pit ze své kom­fort­ní zóny.“

Dalším kro­kem bylo správ­ně zachy­tit vzhled Judy Garland. David Livingstone vysvět­lu­je: „Když se Renée uja­la role, chtě­la se ujis­tit, že její ztvár­ně­ní bude auten­tic­ké, aby nevy­pa­da­la jen jako kari­ka­tu­ra.“

Rok před zahá­je­ním natá­če­ní zača­la Renée v USA tré­no­vat s hla­so­vým porad­cem, poté strá­vi­la 4 měsí­ce nacvi­čo­vá­ní s hudeb­ním reži­sé­rem fil­mu Mattem Dunkleyem. „Na tom­to fil­mo­vém pro­jek­tu se mi líbi­la ta jedi­neč­ná pří­le­ži­tost vrá­tit se k těm­to úžas­ným kla­sic­kým pís­ním a moci vytvo­řit zají­ma­vé aran­že,“ říká Dunkley.

Navzdory před­cho­zím zku­še­nos­tem se zpě­vem v tako­vých fil­mech, jako je Chicago, bylo nacvi­čo­vá­ní zpě­vu Judy Garland pro Zellweger obrov­ským kro­kem do nezná­ma. Zellweger dodá­vá: „V autě jsem celý rok poslou­cha­la jen Judy, její hud­bu, její řeč. Občas jsem měla pocit, že i řídí. Pročetla jsem o ní spous­tu mate­ri­á­lů.“

Renée muse­la zvlád­nout nejen zpěv, ale i Judyin výraz­ný pří­zvuk, tón hla­su a její pohy­by během diva­del­ních před­sta­ve­ní. Dunkley v tom­to Renée bez­vý­hrad­ně věřil: „Je hereč­ka, kte­rá umí zpí­vat spíš než zpě­vač­ka, kte­rá může hrát. Takže jsem věděl, že po herec­ké strán­ce bude fan­tas­tic­ká. Trénovala s hla­so­vým kou­čem, aby zís­ka­la zvuk Judyina hla­su a její výslov­nost. Pracovala s cho­re­o­gra­fem, aby si osvo­ji­la Judyin pohyb a ges­ta. Judy byla ve svém pohy­bo­vém pro­je­vu čas­to roze­chvě­lá a Renée to zachy­ti­la bra­vur­ně.“

Rupert Goold byl ohro­men fyzic­kou trans­for­ma­cí, kte­rou Zellweger zvlád­la: „Jednou z mých nej­ob­lí­be­něj­ších čás­tí její­ho výko­nu je to, jak drží rame­na. Judy měla zakři­ve­ní páte­ře, díky kte­ré­mu vypa­da­la mno­hem star­ší a kře­h­čí, než ve sku­teč­nos­ti byla. První den jsem si pomys­lel – Herec je někdo, kdo hra­je roli, ne ten, kdo si jen oble­če kos­tým. K fyzic­ké trans­for­ma­ci Renée, kte­rou doká­za­la, dopo­mohl i vla­so­vý a make-up spe­ci­a­lis­ta Jeremy Woodhead a kos­tým­ní návr­hář­ka Jany Temime.

Detailní pro­zkou­má­ní Judyina vzhle­du té doby bylo zásad­ní. „Dobré pro tvor­bu naše­ho fil­mu bylo to, že Judy Garland byla vel­mi dob­ře zdo­ku­men­to­vá­na. Její vzhled je zachy­cen na mno­ha foto­gra­fi­ích,“ říká Woodhead. „V závis­los­ti na Garland jsme vytvo­ři­li účes a make-up, kte­rý by Renée dob­ře seděl. Bylo důle­ži­té, aby make-up vykom­pen­zo­val odliš­nos­ti jejich tvá­ří. Poté jsme vyzkou­še­li růz­né úče­sy, kte­ré v té době Garland nosi­la a vybra­li ten, kte­rý bude u Renée nej­lé­pe fun­go­vat.“

Dalším důle­ži­tým aspek­tem byla auten­tič­nost kos­tý­mů. „Všechny kos­týmy navrh­la Jany Temime a jsou ovliv­ně­ny tím, co Garland v růz­ných život­ních eta­pách nosi­la. Kostými záro­veň napo­má­ha­jí ve zpro­střed­ko­vá­ní infor­ma­ce o vývo­ji její posta­vy,“ říká David Livingstone.

„Požádala jsem, abych na tomhle fil­mu moh­la pra­co­vat, pro­to­že jsem super­fa­nyn­ka Judy Garland,“ říká Temime. „Také to pro mě byla jedi­neč­ná šan­ce vytvo­řit vel­mi krás­ný vzhled Londýna roku 1968 a iko­nic­ké­ho Hollywoodu 30. let. Pro mě ta šan­ce byla jako otevřít kra­bič­ku spl­ně­ných přá­ní.“

Temime už s Renée Zellweger pra­co­va­la dřív: „Pracovaly jsme spo­lu na Deníku Bridget Jonesové a od té doby jsme v kon­tak­tu. Je neu­vě­ři­tel­ná hereč­ka. Když jsem jí popr­vé sly­še­la zpí­vat při kame­ro­vém tes­tu, málem jsem se roz­bre­če­la.“

Kostými pro scé­ny Judy/Renée na pódiu a v běž­ném živo­tě byly odliš­né. „Pro kos­tý­mi na pódi­o­vé scé­ny jsme se inspi­ro­va­li tím, co Judy nosi­la: lesk­lé, zla­té, dra­hé. Judy v reál­ném živo­tě nosi­la kos­týmy, kte­ré byly vytvo­ře­né z kous­ků, kte­ré nosi­la ve svých fil­mech. Spousta here­ček si dří­ve z natá­če­ní odná­še­la kos­týmy, ve kte­rých hrá­la. Renée tak má kabel­ku Chanel a šátek Hermes, kte­rou nám půj­či­la moje máma. I v nor­mál­ním živo­tě Garland vypa­da­la tak, aby byla při­pra­ve­ná na papa­raz­zi. Ale když je v hote­lu sama, celá její mas­ka padá,“ dopl­ňu­je Temime.

David Livingstone byl hro­men drob­nost­mi, kte­ré při­spě­ly k hereč­či­ně trans­for­ma­ci v Judy: „Renée nosí barev­né kon­takt­ní čoč­ky, drob­né pro­té­zy a paru­ku. Tréninkem drže­ní těla strá­vi­la mno­ho hodin. Poslušně sle­do­va­la nahráv­ky Judyiných před­sta­ve­ní, aby se při­blí­ži­la její ges­ti­ku­la­ci a vyja­d­řo­vá­ní. Je to mimo­řád­ná trans­for­ma­ce.“

Pro Rosalyn Wilder, kte­rá Judy zna­la, byla hereč­či­na pro­mě­na neu­vě­ři­tel­ná: „Renée Zellweger má jedi­neč­nou schop­nost pro­mě­nit se v koho­ko­li. Když jsem ji vidě­la nalí­če­nou, v kos­tý­mech, byla jsem napros­to ohro­me­ná. Nikdy v živo­tě bych nevě­ři­la, že je mož­né se pro roli takhle pro­mě­nit.“

„Když Renée sle­du­je­te na pódiu, je až stra­ši­del­né, jak moc se stá­vá Judy,“ dodá­vá Jessie Buckley. „Jsou chví­le, kdy Renée už nevy­pa­dá jako Renée. Vypadá jako Judy. Její fyzič­nost, její hlas, její humor a strach – to vše má v očích, stej­ně jako Judy.“


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Tiskové informace. Většinou od distributorů, ale občas i z televizí a festivalů.

Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,23770 s | počet dotazů: 262 | paměť: 62975 KB. | 16.01.2025 - 00:47:15