Edgar Wright patří mezi adorované tvůrce, kteří si i s rostoucí filmografií zvládají držet svůj výrazný režijní styl. Nyní však dostane jeho tvorba tvrdou zkoušku, neboť po odchodu od Ant-Mana se Wright vrhl na americkou kriminálku Baby Driver, která se ve čtvrtek dostala i do českých kin. S sebou přináší velice spokojené zahraniční ohlasy, kde dokonce dlouhou dobu držela stoprocentní skóre v poměru pozitivních recenzí na serveru Rotten Tomatoes. Nyní se však můžeme přesvědčit o kvalitách filmu i my.
Baby (Ansel Elgort) platí za jednoho z nejlepších řidčů pracujících pro podsvětí v Atlantě. Díky své maldické nerozvážnosti se zadlužil u Doktora (Kevin Spacey), člověka který organizuje ty největší loupeže široko daleko. Jenže Babyho dluh už bude zanedlouho splacen a tak si začíná plánovat budoucnost se servírkou Deborou (Lily James) z nedalekého bistra. Skvělého řidiče jako on se ovšem Doktor bude zbavovat jen velmi nerad a udělá vše v jeho silách, aby si Babyho udržel...
Samotný nápad filmu je vlastně úplně super. A kdo jiný by se podobného konceptu měl chopit, jako Edgar Wright, který například svým zpracováním komiksu Scott Pilgrim proti zbytku světa ukázal, že hraje audiovizuálně trochu jinou ligu. Idea čistokrevné kriminálky říznuté muzikálem v jeho podání tak zněla víc než lákavě. A v traileru působila neskutečně efektivně... Jenže samotný film má dvě hodiny. A s tím přichází první problém.
Koncept Baby Drivera totiž v rámci možností funguje i v jeho celovečerním podání, kdy příběh otevírá s jednou z nejefektivnějších scén útěku z banky, který byl kdy natočen. Dynamika akce, působivá kamera a díky propojení s hudebními motivy až dá se říci hypnotická akční sekvence dává příslib něčeho unikátního hned za horizontem, co Edgar Wright skrývá pro zbytek filmu. Jenže to je právě to. Stejně jako Jon Bernthal se tenhle náboj vzápětí z filmu vytratí a to co zbyde, je sice pořád hodně fajn, nicméně ani z daleka takové, jako na začátku. Wright jakoby vystřílel většinu dobré munice pro tenhle nápad v úvodu a film pak nepochopitelně natáhl, čímž efekt zbytku působivých scén značně zredukoval.
Film totiž zvládá hned v několika momentech vytáhnout hned několik zajímavých momentů, u kterých se budete bavit, přesto se ono střídání pomalé kriminálky a efektivních honiček za zvuku hudebních klasik docela rychle okouká a film jakoby v druhé půli začal tak trochu tápat, jak tuhle celou srandu ukočírovat. Jistě, hudba je pořád fajn, akce taky, nicméně to vše i přesto tak nějak nudí a úplně nebaví. Bez celého toho prvku s hudebně diktovanou akcí je totiž Baby Driver nesmírně tuctová zábava, která se tak trochu ztrácí sama v sobě. Ano, stojí za to vidět už jen z principu, nicméně v rámci tvorby Edgara Wrighta se jedná o asi zatím nejslabší článek.
Baby Driver je tak konec konců celkem zajímavý film, na který se určitě oplatí vyrazit do kina už jen kvůli tomu audiovizuálnímu zážitku. Přesto se v jádru této kriminálky skrývá obyčejný, ničím extra výrazný snímek, který kromě originálního pojetí nemá vlastně moc co nabídnout. Rozhodně pak nemá co nabídnout závěr, kdy film tak trochu běhá od jedné věci k druhé jak splašený zajíc, kterému myslivec právě za ušima střelil brokovnicí. Navíc je film možná tak o půl hodiny delší, než by vlastně musel být. Revoluci zkrátka nečekejte, spíše jen solidní filmařinu a herecké představitele v orginálně zpracované tuctové kriminálce. .
Zajímavě pojatá, byť nesmírně natahovaná a v druhé půli už trochu nezajímavá tuctová kriminálka, ve které je sice potenciál, díru do světa s ní ale Edgar Wright neudělal. Jako pokus dobré ale revoluce se nekoná.
50% Hudební klenoty
25% Skvělá akce
25% Nezáživná tuctová kriminálka
Baby Driver Akční / Krimi / Komedie / Thriller Velká Británie / USA, 2017, 112 min Režie: Edgar Wright Scénář: Edgar Wright Kamera: Bill Pope Hudba: Steven Price Hrají: Ansel Elgort, Lily James, Kevin Spacey, Jon Hamm, Eiza González, Jamie Foxx, Jon Bernthal, Sky Ferreira, Viviana Chavez, Flea, Wilbur Fitzgerald, Elizabeth Davidovich, Lanny Joon, Hudson Meek, Jeff Chase, Paul Williams Producenti: Nira Park, Eric Fellner, Tim Bevan Střih: Paul Machliss, Jonathan Amos Scénografie: Marcus Rowland Kostýmy: Courtney Hoffman Nevhodný mládeži do 12 let Česko V kinech od:27.07.2017 Falcon Slovensko V kinech od:27.07.2017 Itafilm USA V kinech od:28.06.2017 TriStar Pictures Velká Británie V kinech od:28.06.2017 Sony Pictures Releasing UK https://www.csfd.cz/film/64015-baby-driver/ http://www.imdb.com/title/tt3890160/
Podívejte se na hodnocení Baby Driver na Kinoboxu.
18. září 2024 Petrolejové lampy Jaroslava Havlíčka a Juraje Herze Dnešní příspěvek nebude ani tak filmovou nebo literární recenzí, jako spíš kulturně-historickým tipem. Chtěl bych se dnes zaměřit na film, který nedávno znovu po restaurování uvedl Národní […] Posted in Filmové recenze
13. května 2021 Titulky k Big Shot S01E02 - The Marvyn Korn Effect V dalším díle čeká holky silný soupeř a aby ho porazily musí pořádně trénovat... S tím ale mají problém ostatní učitelé a tak bude zapotřebí menší improvizace... Bavte se a titulky vám […] Posted in Titulky
16. července 2024 House of the Dragon - Regent (S02E05) V minulém díle byla bitva a co se má tedy čekat v nejnovějším? Zase dialogové „porno“, kde se přeživší potýkají s následky bitvy. Je vidět, že se rozhodli dělat některé díly výplňové, […] Posted in TV Recenze
25. září 2005 Blíží se 40. ročník přehlídky světového dokumentu Už jen dny nás dělí od zahájení letošního, v mnoha ohledech výjimečného, ročníku mezinárodního festivalu dokumentárních filmů AFO. Co nás tedy v prvních říjnových dnech (2.-6. října) v […] Posted in Filmové recenze
12. února 2023 Robin Hood: Král zbojníků Moje dětská srdcovka a možná i první seznámení s postavou Robina Hooda. Je těžké tomu něco, kromě historických a nepochybně i literárních nepřesností, vytknout. Ale koho, nebo spíš […] Posted in Krátké recenze
10. března 2020 Michael Gates Gill - Jak mi Starbucks zachránil život Michael Gates Gill (dále jen MGG) byl svého času docela velký hajzlík. Žil si životem horních deseti tisíc, tykal si se společenskou smetánkou své doby, kupoval si drahá auta a na ne tak […] Posted in Recenze knih
10. prosince 2022 Adventní kalendář povídek: Kdysi v zimě Adventní kalendář povídek: Kdysi v zimě je již třetím sborníkem povídek, které vydalo Nakladatelství BRK s.r.o., a jež potěší a zcela určitě neurazí žádného čtenáře. Jedná se o sborník s […] Posted in Recenze knih
Student dvouoborového studia Anglická filologie / Filmová věda, dlouholetý fanoušek filmu, hudby a televize. Více o mně na profilu na CSFD.cz : http://www.csfd.cz/uzivatel/135140-sanchezcz/
Nejnovější komentáře