Když jednou zvedne telefon, její život se změní. Na druhé straně je totiž budoucí oběť šíleného vraha.
Nikdy se nenechte zlákat trailerem a následně se nenechte zmást k tomu, abyste si mysleli, že film, který v traileru vypadá tak skvěle, bude i výborný jako celovečerák. Tvůrci tohle dokážou velmi často a „Tísňová linka“ je přesně takovým příkladem. Trailer je skvělý. Je akční, sestříhaný rychle, je napínavý, ukazuje nám, že to bude skutečně skvělá podívaná, ale tohle je trailer, ten má upoutat. Jeho největší problém je však skutečnost, že nám řekne celý příběh. Se vším všudy. Vážně. Z traileru si dokážete domyslet celý film, dokonce i to, jak dopadne.
To je špatně. Když se má jednat o upoutávku na film, očekával bych, že nás nadchne, ale ne, že nám bude vyprávět celý příběh. Ten je poměrně jasně daný a v ničem nevybočuje. Jsou v něm všechny klasické nešvary. Hlavní postavy jsou načrtávány dlouho, a přesto jen povšechně, protože zůstávají ploché a pro thrillerovou jízdu, která nás čeká, nejsou jejich charaktery očividně moc důležité. Halle Berry má trauma, její přítel ji podporuje jako zlomená větev, vrah je velká neznámá.
Halley Berry hraje operátorku na lince 911. Co se filmu nemůže vzít, tak to fakt, že dokáže skvěle zaznamenat to, jak je tahle práce psychicky velmi náročná. Právě Jordan Turner, kterou Halle hraje, zvedne telefon, když volá dívka, která má strach o svůj život. Někdo je v jejím domě a asi chce krást. Nebo něco horšího? Linka najednou vypadne, když je pachatel v domě a už odchází. Jordan nenapadne nic lepšího, než zavolat zpátky. Dívka je nalezena o několik dní později mrtvá. Věřte, že nic moc zásadního jsem neprozradil, tohle najdete ve zmiňovaném traileru.
Jordan z toho má trauma, což je pochopitelné, ale nechceme sledovat ženu, která se dostává z psychických problémů, chceme sledovat silnou ženu v akci. A tak se posouváme o půl roku dopředu, kdy sledujeme Jordan, jak zaučuje nováčky. Na lince už přímo nedělá, protože by se z toho mohla zhroutit. Jenže jak už to tak bývá, bude se muset za telefon vrátit, protože jedna její kolegyně ještě není tak zkušená a Jordan je čistě náhodou hned vedle, když nezkušená zvedne telefon dívce, která je unesena a nachází se v zavazadlovém prostoru nějakého auta. V tu chvíli následuje nejlepší a naštěstí poměrně dlouhá část filmu.
Dokud je Jordan na telefonu a snaží se zjistit, co se s dívkou stalo, kde je, kdo ji unesl a proč, je to skutečně adrenalinová, napínavá jízda, kdy jen čekáme, co se stane. Jakmile se ale začne schylovat ke konci a vystoupíme z auta, začíná to být nuda. Hlavní hrdinka se samozřejmě musí pustit do vyšetřování a jen ona může pomoct, jen ona dívku zachrání, nikdo jiný. I když se film pokusil o nový, zajímavý a originální závěr, je to přitažené za vlasy. Nebudu ani mluvit o tom, jaký je případný morální dopad na slabší duše.
Je strašná škoda, že je snímek takový nevyrovnaný. Kdyby byl celý jako ta prostřední pasáž v autě, bylo by to něco neskutečného, ale takhle se jedná o film, který má naprosto skvělou jednu část, ale v úvodu a v závěru prostě selhává. Nezachrání to ani afro Halle Berry, které začne být po nějaké době iritující. Za ten střed by si film zasloužil nadprůměr, ale snímek se musí hodnotit jako celek a jako celek to je průměr. Více méně.
Photo © TriStar Pictures / Greg Gayne
Nejnovější komentáře