Proč jste kývl na roli anděla Jofaniela ve filmu Andělé všedního dne, co Vás na této nadpozemské bytosti upoutalo?
Rozhodl jsem se takto. Scénář? Dobrý. Režisérka? Vynikající. Spoluherci? Famózní. Producent? Slovák. No, co byste chtěli víc…
Nakolik bylo náročné ztvárnit nadpřirozenou pro lidské okolí „neviditelnou“ postavu anděla?
Inu náročné to bylo mnohdy v tom, že člověk musel dosti mlčet a komentovat situace pouze výrazem. Většinou vážným výrazem. A zachovejte si vážný výraz, když máte na place duo Polívka-Labuda. To prostě nejde. Takže ustát to, to bylo asi pro mě nejnáročnější.
Jak se Vám hrálo po boku ostatních tří andělů v čele s Mariánem Labudou? Neinspiroval jste se jinými andělskými bytostmi ze světové kinematografie (filmy Nebe nad Berlínem, Město andělů)?
Já se těmi berlínskými neinspiroval. Jen těmi našimi: Mariánem, Vladimírem a Eliškou. A to je vlastně i odpověď na otázku. Zkrátka hrát se mi vlastně muselo krásně, jelikož moji kolegové byli inspirativní, hraví a nabízející.
Seznámil jste se s předlohou Michala Viewegha Andělé všedního dne?
Nečetl jsem ji. Záměrně.
Andělé všedního dne jsou sedmým filmem Alice Nellis, přičemž většina jejích autorských snímků bývá kritikou často označována jako ženský film. Jak to vnímáte Vy jako muž?
Já neviděl všechny, takže jsem to ani takhle nebral. Točil jsem s Alicí Revival a teď Andělé všedního dne, takže já ji naopak beru jako velmi citlivou režisérku mužských filmů. Navíc tohle škatulkování já vůbec nemám rád.
Andělé všedního dne jsou Vaší druhou spoluprací s Alicí Nellis (po komedii Revival). V čem Vám spolupráce s ní vyhovuje a jaký je Alice Nellis typ režisérky?
Předně musím říct, že mě oslovil producent Rudolf Biermann, abych si přečetl scénář. Ve fázi, kdy byl dopsán. A co se týče spolupráce s Alicí, vyhovuje mi v naprosté nevyhrocenosti při natáčení. Alice, jak už to u žen bývá, si potřebuje kolem sebe vytvořit zázemí. Jako v rodinném kruhu. V tom jsou režisérky-ženy většinou obratnější. Zároveň je jí vlastní i jakási „mužská’“ zacílenost v ten daný moment, takže herec se může cítit nadmíru v dobrých rukou.
Na natáčení byly pro postavy andělů náročné výšky, jak jste je zvládal?
Výšky? Jo, když je ke kraji víc než metr a půl, tak to všechno jde. A tak je to i v životě.
Andělé všedního dne vypráví nadčasový příběh o životě a smrti obyčejných lidí, o kráse života. Máte i Vy nějaký ten „návod na život“?
Příliš krátká otázka pro příliš dlouhou rozpravu. Takže mé umění žít spočívá v radosti ze života.
Pokud byste měl diváky pozvat do kina na Andělé všedního dne, co byste jim vzkázal?
Já ten film ještě neviděl. Ale myslím, že diváci se můžou těšit na ne úplně obvyklý film o ne úplně obvyklém tématu.
Jaké máte další plány?
Momentálně jde do kin pohádka Tři bratři. Začínám točit film Nejhorší zločin ve Wilsonově a pokouším se založit kapelu. A jinak vše při starém. To jest, že každý den je něco nového.
Části seriálu: Andělé všedního dne
- Andělé všedního dne - O FILMU
- MICHAL VIEWEGH (1962)
- MICHAL VIEWEGH rozhovor k filmu Andělé všedního dne
- ALICE NELLIS (1971)
- Alice Nellis - rozhovor k filmu Andělé všedního dne
- MARIÁN LABUDA (1944)
- MARIÁN LABUDA - rozhovor k filmu Andělé všedního dne
- VOJTĚCH DYK (1985)
- VOJTĚCH DYK - rozhovor k filmu Andělé všedního dne
- ZUZANA BYDŽOVSKÁ (1961)
- ZUZANA BYDŽOVSKÁ – rozhovor k filmu Andělé všedního dne
- VÁCLAV NEUŽIL (1979)
- VÁCLAV NEUŽIL – rozhovor k filmu Andělé všedního dne
- KLÁRA MELÍŠKOVÁ (1971)
- KLÁRA MELÍŠKOVÁ – rozhovor k filmu Andělé všedního dne
Nejnovější komentáře