Kritiky.cz > Filmy > Filmové recenze > Pan Dokonalý | Mr. Right [60%]

Pan Dokonalý | Mr. Right [60%]

Ty nej­vět­ší fil­mo­vé trhá­ky za posled­ních něko­lik měsí­ců nedo­padly úpl­ně pod­le oče­ká­vá­ní, mno­ho z nich pak pří­mo zkla­ma­lo. Na co tedy vyra­zit do kina, když jsou ty nej­vět­ší bloc­kbus­te­ry ztrá­ta času? Jistou vari­an­tu pro vás se sna­ží od čtvrt­ka v kinech nabíd­nout sní­mek Pan Dokonalý. Netradiční kome­di­ál­ní roman­ce s not­nou dáv­kou čer­né­ho humo­ru a akce vstu­pu­je do čes­kých kin a v jejich nabíd­ce se tak zase po něja­ké době obje­vu­je let­ní oddychov­ka, u kte­ré divá­ci mohou vypnout.
Francis (Sam Rockwell) pat­řil kdy­si ke špič­ko­vým nájem­ným zabi­já­kům a svým umem doká­zal zastí­nit celo­svě­to­vou špi­o­náž­ní eli­tu. Vypracoval si ovšem morál­ní kodex, díky kte­ré­mu s tím vším čás­teč­ně sek­nul a vydal se na jinou ces­tu. Zatímco dří­ve zabí­jel cíle, za kte­ré dostal zapla­ce­no, nyní zabí­jí ty, kdo mu za tako­vou prá­ci zapla­tí. Protože vraž­da je špat­ná. A zatím­co mu jsou na sto­pě lidé z agen­tu­ry pro kte­rou dří­ve pra­co­val, sezna­mu­je se Francis s Marthou (Anna Kendrick) a dáva­jí se dohro­ma­dy. Martha ovšem o Francisově minu­los­ti nic neví a i když jí řek­ne prav­du, mys­lí si, že žer­tu­je. Francis ovšem nežer­tu­je...

Pan Dokonalý je zvlášt­ní sní­mek. Jeho scé­nář má na sta­ros­ti podi­vín jmé­nem Max Landis, což by mělo už dát dopře­du obe­zná­me­ným nebla­hé tuše­ní. Faktem ovšem je, že i přes občas­nou podiv­nost, nevy­rov­na­nost a pro­měn­li­vost celé­ho fil­mu, nemůžu ve výsled­ku říci, že bych si film neu­žil. I když totiž film půso­bí jako něko­lik sním­ků spo­je­ných dohro­ma­dy a oko­ře­ně­ných not­nou dáv­kou div­nos­ti, laci­nos­ti a kře­čo­vi­té kýčo­vi­tos­ti, výsle­dek půso­bí spí­še jako ori­gi­nál­ní kome­di­ál­ní jed­no­hub­ka s pře­kva­pi­vě zají­ma­vým obsa­ze­ním (na pro­jekt podob­né­ho dru­hu), spí­še než coko­liv jiné­ho. I když se totiž v jádru jed­ná o kome­dii, akce je fajn a roman­tic­ká lin­ka tak­též fun­gu­je na něja­ké laci­né a pří­mo­ča­ré úrov­ni. Jistě, je to potře­ba brát s nad­sáz­kou a humo­rem, ale i tak.

Sam Rockwell je navíc sym­paťák, kte­ré­mu podob­né role jed­no­du­še sed­nou, zatím­co mu po krku jde vete­rán Tim Roth. Anna Kendrick sice nepat­ří k tomu nej­lep­ší­mu, co film nabíd­ne, své obe­cen­stvo si ovšem čekám její herec­ký pro­jev přes­to najde. Pan Dokonalý je ovšem pře­de­vším o posta­vách a ty jsou dosta­teč­ně zají­ma­vé na to, aby vaši pozor­nost u toho­to až téměř video­fil­mu udr­že­li na onu nece­lou hodi­nu a půl.

A to je vlast­ně i ono shr­nu­tí, co vlast­ně od fil­mu čekat. Pan Dokonalý je poměr­ně fajn let­ní jed­no­hub­ka v podo­bě fil­mu zavá­ně­jí­cím video­půj­čov­nou deva­de­sá­tek. Laciné, pří­mo­ča­ré a mís­ty kře­čo­vi­tě kýčo­vi­té, přes­to zábav­né, poho­do­vé a se sym­pa­tic­ký­mi momen­ty. Pokud od téhle pro­duk­ce neče­ká­te zázra­ky, nicmé­ně spí­še film u kte­ré­ho vypnout a scho­vat se na hodi­nu a půl před let­ní­mi pařá­ky, pak je prá­vě tenhle film tou ide­ál­ní vol­bou.

Pan Dokonalý je podiv­ný film, nicmé­ně jako let­ní jed­no­hub­ka vlast­ně proč ne. Max Landis napsal sice opět kře­čo­vi­tý a kýčo­vi­tý film až hrůza, nicmé­ně díky sym­pa­tic­ké­mu obsa­ze­ní a něko­li­ka pří­jem­ným momen­tům to vlast­ně ani tak neva­dí. Pan Dokonalý je zkrát­ka zají­ma­vým mixem kome­die, roman­ce a sluš­né akce v tak tro­chu video­béč­ko­vém bale­ní, kte­ré v zápla­vě prů­se­rů posled­ní doby půso­bí poměr­ně osvě­žu­jí­cím dojmem. Takže ve výsled­ku proč ne. .

25% Komedie

25% Akce

50% Netradiční roman­ce

Pan Dokonalý
(Mr. Right, Pán Dokonalý)
Akční / Komedie / Romantický
USA, 2015, 95 min

Režie: Paco Cabezas
Scénář: Max Landis

Kamera: Daniel Aranyó
Hudba: Aaron Zigman
Hrají: Anna Kendrick, Anson Mount, Sam Rockwell, Tim Roth, RZA, Elena Sanchez, James Ransone, Michael Eklund, Luis Da Silva Jr., Christopher Matthew Cook, Sue Rock, Wendy McColm, Katie Nehra, Christopher Heskey, Bradley Gallo
Producenti: Bradley Gallo, Michael A. Helfant, Rick Jacobs, Lawrence Mattis
Střih: Tom Wilson
Kostýmy: Jillian Ann Kreiner