Samile Diane Friesenová dostala své umělecké jméno od producenta Jerryho Walda, který říkal, že v ní stále vidí něco výbušného. Proto ji nyní známe jako Dyan Cannon.
Cannonová debutovala na filmovém plátně malou rolí v kritikou oceňovaném kriminálním dramatu „Vzestup a pád Legs Diamond“ (1960). V témže roce následoval krátký televizní seriál „This Rebel Breed“. V té době upoutala pozornost jednoho z nejoblíbenějších hollywoodských herců v hlavních rolích, o 35 let staršího Caryho Granta. Pár, který byl horkým místem hollywoodských drbů, prožívala vztah, který se střídal, až se v roce 1965 vzali. Během krátkého manželství s Grantem Cannonová opustila hereckou kariéru a v roce 1966 mu porodila dceru Jennifer Grantovou.
Po rozvodu s Grantem v roce 1968 se Cannonová objevila v roce 1969 ve filmu „Bob & Carol & Ted & Alice“ který jí vynesl nominace na Oscara a Zlatý glóbus. Cannonová byla nesmírně nervózní při natáčení slavné ložnicové scény v tomto filmu. Tvrdila, že všichni čtyři účastníci byli na roztrhání. Elliott Gould si pilně cpal jídlo do úst, Robert Culp mluvil na míle daleko a Natalie Woodová zpočátku ani nechtěla vyjít z přívěsu.
Stala se první herečkou nominovanou na Oscara v kategorii nejlepší krátký hraný film za snímek „Number One“ (1976), který Cannon produkovala, režírovala, napsala a sestříhala.
V roce 1978 si Cannon zahrála ve filmu „Pomsta Růžového pantera“. V témže roce se objevila ve filmu „Nebe může počkat“, za který získala další nominaci na Oscara a Zlatý glóbus za nejlepší herečku ve vedlejší roli. (IMDb/Wikipedia)
Všechno nejlepší, Dyan Cannon!
21. dubna 2025 Vlny – historické drama z období okupace – 75% Vlny (2024) jsou v pořadí již třetím režijním počinem mladého (38 let), ale přesto nadějného herce, scénáristy a režiséra Jiřího Mádla, který již odrostl svým pubertálním rolím rafťáka či […] Posted in Filmové recenze
19. dubna 2025 Klec – Bohdalová uvězněna v kleci – 85% Psychologické drama Klec (2019) mne 87 minut poutalo a bavilo, což v dnešní době nelze říci o každém produktu filmového průmyslu. Thriller je výsledkem uměleckého tria Epstein, Strach, […] Posted in Filmové recenze
18. dubna 2025 Na střeše – Gran Torino po česku – 85% Film Na střeše (2019), scénáristy, režiséra a herce Jiřího mádla (Gympl, Vejška, Deníček moderního fotra), je jeho druhým režijním počinem hned po snímku Pojedeme k moři, který jako lehce […] Posted in Filmové recenze
16. dubna 2025 Okupace – A komu tím prospějete? – 55% Film Okupace (2021), režijní debut scénáristy, herce a režiséra Michala Nohejla, je temná černá komedie zasazená do období normalizace, která se odehrává během jednoho večera v divadelním […] Posted in Filmové recenze
15. dubna 2025 Chata na prodej – Homolkovi po padesáti letech - 55 % Film Chata na prodej (2018) režiséra Tomáše Pavlíčka (Přišla v noci) je komorní tragikomedií, která s jemným humorem a nostalgií zobrazuje setkání třígenerační rodiny na jejich chatě během […] Posted in Filmové recenze
15. dubna 2025 Film Učitelka – psychologický rozbor Ještě bych se jednou vrátila ke komornímu dramatu Učitelka (2016) režiséra Jana Hřebejka a ráda bych nabídla pokus o psychologický rozbor. Předem bych předeslala, že Zuzna Mauréry […] Posted in Filmové recenze
15. dubna 2025 Odpovídá Minecraft film nárokům dětského publika? Kdo by neznal Minecraft. Nejprodávanější videohru v historii, která způsobila regulérní mánii a které se prodalo více než 300 milionů kopií, i když skutečný počet hráčů bude pravděpodobně […] Posted in Filmové recenze
14. dubna 2025 Učitelka – lekce z manipulace – 75% Komorní psychologické drama Učitelka (2016) režiséra Jana Hřebejka se mi trefilo do noty a rezonuje svou nadsázkou s rytmem vývoje dnešní doby. Snímek se snaží zachytit úskalí manipulace […] Posted in Filmové recenze
Nejnovější komentáře