Kritiky.cz > Speciály > Furiosa: Sága Šíleného Maxe

Furiosa: Sága Šíleného Maxe

Photo © Warner Bros.
Photo © Warner Bros.
Načítám počet zobrazení...
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

JENNY BEAVAN (kostýmní výtvarnice) vyrůstala v Londýně v hudební rodině - její otec byl violoncellista, matka hrála na violu.

Studovala diva­del­ní výtvar­nic­tví na The Central School of Art and Design u Ralpha Koltaie, před­ní­ho scé­no­gra­fa své doby. Svou budou­cí kari­é­ru původ­ně nespo­jo­va­la s fil­mem nebo širo­ce zalo­že­nou módou... do diva­dla a diva­del­ních her se zami­lo­va­la poté, co v dese­ti letech vidě­la se svým dědeč­kem, nad­šen­cem do Shakespeara, „Dvanáctou noc“.

Jenny zača­la svou kari­é­ru jako návr­hář­ka pro ope­ru, balet a diva­dlo ve Velké Británii a v Evropě, ale v roce 1977 se zno­vu setka­la se sta­rým pří­te­lem z dět­ství Nickem Youngem, kte­rý si u spo­leč­nos­ti Merchant Ivory Productions objed­nal tele­viz­ní film „The South Bank Show“: „Hullabaloo Over Bonnie and Georgie’s Pictures“, kte­rý měl reží­ro­vat James Ivory. Nick potře­bo­val něko­ho, kdo by sesta­vil gar­de­ro­bu pro Dame Peggy Ashcroftovou, kte­rá chtě­la spo­leč­ni­ci, a Jenny ji dopro­vá­ze­la do Indie, aby jí jak­ko­li pomoh­la - to zna­me­na­lo začá­tek Beavanovy plod­né spo­lu­prá­ce s legen­dár­ním reži­sé­rem.

Ve spo­lu­prá­ci s Johnem Brightem ze spo­leč­nos­ti Cosprop, svým pří­te­lem a men­to­rem, pokra­čo­va­la v navr­ho­vá­ní kos­tý­mů pro fil­my Merchant Ivory. Společně navrh­li mimo jiné fil­my „Pokoj s vyhlíd­kou“, „Bostonští“, „Maurice“ a „Zbytky dne“, při­čemž za „Pokoj s vyhlíd­kou“ zís­ka­li nomi­na­ce a Oscara.

V roce 2006 se sta­la člen­kou sku­pi­ny „A Room with a View“. Beavanová spo­lu­pra­co­va­la s mno­ha význam­ný­mi reži­sé­ry na vel­kých i malých fil­mech v mno­ha čás­tech svě­ta - den­ně šlo o his­to­ric­ké pří­běhy zasa­ze­né do minu­los­ti - a tak byla pře­kva­pe­ná, když ji George Miller požá­dal, aby mu navrh­la kos­týmy pro posta­po­ka­lyp­tic­ký film „Mad Max: Fury Road“.

Po úspě­chu fil­mu „Fury Road“ a zís­ká­ní dru­hé­ho Oscara se Jenny ote­vřel svět a dosta­la řadu nabí­dek. Mezi tyto fil­my pat­ří napří­klad „Černá Dahlia“ s Brianem De Palmou, „Lék na zdra­ví“ s Gorem Verbinskim, „Sherlock Holmes“ a „Sherlock Holmes: Hra stí­nů“ s Guyem Ritchiem, „Život“ s Danielem Espinosou, „Louskáček a čty­ři říše“ s Lassem Hallströmem, „Kryštůfek Robin“ a „Bílý pták“ s Markem Forsterem a „Králova řeč“ s Tomem Hooperem a dal­ší.

Následovala „Cruella“ (2021) - obrov­ský počin zasa­ze­ný do 70. let minu­lé­ho sto­le­tí, sle­du­jí­cí mód­ní návr­hář­ku, kte­rá skon­čí jako Cruella de Vil. Emma Stone a Emma Thompson potře­bo­va­ly mezi sebou při­bliž­ně 60 kos­tý­mů a doba pří­prav trva­la 10 týd­nů... „Cruella“ měla také mód­ní pře­hlíd­ky, pun­ko­vé kon­cer­ty, pro­pra­co­va­né ple­sy a kaska­dér­ské kous­ky. Beavan zís­kal za „Cruellu“ dal­ší­ho Oscara.

Jenny se nebo­jí expe­ri­men­to­vat s růz­ný­mi fil­mo­vý­mi žán­ry a odmí­tá být zaška­tul­ko­vá­na! Její filo­zo­fie: kos­tým­ní návr­hář­ství je vyprá­vě­ní pří­bě­hu a mělo by odrá­žet pří­běh kaž­dé­ho scé­ná­ře... a ne být znám­kou návr­há­ře.

Během své více než čty­ři­ce­ti­le­té kari­é­ry pra­co­va­la Beavenová v diva­dle, tele­vi­zi, rekla­mách i celo­ve­čer­ních fil­mech. Byla nomi­no­vá­na na ceny BAFTA, Emmy a Oscary (něko­li­krát i vyhrá­la!).

Během fes­ti­va­lu EnergaCameraimage v pol­ské Toruni v lis­to­pa­du 2023 obdr­že­la zvlášt­ní cenu Zlatá žába pro kos­tým­ní výtvar­ni­ci s jedi­neč­ným vizu­ál­ním cítě­ním.

LESLEY VANDERWALT (návr­hář­ka vla­sů a make-upu) je oce­ňo­va­ná návr­hář­ka vla­sů a make-upu, kte­rá v roce 2016 zís­ka­la Oscara za nej­lep­ší počin v oblas­ti make-upu a úče­sů - a cenu BAFTA - za prá­ci na fil­mu George Millera „Mad Max: Fury Road“.

Vanderwaltova 43letá spo­lu­prá­ce s Millerem zača­la fil­mem „Šílený Max 2: Bojovník sil­nic“ a v posled­ní době pra­co­va­li spo­leč­ně s Lesley jako mas­kér­ka a vla­so­vá desig­nér­ka na fil­mech „Furiosa: Sága o Šíleném Maxovi“ a „Tři tisí­ce let tou­hy“ s Tildou Swinton a Idrisem Elbou v hlav­ních rolích. Předchozí spo­lu­prá­ce zahr­nu­je osca­ro­vý ani­mo­va­ný film „Happy Feet“; na Oscara nomi­no­va­ný film „Babe: Prase ve měs­tě“; a také uzná­va­né mini­sé­rie „Rozchod“, „Útěk z Cowry“, „Vietnam“ a „Bangkok Hilton“ s Nicole Kidman.

Lesley také dlou­ho spo­lu­pra­co­va­la s reži­sé­rem Bazem Luhrmannem a scé­no­gra­f­kou Catherine Martinovou, počí­na­je fil­mem „Strictly Ballroom“ v roce 1991 a násled­ným fil­mem „Moulin Rouge!“, za kte­rý ten­to tým zís­kal cenu Hollywoodské aso­ci­a­ce mas­ké­rů a kadeř­ní­ků. Poté pra­co­va­la na fil­mu „Austrálie“ a na úspěš­né adap­ta­ci kla­si­ky „Velký Gatsby“, za kte­rou si tým vyslou­žil dal­ší nomi­na­ci za nej­lep­ší dobo­vý make-up.

Mezi dal­ší fil­my, kde půso­bi­la jako návr­hář­ka úče­sů a make-upu, pat­ří „Aquaman“ Jamese Wana; „Vetřelec“ Ridleyho Scotta: Covenant“; „Dark City“ Alexe Proyase; „Bohové Egypta“ s Gerardem Butlerem a Geoffreym Rushem; „Knowing“ s Rose Byrne, Benem Mendelsohnem a Nicolasem Cagem; „Krvavá pří­sa­ha“ z roku 1989; „Ghost Rider“; „Stealth“; „Za hra­ni­ce­mi“ jako osob­ní mas­kér­ka Cliva Owena a Angeliny Jolie; „Scooby-Doo“ z roku 1991 jako osob­ní mas­kér­ka Sarah Michelle Geller; „Hvězdné vál­ky“ George Lucase: Epizoda II - Útok klo­nů“; „Shine“; „Krvavá pří­sa­ha“; a fil­my Gillian Armstrongové „High Tide“ a „The Last Days of Chez Nous“.“

Lesley je člen­kou Akademie fil­mo­vé­ho umě­ní & věd, Australské aka­de­mie fil­mo­vé­ho tele­viz­ní­ho umě­ní a Australského cechu pro­dukč­ní­ho desig­nu.

ANDREW JACKSON (super­vi­zor vizu­ál­ních efek­tů) začal svou kari­é­ru v Londýně, kde pra­co­val pro archi­tek­ty a spo­leč­nos­ti zabý­va­jí­cí se prů­mys­lo­vým designem. V roce 1982 se pře­stě­ho­val do Sydney, kde zalo­žil vlast­ní spo­leč­nost zamě­ře­nou na tvor­bu pro­to­ty­pů archi­tek­to­nic­ké­ho a prů­mys­lo­vé­ho desig­nu a výro­bu vlast­ní řady nábyt­ku, hodin a svě­tel.

V roce 1988 Jackson roz­ší­řil své pod­ni­ká­ní v oblas­ti výro­by mode­lů o prak­tic­ké spe­ci­ál­ní efek­ty pro film a tele­vi­zi a v násle­du­jí­cím dese­ti­le­tí pra­co­val na mno­ha pro­jek­tech. V 90. letech si uvě­do­mil ros­tou­cí popu­la­ri­tu 3D ani­ma­ce, vyu­čil se v této umě­lec­ké for­mě a vyu­žil své nové doved­nos­ti k vytvá­ře­ní 3D mode­lů návrhů, kte­ré před­vá­děl svým kli­en­tům. S cílem roz­ší­řit své doved­nos­ti v oblas­ti 3D ani­ma­ce při­jal dočas­né mís­to u spo­leč­nos­ti Garner McLelland Design v Sydney, kde pra­co­val jako 3D výtvar­ník na prv­ním dílu seri­á­lu „Farscape“, zatím­co jeho obchod­ní part­ner nadá­le vedl díl­nu na výro­bu mode­lů. Tato zku­še­nost ješ­tě více posí­li­la Jacksonovo pře­svěd­če­ní, že počí­ta­čo­vé efek­ty jsou budouc­nos­tí, a na dva roky uza­vřel smlou­vu s vysí­la­cím designo­vým domem zSpace, aby vedl jeho oddě­le­ní 3D ani­ma­ce. Po půso­be­ní ve spo­leč­nos­ti zSpace nastou­pil do spo­leč­nos­ti Digital Pictures na pozi­ci vedou­cí­ho 3D oddě­le­ní. Na této pozi­ci řídil tým digi­tál­ních uměl­ců a dohlí­žel na pro­duk­ci tele­viz­ních reklam pro mezi­ná­rod­ní kli­en­te­lu.

V roce 2004 pře­ne­sl Jackson své doved­nos­ti do spo­leč­nos­ti Animal Logic a od té doby pra­co­val jako vedou­cí vizu­ál­ních efek­tů na vel­mi popu­lár­ní rekla­mě „Big Ad“ pro spo­leč­nost Carlton Draught a také vyví­jel kon­cep­ty pro řadu celo­ve­čer­ních fil­mů. Jackson vedl ve spo­leč­nos­ti Animal Logic 3D prá­ci na dechbe­rou­cím hitu Zacka Snydera „300“ a pra­co­val jako asi­s­tent VFX super­vi­zo­ra na fil­mu „Fool’s Gold“ reži­sé­ra Andyho Tennanta. V roce 2008 zastá­val Jackson pozi­ci super­vi­zo­ra vizu­ál­ních efek­tů u thrille­ru Alexe Proyase „Knowing“.

Jackson začal spo­lu­pra­co­vat s Georgem Millerem, když půso­bil jako Sky Rig Developer a super­vi­zor vizu­ál­ních efek­tů na hra­né čás­ti fil­mu „Happy Feet Two“. Odtud pře­šel rov­nou k šes­ti­ná­sob­né­mu drži­te­li Oscara „Mad Max: Fury Road“ jako VFX super­vi­sor.

Od té doby také tři­krát spo­lu­pra­co­val s osca­ro­vým reži­sé­rem Chrisem Nolanem - na fil­mech „Dunkirk“ z roku 2017, „Tenet“ z roku 2020 a „Oppenheimer“ z roku 2023.

K jeho dal­ším titu­lům pat­ří film spo­leč­nos­ti Netflix z roku 2019 „The King“ s Timotheem Chalametem v hlav­ní roli.

ROBERT MACKENZIE (zvu­ko­vý desig­nér) obo­ha­cu­je fil­mo­vý svět svý­mi kre­a­tiv­ní­mi zvu­ko­vý­mi scé­na­mi již více než 25 let, kdy dokon­čil soun­d­trac­ky pro někte­ré z nej­vliv­něj­ších svě­to­vých reži­sé­rů a záro­veň zís­kal řadu oce­ně­ní z téměř všech pres­tiž­ních zdro­jů v Austrálii i na mezi­ná­rod­ní scé­ně.

V roce 2021 Mackenzie se svým týmem Robert Mackenzie Sound (RMS) dokon­čil zvu­ko­vý design a mixáž fil­mu Jane Campionové „Síla psa“, kte­rý byl nomi­no­ván na Oscara za nej­lep­ší zvuk, fil­mů George Millera „Tři tisí­ce let tou­hy“, „Bez výcho­du“, „Řeka“ (režie Jennifer Peedom) a 3. série seri­á­lu „Pan Inbetween“, za kte­rou tým zís­kal cenu ASSG za nej­lep­ší zvuk.

Od led­na 2020 do úno­ra 2021 strá­vil Mackenzie a tým RMS svůj čas na uzamče­ní COVIDu tvor­bou ener­gií nabi­té­ho, akcí nabi­té­ho soun­d­trac­ku k fil­mu „Mortal Kombat“, kte­rý se stal jed­nič­kou v žeb­říč­ku návštěv­nos­ti a zís­kal cenu AACTA, a také aktu­a­li­za­cí mis­trov­ských děl Wong Kar Waie „Chungking Express“ a „In the Mood for Love“ pro Criterion Collection.

V roce 2019 Mackenzie dokon­čil prá­ci na stře­do­vě­kém epo­su Davida Michôda „Král“ a také na vtip­ně drzém sním­ku Willa Glucka „Králíček Petr 2: Útěk“.

V roce 2018 Mackenzie dokon­čil zvu­ko­vý design a mix na fil­mech „Slavík“ Jennifer Kentové, „Judy & Punch“ Mirrah Foulkesové a „Mystify: Michael Hutchence“, doku­men­tár­ním fil­mu o Michaelu Hutchenceovi, kte­rý zís­kal cenu AACTA.

Mackenzie si při­ve­zl Oscara, cenu Cechu fil­mo­vých stři­ha­čů zvu­ku (MPSE) a aus­tral­skou cenu AACTA za prá­ci na emo­tiv­ním váleč­ném fil­mu Mela Gibsona „Hacksaw Ridge“ z roku 2017. K tomu se při­da­la nomi­na­ce na cenu BAFTA a vítěz­ství v sou­tě­ži AACTA za zvu­ko­vý design mezi­ná­rod­ně obdi­vo­va­né­ho fil­mu „Lion“ reži­sé­ra Gartha Davise.

V loň­ském roce Mackenzie dokon­čil Davisův film „Foe“ a sed­mi­díl­né tele­viz­ní dra­ma Glendyna Ivina „The Lost Flowers of Alice Hart“, kte­ré zís­ka­lo cenu AACTA

Zdroj: Tiskové zprá­vy


Podívejte se na hodnocení Furiosa: Sága Šíleného Maxe na Kinoboxu.


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Furiosa: Sága Šíleného Maxe
22. května 2024Furiosa: Sága Šíleného MaxeMladá Furiosa (Alyla Browne/Anya Taylor-Joy) je unesena ze svého domova gangem vedeným Dementem (Chris Hemsworth). Díky němu se stane součástí konfliktu mezi ním a konkurenčním vojevůdcem Immortanem Joem (Lachy Hulme), Furiosa se poté skrze jejich konflikt…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Furiosa: Sága Šíleného Maxe: Prequel k filmu Fury Road je úspěch jako hrom
20. května 2024Furiosa: Sága Šíleného Maxe: Prequel k filmu Fury Road je úspěch jako hromMladá dívka unesená z oázy domova v postapokalyptickém vnitrozemí bojuje o přežití v pouštní pustině ve filmu Furiosa: Sága Šíleného Maxe, který má po premiéře v Cannes minulý týden premiéru tento víkend v pražských kinech i…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
George Millerův dynamický svět ve filmu „Furiosa: Sága Šíleného Maxe“ – napětí mezi zrychlením a zpomalením
20. května 2024George Millerův dynamický svět ve filmu „Furiosa: Sága Šíleného Maxe“ – napětí mezi zrychlením a zpomalenímAtmosféru na place filmu George Millera Furiosa: Sága Šíleného Maxe lze téměř beze zbytku definovat těmito dvěma kinetickými stavy. Tady, na pustých pláních Broken Hillu v Novém Jižním Walesu, se proti prastarému tichu rozbíhají a zastavují…Vydáno v rubrice: Zajímavosti
Kaskadér - David Leitch’s Latest - Zábavná Achillova pata s Odlesky Originality
12. května 2024Kaskadér - David Leitch’s Latest - Zábavná Achillova pata s Odlesky OriginalityDavid Leitch, známý svým smyslem pro akci a kreativitu, představuje svůj nejnovější film, který se snaží zachytit srdce diváků. I když se mu nedaří úplně překonat své předchozí úspěchy, nabízí zábavnou podívanou plnou emocí a poutavých…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Kaskadér - Ryan Gosling zachraňuje film
1. května 2024Kaskadér - Ryan Gosling zachraňuje filmKaskadér, v anglickém originálu The Fall Guy, je nový film od režiséra Davida Leitche (Deadpool 2, Bullet Train). Kaskadér Colt Seavers (Ryan Gosling) se v něm pokouší najít ztracenou hlavní hvězdu svého filmu (Aaron Taylor-Johnson) a…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Šílený Max: Zběsilá cesta - Návrat kultovního hrdiny přináší nevídanou akční jízdu a výpravný vizuální zážitek
4. ledna 2024Šílený Max: Zběsilá cesta - Návrat kultovního hrdiny přináší nevídanou akční jízdu a výpravný vizuální zážitek[caption id="" align="alignright" width="400"] Photo © Warner Bros. Pictures / Jasin Boland[/caption] Apokalypsa svět změnila k nepoznání. Mnoho lidí se snaží jen přežít, jiní se již definitivně zbláznili. Lidstvo se zkrátka muselo adaptovat na nové podmínky.…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
„Tři tisíce let touhy“ KVIFF 2022 recenze: Podobenství o džinovi George Millera
26. srpna 2022„Tři tisíce let touhy“ KVIFF 2022 recenze: Podobenství o džinovi George MilleraDlouho vězněný džin vypráví svůj staletí starý příběh osamělému učenci, který ho probudil, ve filmu Tři tisíce let touhy, který po nesoutěžní premiéře v Cannes uzavřel letošní ročník Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech. Režie: George…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Roklina - Žánrový mix Scotta Derricksona s Milesem Tellerem a Anyou Taylor-Joy
14. února 2025Roklina - Žánrový mix Scotta Derricksona s Milesem Tellerem a Anyou Taylor-JoyDva zkušení agenti Levi a Drasa (Anya Taylor-Joy a Miles Teller) se sblíží, přestože dostali za úkol hlídkovat na protilehlých stranách záhadné rokliny. Když se zlo, které v ní dřímá, začne drát na povrch, musejí spojit síly a…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Max a maxipříšerky aneb Kde žijí divočiny
6. června 2024Max a maxipříšerky aneb Kde žijí divočinyCyklus Aero naslepo mám celkem rád. Většinou nám totiž dramaturgové připraví zajímavé a nevšední kousky, které třeba měly úspěch na festivalech, ale v distribuci zapadly. Nad jejich včerejším výběrem mi ovšem zůstává rozum stát. Jak již…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Duna: Část druhá – demonstrace moderní filmařiny
27. března 2024Duna: Část druhá – demonstrace moderní filmařinyRežisér Denis Villeneuve patří k mým největším oblíbencům. Zmizení považuji za jeden z nejlepších filmů o únosech dětí, ne-li za ten úplně nejlepší. Do zlatého fondu sci-fi žánru pak řadím také jeho Příchozí. První Duna je…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Jeden gól: Waititiho fotbalová komedie s pozitivním poselstvím a krapet zvláštním puncem
3. ledna 2024Jeden gól: Waititiho fotbalová komedie s pozitivním poselstvím a krapet zvláštním puncemFotbalový tým Americké Samoy v roce 2001 nechvalně proslul drsnou prohrou 31:0. S blížící se kvalifikací na mistrovství světa v roce 2011 tým najme smolařského a svérázného trenéra Thomase Rongena (Michael Fassbender), který doufá, že z…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Jeden gól: Fotbalová komedie Taiky Waititiho minula branku
2. ledna 2024Jeden gól: Fotbalová komedie Taiky Waititiho minula brankuNizozemsko-americký fotbalový trenér se snaží zvrátit situaci fotbalového týmu Americké Samoy po nejhorší porážce v historii mistrovství světa ve filmu Jeden gól, který o víkendu vstupuje do českých kin. Tato oduševnělá komedie režiséra Taiky Waititiho je…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
V Praze začíná natáčení filmu Nosferatu s Billemem Skarsgårdem a Willemem Dafoem v hlavních rolích
6. března 2023V Praze začíná natáčení filmu Nosferatu s Billemem Skarsgårdem a Willemem Dafoem v hlavních rolíchV Praze oficiálně začalo natáčení filmu Nosferatu - minulý týden se v české metropoli rozjely kamery upírského filmu režiséra Roberta Eggerse. Režisér na projektu pracoval sedm let poté, co původně zamýšlel film natočit bezprostředně po svém…Vydáno v rubrice: Filmové a televizní aktuality
Aaron Taylor-Johnson se v Praze připojil k hercům filmu Nosferatu
5. března 2023Aaron Taylor-Johnson se v Praze připojil k hercům filmu NosferatuRobert Eggers nemohl získat Anyu Taylor-Joy pro roli v Nosferatu kvůli termínům, ale zajistil Aarona Taylora-Johnsona. Favorit na roli příštího Jamese Bonda byl nyní podle The Hollywood Reporter oficiálně potvrzen v novém upírském filmu. Taylor-Johnson se…Vydáno v rubrice: Filmové a televizní aktuality
Natáčení filmu Nosferatu s Billem Skarsgårdem v roli hraběte Orloka začne v únoru v Praze
9. ledna 2023Natáčení filmu Nosferatu s Billem Skarsgårdem v roli hraběte Orloka začne v únoru v PrazeFilm Nosferatu Roberta Eggerse se oficiálně chystá a bylo oznámeno datum zahájení natáčení v České republice. Podle nejnovějšího vydání Production Weekly se Nosferatu bude natáčet od 23. února do 18. května v Praze i v Torontu.…Vydáno v rubrice: Filmové a televizní aktuality
Seveřan – královská koruna a dědictví msty
20. června 2022Seveřan – královská koruna a dědictví mstySeveřan patřil mezi hodně očekávané filmy roku 2022. Režisér Robert Eggers totiž v roce 2015 poměrně zabodoval atmosférickým hororem Čarodějnice, kde filmovým divákům představil Anyu Taylor-Joy. Tu sice široké divácké masy poznaly až díky Dámskému gambitu,…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 2,85086 s | počet dotazů: 258 | paměť: 42173 KB. | 27.08.2025 - 04:35:47