JENNY BEAVAN (kostýmní výtvarnice) vyrůstala v Londýně v hudební rodině - její otec byl violoncellista, matka hrála na violu.
Studovala divadelní výtvarnictví na The Central School of Art and Design u Ralpha Koltaie, předního scénografa své doby. Svou budoucí kariéru původně nespojovala s filmem nebo široce založenou módou... do divadla a divadelních her se zamilovala poté, co v deseti letech viděla se svým dědečkem, nadšencem do Shakespeara, „Dvanáctou noc“.
Jenny začala svou kariéru jako návrhářka pro operu, balet a divadlo ve Velké Británii a v Evropě, ale v roce 1977 se znovu setkala se starým přítelem z dětství Nickem Youngem, který si u společnosti Merchant Ivory Productions objednal televizní film „The South Bank Show“: „Hullabaloo Over Bonnie and Georgie’s Pictures“, který měl režírovat James Ivory. Nick potřeboval někoho, kdo by sestavil garderobu pro Dame Peggy Ashcroftovou, která chtěla společnici, a Jenny ji doprovázela do Indie, aby jí jakkoli pomohla - to znamenalo začátek Beavanovy plodné spolupráce s legendárním režisérem.
Ve spolupráci s Johnem Brightem ze společnosti Cosprop, svým přítelem a mentorem, pokračovala v navrhování kostýmů pro filmy Merchant Ivory. Společně navrhli mimo jiné filmy „Pokoj s vyhlídkou“, „Bostonští“, „Maurice“ a „Zbytky dne“, přičemž za „Pokoj s vyhlídkou“ získali nominace a Oscara.
V roce 2006 se stala členkou skupiny „A Room with a View“. Beavanová spolupracovala s mnoha významnými režiséry na velkých i malých filmech v mnoha částech světa - denně šlo o historické příběhy zasazené do minulosti - a tak byla překvapená, když ji George Miller požádal, aby mu navrhla kostýmy pro postapokalyptický film „Mad Max: Fury Road“.
Po úspěchu filmu „Fury Road“ a získání druhého Oscara se Jenny otevřel svět a dostala řadu nabídek. Mezi tyto filmy patří například „Černá Dahlia“ s Brianem De Palmou, „Lék na zdraví“ s Gorem Verbinskim, „Sherlock Holmes“ a „Sherlock Holmes: Hra stínů“ s Guyem Ritchiem, „Život“ s Danielem Espinosou, „Louskáček a čtyři říše“ s Lassem Hallströmem, „Kryštůfek Robin“ a „Bílý pták“ s Markem Forsterem a „Králova řeč“ s Tomem Hooperem a další.
Následovala „Cruella“ (2021) - obrovský počin zasazený do 70. let minulého století, sledující módní návrhářku, která skončí jako Cruella de Vil. Emma Stone a Emma Thompson potřebovaly mezi sebou přibližně 60 kostýmů a doba příprav trvala 10 týdnů... „Cruella“ měla také módní přehlídky, punkové koncerty, propracované plesy a kaskadérské kousky. Beavan získal za „Cruellu“ dalšího Oscara.
Jenny se nebojí experimentovat s různými filmovými žánry a odmítá být zaškatulkována! Její filozofie: kostýmní návrhářství je vyprávění příběhu a mělo by odrážet příběh každého scénáře... a ne být známkou návrháře.
Během své více než čtyřicetileté kariéry pracovala Beavenová v divadle, televizi, reklamách i celovečerních filmech. Byla nominována na ceny BAFTA, Emmy a Oscary (několikrát i vyhrála!).
Během festivalu EnergaCameraimage v polské Toruni v listopadu 2023 obdržela zvláštní cenu Zlatá žába pro kostýmní výtvarnici s jedinečným vizuálním cítěním.
LESLEY VANDERWALT (návrhářka vlasů a make-upu) je oceňovaná návrhářka vlasů a make-upu, která v roce 2016 získala Oscara za nejlepší počin v oblasti make-upu a účesů - a cenu BAFTA - za práci na filmu George Millera „Mad Max: Fury Road“.
Vanderwaltova 43letá spolupráce s Millerem začala filmem „Šílený Max 2: Bojovník silnic“ a v poslední době pracovali společně s Lesley jako maskérka a vlasová designérka na filmech „Furiosa: Sága o Šíleném Maxovi“ a „Tři tisíce let touhy“ s Tildou Swinton a Idrisem Elbou v hlavních rolích. Předchozí spolupráce zahrnuje oscarový animovaný film „Happy Feet“; na Oscara nominovaný film „Babe: Prase ve městě“; a také uznávané minisérie „Rozchod“, „Útěk z Cowry“, „Vietnam“ a „Bangkok Hilton“ s Nicole Kidman.
Lesley také dlouho spolupracovala s režisérem Bazem Luhrmannem a scénografkou Catherine Martinovou, počínaje filmem „Strictly Ballroom“ v roce 1991 a následným filmem „Moulin Rouge!“, za který tento tým získal cenu Hollywoodské asociace maskérů a kadeřníků. Poté pracovala na filmu „Austrálie“ a na úspěšné adaptaci klasiky „Velký Gatsby“, za kterou si tým vysloužil další nominaci za nejlepší dobový make-up.
Mezi další filmy, kde působila jako návrhářka účesů a make-upu, patří „Aquaman“ Jamese Wana; „Vetřelec“ Ridleyho Scotta: Covenant“; „Dark City“ Alexe Proyase; „Bohové Egypta“ s Gerardem Butlerem a Geoffreym Rushem; „Knowing“ s Rose Byrne, Benem Mendelsohnem a Nicolasem Cagem; „Krvavá přísaha“ z roku 1989; „Ghost Rider“; „Stealth“; „Za hranicemi“ jako osobní maskérka Cliva Owena a Angeliny Jolie; „Scooby-Doo“ z roku 1991 jako osobní maskérka Sarah Michelle Geller; „Hvězdné války“ George Lucase: Epizoda II - Útok klonů“; „Shine“; „Krvavá přísaha“; a filmy Gillian Armstrongové „High Tide“ a „The Last Days of Chez Nous“.“
Lesley je členkou Akademie filmového umění & věd, Australské akademie filmového televizního umění a Australského cechu produkčního designu.
ANDREW JACKSON (supervizor vizuálních efektů) začal svou kariéru v Londýně, kde pracoval pro architekty a společnosti zabývající se průmyslovým designem. V roce 1982 se přestěhoval do Sydney, kde založil vlastní společnost zaměřenou na tvorbu prototypů architektonického a průmyslového designu a výrobu vlastní řady nábytku, hodin a světel.
V roce 1988 Jackson rozšířil své podnikání v oblasti výroby modelů o praktické speciální efekty pro film a televizi a v následujícím desetiletí pracoval na mnoha projektech. V 90. letech si uvědomil rostoucí popularitu 3D animace, vyučil se v této umělecké formě a využil své nové dovednosti k vytváření 3D modelů návrhů, které předváděl svým klientům. S cílem rozšířit své dovednosti v oblasti 3D animace přijal dočasné místo u společnosti Garner McLelland Design v Sydney, kde pracoval jako 3D výtvarník na prvním dílu seriálu „Farscape“, zatímco jeho obchodní partner nadále vedl dílnu na výrobu modelů. Tato zkušenost ještě více posílila Jacksonovo přesvědčení, že počítačové efekty jsou budoucností, a na dva roky uzavřel smlouvu s vysílacím designovým domem zSpace, aby vedl jeho oddělení 3D animace. Po působení ve společnosti zSpace nastoupil do společnosti Digital Pictures na pozici vedoucího 3D oddělení. Na této pozici řídil tým digitálních umělců a dohlížel na produkci televizních reklam pro mezinárodní klientelu.
V roce 2004 přenesl Jackson své dovednosti do společnosti Animal Logic a od té doby pracoval jako vedoucí vizuálních efektů na velmi populární reklamě „Big Ad“ pro společnost Carlton Draught a také vyvíjel koncepty pro řadu celovečerních filmů. Jackson vedl ve společnosti Animal Logic 3D práci na dechberoucím hitu Zacka Snydera „300“ a pracoval jako asistent VFX supervizora na filmu „Fool’s Gold“ režiséra Andyho Tennanta. V roce 2008 zastával Jackson pozici supervizora vizuálních efektů u thrilleru Alexe Proyase „Knowing“.
Jackson začal spolupracovat s Georgem Millerem, když působil jako Sky Rig Developer a supervizor vizuálních efektů na hrané části filmu „Happy Feet Two“. Odtud přešel rovnou k šestinásobnému držiteli Oscara „Mad Max: Fury Road“ jako VFX supervisor.
Od té doby také třikrát spolupracoval s oscarovým režisérem Chrisem Nolanem - na filmech „Dunkirk“ z roku 2017, „Tenet“ z roku 2020 a „Oppenheimer“ z roku 2023.
K jeho dalším titulům patří film společnosti Netflix z roku 2019 „The King“ s Timotheem Chalametem v hlavní roli.
ROBERT MACKENZIE (zvukový designér) obohacuje filmový svět svými kreativními zvukovými scénami již více než 25 let, kdy dokončil soundtracky pro některé z nejvlivnějších světových režisérů a zároveň získal řadu ocenění z téměř všech prestižních zdrojů v Austrálii i na mezinárodní scéně.
V roce 2021 Mackenzie se svým týmem Robert Mackenzie Sound (RMS) dokončil zvukový design a mixáž filmu Jane Campionové „Síla psa“, který byl nominován na Oscara za nejlepší zvuk, filmů George Millera „Tři tisíce let touhy“, „Bez východu“, „Řeka“ (režie Jennifer Peedom) a 3. série seriálu „Pan Inbetween“, za kterou tým získal cenu ASSG za nejlepší zvuk.
Od ledna 2020 do února 2021 strávil Mackenzie a tým RMS svůj čas na uzamčení COVIDu tvorbou energií nabitého, akcí nabitého soundtracku k filmu „Mortal Kombat“, který se stal jedničkou v žebříčku návštěvnosti a získal cenu AACTA, a také aktualizací mistrovských děl Wong Kar Waie „Chungking Express“ a „In the Mood for Love“ pro Criterion Collection.
V roce 2019 Mackenzie dokončil práci na středověkém eposu Davida Michôda „Král“ a také na vtipně drzém snímku Willa Glucka „Králíček Petr 2: Útěk“.
V roce 2018 Mackenzie dokončil zvukový design a mix na filmech „Slavík“ Jennifer Kentové, „Judy & Punch“ Mirrah Foulkesové a „Mystify: Michael Hutchence“, dokumentárním filmu o Michaelu Hutchenceovi, který získal cenu AACTA.
Mackenzie si přivezl Oscara, cenu Cechu filmových střihačů zvuku (MPSE) a australskou cenu AACTA za práci na emotivním válečném filmu Mela Gibsona „Hacksaw Ridge“ z roku 2017. K tomu se přidala nominace na cenu BAFTA a vítězství v soutěži AACTA za zvukový design mezinárodně obdivovaného filmu „Lion“ režiséra Gartha Davise.
V loňském roce Mackenzie dokončil Davisův film „Foe“ a sedmidílné televizní drama Glendyna Ivina „The Lost Flowers of Alice Hart“, které získalo cenu AACTA
Zdroj: Tiskové zprávy
Nejnovější komentáře