Největší odchylkou filmu od historických reálií je fiktivní postava Sabine. “Právě ta ale dává filmu jeho sílu,” říká Gail Egan. “Když si Kate Winslet přečetla scénář, řekla, že to je neuvěřitelně moderní příběh, jenom zasazený v jiné době. Sabine se na život, kreativitu a emoce dívá velmi moderním způsobem, snadno se vcítíme do jejích postojů, její hrdosti, bolesti, jejích nadějí a snů. Kate si doslova vykasala rukávy, když úzce spolupracovala s Lesley Moors, naší zahradní konzultantkou, aby se dozvěděla i nejmenší podrobnosti o Sabinině práci.”
Protože výchozím bodem Královy zahradnice je jistý historický okamžik, cílem filmařů bylo na plátně znovu vytvořit zmizelý svět té doby.
“Měl jsem neuvěřitelný tým spolupracovníků, takže jediným omezením byly peníze, jako obvykle. Museli jsme vybudovat venkovní taneční sál s funkčními fontánami, a to byla jen jedna z mnoha našich kulis,” říká Alan Rickman. “Někdo kdysi řekl, že točit film je jako jít do války. Museli jsme stavět velkolepé dekorace a každý den byl jedna velká, náročná, ale velmi uspokojující výzva, stačilo být na to připraven. Věděl jsem, že na svůj tým se musím plně spolehnout. Jako režisér musíte být obklopen spoustou lidí, kteří jsou schopni vám říkat pravdu.”
Jako kostýmní výtvarnice na filmu pracovala Joan Bergin, která se snažila zachytit esenci aristokratické módy 17. století. “Naší moderní inspirací byl noční klub, kam chodí bohatí lidé. Vše je minimalistické, ale jsou tam cítit peníze!” říká. “Snažila jsem se, aby vše bylo elegantní, ale prosté.”
“Alan je školený kreslíř a on sám je dokonalá módní policie. Má na to skvělé oko,” dodává Gail Egan.
“Králova zahradnice byl pro mě film snů, spousta krásných obrazů na každé stránce scénáře,” říká výtvarník dekorací James Merifield. “Le Notre je velmi racionální a uměřený, takže jeho zahrada musela být přísná, téměř monolitická: stromy a keře sestříhané do hranolů a kuželů, což Sabine téměř nahání strach. Ona sama je naopak umělkyně, má přirozenější a kreativnější duši. Takže její návrhy jsou více nespoutané, divočejší, více o rostlinách než o architektuře.”
Jako kameramanka do filmu vstoupila Ellen Kuras, která s Kate spolupracovala už na filmu Věčný svit neposkvrněné mysli, za který byla nominována na Oscara. “Její vizuální styl má svou osobitou krásu. Natáčeli jsme na filmový pás, což je v dnešní době neobvyklé, ale Ellen s ním umí výborně pracovat. Umožnilo jí to dostat do obrazu bujnou šťavnatost, kterou jsme potřebovali.”
“Alan měl velmi jasnou představu o tom, jak by tento film měl cítit a dýchat. Hovořili jsme spolu o obrazech, malbách, líbila se mi myšlenka pohybujících se obrazů a snažila jsem se ji uvádět v život, kdykoli to bylo možné,” říká Ellen Kuras. “Vizuální stránka Královy zahradnice tak opravdu upomíná na 17. století a proto má film tak klasický dobový vzhled. Ovšem herecké výkony a příběh jsou velmi moderní.”
Části seriálu: Králova zahradnice
- Králova zahradnice
- Králova zahradnice - O natáčení
- Králova zahradnice - Historie versus příběh
- Králova zahradnice - Versailles v Anglii
- Králova zahradnice - Móda u dvora
- Králova zahradnice - Život v zahradě
Nejnovější komentáře