

Autory filmu napadlo „rozstříhat“ film na menší kousky a promítat je odzadu. V podstatě každý střih pro nás znamená jedno odhalení a jedno uvedení událostí na pravou míru. Kombinace ztráty krátkodobé paměti a vyprávění pomocí sekvencí od konce do začátku je geniálním tahem, který zaručuje, že na tom nebudete o nic lépe než Lenny. Alespoň zpočátku, postupně byste si měli vše v hlavě poskládat. A to vám nedovolí ani na chviličku ztratit u filmu pozornost.

Díky neobvyklému poskládání příběhu poznáváte lidi naopak. Jednoznační padouši nemusí být opravdovými padouchy a jiní zase nemusejí být ztělesněním dobra, i když se nám takovými na první pohled mohou zdát..
Jsou filmy, které jsou prostě zajímavější a lepší, když je režisér rozstříhá a rozhází podle jiné logiky než je časová linie. Memento by ale v podstatě nebylo filmem, a už vůbec ne tak originálním. A proto je tak příjemným zpestřením videotéky každého, kdo si rád provětrá mozkové závity.
O filmu:
Memento
Scénář: Christopher Nolan
Režie: Christopher Nolan
V hlavních rolích: Guy Pearce, Joe Pantoliano, Carrie-Anne Moss, Mark Boone, Jorja Fox, Harriet Sandom Harris, Stephen Tobolowsky
USA 2000, 113 minut



















(4,91 z 5)