
Námět a scénář k filmu napsal Zdeněk Svěrák. Ten využil předlohy hudebně-divadelního pásma, které vytvořil společně s Jaroslavem Uhlířem pro Národní divadlo v Praze. K filmovému zpracování ale bylo potřeba propojit příběhy o dívčích hrdinkách z pohádek O Šípkové Růžence, O Karkulce a O dvanácti měsíčkách. Tvůrci věděli, že tyto klasické pohádky zná každé dítě, proto je nechtěli znovu vyprávět. Díky příběhu o třech bratrech se jim tak podařilo propojit vše v jeden celek, který navíc doplňují písničky a hudební čísla.
Režie se ujal 
Původní hudbu k filmu napsal Jaroslav Uhlíř (Tři veteráni, Lotrando a Zubejda) a slovenský skladatel Michal Novinski (Kuky se vrací, Ve stínu) pak předlohu překomponoval a vytvořil i soundtrack. Novinski dostal Českého lva za nejlepší hudbu k filmu Kuky se vrací a také Film Europe Award na MFF Bratislava. Svižné, až „lehce vlezlé“ melodie prochází celým filmem, a doplňují je i taneční čísla, která vytvořil dánský choreograf Niclas Bendixen (Dirch) s Janou Hanušovou (Jménem krále).
Zajímavé je, že děj ve filmu posouvá postava vypravěče, kterého si zahrál Zdeněk Svěrák. Původním záměrem tvůrců filmu bylo, že se využije pouze vypravěčův hlas. Nakonec se ale rozhodli roli vypravěče zrealizovat a to se ukázalo jako šťastný tah .
Osobně mě pobavilo využití triku, kdy se vypravěč obracel na dětské diváky a odpoví mu fiktivní postavy. Naopak mě zklamala postava vlka, která nebyla udělána digitálně, ale byla ztvárněna loutkou. Oproti ostatním lesním zvířátkům působila neohrabaně, až směšně.
Tvůrci filmu nezapomněli ani na to, že dětský divák by se měl v pohádkách nejen bavit a smát, ale také by se měl trochu i bát. A to se jim podle mě i podařilo. Střídání veselých, hudebních a vtipných scének s napětím a tajemnem je dobře nakombinováno a film by mohl zaujmout nejen děti, ale i jejich dospělý doprovod.



















(4,91 z 5)