Kritiky.cz > Speciály > Avengers: Endgame - O filmu

Avengers: Endgame - O filmu

1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

V úno­ru 2018 se stal kul­tur­ním feno­mé­nem sní­mek spo­leč­nos­ti Marvel Studios Black Panther, kte­rý zazna­me­nal cel­ko­vě pátý nej­ú­spěš­něj­ší pre­mi­é­ro­vý víkend se svý­mi trž­ba­mi ve výši 202 mili­o­nů dola­rů. Celkově ten­to sní­mek celo­svě­to­vě utr­žil přes 1,2 mili­ar­dy dola­rů.

Pro spo­lu­pre­zi­den­ta a vedou­cí­ho výro­by spo­leč­nos­ti Marvel Studios Louise D’Esposita tvo­ří sou­část úspě­chu fil­mo­vé­ho svě­ta spo­leč­nos­ti Marvel jejich pruž­nost a schop­nost při­způ­so­bo­vat se změ­nám v kul­tur­ní atmo­sfé­ře a oži­vit jejich fil­my posta­va­mi a pří­běhy, kte­ré odpo­ví­da­jí roz­ma­ni­té a inklu­ziv­ní pova­ze sku­teč­né­ho svě­ta, ve kte­rém žije­me.

„Ve spo­leč­nos­ti Marvel jsme se vždy sna­ži­li ze všech sil o to, aby v našich fil­mech vystu­po­va­ly posta­vy, s nimiž se mohou fil­mo­ví divá­ci zto­tož­nit a chá­pat jejich moti­va­ce,“ říká Louis D’Esposito. „V našich fil­mech jsou k vidě­ní sil­né žen­ské posta­vy, počí­na­je Black Widow, kte­rá se popr­vé obje­vi­la ve fil­mu Iron Man 2, a seri­ál Agent Carter byl naším prv­ním tele­viz­ním super­hr­din­ským seri­á­lem s hlav­ní žen­skou pro­ta­go­nist­kou. V pří­pa­dě fil­mu Ant-Man and the Wasp se oba hrdi­no­vé obje­vi­li pří­mo v názvu fil­mu, a nyní díky ohro­mu­jí­cí­mu úspě­chu sním­ku Captain Marvel boří­me před­sud­ky o tom, že si super­hr­din­ské fil­my s žena­mi v hlav­ní roli nikdy neve­dou pří­liš dob­ře po finanč­ní strán­ce.“

„Pokud může­me vyprá­vět zají­ma­vé pří­běhy, ve kte­rých figu­ru­jí ženy, muži, lidé s růz­nou  bar­vou ple­ti, všech ras, všech vyzná­ní a víry, pak tak uči­ní­me,“ pokra­ču­je D’Esposito. „Svět je veli­ce roz­ma­ni­tý a my tou­ží­me natá­čet fil­my, kte­ré zob­ra­zu­jí spo­leč­nos­ti tako­vou, jaká je ve sku­teč­nos­ti. Diváci mají tako­vé fil­my rádi. Potvrdili jsme to sním­kem Black Panther. Velice nás těší mož­nost tyto pře­káž­ky pře­ko­ná­vat, a nikdo nás v tom nemů­že ome­zo­vat. Zbořili jsme veš­ke­ré man­ti­ne­ly a jsme nad­še­ni z mož­nos­ti zabý­vat se v budouc­nos­ti super­hr­di­ny nej­růz­něj­ší­ho půvo­du. V pří­pa­dě sním­ků Infinity War a Endgame je oprav­du veli­ce dob­ře patr­né, jak roz­ma­ni­té posta­vy fil­mo­vý svět spo­leč­nos­ti Marvel obý­va­jí. Každý si najde to, co mu vyho­vu­je, a všech­no je to vzá­jem­ně pro­po­je­né způ­so­bem, kte­rý půso­bí auten­tic­ky a reál­ně.“

„Jako u vše­ho ostat­ní­ho v pří­pa­dě spo­leč­nos­ti Marvel Studios se řídí­me pri­már­ně naši­mi pří­běhy,“ dodá­vá Kevin Feige. „Důvodem, proč spo­leč­nost Marvel Publishing sla­ví osm­de­sá­té naro­ze­ni­ny, je to, že se naše pří­běhy mění a vyví­je­jí. A jejich pro­ta­go­nis­té se také v prů­bě­hu dese­ti­le­tí pozo­ru­hod­ně mění.“

Feige vysvět­lu­je, co je pro něj tou nej­zá­bav­něj­ší čás­tí jeho prá­ce, v rám­ci kte­ré dohlí­ží na cel­ko­vý směr a obec­nou vizi fil­mo­vé­ho svě­ta spo­leč­nos­ti Marvel od chví­le, kdy do Marvelu v roce 2000 nastou­pil. „Jedná se o mou vysně­nou prá­ci. Připadá mi, jako by to bylo vče­ra, niko­liv jako téměř dva­cet let, pro­to­že je pro mě obrov­skou zába­vou před­sta­vo­vat divá­kům naše hrdi­ny na plát­nech kin a sna­žit se napl­nit původ­ní vize Stana Leeho a Stevea Dítka a Jacka Kirbyho a všech výtvar­ní­ků a auto­rů, kte­ří naše posta­vy vytvo­ři­li.“

„Ve finá­le tu jde ale hlav­ně o lidi, o tým, kte­rý se nám v rám­ci Marvel Studios poda­ři­lo sesta­vit, o herec­ké týmy, o tvůr­ci týmy a štá­by, se kte­rý­mi jsme spo­lu­pra­co­va­li; díky nim je to vše tako­vá zába­va. Je zce­la jis­té, že při natá­če­ní tak­to výprav­ných fil­mů exis­tu­je jis­tá dáv­ka stre­su, ale jde o mož­nost spo­lu­pra­co­vat s úžas­ný­mi lid­mi a o sdí­le­ný cíl poskyt­nout divá­kům oje­di­ně­lý záži­tek a pře­ko­nat jejich veli­ce vyso­ká oče­ká­vá­ní,“ shr­nu­je Feige.

Diváci po celém svě­tě byli nad­še­ni z cel­kem dese­ti let fil­mo­vé tvor­by, díky kte­ré se stal sní­mek Avengers: Infinity War sním­kem s nej­ú­spěš­něj­ší pre­mi­é­rou v his­to­rii kine­ma­to­gra­fie. Pro sce­náris­tu Stephena McFeelyho byly trž­by fil­mu skvě­lým potvr­ze­ním toho, že roky tvr­dé prá­ce na fil­mo­vém svě­tě spo­leč­nos­ti Marvel neby­ly pro­mar­ně­né.

„Jednalo se o jeden z nej­vět­ších úspě­chů mojí kari­é­ry a to byla pro mne vel­ká výhra,“ říká McFeely. „Na chví­li se mi stáh­lo hrdlo a do očí vysko­či­ly slzy, a pak jsem začal nad­še­ně ská­kat po lož­ni­ci. V prů­bě­hu ono­ho víken­du jsme navští­vi­li něko­lik růz­ných kin a sle­do­va­li film spo­leč­ně s běž­ný­mi divá­ky, a bylo pro mě veli­ce vzru­šu­jí­cí poslou­chat, jak si při odcho­du z kina citu­jí nej­růz­něj­ší dia­lo­gy z fil­mu. Sledovat, jak se film stá­vá sou­čás­tí kul­tur­ní­ho pově­do­mí, zatím­co divá­ci roze­bí­ra­jí jeho děj a konec, bylo sou­čas­ně veli­ce surre­ál­né.“


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Tiskové informace. Většinou od distributorů, ale občas i z televizí a festivalů.

Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,69253 s | počet dotazů: 283 | paměť: 63959 KB. | 20.04.2025 - 03:01:53