Cesta do středu Země

Hodnocení článku
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehod­no­ce­no)
Loading...
Načítám počet zob­ra­ze­ní...

VYTVÁŘENÍ PODZEMNÍHO SVĚTA

 

Aby se poda­ři­lo zachy­tit širo­kou šká­lu scén počí­na­je roz­sáh­lý­mi pano­ra­ma­ty s ledov­co­vý­mi vrchol­ky Islandu či obrov­ským moře upro­střed Země až po detail­ní scé­ny s lesem plným zka­me­ně­lých hub a zvá­pe­na­tě­lých skal, povo­lal Brevig ke spo­lu­prá­ci na svém fil­mu řadu počí­ta­čo­vých odbor­ní­ků, včet­ně hlav­ní­ho gra­fi­ka Erika Tiemense, auto­ra scé­ny Davida Sandefura, kame­ra­ma­na Chucka Schumana a tvůr­ce vizu­ál­ních efek­tů Christophera Townsenda.

„Když vytvá­ří­te pří­běh pod­le fan­ta­sy, musí­te vychá­zet ze sku­teč­nos­ti a tro­chu ji upra­vit“, vysvět­lu­je Brevig. „Začali jsme gra­fi­kou, kte­rá byla odra­zo­vým můst­kem pro vytvo­ře­ní scé­ny, vizu­ál­ních efek­tů a násled­ně pro natá­če­ní. Konečný vzhled fil­mu je výsled­kem neu­vě­ři­tel­né spo­lu­prá­ce téměř 200 uměl­ců“, dodá­vá.

Co se týče prv­ní­ho gra­fic­ké­ho návr­hu, vyba­vu­je si tvůr­ce scé­ny David Sandefur, že nej­vět­ší výzvou pro něj bylo nalézt rov­no­váhu mezi rea­lis­tic­ký­mi a fan­ta­zij­ní­mi scé­na­mi. „Mohl jsem samo­zřej­mě do urči­té míry popus­tit uzdu své fan­ta­zii, nicmé­ně sou­čas­ně jsem chtěl ve fil­mu zacho­vat jis­tou míru rea­lis­tič­nos­ti“, vzpo­mí­ná Sandefur. „Chtěl jsem, aby struk­tu­ra scén i jejich barev­né ladě­ní půso­bi­ly reál­ně a boha­tě. A i když divá­ci samo­zřej­mě vědí, že se pohy­bu­je­me ve svě­tě fan­ta­zie, chtěl jsem v nich vyvo­lat pocit, že natá­če­ní pro­bí­ha­lo v reál­ných exte­ri­é­rech, jako tře­ba pod zemí nebo v džun­g­li“, vysvět­lu­je Sandefur.

„Při natá­če­ní jsme pou­ží­va­li něco, čemu jsme říka­li ‘barev­ný scé­nář’. Šlo v pod­sta­tě o plán, jakým způ­so­bem budou v jed­not­li­vých čás­tech fil­mu uží­vá­ny bar­vy“, říká Brevig. „V úvo­du fil­mu jsme pou­ží­va­li hlav­ně tlu­me­né odstí­ny barev, kte­ré se s vývo­jem děje pro­mě­ňo­va­ly v mno­hem živěj­ší barev­nou rea­li­tu odpo­ví­da­jí­cí dění v cen­t­ru Země. Na kon­ci fil­mu jsme se pak vrá­ti­li k jem­něj­ším a živěj­ším bar­vám ilu­stru­jí­cím více nadě­je a jasu v Trevorově živo­tě“, dodá­vá.

Natáčení pro­bí­ha­lo v Montrealu, kte­rý sice džun­g­li nepři­po­mí­ná ani v nejmen­ším, ale přes­to doká­zal nabíd­nout spous­tu pod­nět­ných sce­né­rií, zejmé­na pokud šlo o okol­ní pří­ro­du. „Velice uži­teč­né pro nás napří­klad bylo vyjet těs­ně za měs­to a najít si tam orga­nic­ký terén, kte­rý nás inspi­ro­val k vytvo­ře­ní struk­tu­ry a roz­mís­tě­ní našich scén“, vysvět­lu­je autor scé­ny David Sandefur. „Na spous­tě růz­ných míst jsme do forem sní­ma­li reál­né povrchy a násled­ně jsme z nich vytvá­ře­li odlit­ky, kte­ré jsme si při­pev­ňo­va­li na zdi“, vzpo­mí­ná Sandefur.

„Společně s mým týmem jsme strá­vi­li celé týd­ny expe­ri­men­to­vá­ním s mate­ri­á­ly, abychom vytvo­ři­li ten správ­ně vypa­da­jí­cí povrch“, vyba­vu­je si Sandefur vytvá­ře­ní Houbového domu, kte­rý Trevor, Sean a Hannah nalez­nou ve stře­du Země. „Ono je oprav­du doce­la slo­ži­té říci, jak to vlast­ně může vypa­dat vevnitř Houbového domu. Chtěl jsem, aby mi někdo při­ne­sl pár kní­žek o inte­ri­é­rech hou­bo­vých domů, jen­že…“

Sandefur se nako­nec roz­ho­dl pou­žít umě­lé hou­by, kte­ré naře­zal na ten­ké plát­ky a násled­ně je narov­nal jeden na dru­hý tak, aby vyvo­lal dojem poréz­ní­ho orga­nic­ky vypa­da­jí­cí­ho povrchu. Když byly jed­not­li­vé plát­ky pospo­jo­vá­ny dohro­ma­dy, „natáh­li jsme přes jejich povrch prů­hled­ný latex a ten jsme pak natře­li tak, abychom vyvo­la­li biosvě­tél­ku­jí­cí efekt“, vzpo­mí­ná Sandefur. „Výsledkem bylo něco jako dýňo­vá mas­ka na Halloween“, dodá­vá.

Zatímco Sandefurův tým vytvo­řil skal­na­tou zeď vyso­kou 12 met­rů a širo­kou 9 met­rů, tým vizu­ál­ních efek­tů v čele se svým šéfem Christopherem Townsendem tuto zeď pro­tá­hl o stov­ky met­rů smě­rem do hloub­ky za pomo­ci počí­ta­čo­vé gra­fi­ky. Při natá­če­ní zábě­rů s vizu­ál­ní­mi efek­ty (VFX) pro 3D ver­zi fil­mu „Cesta do stře­du Země“ měl Townsendův tým dvoj­ná­sob­nou prá­ci, neboť bylo nut­né vytvo­řit dva­krát více zábě­rů pro kaž­dý z cel­kem 726 zábě­rů vizu­ál­ních efek­tů. Celkem tedy bylo nato­če­no více než 1400 zábě­rů vizu­ál­ních efek­tů.

„Při natá­če­ní ve 3D musí­te zno­vu vytvo­řit svět za her­cem a ten­to roz­měr a pro­stor pře­vést do rea­li­ty“, vysvět­lu­je Townsend. „Geometrický prvek mize­jí­cí v počí­ta­čo­vé gra­fi­ce do poza­dí musí­te nechat zmi­zet do přes­ně stej­né dál­ky, do jaké by zmi­zel i v reál­ném svě­tě. Takže pokud je v rea­li­tě obzor vzdá­le­ný 9 km, musí­te v počí­ta­či vytvo­řit tako­vý model, ve kte­rém je obzor vzdá­le­ný také 9 km. Realitu nejde pod­vést pou­hým kres­le­ním, neboť vše­mu musí­te dodat ty správ­né roz­mě­ry“, vysvět­lu­je.

Natáčení živé akce pro 3D akč­ní film se spous­tou vizu­ál­ních efek­tů dopl­ňo­va­ných po natá­če­ní během post­pro­duk­ce vyža­du­je, aby her­ci během samot­né­ho natá­če­ní měli znač­nou fan­ta­zii. „Herci se musí pohy­bo­vat v pro­stře­dí fan­ta­zij­ních před­mě­tů a postav – svě­tél­ku­jí­cích ptá­ků a léta­jí­cích pira­ní – kte­ré pocho­pi­tel­ně při natá­če­ní nejsou“, kon­sta­tu­je Brevig.

Tvůrci fil­mu se sna­ži­li, aby natá­če­ní půso­bi­lo na her­ce co nej­při­ro­ze­ně­ji. „Snažíte se o to, aby veš­ke­rá při natá­če­ní pří­tom­ná tech­no­lo­gie byla pro her­ce stej­ně nevi­di­tel­ná, jako pro divá­ky“, říká Huggins. „Herci se totiž muse­jí sou­stře­dit pře­de­vším na své posta­vy a jejich pří­běh“, dodá­vá.

Autor: Tiskové materiály
Tiskové informace. Většinou od distributorů, ale občas i z televizí a festivalů.
G.I. Joe: Když béčková akce baví víc než Transformers - 80 %
1. března 2025G.I. Joe: Když béčková akce baví víc než Transformers - 80 %Michael Bay nám ukázal, jak vypadá dvouhodinová reklama na plastové hračky, a teď přichází Stephen Sommers, aby to zkusil po svém. G.I. Joe je futuristická bondovka na steroidech, která místo realismu sází na naivní, přepálenou akci…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Bráchové: Peter Dinklage a Josh Brolin jsou podivínská dvojčata v netradičním filmu
21. listopadu 2024Bráchové: Peter Dinklage a Josh Brolin jsou podivínská dvojčata v netradičním filmuDvojice přitroublých bratrů-dvojčat z rodiny zlodějů se snaží provést poslední loupež ve filmu Bráchové, netradiční komedii, která se nyní vysílá na Amazon Prime Video. Dokáže vynikající herecké obsazení, včetně několikanásobné držitelky Oscara, osmkrát nominované Glenn Close…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Zabijáci rozkvetlého měsíce – pomalu tažení
20. prosince 2023Zabijáci rozkvetlého měsíce – pomalu taženíRežisér Martin Scorsese patří k mým velkým oblíbencům. Vlastně je v režisérské branži asi tím úplně největším. Na jeho novinku, kterou realizoval pod hlavičkou Apple TV+, jsem se tedy logicky těšil. Obzvláště, když téma znělo slibně…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Zabijáci rozkvetlého měsíce: De Niro a DiCaprio ve Scorseseho americkém eposu
19. října 2023Zabijáci rozkvetlého měsíce: De Niro a DiCaprio ve Scorseseho americkém eposuSložité spiknutí s cílem vyvraždit desítky příslušníků národa Osage ve 20. letech minulého století v Oklahomě se s ničivým účinkem rozplétá ve filmu Zabijáci květinového měsíce, který měl premiéru na letošním festivalu v Cannes a tento…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Brendan Fraser natočil před ziskem Oscara tajemný český sci-fi film
24. března 2023Brendan Fraser natočil před ziskem Oscara tajemný český sci-fi filmBrendan Fraser o uplynulém víkendu završil svůj neuvěřitelný hollywoodský comeback a převzal Oscara za nejlepší mužský herecký výkon ve filmu Velryba. Před osmi lety byl ale herec v úplně jiném Za oponou noci měl být režijním…Vydáno v rubrice: Filmové a televizní aktuality
Brendan Fraser - Nejlepší mužský herecký výkon v hlavní roli - Oscar 2023
14. března 2023Brendan Fraser - Nejlepší mužský herecký výkon v hlavní roli - Oscar 2023Brendan James Fraser (narozen 3. prosince 1968) je kanadsko-americký herec známý svými hlavními rolemi v kasovních trhácích, komediích a dramatických filmech. Po absolvování Cornish College of the Arts v roce 1990 debutoval ve filmu Dogfight (1991).…Vydáno v rubrice: Profily osob
Velryba: Brendan Fraser je v bezútěšném Aronofského dramatu zničující
28. února 2023Velryba: Brendan Fraser je v bezútěšném Aronofského dramatu zničujícíMorbidně obézní uzavřený člověk prožívá své možná poslední dny na Zemi ve filmu Velryba, novém drsném a klaustrofobickém dramatu režiséra Darrena Aronofského, které měla tento víkend premiéru v pražských kinech. Stejně jako režisérovy filmy Requiem za…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Velryba (The Whale) – Recenze – 70 %
23. února 2023Velryba (The Whale) – Recenze – 70 %Americký režisér Darren Aronofsky se ve filmu Velryba po letech opět vrací k tématu fyzické sebedestrukce, kterou prozkoumával již ve snímcích Requiem za sen, jenž se točil kolem několika lidí propadajících se do drogové závislosti, Wrestler, jehož…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Velryba - Oscarový výkon Brendana Frasera
2. února 2023Velryba - Oscarový výkon Brendana FraseraLidé jsou úžasní. Tento nakažlivý optimismus je superschopností Charlieho (Brendan Fraser). Téměř tří set kilový osamělý učitel vidí v lidech jen dobro, zároveň se snaží najít cestu zpět ke své dceři Ellie (Sadie Sink). Pod tíhou…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Mumie: Hrob Dračího císaře
12. října 2022Mumie: Hrob Dračího císařeMumie: Hrob dračího císaře je americký akční dobrodružný fantasy film z roku 2008 režírovaný Robem Cohenem, scénář napsali Alfred Gough a Miles Millar, producenty byli Stephen Sommers (režisér prvních dvou filmů), Bob Ducsay, Sean Daniel a…Vydáno v rubrice: Speciály
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře