„Dredd“ je konečně tím správným převedením britské komiksové klasiky na filmové plátno. Karl Urban tu helmu prostě nesundá!
Alex Garland je celkem úspěšný scénárista. Podílel se na takových filmech jako „28 dní poté“ nebo Sunshine, kromě toho napsal i román, podle něhož byl natočen snímek „Pláž“. Ano, zdá se, že se mu zalíbila práce s Dannym Boylem, respektive naopak, ale tentokrát se rozhodl, že pro film zpracuje látku, která už sice zpracována byla, ovšem nijak ohromně. „Soudce Dredd“ se nestal takovým filmem, jak se očekávalo, alespoň podle oblíbené předlohy. Nepomohl ani Sly Stallone, který prostě musel ukázat obličej, i když v popisu postavy Dredda je skutečnost, že helmu nikdy nesundá.
Hozenou rukavici sebral režisér Pete Travis, který se blýsknul celkem dobrým ale nijak zásadně nadprůměrným snímkem „Úhel pohledu“, jinak si udělal jméno hlavně v televizi. S ním se do filmu pustil i Karl Urban, který si nasadil helmu soudce v Mega-City One a rozhodl se, že neodhalí svůj obličej a ukáže tak i Stallonemu, jak by se měl film s Dreddem točit.
„Soudce Dredd“ není komiks, který je u nás příliš vydávaný, ale nakladatelství Crew to díky svému magazínu „Crew“ napravilo, stejně jako i později vydaným první souborným vydáním nazvaným poměrně prozaicky „Soudce Dredd“. Přesto je to oblíbená postava, nemluvě pak o popularitě v zahraničí, zejména pak v domovské Velké Británii, kde je to patrně nejoblíbenější domácí postava. Proto se do filmu vkládaly celkem velké naděje, protože i když je to snímek koprodukční, Velká Británie ho zaštítila především.
„Dredd“ je drsným filmem, přesně takovým, jakým je i komiks. I když se vlastně jedná jen o takovou malou epizodu, která se odvíjí v jednom obrovském věžáku. Přesto dostanete přesně to, co od Dredda čekáte. Ikonickou postavu, která si nebere servítky a jedná přesně podle toho, jak by jednala v komiksu (snad možná až na ten úplný závěr), šmejdy, kteří si zaslouží sejmout, protože prostě o nic jiného nestojí, a také město, v němž by nikdo nechtěl žít. Mega-City One je přesně to město, kde jsou soudci třeba.
● Nemilosrdní - 65 % Serge Buren je policajt, který žije v Paříži, městu plného zločinců. Jeho kolegové jsou n...
● Klan Gucci Po technické stránce velmi dobře zpracovaný film se skvělou kamerou, kostýmy, dobovými kulisa...
● Cantervillské strašidlo Pár slov o autorovi: Anglický autor irského původu. Během studia na něj měli velký vliv deka...
● Bruce Willis pečený, vařený. Nenechte si ujít novou komediální show Grilování Bruce Willise Grilovací sezóna se sice pomalu chýlí ke svému konci, ale ještě je tu poslední sousto. Bruce...
● LIVE | Czechia vs. Great Britain | 2022 #IIHFWorlds ...
Moderní „Dredd“ je ukázkou toho, že pokud se tvůrci pokusí natočit film co nejvěrněji jeho komiksové předloze, nemusí to být na škodu, naopak, je to ku prospěchu věci. Alespoň v tomto případě tomu tak skutečně je. Film využívá zpomalené záběry, aby si člověk užil výstřiky digitální krve, a ono to celkem funguje. Je tomu totiž ještě přidán takový speciální lesk, který vás dostane. Nechte se unášet filmem, který se drží kultu a daří se mu ho rozšiřovat, nikoli kazit.
Hodnocení: 75 %
Photos © Lionsgate
Nejnovější komentáře