Nebudu chodit okolo bublajícího jezera a pohybovat se v bezprostřední blízkosti kopce, který vykazuje jistou sopečnou aktivitu. Nebylo by to příliš bezpečné a navíc – čím déle se této úchylné práci věnuji, tím méně mě baví schovávat si finální (a tolik zásadní) ortel až na závěrečné řádky.


A to vše v rámci běžného života!
Základní schéma Kliku je vskutku jednoduché a zároveň slibné. Tak jednoduché, že je až zarážející, že se tento nápad nerealizoval již mnohem dřív. Přitom když se na danou látku podíváme z hlediska samotné perspektivy, jen stěží si lze představit jinou podobně rozměrnou plochu, na níž by se dalo rozehrát tolik výbuchem zavánějících humorných situací. Samozřejmě… pokud bychom nezamýšleli natočit film, v němž by televizní reportér získal načas schopnosti boha, popř. snímek, ve kterém by se zapšklý moderátor počasí probouzel stále v jeden a ten samý den.
Tvůrci si výše načrtnutým základem ukousli pořádně hutné sousto (o tom žádná) a zřejmě bychom nepohledali diváka, který by si po obeznámení s dějem netrousil pod nos: „A tohle může být setsakramentsky dobrý!“
Tímto pozvolna vystavěným úvodem nechci naznačit, že je Klik od základu zralý na recyklaci. Bohužel – tímto nenaznačuji ani pravý opak a pravda jako taková se nalézá někde „mezi“. Přespříliš tlustý krajíc chleba se ve výsledku projevil jako... [chvilka namáhavého přemýšlení] ...přespříliš tlustý (nemyslete si, že si nejsem vědom častého opakování slov v nynějším odstavci). Ačkoliv měl Klik na to, aby pokořil mety nejvyšší a přiblížil se alespoň na dohled výborným Hromnicím, zůstalo spíš u nenaplněných očekávání, nežli u „na doraz“ vydolovaného námětu. Komedie Franka Coraciho se tak při vší úctě nezačlení mezi počiny, které bychom pohledali za půl metr tlustými ocelovými dveřmi s nepřehlédnutelným nápisem „Pozor - vysoce výbušný materiál!“.

Přitom všem… abych se přiznal… výše položený odstavec by dost možná ani nevznikl, kdybych se okolo padesáté minuty uhlídal a posléze nevybuchl smíchy. Do té doby jsem byl jaksi smířen s tím, že se ve filmu nevyskytuje nic z toho, co by mě mohlo roztrhat, ale pak… hned poté, co se Sandler vyprděl svému šéfovi přímo pod nos (ano, jsem primitivní)… se všechno zvrtlo a já se začal až nezdravě těšit na další nechtěně vyprsknutý popcorn. Avšak marně.

A těžko říci, zdali je to dobře. Kdyby se konec nesl ve stejném duchu jako předchozí minuty a hrdinovo zmoudření okořenil tím nejtvrdším možným dopadem, byl by divák nejenom opařený, ale dost možná i spokojenější (byť by to ke komedii „nepasovalo”).
Ať tak, či onak – byl bych velmi nerad, kdybyste nabyli dojmu, že tahle (ne)komedie za to nestojí. Klik se sice nemůže pyšnit totálně vybroušeným scénářem a vysokým výskytem „explozivních fórků“, ale jakožto prazvláštně sladěný hybrid funguje vcelku schopně (v první půli vesele naladí, kdežto ve druhé i podmínečně rozpláče). Navíc… i kdyby to všechno stálo za starou belu a Sandler vás svým snažením spíše trápil, stále je tu starý dobrý „Míč Bjůkenen“ v roli úchylného šéfa a pak (což už bylo propráno v článku na Underworld: Evolution) sexy Kate Beckinsale!
A i tentokrát to myslím bez prdele.
Photo © Sony Pictures Entertainment





















(4,91 z 5)