tlk online use 013 dp 0040 comp v0703 right rec709.1145
Disneyho série předělávek jeho slavných klasických animáků pokračuje – jen letos si už stihli odbýt premiéru Dumbo i Aladin a nyní po nich vstupuje do kin Lví král. Režíroval jej Jon Favreau (který natočil před třemi lety i remake Knihy džunglí) a kupodivu v něm není jediné živé zvíře a ani jedno reálné prostředí. Celý film totiž vznikl kompletně v počítačích.
Předně je potřeba zmínit, že animace je ve filmu naprosto úchvatná. Všechna zvířata i veškeré lokace působí zcela realisticky – některé scény jsou dokonce k nerozeznání od přírodopisných dokumentů od BBC nebo National Geographic. Smekám před animátory, neb odvedli výbornou práci. Z hlediska autentického digitálního ztvárnění živých tvorů a přírody představuje Lví král absolutní vrchol, k němuž se těžko hledá srovnání.
Zdroj fotek: Falcon/lvikralfilm.cz |
Potíž je ta, že film není dokumentem z africké savany, ale Lvím králem od Disneyho, takže jde pořád o muzikál, v němž ta zvířata mluví a zpívají. S tím se následně pojí dva velké problémy:
1) Nový Lví král je opravdu hodně věrnou kopií toho starého (z roku 1994). Pochopitelně nejde vyloženě o duplikát jedna ku jedné (už jen proto, že nová verze je o půl hodiny delší), ale na rozdíl od předchozích Disneyho předělávek Lví král bohužel neobsahuje nic překvapivého ani nic nově či pozoruhodně pojatého. Prakticky jen vykrádá originál a opisuje od něj nejen veškerý děj včetně všech detailů, ale i konkrétní realizaci většiny scén (často i včetně kamerových úhlů). Ta půlhodina navíc je způsobená nejčastěji tím, že některé pasáže jsou delší a upovídanější než v originále, a pak několika novými věcmi, které ale ničemu moc nepřidávají. Včetně dvou nových písniček, z nichž ta od Beyoncé není nic moc a ta od Eltona Johna zní až při závěrečných titulcích.
2) Pozitivní dojem z foto-realistické animace značně opadá, jakmile kterákoli postava začne mluvit či zpívat. Zvířecím hrdinům byla navíc v zájmu dosažení co největší věrohodnosti odejmuta veškerá „lidská“ mimika, následkem čehož je jediným nositelem emocí v jejich dialozích hlas jejich dabérů, který to ale bez opory ve zvířecích obličejích sám neutáhne. Hrdinové tak pronášejí vtipné, dramatické i smutné věty, leč jejich emocionální dopad je nulový, asi jako kdyby někdo nadaboval záběry s reálnými zvířaty v přírodě.
Příběh jako takový (jenž je v podstatě variací na Hamleta) pochopitelně funguje stejně dobře jako v původní animované verzi, protože se od ní nijak neliší. Filmu ale schází jakékoli nové nápady, je jen otrockým přepisem, který těží z kvalit originálu, aniž by krom perfektního animovaného ztvárnění přinášel jakoukoli další přidanou hodnotu. Snaha o co největší realističnost navíc poněkud naráží na to, že má jít zároveň o stylizovaný muzikál o hrdinech prožívajících různé tragické, dramatické, komické či romantické situace, což při absenci jakýchkoli grimas a výrazů v jejich tvářích dost vázne.
Za to, že jde pořád o mírně nadprůměrnou podívanou, vděčí nový Lví král výhradně jen mimořádně schopnému týmu počítačových animátorů a svému pětadvacet let starému předchůdci, jehož sice pokořuje po technologické stránce, ale to je tak všechno.
Podívejte se na hodnocení Lví král na Kinoboxu.
Nechceš zde reklamu napořád jen za 50 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup
Odebírat
Přihlášení
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější komentáře