Když se koncem roku 2014 podařilo Davidu Fincherovi adaptací mrazivého knižního thrilleru Zmizelá neskutečně zabodovat, objevilo se hned několik filmových a knižních projektů, které se na podobné vlně chtěli svézt. Jedním z nich je také populární bestseller Dívka ve vlaku, který se nyní v hvězdném podání dostává do kin jako celovečerní film. Přichází do kin další filmová událost nebo vás může tato adaptace nechat chladnými?
Rachel (Emily Blunt) dojíždí každý den vlakovou soupravou do svojí práce v centru New Yorku. Po cestě potkává množství zajímavých lidí. Jejímu zájmu ovšem dominuje mladý pár na předměstí, který žije jen nedaleko jejího bývalého bydliště. Díky své divoké fantazii si muže s ženou idealizuje. Jejich na oko idylický vztah však končí v momentě, když jednoho rána vidí Rachel ženu s jiným mužem. Ten pravý šok přichází ale až vzápětí. Dívky ještě tentýž den beze stopy zmizí...
Musím se přiznat, že mě knižní předloha minula. Neminul mě humbuk, s jakým vstupovala na knižní trh, jen jsem se prostě k ní bohužel doteď nedostal. To by ovšem nemělo žádným způsobem degradovat film, neboť i ten by měl stát na vlastních nohou (i když skupinka vášnivých čtenářek o sedadlo vedle komentujících každý moment by asi nesouhlasila). Problém je, že film svojí kostrbatou výstavbou tak trochu tuhle myšlenku narušuje a je trochu problém si na podivné odkrývání příběhu počátku zvyknout. Ono totiž vyprávění několika časových rovin a hledisek pohledu jde udělat i trochu přirozeněji než takto poněkud násilně.
Film stojí především na trojici hlavních protagonistek, jejichž osudy se v příběhu propletly. A zatímco Emily Blunt v hlavní roli v rámci možností funguje, co se týče zbytku, tam se hraje na ono únosné minimum, které žádným zásadním způsobem nezaujme ale ani neurazí. Haley Bennett hraje to co zhruba v posledních dvou letech všude jinde, Rebecca Ferguson pak v rámci možností slušně sekunduje. Herecky tedy žádná sláva, i když se tvůrci a všichni zúčastnění snaží přesvědčit diváka o opaku. Zkrátka slušně odvedený žánr, nic víc, nic míň.
Tomu nahrává ostatně i samotný příběh, který tak nějak plyne, člověk absorbuje informace a sestavuje si ono vyprávění toho, co se vlastně stalo, jen aby ve výsledku víceméně zjistil, že ona předvídatelnost i tentokrát podrazila nohy zajímavému námětu. Musím ovšem přiznat, že jeden dva originální a opravdu překvapivé momenty snímek přeci jen měl. To je ale na necelé dvě hodiny docela málo, zvláště když se film ubírá k výraznému opakování motivů a prvků.
To se odráží i ve vizuálním stylu. V některých ohledech docela zajímavá kamera Charlotte Bruus Christensen celkem trestuhodně ztroskotává na rádoby efektních momentech netradičního slow-motion, které působí nadmíru rušivě, zvláště v druhé půli filmu, kde je takových momentů hned několik. To jde ruku v ruce se slabší režií a střihem, který by trochu práce ještě snesl. Režisér Tate Taylor v některých částech filmu jako by ztratil dynamiku svého vlastního výtvoru, který v několika částech tak trochu stagnuje díky tomu.
Dívka ve vlaku se tak moc snaží být další Zmizelou, až vlastně zapomíná, v čem tkví její nejsilnější stránka. Tate Taylor měl v rukou něco, co mělo potenciál být další jedinečnou podívanou, přesto to ve výsledku končí jako jen lehce nadprůměrná žánrovka, nad kterou se za pár týdnů zavře voda. Je to celkem škoda s přihlédnutím k potenciálu a talentu, který se této adaptaci propůjčil. Pokud patříte k fanouškům předlohy, asi nemá smysl vám návštěvu kina moc rozmlouvat. Vy ostatní, pokud čekáte jen slušnou žánrovou podívanou, směle dále. Čekáte-li ale další surový příběh, o kterém se bude ještě následující měsíce mluvit, čekáte marně.
Knižní událost ve filmovém podání. Tate Taylor se tak moc snaží napodobit úspěch Zmizelé se špetkou možná až Padesáti odstínů šedi, kde zapomíná, o čem vlastně jeho dílko má být. Dívka ve vlaku je možná až příliš neoriginálně zpracovaný temný příběh se zajímavým potenciálem, který se nedaří příliš vytěžit. Promarněný talent a jedna tak maximálně nadprůměrná žánrovka, které k jedinečnosti a památnosti ještě docela dost chybí.
25% Vlaky 25% Zmizelá
25% Alkohol
25% Vyšetřování
Dívka ve vlaku (The Girl on the Train, Dievča vo vlaku) Mysteriózní / Thriller USA, 2016, 112 min Režie: Tate Taylor Předloha: Paula Hawkins (kniha) Scénář: Erin Cressida Wilson Kamera: Charlotte Bruus Christensen Hudba: Danny Elfman Hrají: Emily Blunt, Rebecca Ferguson, Haley Bennett, Justin Theroux, Luke Evans, Édgar Ramírez, Allison Janney, Lisa Kudrow, Laura Prepon, Marko Caka, Mauricio Ovalle Producenti: Marc Platt, Jared LeBoff Střih: Michael McCusker Scénografie: Kevin Thompson Kostýmy: Michelle Matland Nevhodný mládeži do 15 let Česko V kinech od:06.10.2016 Freeman Ent. Slovensko V kinech od:06.10.2016 Forum Film SK USA V kinech od:07.10.2016 Universal Pictures US
23. května 2019 Titulky k Mary Kills People S03E02 - Girl Problems V dnešním dílu se podíváme, jaké potíže způsobí Mary zdravotní sestra z minulého dílu. Ben se rozhodne prověřit hospic.
Titulky pro vás přeložila kvakkv.
Posted in Titulky
22. října 2023 Night of the Hunted
Až moc obyčejný Thriller od Francouzů od kdysi talentovaného Khalfouna. Khalfoun nám v minulosti natočil fajnový thriller P2 a výborný remake Maniaca, takže na magory má docela čich, […] Posted in Krátké recenze
2. ledna 2024 Bastard
Výborné historické drámo, které chytne za koule! Mads Mikkelsen by se měl vykašlat na Hollywood, protože tam je to přešlap za přešlapem, ale jakmile hraje ve své rodné domovině Dánska, […] Posted in Krátké recenze
22. května 2024 Furiosa: Sága Šíleného Maxe
George Miller je bůh a servíruje další vynikající Postapo nářez. Jestli Fury Road byla Desítka, tak tohle je velmi solidní Devítka!Další velký vizuálně opulentní cinematic zážitek, […] Posted in Krátké recenze
11. listopadu 2008 Max Payne - Podle předpokladů jen další zpackaná adaptace. Když jsem se prvně dozvěděl o filmové adaptaci Maxe Paynea, říkal jsem si: „Ale, ale… tady si někdo troufá.“ Příběh o vyštvaném poldovi z New Yorku, kterému vyvraždili rodinu a který se […] Posted in Filmové recenze
9. května 2014 Ranhojič - 65 % V 11. století se v Anglii stejně jako v celé západní Evropě snažili s nemocemi popasovat bradýři. Trhání zubů, napravování kostí a tajemné lektvary, jejichž účinky byly často velmi […] Posted in Filmové recenze
4. května 2024 Exhuma
Jížní Korea at its BEST! Korea ovládá většinu filmových subžánrů na světové úrovni, akorát s horory to zatím není úplná špička, ale za mne jde snad o nejlepší korejský Horor, co jsem […] Posted in Krátké recenze
Student dvouoborového studia Anglická filologie / Filmová věda, dlouholetý fanoušek filmu, hudby a televize. Více o mně na profilu na CSFD.cz : http://www.csfd.cz/uzivatel/135140-sanchezcz/
Nejnovější komentáře